گروه استان های خبرگزاری آنا . حسین بوذری دومین دوره مسابقات ملی دانشجویی کرسیهای آزاداندیشی از بهمن ۱۴۰۰ آغاز شده و اکنون تیمهای راه رقابت های نهایی و کشوری دور دوم کرسی ها از اردیبهشت ۱۴۰۱ آغاز شد.
نکاتی که در مرحله استانی دوره نخست رویداد ملی کرسی های آزاداندیشی بیشتر نمود داشت، گزارهها و موضوعاتی بود که توسط دانشجویان انتخاب میشد و علاقهمندان به موردتان برگزاری رویداد استانی کرسی آزاداندیشی سعی کنید اصول و اخلاق، روش های علمی و منطقی و طرح مسائل و مهارت های بیان را در برگزاری این رویداد پررنگ تر کنند و داوری نیز بر همان اساس صورت گرفته باشد.
بیشتر بخوانید:
کوراک فکری کرسیهای آزاداندیشی برای حوزه و دانشگاه
رسیهای آزاداندیشی پلی برای دستیابی به تمدن نوین اسلامی
رشد ۸ درصدی دانشجویان در کرسیهای آزاداندیشی
حوزههای حوزه و دانشگاه در کرسی آزاداندیشی چیست؟
از سوی دیگر در اجرای دور دوم رویداد ملی کرسیهای آزاداندیشی که مدتی آغاز میشود، واحدهای دانشگاهی با برنامهریزی لازم و بهرهگیری از تجربه دوره نخست سعی میکنند که حضور پرقدرت خود را در این رویداد نشان دهند تا یکی از تیمهای برنده این رویداد وجود داشته باشد.
خبرگزاری آنا در سلسله گفتوگوهای خود با معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی در واحدهای دانشگاهی با عنوان «ترویج روحیه آزاداندیشی» فعالیتهای دانشگاه را بر کرسی آزاداندیشی بررسی میکند.
در این بخش به سراغ حجتالاسلام رضا عباسپور معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد رفتیم تا فعالیتهای این معاونت را در توسعه و گسترش کرسیهای آزاداندیشی در این دانشگاه جویا ببینیم.
مشروح گفتوگوی آنا با عباسپور در پی میآید:
وشحالی مقام معظم رهبری از برگزاری کرسی آزاداندیشی انگیزه دانشگاهیان را 100 برابر کرد
:نا: با توجه به برگزاری مراسم ملی کرسیهای آزاداندیشی، کیفیت و کمیت دور نخست و دوم کرسیهای آزاداندیشی را با هم مقایسه کنید و تعداد تیم دانشجویی را تعیین کنید؟
عباسپور: در اولین رویداد کرسیهای آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی ۵۴ تیم شرکت کردند که در مر.
کresیhaی آزadandah memیtundhnd lebehathhehhe memقablehe byahalفnahnahnahnahnahnahahahd byahahhhyhhyhyhhyhyhhyhhyhhyhhyhhyhhyhhyhhyhhyhhyhyhhyhhyhhyhhyhhyhhyhhyhhdhhyhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhضندهپس از پیام دلگرمکننده و مشفقانه مقام معظم رهبری درباره کرسیهای آزاداندیشی برای برگزاری این رویداد به طور خودکار مصمم در سال 1401 برگزار شد.
خوشحالی مقام معظم رهبری از برگزاری کرسیهای آزاداندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی ما نیز در سال جدید به عنوان دومین دوره این رویداد برگزار میشود. بنابراین تمام خود را به استان خراسانرضوی جریان و گفتمانی را به نام جریان و گفتمان کرسیهای آزاداندیشی برگزار میکنند که در این راستا بیش از ۲۰۰ تیم کرسی آزاداندیشی در استان خراسان رضوی تشکیل میشود.
