خرید انواع سرویس روتختی با بهترین قیمت و تضمین کیفیت

روتختی چیست؟

روتختی یک پارچه است که آن را روی تخت یا تشک می‌اندازند که سطح مورد نظر را بپوشاند. روتختی یک جزء جدانشدنی از تختخواب است. اگر فردی روتختی نداشته باشد باید از پتو استفاده کند. پتو با وجود راحتی و نرم بودن، با توجه به رنگ و جنس متفاوتی که نسبت به روتختی دارد از زیبایی‌‌های تخت می‌کاهد. البته پتو زیبایی‌ها و کاربردهای ویژه خود را دارد اما توصیه می‌کنیم برای تختخواب اتاق خود حتما از روتختی استفاده کنید. نکات خرید روتختی را برای شما در این مقاله گردآوری کرده ایم تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

روتختی‌ها به چند دسته تقسیم می‌شوند؟

روتختی‌ها انواع مختلفی دارند. شناخت انواع مدل‌های روتختی به شما کمک می‌کند که بتوانید دست به یک انتخاب خوب بزنید. برای مناسب خود در ادامه انواع آن را به شما معرفی می‌کنیم.

روتختی مدل مدرن

روتختی‌های مدرن در طرح‌های امروزی تولید می‌شوند. در تولید این مدل از روتختی‌ها کیفیت و لوکس بودن اهمیت بالایی دارد. زرق و برق در کم است و بیشتر به سمت سبک‌های مینیمال کشیده می‌شود اما سادگی کمتری نسبت به طرح‌های مینیمال دارد. وقتی یک روتختی مدرن باشد به راحتی می‌توانید آن را با سایر وسایل اتاق خواب خود ست کنید.

روتختی مدل کلاسیک

برای کسانی مناسب است که به دوره‌های کلاسیک علاقه دارند. معمولا تختخواب این افراد چرمی است و رنگ‌های موجود در اتاقشان گرم، قهوه‌ای یا طلایی است. البته رنگ سفید نیز جزو رنگ‌های کلاسیک شناخته می‌شود. به همین دلیل روتختی‌هایی که مدل کلاسیک هستند در این محدوده رنگی تولید می‌شوند.

در روتختی کلاسیک طرح‌های شلوغی به کار می‌رود که ریشه برخی از این طرح‌ها به روم و یونان باستان برمی‌گردد. قیمت روتختی کلاسیک به دلیل طرح‌ها و رنگ‌های خاصی که دارد بالا است اما ارزش خرید را دارد. اگر اتاق شما کوچک است از روتختی با طرح‌های ساده‌تر استفاده کنید، اما اگر اتاق خواب بزرگی دارید هر طرحی که دوست داشتید استفاده کنید چرا که میزان شلوغ بودن آن اهمیت زیادی ندارد.

روتختی برای کودکان

روتختی‌های کودکان در دو مدل دخترانه و پسرانه تولید می‌شوند. روتختی‌های دخترانه، ساده هستند و با گل، طبیعت یا شخصیت‌های کارتونی دخترانه طراحی می‌شوند. رنگ‌هایی که در روتختی‌های دخترانه استفاده می‌شوند بیشتر سفید یا صورتی هستند.
روتختی‌های پسرانه در مدل‌های اسپرت تولید می‌شوند. رنگ‌های خاکستری، مشکی یا قرمز بیشتر مورد علاقه پسرها است. شخصیت‌های بازی‌های کامپیوتری، تصاویر موتور یا هواپیما روی روتختی‌های پسرانه چاپ می‌شوند. اندازه روتختی‌های کودکان کوچک‌تر از بزرگسالان است و برای جلوگیری از حساسیت کودکان روتختی را با پارچه‌های درجه یک تولید می‌کنند.

روتختی مدل پیکه

اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید یا در فصل تابستان قرار دارید توصیه می‌کنیم که روتختی پیکه را امتحان کنید. این مدل از روتختی شبیه به یک روانداز است و به خاطر اینکه از جنس نخ تولید می‌شود، خنکی و سبکی خاصی دارد. روتختی پیکه در طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی تولید می‌شود. قیمت این روتختی از سایر روتختی‌ها ارزان‌تر است.

روتختی برای چهار فصل

یک روتختی مفید و اقتصادی که برای همه فصول مناسب است، روتختی چهار فصل نام دارد. در این مدل از روتختی یک لایه پنبه‌دوزی شده به کار رفته است که آن را نرم‌تر می‌کند. می‌توانید در تابستان آن را به صورت تکی استفاده کنید. برای فصول سرد سال نیز با قرار دادن یک لحاف داخل آن، گرمی روتختی را دو برابر کنید. این مدل از روتختی چهار فصل هزینه کمتری دارد و همچنین فضای کمتری را نیز می‌گیرد. اگر نخواستید به راحتی می‌توانید آن را در گوشه‌ای از کمد قرار دهید.

