چرا پوست صورت افتاده می شود

کاهش وزن ناگهانی چرا باعث شل شدن پوست میشود؟

معرفی کرم دور چشم لاکچری کوین :دلیل این موضوع کاملا مشخص است. اول این که با کاهش وزن ناگهانی، شما وزن زیادی را از دست می‌دهید در حالیکه هنوز پوست بدن قابلیت برگشت به وزن قبلی را ندارد. این طور در نظر بگیرید که شما در یک شب چاق نشده‌اید. چاقی فرایندی است که به مرور ایجاد شده است. حالا با از دست دادن سریع وزن، پوست شما فرصت کافی برای برگشت به حالت قبلی را ندارد. به همین دلیل پوست اضافه شما، شل شده و پایین می‌افتد.

برای خرید کرم شب لاکچری کوین لطفا کلیک کنید کاهش وزن ناگهانی همچنین باعث از بین رفتن بخشی از عضلات و باقی ماندن چربی‌های انباشته شده زیر پوست می‌شود. این نوع کاهش وزن بدترین نوع لاغری است. در این صورت پوست همراه با چربی‌های زیرین، آویزان می‌شود. اگر کاهش وزن اصولی داشته باشید، چربی‌های اضافی زیر پوست در وهله اول از بین می روند و پوست به عضله زیرین خود می‌چسبد.

افتادگی پوست به علت بارداری

شل شدن پوست بعد از بارداری غیر قابل اجتناب است. همه مادرها بعد از نه ماه انتظار یک دفعه وزن زیادی را از دست می‌دهند. این نوع افتادگی مشابه افتادگی پوست به علت کاهش وزن ناگهانی است. با این تفاوت که سرعت چاق شدن در ناحیه شکم در دوران بارداری، بیشتر از حالت نرمال است. پوست در بارداری حسابی نازک می‌شود و تا جایی که جا دارد، کش می‌آید. ترک خوردگی و شل شدن در این ناحیه دیده می‌شود.

نور خورشید چطور باعث افتادگی پوست می شود؟

اشعه یو وی خورشید مستقیما بر روی پوست می‌تابد و منجر به مرگ زودرس سلول‌ها می‌شود. رادیکال‌های آزاد تولید شده در پوست که از تابش این اشعه به وجود آمده‌اند، باعث تخریب کلاژن و الاستین موجود در پوست می‌شوند. الاستین و کلاژن دو پروتئین مهم و ارزشمند در پوست هستند که باعث پیشگیری از چین و چروک می‌شوند. الاستین در پوست، نقش کشسانی دارد و کلاژن بافت‌های پوست را محکم می‌کند. نور خورشید با ایجاد رادیکال‌های آزاد، سرعت نابودی این دو پروتئین ارزشمند را بیشتر می‌کند. از این رو استفاده از  کرم پودر لاکچری کوین یا روغن‌هایی که مشابه ضد آفتاب عمل می‌کنند، بسیار مهم و کاربردی است.

تاثیر سیگار کشیدن بر روی شل شدن پوست

یکی دیگر از دلایل مهم افتادگی پوست، مصرف دخانیات به ویژه سیگار است. سیگار دقیقا همان کاری را با پوست می‌کند که نور خورشید انجام می‌دهد. با این تفاوت که با مصرف سیگار، تغییراتی که در درون فرد ایجاد می‌شود، منجر به تولید رادیکال‌های آزاد می‌شود. از طرفی نیکوتین موجود در سیگار، رگ‌های خونی موجود در لایه‌های بیرونی پوست را باریک می‌کند. اکسیژن و مواد غذایی به سلول‌های پوست نمی‌رسد و سلول‌های پوستی، از بین می‌روند.

نقش پیری در شل شدن پوست

شایع ترین علت افتادگی پوست، پیری است. پیری فرایندی اجتناب ناپذیر است که منجر به فرسودگی بدن می‌شود. نمی‌توان فرایند پیری را متوقف کرد اما می‌توان با راه کارهایی این فرایند را کندتر کرد. با افزایش سن، بدن به طور طبیعی کلاژن و الاستین کمتری تولید می‌کند. تولید کمتر این مواد، باعث ایجاد چین و چروک در پوست و افتادگی آن می‌شود.

درمان افتادگی پوست

اولین و مهمترین روش در درمان افتادگی پوست، شناسایی علت افتادگی است. استفاده از روغن های گیاهی به منظور مقابله با کاهش تولید رادیکال‌های آزاد و کاهش فرایند پیری پوست، موثر است. با این حال، نقش تغذیه را هم جدی بگیرید. خوردن مواد غذایی کلاژن ساز و دریافت مواد مغذی پوست، از افتادگی پوست پیشگیری می‌کند. در این مقاله 4 روغن موثر در درمان افتادگی پوست را به شما معرفی می‌کنیم.

روغن خراطین

یکی از بهترین محصولات درمان افتادگی پوست، روغن خراطین است. با این که بیشتر به منظور حجم دهی اندام های مختلف بدن انجام می‌شود اما برای رفع افتادگی پوست، بسیار موثر است. روغن خراطین با افزایش خونرسانی به پوست و عضله، در تقویت کلاژن‌ها و عضلات، شگفت انگیز عمل می‌کند. با همین روش، چین و چروک‌ها از بین می‌روند و افتادگی پوست برطرف می‌شود. در استفاده از روغن خراطین احتیاط کنید. افرادی که دارای جوش و آکنه هستند، برای استفاده از این روغن، نیاز به مشاوره پزشک دارند.

روغن هسته انار

یک ضد آفتاب گیاهی است. اگر چه نمی‌تواند به طور کلی مضرات اشعه UV را دفع کند اما طبق تحقیقات، استفاده از این روغن می تواند تا 20 درصد اثرات مخرب آفتاب را از بین می برد. این روغن که از پرس سرد هسته انار تهیه شده است، شامل انواع ویتامین‌های مورد نیاز پوست است. از روغن هسته انار به منظور پیشگیری از افتادگی پوست استفاده می‌شود.

روغن گردو

روغن گردو یک منبع غنی از چربی های امگا 3 است. روغن گردو علاوه بر این که آنتی اکسیدان قوی است و مانع از تجمع رادیکال‌های آزاد در پوست می‌شود، آبرسانی پوست را هم انجام می‌دهد. ویتامین E موجود در این روغن، باعث تقویت کلاژن‌ها و الاستین‌های پوست می‌شود. با استفاده از این روغن، می‌توان تا حد زیادی افتادگی پوست را درمان کرد و مانع از ایجاد چین و چروک شد.

روغن آرگان

آرگان را باید محبوبترین روغن گیاهی پوست و مو دانست. روغنی که به خاطر خواص شگفت انگیزش، پای ثابت بسیاری از محصولات مراقبتی از پوست و مو شده است. این روغن حاوی آنتی اکسیدان قوی است. از این رو مانع از ایجاد رادیکال‌های آزاد می‌شود. جذب سریع روغن آرگان بر روی پوست و مو و عدم وجود چربی اضافه روی پوست، از مهمترین دلایل خرید روغن آرگان است. این روغن با ترکیباتی که دارد، مانع از افتادگی پوست می‌شود. روغن آرگان در برابر آفتاب، نقش محافظتی دارد. به همین راحتی با مصرف این روغن می‌توان مانع از افتادگی پوست شد

 

خروج از نسخه موبایل