منظور از ۲۰۰ تیم کرسی آزاداندیشی یعنی هر تیم چهار دانشجو و یک استاد مشاور دارد و برای برگزاری آن چهار نفر موافق و چهار نفر به عنوان مخالف حضور دارند و یک کارشناس مجری و دو یا سه داور و یک استاد مشاور هم بر رویدادهای نظارت دارند. بهطوریکه ۱۲ نفر به صورت مستقیم درگیر یک کرسی هستند.
:نا: چند تیم از ۲۰۰ تیم کرسیهای آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسانرضوی به مرحله کشوری راه
عباسپور: 22 تیم از کرسیهای آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خراسانرضوی به مرحله کشوری راه پیدا کرده و سه تیم نیز با رقبا در مرحله کشوری مصاف دادهاند و با برتری مقابل حریفان در مرحله نیمهنهایی و نهایی حضور خواهند کرد.
رای کرسیهای آزاداندیشی به استادان مشاور نیاز دارد؟
:نا: تیمهای کرسی آزاداندیشی دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسانرضوی در چه موضوعاتی با رقبای خود دیدند.
عباسپور: دانشجویان در موضوعات اجتماعی و فرهنگی ورود پیدا کردند و باعث جریانسازی در این حوزه شدند و استقبال دانشجویان از کرسیها بسیار چشمگیر بود و این تعداد همچنان ادامه دارد.
کرسیهای آزاداندیشی به لحاظ کمی، رشد بسیار خوبی در مقایسه با سالهای گذشته است و از نظر کیفیت هم باید در این جلسات کرسیها حضور داشته باشید تا متوجه شوید با چه کیفیتی برگزار میشود.
معمولاً افرادی که سعی میکنند یک تیم انجام دهند یک تیم میشوند مطالعاتی را در زمینه موضوع مورد بحث دارند و به همین دلیل استاد مشاور را به تیمها اضافه میکنند و سیر مطالعاتی را نیز برای هر موضوعی معرفی میکنند و به کیفیت بالاتر از سال قبل میپردازند. است.
دانشجو نباید بعداً احساس کند که در رصدشدن است و یا باید به حراست یا جای دیگری جواب بدهد و در صورتی که این نگاه روی دانشجو نباشد، آن وقت کرسیهای آزاداندیشی موفق خواهد شد. بنابراین دانشجو باید مطمئن باشد که در فضای کاملاً علمی موضوع را به نقد میکشد و قانع میش کند.
:نا: چه راهکاری دارید تا کرسیهای آزاداندیشی از حالت تشریفاتی خارج شده و به گفتوگوی آزاد و جدی بپردازید.
عباسپور: اسم کرسی روی آن است یعنی «آزاداندیشی»! مباحث دانشجویی میشود که تا وارد یا مخالفت خود را با آن اعلام کند، باید آزادانه نظر خود را مطرح کند و اینگونه نباشد که موضوعاتی را برای مشخص کردن و این موضوعات در جای نگرانی یا سانسور قرار دهند.
عبور از موضوعاتی که مورد علاقه افراد با اصل کرسیها در تناقض بوده است. البته این کار اتفاق نمیافتد؛ اما گاهی در حوزهها این سانسور دیده شده است.
:نا: چگونه میتوانم از ساختارشکنی، شالودهشکنی و بر هم زدن پایههای هویت ملی در کرسیهای آزاداندیشی.
عباسپور: دانشجویان پیش از ورود به رقابتهای فضایی در کرسیهای آزاداندیشی میشوند، باید درباره فرهنگ کرسیها، آداب، انواع دانشجویان با یکدیگر و ورود به کرسیهای آزاداندیشی آموزش دیده شوند. کرسیهای آزاداندیشی باید بهگونهای برنامهریزی شود که برگزاری رویداد و نحوه صحبت کردن با دانج باشد.
از سوی دیگر برای جلوگیری از ساختارشکنی کرسیهای آزاداندیشی باید هویت ملی خود را حفظ و فرهنگ کند در این راستا مشاوران برای نظارت و بررسی در کنار کرسی ها و دانشجویان حضور استاد دارند. به عنوان مشاور میخواهیم که دانشجویان را توجیه میکنند و به عنوان مثال از استادان میخواهند که توهینی را به صورت شخصی نگیرند و نقد باید منصفانه داشته باشند و کرسیها فضایی برای جولان ضد فرهنگ داشته باشند.
