اخبار استانی / اصفهان یکی از اعضای هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اعتقاد به اینکه در شرایطی که اتوماسیون در صنعت نساجی دنیا راه یافته است، ایران دیگر نمیتواند در مسیر قبلی خود دوام آورد، گفت: صنعت نساجی ایران باید به سمت شبکه فروش بزرگ برود و بعد از استفاده از ماشین باشد. سمت تولید مکانیزه پوشاک برود در حالی که دنیا در حال تغییر است، ما چشم خود را بستهایم.
جمشید پرویزیان امروز (چهارشنبه، 22 تیرماه) در نشست هماندیشی که با حضور فعالان صنعت مد و اکران در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار میشود، در این نشست با بیان اینکه 200 هزار میلیارد دلار پوشاک مالی در دنیا است و سهم ایران از 15 تا 20 سال است. میلیارد دلار و سهم نساجی ترکیه ۲۸ میلیون دلار است.
وی با بیان اینکه اگر ما ایران را از صنعت نساجی دنیا حذف کنیم اتفاقی نمیافتد، توضیح داد: اقتصاد ایران یک درصد اقتصاد دنیا در تمام زمینه هاست و اقتصادی درونزا است و توان تولید آن را ندارد و به نوعی اقتصادی که دور خود بچرخد نمیتواند کاری کند. یش ببرد.
به گزارش اخبار استانی، عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با اشاره به اینکه بعد از انقلاب صنعتی تمام ماشینهای تولید میشوند و بعد از آن در انقلابی دیگر آنچه با ماشین تولید میشود، به سمت تولید انبوه میرود و همزمان با آن چرخ خیاطی وارد میشود. دوره بیست سال تولید چرخ خیاطی بیش از دو هزار چرخ رسید.
وی ادامه داد: در سال ۱۹۰۸ کارخانه فورد خط تولید خود را مکانیزه میکند و طی سه سال تولید به ۵ میلیون متر رسید.
پرویزیان اضافه کرد: به موازات این تغییر صنعت نساجی در بخش ریسندگی رشد میکند و ایران نیز وارد کار میشود و میشود و با تحولات بینالمللی پیشرو میرود و بعد از جنگ جهانی اتوماسیون وارد دنیای تولید میشود و مجموعه ماشینها با قابلیت کنار هم میآید و شروع میشود. فاصله گرفتن نساجی با دیگر صنایع است.
وی گفت: این استانداردسازی یکی از مهمترین آیتمها بود که سایز افراد را مشخص میکرد، اما هنوز سایزهای ایرانی مشخص نیستند و از این فاصله گرفتهاند.
عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان با بیان اینکه در دهه ۶۰ توسعه اتوماسیون و کنار هم قرار گرفتن دستگاهها در تولید پررنگ شد، اما تا حدود پنج سال صنعت نساجی همچنان برای خود کار میکرد، افزود: چه چیزی به دست انسان انجام میشود. نعتی، توسط رباتها انجام میشود، کاری که رباتها قبلا نمیتوانستند انجام دهند.
وی با اعتقاد به اینکه در شرایطی که اتوماسیون در صنعت نساجی دنیا راه یافته است، ایران دیگر نمی . در حالی که دنیا در حال تغییر است، ما چشم خود را بستهایم.
پرویزیان با این سوال که چگونه وارد دنیای جدید طرح می شود، گفت: مهم است بدانیم برای کدام بازا ما در اصفهان برند پوشاک نداریم، اما میتوانیم ایجاد کنیم. باید به بازار و نیاز آن و به طراحی خود فکر کنید.
وی با تاکید بر اینکه در صنعت نساجی باید به سمت اتوماسیون برویم و ایدههای رباتها را ببنیم و برای برندسازی شبکه ایجاد کنیم، گفت: با تولید ۵ هزار پیراهن نمیتوان وارد بازارهای دنیا شوید.
انتهای پیام