آشنایی با سقف شیروانی و ویژگی های آن

علاوه بر چوب, از فلز نیز می توان در ساخت استفاده نمود. امروز آلاچیق های فلزی متنوعی ساخته شده اند. این نوع را می توان در فضای باز ثابت نمود. در گذشته بیشتر از سقف های گنبدی شکل استفاده می کردند, اما امروز طراحی های متنوعی برای سقف صورت می گیرد. یکی دیگر از سازه های پرکاربرد در ساخت آلاچیق ها, پارچه ها هستند. بسته به شرایط آب و هوایی در ساخت سقف و دیوار های برخی از آلاچیق ها, از پارچه ها استفاده می کنند. دیوارها می تواند باز یا بسته طراحی شود. بسته به شرایط آب و هوایی این طراحی صورت می گیرد.

سازه این نوع معمولا با فلز ساخته می شود و از تزیینات مینیمال در آنها استفاده می شود. سقف این آلاچیق ها معمولا مسطح می باشد. پرگولا به نوعی از آلاچیق گفته می شود که سقف آن کاملا پوشیده نیست و سقف نقش سایه بانی یا اصطلاحا شیدر دارد. پرگولاها معمولا با ترکیب گیاه بالارونده فضای رویایی را خلق می کنند. با استفاده از گیاهان رونده در پای ستون های آن بعد از مدتی سقف به صورت طبیعی پوشیده می شود. از گیاهان متداول می توان به انواع یاس رونده و درختان انگور رونده اشاره کرد.

آلاچیق فضایی برای فرار از زندگی پرمشغله های امروزی و گذراندن لحظاتی در محیطی آرام و ساکت است. این فضا ممکن است به سبک سنتی یا مدرن طراحی بشود . اسکلت اکثر آلاچیق ها از جنس چوب و یا آهن است. اسکلت باید طوری طراحی شود تا بستر مناسبی برای رشد گیاهان بالارونده ایجاد کند که هم باعث بوجود آمدن سایه و رایحه ایی خوش می شوند هم حریم شخصی را برای مهمانان آلاچیق به ارمغان می آورد.

در ادامه با شرکت ویلا سقف همراه باشید تا در مورد انواع آلاچیق مدرن و سنتی که آرامش و فضای زیبایی را به حیاط منزل شما میدهد آشنا شوید. و در صورت علاقه، خودتان قادر به ساخت و تهیه آلاچیق در حیاطتان خواهید بود تا از آن لذت ببرید. آلاچیق یا کلاه فرنگی یا تارَم سازهای چوبی یا فلزی است که در گوشه باغها، پارکها یا باغچه ها قرار داده میشود و به عنوان سرپناهی برای نشستن در هوای باز استفاده میشود. این سازهها معمولاً دارای گنبد هستند و اطرافشان باز است. در گذشته  بیشتر در باغهای افراد ثروتمند دیده میشد و معمولاً در پیرامون آنها گل کاری انجام میشد.

آلاچیق زندگی دارای امکاناتی مانند مبلمان راحتی و فضای نشیمنی مانند خانه، آشپزخانه محدود و رختکن می باشد. این نوع با ترکیب استخر و آبنما فضای بسیار جذاب برای شما خلق می کند و مناسب اقامت تابستانی است. در این نوع می توان تدابیری برای استفاده زمستانی از آن پیش بینی کرد. آلاچیق های پرتابل یا قابل هم دارای سازه ای جمع شونده، انعطاف پذیر و سبک هستند که این امکان را می دهد در هر مکانی مانند کمپ های تابستانی قابل استفاده باشند.

این سقف ها بسیار زیبا هستند و حس طراوت و تازگی را به شما هدیه می دهند. زیبایی عبور نور از لا به لای شاخ و برگ گیاهان لذت حضور در آن فضا را بیشتر می کند. سقف های چوبی مشبک، که همه شکل های انتزاعی از طبیعت را به خود گرفته اند نیز با عبور نور خورشید از خود حس و حالی زیبا را به وجود می آورند.

این سقف ها با داشتن تنوع طرح و نقش اجازه می دهد تا شما بتوانید انتخابی متناسب را سلیقه خود داشته باشید. دیوارهای پارچه ای می توانند با ایجاد نیم سایه از تابش مستقیم آفتاب به محیط داخل آلاچیق جلوگیری کنند. شاید دیواره های پرده مانند آلاچیق و پوشش پارچه ای مبلمان ها بتواند حس هماهنگی را در طراحی آن تقویت کند.

آلاچیق ها را در مجاورت دیوار خانه برپا کنید تا بتوانید علاوه بر دسترسی سریع به آن، سقف را نیز به دیوار تیکه دهید. مجاورت با خانه به زیبایی نمای خارجی ویلای شما کمک می کند. بخش مهم، سقف آن است که بسته به نوع طراحی از متریالهای مختلف استفاده میشود. در بخشهای سرپوشیده میبایست از فلاشینگ و در بخشهای نیمه باز میتوان از ترموود استفاده کرد.

همچنین استفاده از چوب و شیشه نیز در دیواره کاربرد دارد. در دیگر مطالب سایت با انواع آلاچیق و سقف های آن و نحوه اجرای سقف شیروانی آشنا خواهید شد. آلاچیق های چوبی جزء قدیمی ترین ها محسوب می شوند. طرح های مختلف با انواع چوب طراحی می کنند.

خروج از نسخه موبایل