حوزه منطق و عقلانیت کرسی های آزاداندیشی کاملاً علمی است
:نا: محور منطق و عقلانیت تا چه اندازه در برگزاری کرسیهای آزاداندیشی رعایت میشود؟
عباسپور: کرسیهای آزاداندیشی باید بر اساس منطق و عقلانیت پیش برود باشد و این رویداد کاملاً علمی است و فضای آزاد تا کرسیهای آزاداندیشی بر روی علم جلوه برود آماده شده است. اگر منطق خلاف، خلّاقیت و عقلانیت جلو رفت، احساسات و عواطف جایگزین آن خواهد شد و در صورت مدیریت احساسات و عواطف بر فضای کرسیهای آزاداندیشی کار به خوبی پیش خواهد رفت.
کرسیهای آزاداندیشی میتوان ارتباط بین حوزه و دانشگاه را به وجود بیاورند و بهتر است با تقابل دانشجویان و طلاب اتفاق بیفتد تا از توانمندی استفاده کنند.بنابراین باید کرسیهای آزاداندیشی فضای منطق و عقلانیت باشد و این اتفاق رخ دهد برخی از دانشجویان به دلیل آموزش و جوانبودن هیجانزده میشوند و گاهی اوقات احساس میکنند جلوی میبرند، تلاش میکنند مشاوران، کارشناس مجری و داوران به این دسته از دانشجویان میگویند و آنها را توجیه میکنند.
:نا: آیا میتوان نتیجه کرسیهای آزاداندیشی را در جامعه ساری و جاری کرد؟
عباسپور: در مواردی که نتایج کرسیهای آزاداندیشی را هم در جامعه ساری جاری کرد، مشکلی پیش آمد. راکه سلوک، مشی و برپایی کرسیها خودش یک نتیجه است. رسیهای آزاداندیشی گاهی اوقات میتوان مقدمهای برای تحقق یافتن کرد و گاهی اوقات نیز هدفها وجود دارد.
دانشجویانی که با یک موضوع مخالفند یا اشتباه خود را می پذیرند یا در مقابل را قانع می کنند. از آنجایی که کرسیها برای برگزاری جلسات علمی برگزار میشوند، به نتیجه میرسند و اگر به نتیجه نرسند. بنابراین، کرسیهای آزاداندیشی مستقیماً بر افراد تأثیر میگذارند و برای مردم و مخاطبانی که این کرسیها را از نزدیک دنبال میکنند، غیرمستقیم تأثیر میگذارد و این گونه نتایج در جامعه ساری دارد و جاری میشود. هدف اصلی برگزاری کرسیهای آزاداندیشی است و خود را در جامعه ایجاد خواهد کرد.
رسیهای آزاداندیشی به قرابت دانشگاه و حوزه میانجامد
:نا: یکی از مؤلفه های اصلی کرسی های آزاداندیشی تضارب آراست، این تضارب آرا بر فضای کرسی های آزادان است.
عباسپور: تضارب آرا مطلوب است و از اینکه این تضارب آرا ممکن است نتایج را رقم بزند، یک مشی ارزشم باشد. در تضارب آرا بسیاری از مواردی که پشت الفاظ است، چرا و تبیین میشود و در نهایت افراد موافق و مخالف یک موضوع بعد از رویداد کرسیاندیشی به نتیجه میرسند.
تضارب آرا میتواند در فضای کرسیهای آزاداندیشی تأثیر مثبتی داشته باشد و در تضارب آرا تأثیر منفی نمیبینم، چرا که این تضارب آرا احساساتات و مقدمات غیرمنطقی باشد درغیراین صورت تضارب، همیشه مثبت است و باعث میشود که مسائلی که خواهند بود.
