عمومی

آشنایی با ویژگی‌های ورق دکرا، ورق کینگستون در تایل های سنگدانه ای

ورق دکرا، ورق کینگستون استفاده شده در سقف‌های شیب دار دارای مزایای زیر می‌باشند:

وزن سبک: کاشی‌ها بسیار سبک‌تر از سقف‌های سفال و سیمان هستند و برای مناطق مستعد زلزله توصیه می‌شوند.

مقاوم در برابر بادهای شدید: به دلیل سیستم یکپارچه و ساختار آیرودینامیکی کاشی‌ها، این سیستم به راحتی در مقابل طوفان‌های شدید مقاومت می‌کند.

عایق صوتی وحرارتی بالا: شن‌های بزرگ و لایه‌های محافظ مختلف مانع از انتقال صدا از باران به داخل ساختمان می‌شوند و عایق حرارتی بهتری نسبت به ورق‌های گالوانیزه ایجاد می‌کنند.

ضد حریق: ورق دکرا، ورق کینگستون در کاشی‌ها از مواد نسوز ساخته شده‌اند و به هیچ وجه آتش سوزی نیستند و برای مدت طولانی مقاوم در برابر آتش هستند.

ضد ترک: یکی از شایع‌ترین مشکلات سقف‌ها به دلیل کوچک شدن و انبساط ناشی از تغییر دمای محیط خارجی، ترک خوردگی است. لایه‌های بی شماری کاشی باعث کاهش تبادل گرما می‌شود که از ترک خوردگی جلوگیری می‌کند.

ضد آب: به دلیل همپوشانی مناسب کاشی‌ها و سیستم یکپارچه سقف، هیچ آب نفوذ نمی‌کند، حتی در صورت وزش باد شدید در هنگام باران.

ضد خزه و گرد و غبار: لایه آکریلیک در سطح بیرونی سقف اصطکاک بسیار کمی ایجاد می‌کند و ذرات خزه و گرد و غبار به آن نمی‌چسبند.

ورق دکرا (Decra) چیست؟

دکرا یک سیستم پیشرفته برای پوشش سقف‌های شیب دار است که با استفاده از مدرن‌ترین فن آوری ها و با استفاده از تست‌های مختلف در نیوزلند تولید می‌شود. روکش‌های خارق العاده، طراحی جدید و سبک وزن از ویژگی‌های منحصر به فرد دکرا است که باعث شده است دکرا در سالهای اخیر به عنوان پیشگام در صنعت بام شیب دار شناخته شود. استفاده از این سیستم در اینجا جهت پوشش سقف‌های شیب دار پیشرو است.

دکرا از 6 لایه به شرح زیر تشکیل شده است:

1- استیل پایه Teel (لایه اصلی با ضخامت 39/0 میلی متر)

2- روی آلومینیوم روی – آلومینیوم

این پوشش با دوام و مقاومت در برابر سطح آلومینیوم، عملکرد بسیار خوبی در برابر خرد و قدرت محافظتی در حدود هفت برابر از پوشش گالوانیزه را فراهم می‌کند.

3- رزین آکریلیک رزین آکریلیک

لایه‌ای برای محافظت از لایه روی آلومینیوم.

4- لایه پایه پایه

چسبندگی این لایه باعث می‌شود که سنگریزه‌ها روی کاشی‌ها ماندگار شوند.

5-تراشه‌های سنگی

سنگریزه‌های طبیعی که با درصد کمی از رنگ ترکیب می‌شوند تا رنگ کاشی را تشکیل دهند. این سنگریزه‌ها نسوز و غیر قابل اشتعال هستند و از ورود صدای باران جلوگیری می‌کنند.

6- بیش از لعاب لعاب

لایه نهایی مانع از نفوذ گرد و غبار در داخل سنگریزه‌ها و روی سطح کاشی‌ها می‌شود، ضمن اینکه باعث روشن‌تر شدن و تثبیت رنگ سنگریزه‌ها می‌شود.

ویژگی‌های ورق دکرا:

– زیبایی و صداقت

– نور (7 کیلوگرم در هر متر مربع)

– عدم نفوذ و جذب آب و عدم نیاز به عایق رطوبت

– مقاومت در برابر زلزله

– مقاومت در برابر باد، طوفان و گردباد (حداکثر 200 کیلومتر در ساعت)

– مقاومت در برابر سرما

– تحمل در برابر بارندگی برف (360 کیلوگرم در هر متر مربع)

– بدون پوسیدگی، خوردگی و سایش

– مقاوم در برابر آتش

– عدم تغییر رنگ در اثر نور خورشید

– امکان استفاده در شرایط آب و هوایی مختلف

– مقاومت در برابر تغییرات ناگهانی دما

– قابلیت انعطاف پذیری و قابلیت برش

– نصب سریع

– سازگار با محیط زیست

– تنوع در طرح و مدل رنگ

– عدم وجود سنگریزه به دلیل عوامل طبیعی

– قابل نصب در شیب 12 تا 90 درجه است

سبک کاشی‌ها حدود 1/8 از سقف‌های سرامیکی و سیمانی است که در کاهش وزن ساختمان مؤثر است و قادر به تحمل 8 زلزله ریشتر است. در صورت از بین رفتن نیز اثرات مخرب کمی خواهد داشت. این کاشی‌ها با تشکیل زیر فشار ورق‌های آلوژنیک ساخته می‌شوند که در 7 مرحله شکل گیری انجام می‌شود. قالب کاشی به گونه‌ای طراحی شده است که همپوشانی خوبی دارد. ورق آلوزینک یکی از مقاوم‌ترین آلیاژهای خوردگی است و میزان خوردگی آن 7 برابر کندتر از ورق‌های گالوانیزه است.

دامنه رنگ دکرا شامل قرمز، قهوه‌ای، نارنجی، آبی، سبز و ذغال است. نمونه رنگ های بیشتر را در گالری سایت مشاهده کنید.

هر کاشی با لایه‌ای از رزین آکریلیک، چسب، سنگریزه‌های طبیعی و همچنین لعاب آکریلیک شفاف روی سطح بالای آلوژینک پوشانده شده است و در کنار مقاومت، دوام و زیبایی، عمر طولانی دارد.

سرانجام، ورق دکرا Decra با ساختاری 8 لایه از دوام اما سبک است و از کلیه ویژگی‌های یک سقف زیبا، عدم تغییر رنگ به دلیل نور خورشید دائمی و ایمن است.

منبع:

https://vilanama.ir/construction-of-villas/how-do-decorative-pebble-sheets-with-galvanic-and-copper-alloy-layers-work.html

دکمه بازگشت به بالا