عمومی

عادت‌های اشتباهی که به غده تیروئید صدمه می‌زند

اگرچه غده تیروئید کوچک است، اما بسیاری از فرآیندها را کنترل می کند. هنگامی که رژیم غذایی شما به درستی کار نمی کند، ممکن است متوجه تغییرات ناخوشایند مانند تغییرات ناگهانی وزن، تغییرات خلقی، مشکلات پوستی و برخی دیگر از مشکلات سلامتی شوید. در اینجا برخی از عادت های بدی که می توانند تیروئید شما را تحت تاثیر قرار دهند، آورده شده است.

شما به اندازه کافی چربی مصرف نمی کنید

بسیاری از مردم نه تنها مصرف چربی های بد، بلکه چربی های خوب را نیز متوقف می کنند – که برای مغز و تیروئید بسیار مهم هستند. چربی های خوب در روغن زیتون و بذر کتان، تخم مرغ، لبنیات، گوشت، ماهی و گندم جوان یافت می شود. از خوردن این غذاها خودداری نکنید.

شما سبزیجات مصرف می کنید

விலைத்தை தினைத்தித்தித்தி இ஍ுட்னைத்தித்தித்தி இ஍ுட்டை به همین دیلیل، عزیاد کلم، شلغم و تربکه، به‌شواب اگر دکر کامودید بهدی، بهـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ توصیه نمی شود. دلیل آن این است که این محصولات حاوی گلوکوزینولات هایی هستند که حاوی نیتروژن و گوگرد هستند. وقتی این عناصر وارد بدن می شوند، تیروئید را تحت تاثیر قرار می دهند.

محصولات حاوی کافئین مصرف کنید

بسیاری از اوقات ما روز خود را با یک فنجان قهوه شروع می کنیم، اما کافئین سطح کورتیزول یا هورمون های استرس را در بدن افزایش می دهد. حرمون استرس بر تیروید می‌بهوگرد و می‌کند را برتابولیسم را بردید. با این حال، دانشمندان هنوز در مورد میزان قهوه ای که بر سلامتی تأثیر می گذارد توافق ندارند. به خاطر داشته باشید که محصولاتی مانند شکلات، نوشیدنی ها و نوشیدنی های انرژی زا نیز حاوی کافئین هستند.

غذاهای با شاخص گلیسمی بالا بخورید

अंद ग ، राषाबंदी कारबोरडिटी बर असार फ़ोरी अधा अना बा ब कंद खून त. داشتن شاخص گلیسمی بالا به این معنی است که فرآیند تجزیه کربوهیدرات ها در بدن شما بسیار سریع است. محصولاتی که شاخص گلیسمی بالایی دارند عبارتند از: شیرینی، پاستا و نان سفید. این غذاها سرشار از کربوهیدرات هستند و بر جذب تاثیر می گذارند. البته عملاً نمی توان مصرف محصولاتی با شاخص گلیسمی بالا را متوقف کرد، اما می توانید میزان آنها را در رژیم غذایی خود کاهش دهید.

خامه و مارگارین مصرف کنید

کره یک مده دیته ب کلوستلرین بالاست ک بر تبیل و درن تیجه بر تیروید می‌بهوگرد. با وجود این واقعیت، اجتناب از مصرف چربی های حیوانی توصیه نمی شود، زیرا منبع خوبی از سلنیوم و ویتامین D است. پس بهتر است مصرف خود را کنترل کنید. توصیه می شود از مصرف مارگارین خودداری کنید زیرا از چربی های ترانس ساخته شده است.

تو زندگیت استرس داری

استرس بر تمام سیستم های بدن که بر سیستم داخلی غدد تأثیر می گذارد. اگر تنش مداوم را تجربه می کنید، احتمالاً تیروئید شما به درستی کار نمی کند و تولید هورمون ها خیلی کم یا خیلی کم است. اگر در حال حاضر مشکل تیروئید دارید، توصیه می شود به اندازه کافی بخوابید، زیاد پیاده روی کنید و ورزش کنید. اگر شما هم استرس دارید با روانشناس صحبت کنید.

بیشتر بخوانید:

کرا باید مدیتر کم کاری تیروید بود؟

كامبود يد كه بلايي سرتان مياورد؟/ محمده راه برونگا از كامودي يد در بدن

233236

دکمه بازگشت به بالا