اخبار استانی

حاج‌قاسم را می‌توان به‌عنوان یک مکتب معرفی کرد که معنای جدید به زندگی می‌دهد

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم در پنجمین سالگرد تأسیس دانشگاه اربعین گفت: ظرفیت بزرگی در دین اربعین نهفته است و حاج قاسم سلیمانی مانند یک مدرسه است. حاج قاسم را در آن تراز می‌توانم به‌تنون یک مکتب کرد. فردی که به زندگی معنای جدیدی می بخشد.

به گزارش اخبار استانی، دکتر عبدالحسین کلانتری در مراسم اختتامیه و تجلیل از برگزیدگان پنجمین یادواره ملی اربعین دانشگاه و تجلیل از خادمان اربعین دانشگاه که در دانشگاه شهید برگزار شد، در قالب مفهومی فرهنگ هویت اجتماعی با ظرفیت‌های فرهنگی اربعین و شهادت سردار سلیمانی به‌عنوان مفهوم اصلی بخش فرهنگی پرداخت.

کلانتری افزود: امراپً قاطبه تعاریفی کھ در فرگهونکناسی از فارگ شده به لیای رویین آن، به لیای رویین، به لیای رویین، به لیای رویین، به لیای رویین، به لیای رویین، به لیای رویین است. ویژگی هایی که صحیح نیست و صحیح نیست. اما وقتی آنها را با هسته سخت فرهنگ تحلیل می کنیم، لایه ها فرهنگ را شکل می دهند.

وی افزود: هسته به موقع آسیب نمی بیند و همیشه درد و رنج خاص خود را دارد. به‌ترون مجموعة توحید به‌ترون یک خرده نقل در فرهنگ ایران اسلامی‌ست; بوده است و از اسلام قبل از اسلام قبل از معارف و آموزه‌های اسلام عزیز تعلیم ویژه‌ای پیدا کرده است و از آن پیش می‌رود که از آن چشم‌آمده است و بعد از آن مشخص نمی‌شود و روشن می‌شود.

دانشیار جامعه شناسی دانش تهران ایشتر داشت: کیلی‌ها کھیله کرک فارہ جهان غرب را لوگوس، انسان یا نفسانیت نامیدند; که در هر روست جوره وجودی اینسان بوده است ک علی علیه کرید کرین کریسیتی در جهان کرد جهان، از رانسانس، اکان کرین از کے کے کردی و کردی کردی کرد; آنها می دانند که مدرنیته با همه شاخه ها و شاخص هایش، هسته اصلی فرهنگ غرب است که در یونان باستان شکل گرفته و در عصر مدرن دوباره ظهور کرده است.

وی افزود: هسته اصلی فرهنگ مکان دارای ارزش ها، هنجارها و رفتارهایی است که ممکن است در دوره های مختلف تاریخی شکل های متفاوتی داشته باشد. अमा जान‌श्च्टी ویژگی های خاص خود را دارد. کنگل شرک محل جوشش منکاست هسته های داغ یعنی از دنیا استخراج می شوند و زندگی دنیا را می سازند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در یک تعریف عمیق تر، فرهنگ را عموماً نظام دانشی می دانند که به زندگی معنا می بخشد، جهت حرکت را تعیین می کند، رفتارها را سامان می دهد، به توالی های خاص ارزش می بخشد. هنجارها را در یک سیستم جدید سازمان می دهد.

این محقق جامعه افزود: کار فرهنگ به معنای معناست و این معانی برگرفته از هسته معنایی است که خود را بیان می کند. कार जुज्ञी है जोष्ष में नाज्दी و में مانند متون مقدسی که مدعی معنادار بودن برای جهان هستند، خود و دیگران را در ارتباط با وجود انسان تعریف می کنند و آغاز و پایان مسیر حرکت انسان را روشن می کنند.

انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به عنوان یک هسته به معنای تنوع فرهنگی است

معاون فرهنگی وزیر علوم گفت: وقتی این هیجان اتفاق می افتد، بسیاری از مشکلاتی که برای حل آنها تلاش کرده ایم به این مفهوم جدید در افق حل می شود. انقلاب اسلامی مصداق بارز معنای اصلی انقلاب است. ایکھا آن کرید از اسلام را نیرد کلید; اما اساسا منحل و از سیستم حذف شد.

‏‏‏‏‏‏ در جنگ تحمیلی بسیاری از مسائل اساساً منحل شدند; دیگر وگود نکتدن مسائلی که در زندگی روزمره وجود دارد ممکن است محل پرسش باشد. مصادیق تاریخی و مشکلاتی که امروز درگیر آن هستیم مانند حجاب و چف و پوشش. با على العربية عرض المزيد فياقة عين فيدة، صياحة فيلائي عين في روست فورفت; به قول حضرت امام (ره) انقلاب اسلامی تجلی نفطة نور بود. تورم یک اصطلاح بلاغی نیست، یک کلمه واژگانی نیست، در کنار هم قرار می گیرد و معنای مهمی ارائه می دهد. Maani z dl gelecapo жошш kerd ke эn maani быstroй mixl ra ra mini kerd. به همین کاتر بود ک در همان مقاوم، مشکل حجاب اساسا حل شد.

कलान्त्री आश्वार दास्ट: دفاع از مقدسات . محل تجلی وائلة‌ها بود که بای از رذایل عالیک را منهل کرد. نه بخسنامه‌ای روست کرت، نه این‌نامه‌ای تعدید شد. نجول‌های جوشش مناین روتیدند. منتوس دیگرش عتیکاف و منوستو ماخری که با سروکار دریم، عرباین; و از عن بعدتر تشییع با شكوه حجـقاسم سلیمانی. اینها همه هسته های داغ هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: اگر صادق باشیم معنای هیجان این هسته ها را در عرصه فرهنگی نمی فهمیم و از پتانسیل آنها استفاده نکرده ایم. فرو کاستیم فرو کاستیم فعالیت فرهنگی باید حول این هسته های زندگی معنادار انجام شود. برای ساماندهی افزی کیشری کیشور باید از همین کیشورها بید کیش مدید.

ظرفیت عزيم الربعين بريا معنا بكشي فلغاني

به روگر لکنگا کریں کے مزرکت علوم، کلانتری با کہ بہ کے بہ کے کر یک مکتبا کنادهی ست گفت ایزیمی در عین عرباین یا حجـقاسم سلیمانی به مشابه یک مکتبه نهفته است. حاج قاسم را در آن تراز می‌توانم به‌تنون یک مکتب کرد. فردی که به زندگی خود معنای جدیدی می بخشد، نگاه جدیدی به جهان پیرامون خود دارد، خود را متفاوت از دیگران تعریف می کند و حتی با دیگران یکسان نیست.

معاون وزیر فرهنگی تاکید کرد: اینها هسته های معناداری هستند که می توان از آنها در زمینه فعالیت های فرهنگی استفاده کرد. البته باید توجه داشت که متاسفانه ادبیات علوم انسانی در این زمینه ضعف جدی دارد و نتوانسته این ظرفیت های بزرگ را به درستی توصیف کند. . طبیعتاً این علوم انسانی و اجتماعی با این ویژگی ها نمی توانند فضای معنایی جدید را به خوبی درک کنند و از ظرفیت های آن استفاده کنند. امیدواریم در حوزه علوم انسانی و اجتماعی تحولات و تحولات بیشتری صورت گیرد تا به افقی که این واقعیت های پیچیده را درک کند و در سطح سیاست و برنامه ریزی، همه برنامه ها و سیاست های خود را حول محورهای معنادار ببینیم. هسته های ریشه در زمین ما؛

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا