چگونه مانتو را از سادگی در بیاریم؟

ایده هایی برای تزیین مانتو ساده و تبدیل آن به مانتو مجلسی شیک

اگر به دنبال ایده های جدید برای تزیین مانتو ساده خود هستید به ادامه مطلب توجه کنید تا با مدل های مختلف تزیین مانتو با انواع مدل مانتو عروسکی دخترانه، اپلیکه دانتل، یراق، تکه دوزی، گلدوزی های آماده، سنگ دوزی و مروارید دوزی آشنا شوید. می توانید گل های روبانی و پارچه ای را روی مانتو دوخته و اطراف آنها را با سنگ دوزی و مروارید دوزی تزیین کنید.

انواع تکه دوزی گیپور، اپلیکه گیپور، یراق و تور دانتل در خرازی ها به فروش می رسند.

با دوخت آنها روی مانتوهای ساده می توانید ظاهر مانتو را به زیباترین شکل تزیین کنید.

هم چنین می توانید گل پارچه های گیپور را بریده و روی مانتو بدوزید.

می تونید مانتو را با گل های پارچه ای یا گل های روبانی تزیین کنید.

فواصل خالی بین اونها را با سنگ یا مروارید پر کنید

استفاده از تکه دوزی یا اپلیکه کار شده راهی برای تزیین مانتو ساده است

از مدل چینش گل ها و مروارید دوزی آنها  برای تزیین مانتو ایده بگیرید

دوخت پروانه زیبا با منجوق، پولک، ملیله، مروارید و سنگ تزیینی..

دوخت برشی از پارچه های گلدوزی شده روی مانتو

تزیین مانتو با نوار گل آماده

دوخت تکه دوزی برجسته زیبا روی مانتو ساده آن را به مانتویی شیک و مجلسی برای شرکت در مراسم های رسمی تبدیل می کند.

تزیین مانتو مشکی مجلسی با پروانه های پارچه ای

دوخت دانتل مشکی ظریف و زیبا روی یقه و تنه مانتو

تزیین مانتو با گل پارچه ای و مروارید دوزی زیبا

دوخت های تزیینی روی سرشانه و یکطرف بالاتنه ایده ای جالب برای تزیین مانتو

تزیین بالاتنه و لبه آستین با اپلیکه های شیک

دوخت شکوفه های روبانی زیبا و مروارید روی مانتو ساده

تزیین مانتو با پروانه

دوخت تکه دوزی های رنگ روشن روی مانتو رنگ تیره

مروارید دوزی و سنگ دوزی روی مانتو ساده مشکی

چطور یه مانتو مشکی ساده رو تزیین کنیم؟ (راهکارهایی ساده برای تزیین مانتو مشکی)

مشکی یکی از پرکاربرد ترین رنگ های کمد خانوم های ایرانی به شمار می‌رود. چرا که این رنگ در بسیاری از مکان ها و موقعیت ها قابل استفاده است و مهم تر از آن این است که رنگ مشکی به راحتی با هر رنگ دیگری ست می‌شود.  رنگ مشکی معنای بسیار زیادی دارد و می‌تواند نمایان‌گر مفاهیمی از جمله قدرت، پیچیدگی، رازآلوده و معماگونه بودن، وقار و اصالت باشد. شاید به همین دلیل باشد که بسیاری از افراد به طور ناخودآگاه به سراغ پوشیدن این رنگ می‌روند.

اگر بخواهیم کمی دقیق‌تر به کمد لباس‌هایمان نگاهی بیندازیم، متوجه می‌شویم که چندین مانتوی مشکی داریم که در گوشه ای خاک می‌خورند. برای استفاده‌ی دوباره این مانتوها و بازگرداندنشان به چرخه‌ی مصرف٬ سوال پیش می آید که چطور یه مانتو مشکی ساده رو تزیین کنیم؟

در این مقاله چند روش بسیار جذاب برای تزیین مانتوهای مشکی ارائه خواهیم کرد تا بتوانید از آن ها دوباره با عشق علاقه استفاده کنید. اگر این سوال برای شما هم جذاب است که چطور یه مانتو مشکی ساده را تزیین کنیم؟ ادامه‌ی این نوشته را اصلا از دست ندهید.

