معرفی اجمالی انواع سرور (server) و کاربردهای آن

سرور را می توان قلب شبکه نامید زیرا وظیفه انتقال اطلاعات، پردازش، ذخیره سازی را برعهده دارد. سرور یک کامپیوتر خانگی است، که سیستم های دیگر به آن متصل بوده و می توانند از آن خدمات دریافت کنند. تنها تفاوت آن با کامپیوتر های آنها امکان اتصال آن ها به شبکه و ارائه خدمات به دیگر سیستم ها می باشد. امروزه با گسترش و پیشرفت کسب‌ و‌کار، اکثر شرکت ها به دنبال استفاده از سرورهای مختلف ومتنوع هستند.

سرورها که راه ارتباطی درشبکه نامیده می شوند و از نظر سخت افزاری نیز قدرتمند هستند. سرورهایی که به عنوان سیستم سرویس دهنده برای کنترل و مدیریت و میزبانی کاربرد دارند. از سرورها می توان به عنوان میزبان یک یا چند سایت نیز استفاده کرد، که وب سروربه آن گفته می شود. سرورها در دیتا سنترها نگهداری شده و به وسیله آی پی اختصاصی دسترسی سریعتری را به اینترنت دارند.

مدل های سرور hp

به طور کلی سرورهای اچ پی به سه دسته کلی تقسیم بندی شده اند:

سرور‌های ProLiant ML

سرور‌های ProLiant ML به صورت کلی نیازهای که در سرورهای اچ پی همواره مورد سوال قرارمی گیرد، تعداد کاربر و حجم پردازش مورد نیازاست. هرچه تعداد کاربران در یک شبکه افزایش یابد، نیاز به پردازش و مدل های قوی ترسرور بیشتر می شود. در شرکت‌های تازه بنیاد و یا در کسب و کارهای کوچک که تعداد کابران پایین است و پردازش‌ها به چند برنامه ساده آفیس، حسابداری و وبگردی خلاصه می‌شود، می‌توان سرورهای سری ‌ProLiant ML به کاربرد. این سرورها که دارای قابلیت‌های خوبی برای شبکه‌های کوچک و کسب و کارهای ساده هستند.

سرورهای سری proliant DL این سرورها از نوع ML قوی تربوده و در رک (Rack) قابلیت نصب دارند. سرورهای ‌ProLiant DL امکانات نرم‌ افزاری بسیار خوبی برای مدیریت، نظارت، امنیت و ذخیره‌ سازی دراختیارکاربران می دهند. این سرورها به مانند سرورهای ‌ProLiant DL  بوده، به صورت عمودی در رک جای می گیرند. این مدل سرور hp به مانند سرورهای سری DL  دارای قابلیت‌های خوبی در تمام زمینه‌های پردازشی، ذخیره ‌سازی، شبکه و مجازی‌سازی است.

سرور g9 dl360 sff

این سرورکه ازمدل های پرفروش نسل نهم شناخته می شود وهمانند نسل های قبلی از انعطاف پذیری و بازدهی بالایی برخوردار است. این سرور قابلیت استفاده از دو پردازنده و نهایت 44 هسته پردازشی را دارد. این محصول بنابر نیاز خود می تواند از هارد sff  بر اساس { نوع شاسی } بهره مند شود. فرکانس پردازشی بالا و دارای عملکرد و حافظه زیاد می باشد و به دلیل پایداری برای مجازی سازی، محاسبات با کارایی بالا و برنامه های پایگاه داده مورد استفاده قرار می گیرد. سرور اچ پی DL360 Gen9 یک سرور با درجه بالای از تطبیق پذیری، برای برآورده کردن نیازهمه برنامه‌ها و بارهای کاری است. به دلیل برخورداری از ویژگی ماژولار بودن که کاربران بسته به نوع حجم کاری آن را تغییر دهند.

سرور DL360 g9 یکی از سرورهای بسیار قدرتمند و حرفه ای  Hp با قابلیت ارتقاء پذیری و تراکم بالا به شمار می رود. ازویژگیهای کاربردی این سرور می توان به برخورداری آن از قیمت مناسب و ابزارهای مدیریتی عالی و همچنین پتانسیل توسعه پذیری  قابل توجه آن و پشتیبانی از SAS3 به عنوان استاندارد اشاره داشت.

  سرور g9 dl360

 HP ProLiant DL360 Gen9 مزایای خیلی بهتری را در عملکرد و قدرت نسبت به خانواده قبلی  Gen8 ارائه می‌دهد. همچنین با قابلیت دو پورت 10GbE  اتصال شبکه با سرعت بالا را برای فرایند ذخیره سازی امکان پذیر خواهد کرد . خانواده HP ProLiant Gen9  قابلیت ارتقا داشته و جز سرورهای با اطمینان بالا است. در سرور اچ پی G9 dl 360 از سیستم ENERGY STAR استفاده شده است، که این سیستم به کاربران این امکان را  داده، که انرژی مصرفی در سرور  را مدیریت و در هزینه های مرتبط انرژی صرفه جویی کنند. بهره مندی  ازعملکرد بالا در این سرور موجب ازبین رفتن مصرف انرژی بیهوده در آن شده است. قیمت این محصول بر اساس نوع کانفینگ آن متفاوت است و هم اکنون نیز به دلیل نرخ ارز قیمت آن مشخص نمی باشد.

خرید سرور hp

 توجه به استوک با دسته دوم بودن سرور های نسل 9 (G9) در بازار، قیمت خرید سرور dl360 g9 همراه با کانفیگ متغییر خواهد بود. اگر به دنبال یک خرید با اطمینان هستید، شما می توانید این محصول را با ضمانت و گارانتی معتبر از فروشگاه تجهیز شبکه فیدار تهیه نمایید.

خروج از نسخه موبایل