4 عادت روزانه که می‌تواند به گیاهان آپارتمانی شما آسیب برساند

ممکن است شما حتی متوجه آن نباشید، اما این احتمال وجود دارد که برخی از عادات عادی روزانه شما روی گیاهان آپارتمانی شما تأثیر منفی بگذارد. در اینجا عادات ظاهراً بی اهمیتی وجود دارد که اگر می‌خواهید سلامت گیاهان آپارتمانی را حفظ کنید، باید فوراً آنها را ترک کنید.

عادت هایی که میتواند گیاه را از بین ببرد

1) شما بیشتر به دکوراسیون خود اهمیت می‌دهید تا فضای مناسب گیاه خود

دکوراسیون نشان دهنده شخصیت شما است. میتوانید از گل های معروف استفاده کنید که بسیار رخ زیبایی دارند و منزل شما را لوکس تر میکنند. برای خرید انواع گل و گیاهان آپارتمانی طبیعی معروف از گلفروشی آنلاین، کافیست تا برو روی لینک کلیک کنید تا با این گل های معروف و زیبا آشنا شوید و در صورت نیاز خریداری کنید تا منزلی لاکچری تر داشته باشید.

 اما اگر در حال خرید یک گلدان جدید هستید، مهم است که فقط روی ظاهر آن تمرکز نکنید. بلکه در نظر بگیرید که آیا برای رفاه گیاه شما مناسب است یا خیر. معمولاً بزرگترین پیوند بین زیبایی شناسی و کاربردی، زهکشی مناسب است. اگر سوراخی در ته گلدان ندارید، ممکن است با نشت آب از خاک گیاه مشکل داشته باشید. اگر قبلاً یک گلدان خریده‌اید، خودتان یک سوراخ ایجاد کنید.

2) تا زمانی که در خانه هستید، پرده‌ها را بسته می گذارید

همه گیاهان برای نوردهی به نور احتیاج دارند. اگر مراقبت‌های لازم را انجام داده‌اید تا مطمئن شوید گیاهان جدید شما در کنار پنجره‌هایی قرار می‌گیرند که نور لازم خورشید را در اختیار آنها قرار می‌دهد، اما اگر آنها را به مدت طولانی در کنار پرده بسته یا پرده کشیده بگذارید می‌توانید به آنها آسیب برسانید.

اگر متوجه شدید که گیاهان شما در حال پژمردن هستند، رنگ خود را از دست می‌دهند یا برای مدت طولانی رشد نمی‌کنند مطمئن شوید که آنها را بدون نور خورشید رها نمی‌کنید. پرده‌های خود را در ساعات اوج تابش آفتاب باز بگذارید یا موقعیت جدیدی برای گیاهان خود بیابید.

3) شما از گیاهان به عنوان لوازم جانبی استفاده می‌کنید

بله، این گیاه در قفسه کتاب شما فوق العاده به نظر می‌رسد، اما ممکن است انتخاب مناسبی برای شما نباشد فقط به این دلیل که با طرح گل جدید شما خوب ست می‌شود. ما به شما توصیه می‌کنیم قبل از خرید هر گیاهی، با نیازها و مراقبت‌های لازم برای این گیاه خاص آشنا شوید. اطمینان حاصل کنید که علاقه و زمان واقعی برای مراقبت مناسب از آن دارید و همچنین در نظر بگیرید که آیا این گیاه از نظر نور خورشید، رطوبت و جریان هوا برای فضای شما مناسب است یا خیر.

4) مراقبت از گیاهان را فراموش می‌کنید

طبیعی است که وقتی مشغول کار هستید یا احساس خوبی ندارید، طبق روال عادی خود استراحت کنید. اما وقتی از کاری مانند شستن لباس عقب می‌مانید، عواقب منفی آن کمتر از زمانی است که فراموش کرده‌اید گیاهان خود را آبیاری کنید. اگر از روال عادی آبیاری خود غافل شدید، فرصت جبران کمی خواهید داشت.

دو روش برای آبیاری گیاهان وجود دارد. آبیاری بیش از حد آنها یا دادن آب زیاد در یک زمان می‌تواند گیاهان شما را شوکه کند. باید آب کافی برای هیدراته کردن خاک به میزان مطلوب گیاه را فراهم کنید.

خروج از نسخه موبایل