چطور یه مانتو مشکی ساده رو تزیین کنیم؟

برای تزیین یه مانتو مشکی ساده، روش‌های بسیار گوناگونی وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به سلیقه ی خود آن را انتخاب و روی مانتو مشکی ساده تان پیاده کنید.

به طور کلی تزیین مانتو به چند روش انجام می‌شود: استفاده از خرج کار (پنل ها، نوارهای تزیینی و غیره)، مدل دادن به الگو قبل از دوخت، بازی با رنگ‌ها. این روش‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

استفاده از خرج کار برای تزیین مانتو مشکی ساده

اگر مانتو مشکی شما ساده باشد، کار کردن با آن بسیار آسان‌تر خواهد بود. اما اگر بر روی مانتوی شما، تزییناتی از قبل وجود داشت، اگر قابل جدا شدن باشد، آن‌ها را جدا کنید و سپس کار را شروع کنید.

امروزه مدل‌های بسیار زیادی از انواع خرج کار در خرازی‌ها موجود است. توجه داشته باشید که چون رنگ مانتوی شما مشکی است، تقریبا هر آیتمی روی مانتوی شما جواب می‌دهد.

از انواع خرج کارها می‌توان با مواردی مانند پام پام ها، نوار قیطان، نوار‌های کنفی، پولک ها، پنل ها، تکه هایی از پارچه های لوکس و پر جزییات مانند گیپور، آیتم های ریز تر که تنوع بسیار زیادی هم دارند و غیره اشاره کرد.

تزیین مانتو مشکی ساده با پام پام

پام پام ها به صورت متری در خرازی‌ها فروخته می‌شوند. بهتر است از انواع رنگی تر آن‌ها تهیه کنید چرا که جلوه ی بسیار زیبایی به مانتوی مشکی و ساده ی شما می‌بخشند. مانتوهای تزیین شده با پام پام، به یک آیتم بسیار کژوال تبدیل می‌شوند که می‌توانید از آن ها در دورهمی و قرارهای دوستانه استفاده کنید.

نکته‌ی قابل توجه در هنگام خرید پام پام‌ها، کیفیت آن‌هاست. زیرا انواع بی کیفیت پس از شست و شو رنگ خود را از دست می‌دهند.

تزیین مانتو مشکی ساده با نوار‌های تزیینی‌

استفاده از انواع نوارهای تزیینی بر روی مانتوهای مشکی، جلوه ی بسیار زیبا و متفاوتی به یک مانتوی مشکی می‌بخشد. این نوارها در رنگ‌ها، طرح‌ها و جنس‌های مختلفی قابل تهیه هستند می ‌توان از جمله رایج ترین آن ها به نوارهای گیپور، تور، کفنی و غیره اشاره کرد. به یاد داشته باشید که همانند مورد قبلی، کیفیت نوارهای تزیینی حرف اول را می‌زند. پس بهتر است هزینه‌ی بیشتری کنید و نواری را بخرید که از دوام و کیفیت آن اطمینان داشته باشید.

تزیین مانتو مشکی ساده با گیپورها، دانتل‌ها و پنل‌ها

گیپورها پارچه‌های بسیار پرکار و پرجزییاتی هستند که معمولا با دست تولید می ‌شوند و به همین علت از قیمت بالایی برخوردار هستند. استفاده از این پارچه های جذاب و زیبا بر روی مانتوهای مجلسی، یکی از متداول ترین راه ها برای تزیین آن‌ها به شمار می‌رود. اگر مانتوی مشکی شما فرم ایستاده و رسمی و پارچه ای با جنس محکمی دارد، بهترین گزینه برای تزیین کردن این مدل از مانتوهای مشکی، استفاده از پارچه های گیپور است.

پنل‌ها هم تکه‌هایی از تور یا گیپورهای زیبا و لوکسی هستند که در اندازه‌های از پیش آماده شده قابل تهیه هستند.

