اخبار استانی

پنج مرحله ایجاد فرهنگ ایده‌پردازی

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری آنا، بر اساس تحقیقات انجام شده توسط سازمان IdeaScale در سال 2020، میانگین ارزش هر کارمند بر اساس ایده های مصرف نشده 1237 دلار است.

مطالعه دیگری همچنین نشان داد که هر کارمند روزانه به طور متوسط ​​با 8 تا 10 ایده جدید سر کار می آید که این ایده ها می تواند به این افراد در بهبود کارشان کمک کند. این بدان معنی است که صدها هزار ایده بالقوه در هر سازمان وجود دارد که آماده دیده شدن، آزمایش، توسعه و اجرا هستند – ایده هایی که دقیقاً در اطراف شما هستند.

کلید موفقیت در این فرآیند شامل داشتن ساختار و منابع در اختیار شما برای استفاده بهینه از ایده های کارکنان است. بدون ایده، سازمان خالی از معنا و هدف است.

نوآوری و ارزش با تولید ایده ایجاد می شود، بنابراین هر شرکتی باید به طور منظم ایده تولید کند تا بتواند در نظر مشتریان و سهامداران خود ارزشمند و قدرتمند جلوه کند. این نیاز به یک ایده تجاری از منابع متعدد دارد: کارمندان، مشتریان، رقبا و مدیران صنایع دیگر.

ایده ها بذر ارزش هستند. برای رسیدن به باغ میوه، به یک قایق برای حمایت از این نوع رشد نیاز دارید. ایجاد فرهنگ پردازش ایده در یک شرکت یا سازمان، ساختار لازم برای تولید مداوم ایده های جدید را ایجاد می کند و در واقع از آنها بهره برداری می کند.

در اینجا نیازی به اشاره به ویژگی ها و ویژگی های یک ایده فرهنگی نیست. اول از همه باید هر چند وقت یکبار ایده هایی که وارد سازمان می شود را بررسی کنید و طوری برنامه ریزی کنید که حداقل ماهی یک بار بتوانید این ایده ها را بررسی کنید. شما باید منشا و ریشه این ایده ها را جستجو کنید و مطمئن شوید که ایده های خود را در مورد مشکلات و فرصت های مختلف از منابع مختلف دریافت می کنید.

پس از ردیابی ایده ها، می توانید آنها را ارزیابی کرده و سپس از آنها برای حل برخی از چالش های خاص پیش روی سازمان استفاده کنید. فرهنگ سازی آسان است و هر مدیر خلاقی می تواند و باید آن را انجام دهد.

پنج مرحله اصلی ایجاد یک ایده فرهنگی زیر نشان داده شده است:

مرحله ی 1: خلاقیت، هر کسی ساحب یدهای‌است. اما افراد مختلف انواع مختلفی از ایده ها را دارند. هر حساسی بر اساس مکان، تجربه، ادراک، قابلیت های ذاتی و علایقش به ایده ها جلب می شود. افرادی که با دیدن افراد ایده هایی به ذهنشان خطور می کند اغلب به ایده یک شخص می رسند. افرادی که محصول گرا هستند کسانی هستند که ایده هایی دارند که برای حل مشکلات مربوط به محصولات و استفاده از فرصت ها استفاده می شود. هر فرد همچنین ایده های مختلفی دارد که توسط رویدادها، فضاها، مشکلات و فرصت هایی هدایت می شود که به افراد کمک می کند تا وارد قلمرو خلاق خود شوند.

اگر کارکنان در محل کار احساس استرس و نگرانی کنند، نمی توانند ایده های مفیدی برای شرکت خود ایجاد کنند. بنابراین، هر سازمانی باید بداند که چگونه می تواند خلاقیت کارکنان خود را تحریک و پرورش دهد: چه چیزهایی خلاقیت را در بین آنها الهام می بخشد؟ چگونه می توانم به شما کمک کنم تا ایده های بیشتری کسب کنید؟ آیا آنها زمان و پشتیبانی لازم برای خلاقیت در محل کار خود را دارند؟

مرحله 2: அக்க்கு வு குக்க்கு இ஦ின்வா; موضوع جالبی است که اکثر مدیران می خواهند کارکنانشان در ایده پردازی مشارکت داشته باشند اما مکان مناسبی برای این مشارکت فراهم نمی کنند. این مکان می تواند یک محیط الکترونیکی یا اتاقی برای جلسات فیزیکی، جلسات حضوری یا ترکیبی از هر سه باشد. هدف این است که فضایی ایجاد کنیم تا افراد ایده های خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند. دسترسی به هر سیستمی که انتخاب می‌کنید باید آسان باشد، بتواند ایده‌ها را کشف کند و سپس تأیید کند که آن ایده‌ها کشف شده‌اند.

