کدام لوستر دیواری را بخرید؟

لوستر دیواری فانتزی چیست؟

به نقل ازفروشگاه اینترنتی  لوستر روژانو اگر سری به بازار زده باشید یا وبسایت‌های مربوط به فروش انواع  لوستر مدرن و دیوارکوب را دیده باشید، در می‌یابید که لوسترها انواع مختلفی دارند و شما برای هر سلیقه‎ای می‌‌توانید لوستر خریداری کنید.

لوستر دیواری فانتزی یا دیوارکوب همانطور که از نامش پیداست، لوستری است که بر روی دیوار نصب می‌شود. با این حال، ویژگی کلیدی دیوارکوب‌ها این است که از آن‌ها به منظور ایجاد تمرکز بر روی قسمت خاصی استفاده می‌شود. دیوارکوب‌ها یک انتخاب محبوب و عالی برای حمام و راهرو هستند، اما می‌توان از آن‌ها در فضاهای نشیمن، اتاق خواب، پاسیو و… نیز استفاده کرد.

انواع نورپردازی لوستر دیواری فانتزی

سیستم پخش نور در لوسترهای دیواری فانتزی مختلف، متفاوت است. بسیاری از دیوارکوب‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که به طور خاص نور را به سمت بالا یا پایین هدایت می‌کند. همچنین در برخی مدل‌‌ها می‌توان لوستر دیواری به نحوی تنظیم کرد که شما هم به نورپردازی بالا و هم به نورپردازی پایین دسترسی داشته باشید. دیوارکوب‌هایی که نور را به سمت بالا منعکس می‌کنند بسیار محبوب هستند زیرا این دیوارکوب‌ها اتاق‌ و بطور کلی فضا را بزرگتر نشان می‌دهند. لوسترهای دیواری که انعکاس نورشان به سمت پایین است اغلب در محل‌هایی استفاده می‌شوند که شما در آن محل به نور متمرکز بیشتری نیاز داشته باشید. برخی از دیوارکوب‌ها نیز قابل تنظیم هستند. یعنی شما می‌توانید هر زمان که به این مدل نورها نیاز داشتید، لوستر دیواری فانتزی خود را روی آن مود تنظیم کنید.

بیشتر بخوانیم :

نکات مهم خرید لوستر دیواری فانتزی

لوستر دیواری فانتزی انواع مختلفی دارد و هنگام خرید باید به این نکات توجه شود. برخی از این نکات عبارتند از:

لوسترهای دیواری در انواع مدل‌های مدرن، فانتزی، سنتی و…در بازار موجود هستند.  ظاهر لوستر دیواری فانتزی بسیار مهم است و باید متناسب با سبک و دکور خانه شما باشد. به همین دلیل قبل از خرید لوستر دیوای بهتر است انواع مختلف آن را بررسی کنید و گزینه‌هایی که به استایل خانه و سلیقه شخصی شما نزدیکتر هستند را انتخاب کنید.

دیوارکوب‌ها معمولاً در حمام، در امتداد راهروها و راه پله‌ها و برای نورپردازی فضاهای بیرونی نصب می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. محل نصب دیواری فانتزی تاثیر مهمی در انتخاب شما دارد. زیرا هر مدل برای مکان خاصی کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می‌گیرد. حتما پیش از خرید به فروشنده بگویید که قصد دارید برای چه مکانی لوستر دیواری فانتزی بخرید. برای مثال دیوارکوبی که در حمام نصب می‌شود باید درجه بندی داشته باشد تا بتواند رطوبت محیط را به درستی تحمل کند و آسیب نبیند.

زمانی که می‌خواهید برای مکان مورد نظر خود لوستر دیواری فانتزی انتخاب کنید، باید به موارد زیادی توجه کنید. در اینجا قصد داریم به برخی از این موارد بپردازیم:

همانطور که می‌دانید دیوارکوب‌ها به خودی خود نور کافی ندارند. به همین دلیل معمولا از لوستر دیواری فانتزی در کنار لوسترهای اصلی استفاده می‌شود. در اصل می‌توان گفت که لوستر دیواری فانتزی یک منبع نوری مکمل است. بهتر است قبل از خرید ابعاد فضا را به درستی اندازه گیری کنید. اگر قصد دارید لوسترهای دیواری خود را بصورت آنلاین بخرید، می‌توانید از جدول‌های راهنمای سایز و تعداد نیز استفاده کنید.

نوع مواد و متریالی که دیوارکوب شما از آن ساخته شده است می‌تواند بر ظاهر و سطح کیفیت آن‌ها تأثیر بگذارد. لوسترهای دیوارکوب معمولا از برنج، چوب، آهن، شیشه، پارچه، پلاستیک و… ساخته شده‌اند. هر کدام از این متریال مزایا، معایب و کاربردهای خاص خود را دارند. شما می‌توانید با توجه به نیاز خود انواع آن‌ها را انتخاب کنید. لوستر دیواری فانتزی فضای باز نسبت به فضا‌های داخلی چالش‌های بیشتری را باید تحمل کند. برخی از این چالش‌ها عبارتند از: رطوبت بیشتر، باد، تغییرات شدید دما و… . به همین دلیل ممکن است این دیوارکوب‌ها در طول زمان آسیب بیشتری ببینند.

هر مدل لوستر دیوارکوب به لامپ مخصوص خود نیاز دارد. برخی از لوسترها نیز به چندین لامپ نیاز دارند. شما باید قبل از خرید لوستر دیواری فانتزی نوع لامپ را نیز در نظر بگیرید. آیا لامپ‌ها گران هستند، آیا تعویض آن‌ها سخت است، آیا نور کافی دارند، آیا عمر کوتاهی دارند و… . معمولا لامپ‌های LED و CFL عملکرد بهتری نسبت به لامپ‌های دیگر دارند.