بیشتر بخوانید:
حوزههای حوزه و دانشگاه در کرسی آزاداندیشی چیست؟
داوران به تقابل دانشجویان در مباحث علمی کمک کنند
انتشار دورهمیهای حوزه در دانشگاه با طعم تضابآرا
:نا: معارف حوزه و دانشگاه در برگزاری کرسیهای آزاداندیشی را چگونه ارزیابی میکنید؟
عباسپور: متأسفانه حوزه و دانشگاه قرابت منطقی خود را به دست نیاورده، یعنی برای دستیابی به اهداف مشترک بای بای.
از سوی دیگر قرار نیست حوزه، دانشگاه یا دانشگاه، حوزه شود. بلکه باید مبانی به منظور نزدیک باشد. یعنی مبانی در واقعی شکل گرفتن ; بنابراین کرسیهای آزاداندیشی میتوانند این ارتباط را به وجود بیاورند و بهتر است این کرسیها با تقابل دانشجویان و طلاب اتفاق بیفتد و از توانمندیها استفاده کنند.
:نا: با تبلیغ دشمنان نظام عنوان میشود که طرفداران جمهوری اسلامی فاقد منطق هستند، برای مقابله با بک
عباسپور: اتفاقاً مخالفان جمهوری اسلامی بدون منطق هستند، به همین دلیل سعی می کنند این گزارش منطقی نبودن را شا ه کنند. کسانی که مخالف جمهوری اسلامی هستند به این دلیل که مبانی منطقی جمهوری اسلامی را شنیدهاند در حال تلاش برای بردن این مبانی هستند تا این شبهه را به وجود بیاورند که جمهوری اسلامی منطقی ندارد.
حال برای اینکه با این تبلیغ دشمن مقابله کنیم باید به حق «جهاد تبیین» که رهبر رهبر معظمان جهاد به معنی حمله، مقابله و مقابله بوده و در صحنه دشمن تازیدن است. کresیhaی آزadandah memیtundhnd lebehathhehhe memقablehe byahalفnahnahnahnahnahnahahahd byahahhhyhhyhyhhyhyhhyhhyhhyhhyhhyhhyhhyhhyhhyhhyhyhhyhhyhhyhhyhhyhhyhhyhhdhhyhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhضنده
از سوی دیگر باید کرسیهای آزاداندیشی در شبکهسازیهای دانشجویی، استادان، ارتباط فعال، کارگاهها. فقط باطل مانند کف روی آب است و خود را بیشتر نشان می دهد. این حق است که همیشه مقابل باطل میکند و در قالبهای مختلف ورود پیدا میکند.
به هر صورت دشمنان تلاش میکنند این مسئله را پیش ببرند که اصلاً جمهوری اسلامی فاقد منطق است. باید در قالب منطقی بهخصوص کرسیهای آزاداندیشی این موضوع را بیان کنیم که برای هر گزارهای از مبانی ج.
به گزارش آنا، دانشگاه آزاد اسلامی در گزارش آن به بیان مقام معظم رهبری، رویداد ملی مسابقات دانشجویی کرسیهای آزاداندیشی را پیش از عید نوروز ۱۴۰۰ به صورت واحدی و استانی برگزار کرد و تیمهای راهیافته به مرحله کشوری برگزار شدند. بر این اساس از نیمه دوم فروردین ۱۴۰۰ مرحله کشوری این رویداد برگزار شد و دانشجویان رقابت نفسگیری را در.
در اولین مسابقه تیمهای دانشجویی در کرسیهای آزاداندیشی یکهزار و ۴۵۶ تیم شرکت کردند. هر تیم چهارنفره در قالب ۶ موضوع سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی هنری، هنر و معماری و سلامت ر در این رقابتها 800 نفر داوری در مرحله استانی حضور دارند و از تعداد یکهزار و 45 تیم و 2 هزا برگزار میشود.
اطلاعات برنده و تیم های مختلف مرحله پایانی دوره رویداد ملی کرسی های آزاداندیشی دان اینجا بخوان
انتهای پیام / ۴۰۷۸ /