عمومی

هفت دلیل احساس خستگی و سنگینی بدن

جنبه‌های مختلف زندگی‌تان را بررسی کنید تا ببینید چگونه می‌توان برای بهبود سلامت روانی، احساس کرد امید این هفت دلیلِ احساسِ داشتن و دریافت سنگینی در پیشبرد شما در مسیر سلامتی کمک‌رسانی است.

به گزارش اخبار استانی، فرادید نوشت: «به طور کلی احساس سنگینی و دریافت به بیوانرژِتیکس (ایجادکننده‌ی انرژی زیستی) مربوط می‌شود. رشته‌های بیوانرژِتیکس در بیوشیمی و زیست‌شناسی سلولی است که به انرژی در سیستم‌های زنده می‌پردازد. هدف بیوانرژِتیکس توصیف این است که چگونه انرژی زنده را دریافت می‌کند و آن را تبدیل می‌کند تا کان دا. در اصل، نحوه دریافت، ذخیره و استفاده از انرژی در بدن مستقیماً به حس سنگینی یا ما مربوط می شود

در حالی که بیوانرژِتیکس اساساً به انرژی بدن مربوط می شود، حجم کلیِ انرژی به وضعیت روانی فر می رسد. در ادامه این مطلب دلیل احساس سنگینی هفت بدن را می‌خوانید:

در خواب

مبود خواب به احتمال زیاد یکی از اصلی ترین اتهامی است. همه ما از کیفیتِ خواب و به‌ویژه REM (خواب همراه با حرکات سریع چشم) بسیار شنیده‌شده و خوانده‌ای. بق اصلِ حفظِ انرژی، انرژی نه ایجاد می‌شود و نه از بین می‌رود، ممکن است از نوعی دیگر باشد. ما بر اساس نظریه‌های حفظ انرژی به خواب نیاز داریم تا انرژی‌مان را حفظ کنیم. وقتی خواب از کیفیتی برخوردار باشد، نیازهای ما را کاهش دهد، زیرا بخشی از زمان را با متد. این مفهوم با توجه به افت میزان متابولیسم ما حین خواب بدیهی است.

تحقیقات حاکی از آن است که هشت ساعت خواب می‌تواند ۳۵ درصد ذخیره انرژی روزانه برای تمام مدت بیدار باشد. نظریه‌ی ذخیره‌ی انرژیِ خواب نشان می‌دهد که هف اصلی خواب، کاستن از میزان مصرف انرژی فرد در طول او.

مبود ورزش

وقتی انرژی شما کم باشد، طبیعتا انگیزه‌ای ورزش‌کردن وجود دارد. با این حال اگر با وجود کم‌بودن انرژی ورزش کنید، به طرز شگفت‌انگیزی سطح انرژی‌تان بالا می‌رود. در واقع هر یک از ورزش یا فعالیت های فیزیکی به بالارفتن ضربان قلب و جریان خون می شود، به علاوه اندورفین را در بدن آزاد می کند که در اثر آزاد آن سطح انرژی بالا میرود. به طور کلی ورزش قلب را قوی می‌کند و استقامت را بالا می‌برد.

تغذیه و آبرسانی ضعیف

بدن انسان از آب (۶۰ درصد) تشکیل شده است. بنابراین به صورت طبیعی آب از میزان انرژی می‌کاهد. بق مطالعات انجام شده، مغز و قلب متشکل از ۷۳ درصد آب و ریه‌ها متشکل از حدود ۸۳ درصد آب هستند. وست دارای ۶۴ درصد آب، ماهیچه‌ها و کلیه‌ها ۷۹ درصد آب و حتی استخوان‌ها هم آب‌دار (۳۱ درصد) است. اگر شما به میزان کافی آب مصرف کنید، بدون شک علاوه بر کم‌شدن سطح انرژی بدن و مشکلاتی که دارید.

در خصوص تغذیه، یک روش نسبتاًعارف، از مصرف بیش از حد «شکر» است. مصرف بیش از حد شکر می تواند به بدن و مغز آسیب برساند و معمولاً کوتاهی از انرژی را به بار می آورد که در پی آن گیجی همراهی می کند و می تواند آن را هم به همراه داشته باشد. به طور کلی، نوشیدنی‌های قنددار، آب‌نبات‌ها و شیرینی‌ها خیلی سریع می‌توانند سوخت (قند) را وارد کنند.

کربوهیدرات‌های پیچیده، اصلاح‌های سالم و پرورش به زمان بیشتر برای هضم‌شدن نیاز دارند تا گرسنگی داشته باشند. بنابراین طبیعی است که انرژی را در نظر بگیرید.

استرس

تعجبآور است که در جامعه پرشتاب امروزی نادیده گرفته می شود. در حالی که دلیل شماره‌ی یک بسیاری از مشکلات جسمی است. سنگینی و تنها یک احساس از نشانه های استرس است. این حقیقت ثابت شده است که بر تمامی سیستمهای بدن از جمله اسکلتی – عضلانی، تنفسی، قلبی – جسمی، غد درونریز، معده و روده، عصبی و تولید مثل اثر میگذارد، استرس دارد. استرس باعث می شود بدن بدن کورتیزول را آزاد کند. هورمونی که توسط غد فوق کلیوی تولید می‌شود. آزادسازی این مشکل به تمام مواردی می رسد که از نشانه های آن رخ می دهد، مه مغزی (اختلالات فکری)، سقوط (یا تصادم) در طول روز و بسیاری از متن های دیگر است.

توجه کامل به استرس در زندگی و تلاش برای تسکین‌دادن آن تا جای ممکن، مهم است.

افسردگی یا اضطراب

معمولاً افسردگی و بیماری با استرس همراه هستند و در جامعه‌ای ما نادیده گرفته می‌شوند. در حالی که میلیون‌ها انسان‌ها نشانه‌های افسردگی و اضطراب دارند. بسیاری از کسانی که افسرده هستند، نشانه‌هایی از افراد مختلف از انرژی و آشتیاق هستند و به طور کلی هیچ میل ندارند اینها شرایطی هستند که باید دقت کنید و در صورت داشتن آنها، برای تصمیم گیری اقدام کنید.

غم‌کاری غده‌ی تیروئید

به بیان ساده کم‌کاری تیروئیدی که می‌شود ایجاد کرد که نمی‌تواند به اندازه‌ای نیاز به بدن داشته باشد. این وضعیت باعث کند شدن متابولیسم (سوخت وساز بدن) می شود. این بیماری می‌تواند باعث ایجاد حس شود یا حتی اضافه شود. یک درمان معمول برای کم کاری غده تیروئید، درمان دارویی است.

ازدیاد کافئین

به طور کلی بیش از حدهی را نمی‌تواند نتی تأثیر بگذارد و در نتیجه سطح انرژی را آنرژ کند و (تصادم) اتفاقی بیفتد.

نتیجه گیری

مهم‌ترین نکته که متوجه شدید این احساس سنگینی می‌کنید یا خود را برای تصمیم‌گیری انجام می‌دهید. هرگز به حالت بی‌حالی و تجربه عادت عادت نمی‌شود چون ما انسان‌ها خیلی زود زود پیدا می‌کنیم اگر تا اینجا همراه ما بودید و این مطلب را خواندید، پس در مسیر درست قرار گرفتن. جنبه‌های مختلف زندگی‌تان را بررسی کنید تا ببینید چگونه می‌توان برای بهبود سلامت روانی، احساس کرد امید این هفت دلیلِ احساسِ داشتن و دریافت سنگینی در پیشبرد شما در مسیر سلامتی کمک‌رسانی است.

منبع: Lifehack

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا