راه‌اندازی راه‌آهن رشت-کاسپین در نیمه اول سال جاری

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۸۶ درصدی راه‌آهن رشت-کاسپین گفت: بنا داریم اگر مشکل تامین منابع نداشتیم در نیمه اول سال جاری این پروژه را افتتاح کنیم.

عباس خطیبی در گفت‌وگو با اخبار استانی درباره یکی از پروژه‌هایی که امسال وعده بهره‌برداری از آن داده شده، بیان کرد:‌ پروژه راه‌آهن رشت-کاسپین پروژه‌ای به طول ۳۷ کیلومتر با پیشرفت بیش از ۷۵ درصد در دست احداث است. از این مسیر حدود ۱۸ کیلومتر عملیات ریل‌گذاری‌اش انجام شده، پیشرفت فیزیکی‌اش حدود ۸۶ درصد است.

وی درباره نحوه تامین مالی برای این پروژه توضیح داد: این پروژه به‌سرعت پیش می‌رود و اقدامات اجرایی آن در حال انجام است و بنا داریم اگر مشکل تامین منابع نداشتیم در نیمه اول سال جاری این پروژه را افتتاح کنیم. تامین مالی این پروژه از بودجه عمومی است و کارهایش پیگیری می‌شود تا بتوانیم چه بسا زودتر هم از زمان برنامه‌ریزی‌شده هم از آن بهره‌برداری کنیم.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور درباره نقش راه‌اندازی این راه‌آهن در تکمیل کریدور شمال-جنوب اظهار کرد: راه‌آهن رشت-کاسپین شاخه‌ای است که از دریای خزر عبور می‌کند و نسبت به شاخه غربی و شرق دریای خزر، شاخه میانه تلقی می‌شود و می‌تواند از طریق دریای کاسپین ارتباط بگیرد و به شبکه ریلی کشور متصل شود، ‌ به‌دنبال آن تا بندرعباس امتداد پیدا می‌کند و با حمل‌ونقل ترکیبی می‌توانیم از این ظرفیت کریدور شمال – جنوب در دریای خزر بهره‌مند شویم.

انتهای پیام 

خروج از نسخه موبایل