هیچ چیز بدتر از پیدا کردن یک ایده نیست و بعد از آن هیچ واکنشی به ایده نشان نمی دهد. اگر این کار را انجام ندهید، باید 100% مطمئن باشید که کارمند پس از پرداخت دوباره ایده خود را ارائه نخواهد کرد. چرا باید این کار را بکنند، در حالی که آن را ندیده و نشنیده اند؟ این بدان معنا نیست که شما باید هر ایده ای را که کشف می کنید پیاده سازی کنید. در واقع، ایده ها باید مورد ارزیابی، طبقه بندی و در صورت امکان با ایده های دیگر ترکیب و سپس اجرا شوند.

شاید برخی از ایده ها هرگز اجرا نشوند، اما شاید آنها ایده های دیگر، ایده های بهتر را الهام بخشند. برخی از ایده ها ممکن است برای آینده ذخیره شوند. شما باید همه این احتمالات را به کارمندان خود بگویید.

مرحله 3: برای اید فردزی; بعد از اینکه فضای لازم برای ایده پردازی را فراهم کردید، یک مرحله کلیدی در این مرحله، تعریف الزامات ایده پردازی است. تعیین پاداش باعث جریان یافتن ایده ها، افزایش انگیزه و اولویت پردازش ایده در تمام کارهای روزانه می شود. مشوق‌ها می‌کند مایکا باشکنه، مالی یا جمعی.

جلسات تیمی را سازماندهی کنید و بیشترین ایده های تولید شده در یک ماه، بهترین ایده های تولید شده برای یک موضوع خاص، محبوب ترین ایده های هر ماه را انتخاب کنید. اگر این ایده در نهایت روند را بهبود بخشد، هزینه ها را کاهش دهد یا شرکت را تقویت کند، به مالک پول بدهید. تندیس‌های دیدا بردزوری کنیدی و هر به هردانها را می‌بینید. این فعالیت ها و مشوق ها باید همه را تشویق به مشارکت و ارائه ایده های خود کند.

مرحله 4. اطلاعات داده شده به افراد؛ وقتی مشکل خاصی را برای حل ارائه می دهید، بهترین ایده ها را از کارمندان خود کشف می کنید. یکی از اشتباهاتی که مدیران اغلب مرتکب می شوند این است که به کارمندان خود می گویند: “به ایده های خود بپرداز!” بدون هیچ توضیح بیشتر در آن استقوم از کود می‌پرسند یده بری که؟ برای یافتن بهترین ایده ها باید مشکلات و مسائل را روشن کنید تا بدانند روی چه ایده هایی باید کار کنند. هرچه چارچوب ها و داده های بیشتری داده شود، ایده های کارگران بهتر است. پیاده سازی این سیستم کمک می کند تا مشکلاتی که در کارکنان وجود ندارد شناسایی شوند. آنها می توانند مشکلات و فرصت هایی که نادیده گرفته شده را شناسایی کرده و آنها را برای ایده به گروه معرفی کنند.

مرحله 5: کمیت، کیفیت؛ کارکنان را به ارائه ایده های بیشتر تشویق کنید. این به شکوفایی ایده های خلاقانه کمک می کند. ایده ها را قبل از بررسی محدود نکنید. پیش داوری یدها مشبک هیچ کارک کیزی است که کاره اش نیمی‌دانیت وقتی تصمیم می‌گیرید ایده‌ها را قبل از بررسی حذف کنید، ایده‌هایی را که توانسته‌اند به نتیجه برسند یا ایده‌های دیگری را القا کنند، حذف کرده‌اید. در تول ایده pardezori، هیچ ایده ای بد نیست. هر یدا کدمی است به سوی کامیدی

این مراحل به شما کمک می کند فرهنگ ایده پردازی را در سازمان خود ایجاد کنید. به این ترتیب می توانید مزایای فرهنگ ایده سالم مانند مشارکت بیشتر کارکنان، سازماندهی بهتر، حل اندیشمندانه مشکلات، رشد کارکنان و مزایای بیشتر برای سازمان را مشاهده کنید. इदेडे पर्डेजरी जुबा मी‌دهد. به همی دلیل مدیر باید به ایدی فردزی درون کود و کود بهادی بها و ویرت.

دکمه بازگشت به بالا