دانتل‌ها پارچه هایی از جنس تورهای بسیار با کیفیتی هستند که معمولا از قابلیت کشسانی نیز برخوردار اند.

از انواع این پارچه‌ها بسته با میزان هزینه و بودجه‌ای که در نظر گرفته‌اید، می‌توانید بر روی آستین ها یا قسمت جلوی مانتو استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که کار با این پارچه ها با حوصله و دقت زیادی نیاز دارد. هم چنین پس از این که مانتو مشکی ساده خود را با این روش تزیین کردید، توصیه می‌شود که به خوبی از جزییات به کار رفته در تزیینات مراقبت کنید. تا فرم و زیبایی اصلی آن‌ها حفظ شود.

تزیین مانتو مشکی ساده با مروارید دوزی

مروارید‌ها را می‌توان به جرات یکی از ترندی ترین جزییات به کار رفته در انواع لباس ها و اکسسوری ها به شمار آورد. دوختن مروارید ها با هر رنگی مخصوصا سفید، مانتوی شما را از سادگی و یک نواختی خارج می‌کند و فرم و جلوه ی رسمی و هیجان انگیزی به آن می‌بخشد. بهترین قسمت های مانتو برای مروارید دوزی کردن، آستین های آن می‌باشد. البته می‌توانید با کمی حوصله به خرج دادن، کل مانتو را مروارید دوزی کنید و مانتوی ساده ی خود را به یک مانتوی خال خالی و زیبا تبدیل کنید.

از مزایای روش مروارید دوزی می‌توان به قابل استفاده بودن آن هم بر روی مانتوهای مشکی نخی و لینن و به طور هر مانتویی که فرم کژوال تری داشته باشد، و هم بر روی مانتوهایی از جنس کرپ یا پارچه های سنگین تر و با فرم رسمی و مجلسی تر، اشاره کرد.

تزیین مانتو مشکی ساده با گل‌دوزی

گل‌دوزی کردن بر روی مانتو یکی از زیبا‌ترین روش‌هایی است که می‌توان به عنوان جواب چطور یه مانتو مشکی ساده رو تزیین کنیم؟ انتخاب کرد. چون زمینه‌ی کار شما مشکی است، از نخ‌هایی با رنگ تند و شاد مانند قرمز، سرخابی و زرد استفاده کنید. با انجام این کار شما بر روی مانتوی خود، امضای خود را حک خواهید کرد. نخ های ابریشمی از بهترین و با کیفیت ترین نخ ها برای انجام این کار هستند چرا که پس از شست و شو دچار تغییر رنگ نمی‌شوند و از درخشش و براقیت خاصی در مقایسه با سایر انواع نخ ها برخوردار هستند.

تزیین مانتو مشکی ساده با کمی خیاطی

این روش نسبت به سایر روش‌ها مهارت بیشتری نیاز دارد. برای اجرای این روش شما به پارچه‌های شفاف مانند توری یا اورگانزا احتیاج دارید. کاری که باید انجام دهید این است که این پارچه‌ها را به بخشی مانتو اضافه کنید. مراحل انجام کار به این صورت است که باید از لبه‌ی مانتو به پهنای دلخواه جدا کنید، سپس پارچه ی تور را با پهنای مورد نظر به مانتو اضافه کنید و در آخر، قسمتی که از خود مانتو جدا کرده اید را به انتهای تور بدوزید.

این کار برای آستین ها نیز قابل اجرا است. به خاطر داشته باشید که می‌توانید از این روش ایده بگیرید و بر اساس سلیقه ی خودتان مانتو را تزیین کنید و آن را یک نواختی خارج کنید.

تزیین مانتو مشکی ساده با پچ‌ها

پچ ها در واقع برچسب هایی هستند که با استفاده از یک اتو بر روی یک لباس یا پارچه چسبانده می‌شوند. استفاده از پچ ها کار پیچیده ای نیست و تنها کافی است که آن ها را تهیه کنید. این آیتم ها به طور معمول با طرح های بسیار متنوع و حتی با طرح های دلخواه شما وجود دارند.

