آسیب‌های اشعه ماوراءبنفش (uv) بر چشم و راه های پیشگیری از آن

آسیب‌های اشعه ماوراءبنفش (uv) بر چشم و راه های پیشگیری از آن

به گزارش خبرنگار اخبار استانی کرمانشاه، راه های پیشگیری و محافظت از اشعه (uv) استفاده از کرم ضد آفتاب با s.p.f حداقل ۳۰، اجتناب از قرار گرفتن در معرض نور خورشید در ساعات اوج تابش (۱۰ تا ۱۶)، پوشش‌های ضد (uv) برای شیشه‌های خودرو و پنجره‌های منزل، مصرف غذاهای غنی از آنتی اکسیدان‌ها مانند ویتامین e و  و محافظت از چشم‌ها با عینک‌های آفتابی  (100%.UV.Protection) است.

همچنین با پوشیدن لباس‌های محافظ مانند دستکش و لباس‌های آستین بلند و کلاه‌های لبه‌دار از خود در برابر اشعه (uv) محافظت کنید.

اشعه (uv) می‌تواند در DNA عوارضی داشته باشد، تغییرات ژنتیکی مثل جهش‌ها و سرطان‌های مختلف را ایجاد کند.

همچنین می‌تواند برای سیستم ایمنی بدن نیز مضر باشد و باعث تغییراتی در پاسخ‌های ایمنی پوست شود و خطر عفونت‌های ویروسی مثل تبخال را افزایش دهد.

اشعه (uv)  می تواند باعث عارضه‌های پوستی مثل آفتاب سوختگی، قرمزی، درد و تاول، سرطان‌های پوست مثل ملانوما، کارسینوم سلول‌های بازال و سنگفرشی و بروز ضایعات پوستی پیش سرطانی شود.

اشعه (uv) همچنین می‌تواند باعث پیری زودرس پوست و ایجاد چین و چروک، بروز لکه‌های تیره روی پوست، کاهش خاصیت ارتجاعی پوست، خشکی و تحریک پوست شود.

اشعه مضر (uv) می تواند باعث عارضه های چشمی و درد و قرمزی و آبریزش چشم شود.

بیماری آب مروارید، ماکولای شبکه چشم، ناخنک یا رشد غیر طبیعی بافت سطح چشم، پینگوکولا یا لکه‌های زرد روی غشای چشم و سرطان‌های چشم مثل ملانوما از قرار در معرض اشعه (uv)  ایجاد می‌شود.

خطرات اشعه ماوراء بنفش (uv) را بدانید، از آن دور بمانید و خود را در برابر آن ایمن کنید.

46

دکمه بازگشت به بالا