روتختی مدل سه بُعدی

طرح‌های سه بُعدی وارد حوزه پوشاک و سرویس خواب شده‌اند. تولیدکنندگان، انواع طرح‌های سه بُعدی را طبق سلیقه خود یا طبق سلیقه مشتری روی پارچه چاپ می‌کنند. این مدل از روتختی‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند.
تولیدکننده باید بهترین دستگاه چاپ و بهترین پارچه را برای این کار به کار بگیرید تا طرح نهایی، خیره‌کننده باشد. قیمت روتختی دو نفره سه بُعدی به دلیل جدید و خاص بودن بالا است.

روتختی عروس

یکی از مدل‌های جذاب روتختی، مخصوص تازه عروس‌ها است. روتختی عروس باید در هماهنگی کامل با ست جهیزیه باشد. این مدل از روتختی در طرح‌های بسیار شیک، کلاسیک، مدرن یا مینیمال تولید می‌شود. روتختی عروس باید آن‌قدر شیک باشد که زیبایی جهیزیه را دو چندان کند. روتختی‌هایی با کاور مخملی یا براق که درخشندگی خاصی دارند برای تازه عروس‌ها مناسب هستند.
البته این افراد باید راحتی روتختی را نیز مورد توجه قرار دهند. چرا که اگر روتختی بی‌کیفیت را فقط به خاطر قیمت پایین و زرق و برق‌های ظاهری آن بخرند، بعد از چند ماه مجبور می‌شوند دوباره برای خرید یک روتختی باکیفیت و قابل استفاده، هزینه کنند.

روتختی‌ها در چند رنگ تولید می‌شوند؟

روتختی‌ها در رنگ‌های متنوعی تولید می‌شوند تا بتوانند همه سلیقه‌ها را پوشش دهند. روان‌شناسی رنگ‌ها به شما کمک می‌کند تا برای خرید روتختی، رنگی را انتخاب کنید که ارتباط مستقیمی با راحتی و خواب شما داشته باشد. در ادامه چند رنگ مهم روتختی را به شما معرفی می‌کنیم:
• روتختی با رنگ آبی: اگر می‌خواهید خواب راحتی داشته باشید، رنگ آبی را برای روتختی خود انتخاب کنید.
• رنگ زرد: این رنگ به عنوان رنگ اغواکننده نیز شناخته می‌شود. افرادی که در اتاقی با رنگ زرد می‌خوابند سریع‌تر به خواب می‌روند.
• سبز: سبز یک رنگ آرام‌بخش محسوب می‌شود و تنش را از اتاق خواب شما دور می‌کند.
• نقره‌ای: این رنگ ضمن اینکه رنگ لوکسی به شمار می‌رود باعث می‌شود که خواب عمیقی را تجربه کنید.
• سورمه‌ای: یک رنگ متعادل‌کننده است و فضای اتاق خواب شما را دلپذیرتر می‌کند.
• رنگ خاکستری در کنار بنفش: وقتی روتختی شما رنگ خاکستری و بنفش داشته باشد باعث می‌شود احساس شادی کنید.
• رنگ صورتی: اتاق خواب شما را شادتر و روشن‌تر نشان می‌دهد. این موضوع روی روحیه شما نیز تأثیر می‌گذارد.
چون روتختی را هر روز می‌بینید سعی کنید کمتر از رنگ مشکی و قرمز استفاده کنید. اگر رنگ مشکی طولانی مدت استفاده شود افسردگی می‌آورد. همچنین اگر رنگ قرمز را به صورت دائم استفاده کنید اعصابتان تحریک می‌شود و آرامش خود را نیز از دست می‌دهید. در خرید روتختی دو نفره خود به رنگ آن توجه داشته باشد و اگر می‌خواهید رنگ مشکی را انتخاب کنید حتما در روتختی شما رنگ‌های خنثی‌کننده دیگر هم وجود داشته باشد.

جنس پارچه روتختی

از جمله مسائل مهمی که در حین خرید روتختی باید به آن توجه کنید جنس پارچه آن است. روتختی‌ها با پارچه‌های متنوعی تولید می‌شوند و هر چقدر جنس پارچه یک روتختی کیفیت بالایی داشته باشد قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. در ادامه می‌توانید با انواع پارچه‌های روتختی آشنا شوید.

