اخبار استانی

ما در یک “جنگ جهانی فرهنگی و تربیتی” قرار داریم

این دانشجوی مدیریت آموزش عالی معتقد است که در کمتر کشوری در لایه‌های فکری آموزش و پرورش آشفتگی وجود دارد، اما در کشور این آشفتگی وجود ندارد و در حالی که در حال حاضر در «جنگ فرهنگی و آموزشی جهانی» هستیم. وی ابراز امیدواری کرد با رفع چالش های این حوزه بسیاری از مشکلات جمعی برطرف شود.

Zahra Hatsham za бегзидگان پاچ Shahid Ahmadi Roshan و در گفت‌وگو با آسناوی با بیان اینکه متاسفانه چالش ها و دغدغه های بسیاری در حوزه آموزش و پرورش وجود دارد، گفت: سعی کردم در لایه حاکمیتی خود وارد شوم و پیشنهادات خود را در رابطه با 4 حلقه اصلی حاکمیتی مطرح کنم.

سیاست و حکومت طایفه ایوی دانست و افزود: در این زمینه انتقاد داشتم که مبنای فکری واحدی برای تعلیم و تربیت وجود ندارد و مثال هایی زدم که مثلاً در دولت، تحول بنیادین آموزش و پرورش است. تاکید می شود و در سایر دولت ها نور خاموش می شود.

احتشام کاتر نشان کرد: این همه تشتت در لیای فیکری و تربین در لیاهای فیکری و تربین میسوده در لیا فیکری و تربین در کیشوری در دولیه، متأسفانه در کشور اینگونه نیست و در شرایطی هستیم که در آن قرار داریم. یک “جنگ فرهنگی و آموزشی جهانی”. به گفته حضرت آقا هر روز شاید هزار نفر با بودجه میلیونی درگیر هجمه های فرهنگی و تربیتی می شوند و از طرفی در سطح سیاست گذاری با سردرگمی فکری مواجه هستیم.

این دانشجوی دکتری مدیریت آموزش عالی دانشگاه تهران ادامه داد: پیشنهادی که در این جلسه دادم این بود که حتما باید یک مرکز فرهنگی و آموزشی وجود داشته باشد تا سیاست واحدی در حوزه فرهنگی و آموزشی اتخاذ شود. و در بین این همه نهادهای مختلف در این حوزه فرهنگ شکل گرفته، ماموریت شفافی انجام شده و در این زمینه به طور مستمر رصد و پرداخته شده است.

احتشام می دانست که اجرای این پیشنهاد باعث کاهش موازی کاری بین دستگاه های مختلف فرهنگی و آموزشی می شود و یادآور شد: از ظرفیت جوانان متعهد و شایسته در حکمرانی استفاده می شود.

وی افزود: برای این منظور می توان از حلقه های میانی در لایه آموزشی استفاده کرد که حضرت آقا در سال 98 مطرح کردند و اعلام کردند باید بین ساختار رسمی و این حلقه های وسط پیوند ایجاد شود و اثربخشی ساختار رسمی در زمینه آموزش با استفاده از این جلسه میانی مطرح شد.

احتشام افزود: همچنین پیشنهاد دادم در سطح آموزشی به جای پژوهش های غیر کاربردی که در آموزش عالی وجود دارد، هر دانشگاه (دانشگاه های جامع و برتر) پاسخگو و پاسخگوی رفع مشکلات دستگاه اجرایی خاص باشد و فقط زمانی که این دانشگاه ها می توانند وضعیت ترفیع را لغو کنند، مشکلات دستگاه اجرایی را برطرف کنند.

شایسته حاکمانوی با ابراز تأسف از اینکه از انقلاب اول تاکنون این موضوع مغفول مانده است، گفت: باید برای پست های مهم اعم از تعلیم و تربیت و سایر بخش های نظام اداری کشور افراد تربیت کنیم.

احتشام با تاکید بر اینکه از تربیت نیروی انسانی غفلت کرده ایم، خاطرنشان کرد: در این جلسه تاکید کردم که باید به این جنبه توجه شود، هر چند تربیت معلم و استاد نیز بخشی از این جنبه است، بنابراین اهمیت این امر ضروری است. برای برخی از محمولان عزی و بربک و برید فیلیه مشخص نیست و تاکید کردم که باید در مسیر درست حرکت کرد.

वी राज्ञा दाद: दर चार्च चार्म निज्े कर قوانین و مقررات باید بر اساس تفکر و مستندات باشد. به عنوان مثال اگر تاکید می شود که ساختار آموزشی در خدمت عموم جامعه است، باید در آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی و در رتبه بندی ها توجه شود.

احتشامی با بیان اینکه این مشکلی است که در حال حاضر با آن روبه رو هستیم، ابراز امیدواری کرد با رفع این مشکلات شاهد تحولی در نظام حکمرانی و آموزش و پرورش باشیم که بسیاری از مشکلات اجتماعی و میدانی که اکنون برای جوانان هزینه دارد، خواهد شد. مطرح شود

وی در خصوص پیشنهادات ارائه شده در این جلسه توضیح داد: پس از این جلسه تعدادی از مسئولان روش های ارتباطی خود را اعلام کردند که در این سطح از آنها تشکر می کنم. شاید من خیلی امیدوار نیستم که به سرعت از بحث ها نتایج ملموس بیرون بیاید، اما دقت و تلاشی که در بین مسئولان برای کشف راه حل های عملی برای این مشکلات دیدم، جای امیدواری است که شاید بتوان فرهنگ سازی کرد که بتواند پاسخگویی به این چالش ها حل شده است

احتشام به نقش نخبگان در حل سلمعل جامی کرد و گفت: زمانی که از نقش نکبچان در هل سلمه می‌شود می‌شود، از منزر نیاز کیشور به نبچان می‌شود. زیرا اگر جوانان و حاکمان بخواهند به موفقیت و قدرت برسند، قطعاً نیاز به استفاده از نخبگان دارند.

وی کرید داد: ولی من از از به آئین تعمل می‌گرم و آن نیاز به نبضان به هل نیاز کیشور است. از نظر نخبگان برای رسیدن به رشد بیشتر باید مشکلات کودک را حل کرد این دلایل متعددی دارد.

احتشامی یکی از این دلایل را تعریف جایگاه بالاترین رهبری نخبگان خواند و یادآور شد: نخبه کسی است که از استعدادی که خداوند به او داده است به درستی استفاده کند و به نظر من صحیح ترین باشد. راه نخبگان حل مشکلات جوانان است.

وی کرد: دلیل دوم این است که به گفته من هر فردی که استعداد داشته باشد مسئولیتی بر عهده او گذاشته می شود و البته نخبگانی که مسئولیت را انجام می دهند، شخصیت آنها نیز رشد می کند.

افرادی مانند شهید کاظمی آشتیانی، شهید چمرانها و شهید شهریاری در این مسیر الگوی آنان به حساب می آیند، چرا که این افراد با موانع زیادی روبرو بودند، اما در سختی ها و فعالیت گروه هایی مانند پژوهشگاه رویان و هسته ای کوتاه نیامدند. صنعت و سایر تحولات ایجاد شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا