چرا باید در مورد این بیماری های کشنده بدانیم؟ 3 تای رایج تر در سال 2022

 

دلیل اینکه سازمان‌های مشهور جهانی مانند WHO و CDC و وزارت بهداشت و رفاه خانواده، دولت هند (MoHFW) داده‌های این بیماری‌ها را حفظ می‌کنند، بهبود طول عمر مردم است. به اندازه‌گیری کیفیت مراقبت‌های بهداشتی کمک می‌کند و در جاهایی که سیستم‌های بهداشتی به نوآوری‌های پزشکی بیشتری نیاز دارند، کمک می‌کند و همین منابع را می‌توان در مناطق آسیب‌دیده فراهم کرد. بهترین روانپزشک

به عنوان مثال، نرخ مرگ و میر در یک ایالت یا یک کشور می تواند به انحراف تمرکز به سمت فعالیت ها و منابعی مانند حمل و نقل، زیرساخت های پزشکی، غذا و کشاورزی و همچنین محیط زیست کمک کند.

مانند COVID-19 تأکید بیشتری بر ایجاد زیرساخت های پزشکی و حتی تعاملات اجتماعی دارد. در حالی که بیماری همه گیر همچنان ادامه دارد و واکسن ها در حال گسترش هستند، ما هنوز باید تمام اقدامات احتیاطی را رعایت کنیم و همچنین مراقب خود و عزیزانمان باشیم تا از سایر بیماری های کشنده جلوگیری کنیم.

مرگ و میر ناشی از برخی بیماری ها افزایش یافته است، در حالی که برخی از شدت آنها کاهش یافته است. اکثر بیماری های لیست فوق قابل درمان و پیشگیری هستند. با پیشرفت در زمینه علم پزشکی، درمان همه آنها در هند در دسترس است. در زمان آتی، ممکن است شاهد کاهش میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری ها باشیم.

اگر از یک رویکرد خوب و سبک زندگی سالم پیروی کنید، می توانید این خطرات را کاهش دهید و خود را با یک سبک زندگی سالم و ورزش روتین سازگار کنید. با ایجاد تغییرات کوچک در عادات روزانه خود مانند تغذیه صحیح، محدود کردن سیگار و نوشیدن الکل می توانید آسیب پذیری خود را کاهش دهید. برای عفونت های ویروسی و بیماری های باکتریایی، بهداشت مناسب دست ها در کاهش خطر بسیار مفید است.

  1. بیماری آلزایمر (زوال عقل) (Alzheimer’s disease (dementias))

بیماری آلزایمر یک بیماری مغزی است که در آن مرگ سلول های مغز باعث از دست دادن حافظه می شود. تقریبا 60 تا 80 درصد زوال عقل آلزایمر است. با پیشرفت بیماری، علائم زیر ایجاد می شود:

علائم

علل

پیشگیری ها

  1. بیماری های اسهالی (Diarrheal Diseases)

اسهال به دلیل ناراحتی معده یا عملکرد کبد ایجاد می شود که می تواند منجر به دفع یا مدفوع آبکی شود. می تواند منجر به کم آبی بدن شود و همچنین سطح آب و نمک بدن را کاهش می دهد و در نتیجه آن را ضعیف می کند. این وضعیت باید در عرض 3-5 روز کنترل شود. در زیر علائم، علل و روش های پیشگیری از این بیماری ذکر شده است.

علائم

علل

اقدامات پیشگیرانه

  1. COVID19 (کرونا ویروس) (COVID-19 (Coronavirus))

COVID-19 (SARS CoV-2) یک عفونت جدید کروناویروس است که افراد در گروه های سنی مختلف را به روش های مختلف تحت تأثیر قرار می دهد. این بیماری با انتقال قطرات تنفسی زمانی که فرد مبتلا نفس می کشد، سرفه می کند، صحبت می کند یا عطسه می کند، گسترش می یابد. در صورت استنشاق شخص دیگر می تواند عفونت را بگیرد. علائم COVID-19، علل آن و اقدامات پیشگیرانه ای را که می توانید انجام دهید بررسی کنید. بهترین دندانپزشک

علائم

علل

پیشگیری ها

خروج از نسخه موبایل