به یاد داشته باشید که می‌توانید به طور هم زمان از چند پچ بر روی یک مانتو استفاده کنید اما بهتر است در انتخاب و تعداد آن ها به هیچ عنوان زیاده روی نکنید چرا که ظاهر مانتوی شما بسیار شلوغ جلوه خواهد کرد. هم چنین حتما از پچ های با کیفیت استفاده کنید تا هم هنگام چسباندن، به پارچه و مانتوی شما آسیب وارد نکند و هم پس از شست و شو رنگ خود را از دست ندهد.

تزیین مانتو مشکی به‌ وسیله‌ی بازی با رنگ‌ها!

رنگ مشکی از جمله رنگ‌های خنثی به شمار می‌رود که آزادی عمل بسیار زیادی را در هنگام انتخاب رنگ های مکمل در کنار آن برای شما فراهم می‌کند. هر کدام از این ترکیب رنگ ها دارای مفهوم و معنی خاصی هستند که هم می‌توانید بر اساس معانی و هم بر اساس سلیقه تان آیتم هایی با رنگ های مختلف را در کنار مشکی به کار ببرید و مانتوی خود را تزیین کنید. برای تزیین کردن مانتوی مشکی، ترکیب رنگ های زیادی وجود دارد که در ادامه ترکیب چند رنگ محبوب و پرطرفدار را در کنار رنگ مشکی بررسی خواهیم کرد. پس ایده بگیرید و جزییات را بر اساس سلیقه ی خود تغییر دهید.

ترکیب اول: مشکی +  قرمز

ترکیب رنگ های مشکی و قرمز یکی از ترکیب های بسیار محبوب و پرطرفدار در افراد و به خصوص در فصل های سردتر از سال به شمار می‌رود. این ترکیب تداعی گر قدرت، عشق و علاقه است. رنگ قرمز به عنوان یک رنگ محرک در کنار رنگ مشکی، جذابیت خاصی به این رنگ می‌بخشد. به طور کلی این ترکیب رنگ برای زمانی که به یک مانتوی مشکی رسمی با کمی چاشنی هیجان انگیز تر نیاز دارید، انتخاب بسیار مناسبی به شمار می‌رود. یکی از ساده ترین کارهایی که می‌توانید برای گنجاندن رنگ قرمز به مانتوی مشکی تان انجام دهید، اضافه کردن جزییاتی با این رنگ است. مثل دوختن پاپیون های قرمز، اضافه کردن پنل یا گیپورهای قرمز رنگ یا پام پام های تمام قرمز است.

ترکیب دوم: مشکی +  زرد یا طلایی

در هنگام استفاده از این ترکیب رنگ باید کمی محتاطانه عمل کنید چرا که ترکیب رنگ مشکی و زرد عین حال که تداعی گر شادی، انرژی، مثبت اندیشی است، نمایان گر ترس و اضطراب هم می‌باشد. می‌توانید برای رسمی تر کردن ظاهر خود، رنگ طلایی را جایگزین زرد کنید. برای این کار می‌توانید از انواع گیپورهای طلایی و یا نوارهای تزیینی طلایی رنگ کمک بگیرید. مانتوهای مشکی که با رنگ طلایی ترکیب شده اند، انتخاب بسیار خوبی برای مجالس رسمی و مهمانی های شب می‌باشند.

ترکیب سوم: مشکی +  سرخابی

یکی از کژوال ترین ترکیب های ممکن، ترکیب رنگ سرخابی و مشکی است. این ترکیب برای فصل تابستان انتخاب بسیار خوبی به شمار می‌روند و به طور کلی اگر مانتوی نخی مشکی ای دارید که می‌خواهید آن را در قرار های کاری به تن کنید اما قصد دارید کمی تم تابستانی به آن اضافه کنید، رنگ سرخابی را به آن اضافه کنید.