سهولت مراقبت؛ خرید لوستر دیواری فانتزی

تمیز کردن لوسترهای دیواری یکی از دغدغه‌های خریداران هنگام خرید است. اینکه هر چند وقت یکبار باید تمیز شوند و تمیز کردن آن‌ها چقدر دشوار است و چقد طول می‌کشد، به عوامل مختلفی بستگی دارد.

فروش لوستر دیواری فانتزی وودوهوم

در این مقاله از وبسایت وودوهوم به بررسی نکات مهم خرید لوستر دیواری فانتزی پرداختیم. شما می‌توانید جدیدترین مدل‌های لوسترهای دیوارکوب را از وودوهوم بخواهید. وودوهوم ارائه کننده متنوع‌ترین مدل‌های لوستر و آویزهای مدرن، به‌روزترین لامپ‌های دکوراتیو و کم مصرف، انواع پاف‌های دستباف سبک مدرن و وینتیج، و های مدرن (خانگی و رستورانی)، خاص‌ترین لوازم دکوراتیو، لوستر، ، لوستر فانتزی و لوستر آشپزخانه و تامین کننده انواع مصنوعات چوبی می‌باشد

پرسشهای کلیدی برای خرید لوستر چیست؟

فرقی نمی‌کند که به دنبال خرید لوستر برای اتاق پذیرایی هستید یا اتاق خواب، آشپزخانه، هال و…؛ در هر حال باید به پرسش‌های مهم زیر پاسخ بدهید:

سبک و مدل لوستر چگونه باشد؟

سبک و مدل لوستر یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. قبل از بررسی ابعاد فنی لوستر، مشخص کنید که سبک چیدمان منزلتان، سنتی است یا از چیدمان مدرن برای طراحی داخلی و دکوراسیون منزل لذت می‌برید. شاید هم برای اتاق پذیرایی و بخش‌های دیگر منزلتان تلفیقی از سبک مدرن و سنتی را می‌پسندید. در هر حال قبل از شروع فرایند خرید، باید تصمیم نهایی را برای سبک چیدمان گرفته باشید.

اندازه لوستر مناسب فضا چقدر است؟

فضایی کوچک به یک لوستر بزرگ نیاز ندارد. آویختن یک لوستر کوچک به سقف یک فضای بزرگ هم چندان جالب نیست. پس حواستان باشد که تناسب اندازه لوستر با محیط را در نظر داشته باشید. از ابعاد زیبایی‌شناختی هم که بگذریم، روشن کردن تعداد زیادی لامپ در زمانه‌ای که مدام شعار «لامپ اضافی خاموش» سر داده می‌شود اصلا کار درستی نیست. از طرف دیگر، نور کم هم برای اتاق‌های بزرگ، فضا را دلگیر می‌کند. اگر چشم‌ها را هم ضعیف نکند قطعا فضا را گرفته و دلگیر خواهد کرد.

برای اینکه بدانید چه لوستری و با چه ابعاد و اندازه‌ای برای منزلتان مناسب است، متر و معیاری کلی هم وجود دارد:

راه ساده برای تعیین اندازه لوستر این است که طول و عرض اتاق را بر حسب فوت (برای تبدیل متر به فوت ، متر را در ۳.۳ ضرب کنید) با هم جمع کنید. این عدد قطر لوستر شما بر حسب اینچ خواهد بود. برای مثال لوستر مناسب برای یک اتاق ۴ در۳ به این صورت محاسبه می‌شود. (هر اینچ برابر ۲.۵۴ سانتی‌متر است). اینچ ۲۳.۱=۳.۳×(۳+۴) که معادل تقریبی ۶۰ سانتی‌متر است.

 

این موارد هم به شما در تعیین سایز مناسب کمک می‌کند:

در مورد ارتفاع لوستر هم  کافی است ارتفاع اتاق را به ۴ و ۵ تقسیم کنید. مثلا اگر ارتفاع اتاق شما ۳ متر است یکبار آن را به چهار تقسیم کنید و یک بار به پنج. عدد اول ۷۵ سانتی‌متر است و عدد دوم ۶۰ سانتی‌متر. یعنی ارتفاع ایده‌آل لوستر برای اتاق شما بین ۶۰  تا ۷۵ سانتی‌متر است.

سقف اتاق، بلند است یا کوتاه؟

قبل از انتخاب لوستر از خود بپرسید که سقف اتاق کوتاه است یا بلند. توجه به این موضوع باعث می‌شود که در صورت بلند بودن سقف مکان مورد نظر به سراغ لوسترهای بلند و چند شاخه بروید. سقف‌های بلند، دست شما را برای انتخاب لوستر باز می‌گذارند؛ لوسترهای بلند و ریسه‌ای از جمله انتخاب‌هایی است که پیش رویتان قرار دارد. اما اگر سقف اتاق کوتاه باشد، چنین لوسترهایی هم نمای نامناسبی پیدا می‌کنند و هم برای تردد افراد قدبلند مشکلاتی به وجود می‌آورند. اگر قدبلند هم نباشید باز هم امکان برخورد اشیای مختلف با سقف و ایجاد حادثه در چنین شرایطی بیشتر می‌شود. لوسترهای سقفی یعنی همان لوسترهایی که به سقف می‌چسبند و بلندی یا شاخه‌های متعدد ندارد بهترین گزینه برای سقف‌های کوتاه هستند

منبع : lightology.com

خروج از نسخه موبایل