ترکیب چهارم: مشکی +  سفید

از مزایای و ویژگی های استثنایی این ترکیب هرچه که گفته شود باز هم جای بحث وجود دارد. ترکیب دو رنگ خنثی مشکی و سفید در کنار هم، خصوصیات بی نظیری را موجب شده. از ترکیب یک مانتوی مشکی که با آیتم های سفید تزیین شده، می‌توان هم در مواقع و مکان های رسمی تر و هم در جاهای غیر رسمی و دوستانه تر بدون هیچ مشکی استفاده کرد. یکی از بهترین راه ها هم برای اضافه کردن رنگ سفید به مانتوی مشکی، مروارید دوزی یا استفاده از نوار های کنفی سفید رنگ می‌باشد.

ترکیب پنجم: مشکی +  سبز

مشکی و سبز برای رسمی ترین استایل ها ساخته شده اند. اگر به مانتوی مشکی خود رنگ سبز را اضافه کنید، با خیال راحت می‌توانید آن را در همه ی قرارهای کاری تان به تن کنید. برای این کار اگر کمی مهارت خیاطی داشته باشید می‌توانید به آستین های مانتو، مچ های سبز رنگ اضافه کنید یا حتی رنگ دکمه ها به سبز تغییر دهید.

ترکیب ششم: مشکی +  صورتی

مشکی و صورتی همانند ترکیب مشکی و سرخابی، یک ظاهر دخترانه و کژوال را می‌سازد. اگر بخواهید جلوه ی فانتزی تری به مانتوی خود ببخشید، دوختن پاپیون، اضافه کردن روبان یا استفاده از تورهای صورتی در مانتو به سلیقه ی خودتان، بسیار پیشنهاد می‌شود.

یه مانتو مشکی ساده رو تزیین کن و بفروش!

در این مقاله سعی کردیم تا روش‌هایی را برای تزیین مانتو مشکی ساده به شما معرفی کنیم تا بتوانید آن ها را دوباره به چرخه ی مصرف بازگردانید. برای انجام دادن این کارها نیاز دارید دست به کار شوید و کمی جسارت و خلاقیت به خرج دهید. در نهایت می‌توانید مانتوی جدیدتان را خودتان دوباره بپوشید یا آن را به دوستتان هدیه دهید یا حتی در مانتوسنتر بفروشید. با این کار شما یکی از لباس های بلااستفاده ی خود را زبیا و قابل استفاده برای خود یا دیگران کرده‌اید. این هم لینک دانلود اپلیکیشن مانتوسنتر:. به نظر شما چطور یه مانتو مشکی ساده رو تزیین کنیم؟

ایده‌های خلاقانه‌ی خود برای تزیین مانتو مشکی ساده را با ما به اشتراک بگذارید.

چطور یه مانتو مشکی ساده رو تزیین کنیم؟

به طور کلی تزیین مانتو به چند روش انجام می‌شود: استفاده از خرج کار (پنل ها، نوارهای تزیینی و غیره)، مدل دادن به الگو قبل از دوخت، بازی با رنگ‌ها. این روش‌ها را با هم بررسی خواهیم کرد.

چگونه با کمی خیاطی مانتو مشکی ساده را تزیین کنیم؟

برای اجرای این روش شما به پارچه‌های شفاف مانند توری یا اورگانزا احتیاج دارید و این پارچه‌ها را به بخشی مانتو اضافه کنید. توضیحات کامل‌تر را در این پست بخوانید.

چگونه و با کدام رنگ‌ها می‌توان مانتو مشکی را از سادگی در آورد؟

ترکیب رنگ‌های مشکی و قرمز، مشکی و زرد، مشکی و سرخابی، مشکی و سفید، مشکی و سبز و مشکی و صورتی در استایلتان می‌تواند مانتو مشکی را از سادگی دربیاورد.

یه مانتو مشکی ساده رو تزیین کن و تو مانتوسنتر بفروش!

با روش‌های بالا کمی جسارت و خلاقیت به خرج دهید و مانتوی مشکی جدیدتان را دوباره بپوشید یا آن را به دوستتان هدیه دهید یا حتی در مانتوسنتر بفروشید. با این کار شما یکی از لباس های بلااستفاده ی خود را زبیا و قابل استفاده کرده‌اید.

خروج از نسخه موبایل