روتختی‌های پشمی یا پیچ اسکین

پیچ اسکین «pitch skin» یا پوست هلویی به پارچه ظریف پشمی گفته می‌شود که عایق بسیار خوبی است. ضد حساسیت بودن این پارچه و ظرافتی که دارد آن را بین همه محبوب کرده است. روتختی با پارچه ظریف پشمی را می‌توانید در دنزو پیدا کنید.

روتختی با پارچه رانفورس

این مدل از پارچه از استحکام بسیار بالایی برخوردار است. وقتی در تولید روتختی از پارچه رانفورس استفاده می‌شود، نرمی خاصی به آن می‌بخشد. زمانی که فرد روتختی با پارچه رانفورس را روی خود می‌اندازند خواب راحتی را تجربه می‌کند.

روتختی تولید شده با پارچه پلی استر

پلی‌استر به عنوان یک پارچه مصنوعی شناخته می‌شود و بسیار ارزان‌تر از پارچه‌های طبیعی است. هر چند ممکن است روتختی‌هایی که با پلی‌استر تولید می‌شوند ایجاد حساسیت کنند، اما چروک نمی‌شوند و دوام خوبی دارند. قیمت روتختی دو نفره با پارچه پلی‌استر ارزان‌تر از روتختی‌هایی است که با پارچه‌های طبیعی تولید شده‌اند.

نکات مهم در مراقبت از روتختی

به طور کلی روتختی با هر جنس پارچه‌ای که باشد مراقبت‌های خاص خودش را دارد. به هنگام خرید روتختی یک نفره یا دو نفره حتما به دفترچه راهنمایی که توسط فروشنده داده می‌شود توجه کنید و طبق موارد یادداشت شده مراقب روتختی خود باشید. موارد کلی در مراقبت از روتختی به شرح زیر هستند:
• روتختی‌ها را با آب سرد بشورید.
• از شوینده‌های مایع و ملایم استفاده کنید.
• درجه ماشین لباسشویی برای شستن روتختی روی 30 درجه باشد.
• روتختی را تنها در ماشین لباسشویی قرار دهید.
• روتختی‌هایی که کاور آن به الیاف دوخته شده است را به خشک‌شویی بدهید.
کلام آخر
در این مقاله سعی شد تا اطلاعات مفیدی در مورد روتختی ارائه شود. با توجه به موارد گفته شده حالا می‌توانید یک روتختی مناسب را برای خود انتخاب کنید. البته فراموش نکنید مدلی را انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی از جنس بسیار خوب و کیفیت بالایی برخوردار باشد تا بتوانید خواب راحتی را تجربه کنید و از خرید خود لذت ببرید

مشخصات سرویس روتختی ایدهآل:

برای بیشترین استفاده مفید از کالای خواب و اجزای مورد استفاده در این بخش، شامل لحاف و ملحفه‌ها، لازم است انتخابی دقیق داشته و موارد مهم را در هنگام خرید به خاطر بسپاریم. اگر میپرسید کدام موارد با ادامه مقاله همراه ما باشید :

اندازه مناسب روتختی برای خرید:

هر چقدر هم که یک سرویس لحاف کاربردی باشد، در صورتی که اندازه آن با تخت خواب یکسان نباشد، زیبایی خاصی نخواهد داشت. این مورد تاثیر زیادی در منظم نشان دادن فضای اتاق خواب دارد که نباید از آن غافل شد. بسته به اندازه تخت خوابی که استفاده می‌کنید ، می‌توانید سرویسی متناسب با آن خریداری نمایید. فروشگاه هرمدر سرویس روتختی تک نفره و سرویس لحاف دونفره را در سایز های سفارشی به صورت فروش اینترنتی به مشتریان عرضه می کند.

سایز روتختی شما با توجه به سایز های استاندارد تشک های تک نفره یا دونفره تعیین می‌شود. با در نظر داشتن اندازه‌ی تشک، گزینه های بیشتری برای انتخاب ملحفه در اختیارتان قرار می‌گیرد. حال نوبت تعیین اندازه‌ی روکش تشک رسیده است. برای این کار باید در وهله‌ی اول تعیین کنید که ملحفه کشدار (روتختی دوردوزی شده با کش) یا مدنظر شماست. بنابر خواسته شما، هر دو کالا در فروشگاه هرمدر به فروش می‌رسد. اگر جزو دسته افرادی هستید که اندازه تشک خود را موقع خرید فراموش کرده‌اند یا از کالا‌های خاصی مانند مموری فوم یا هیبریدی برای درمان بیماریشان استفاده می‌کنند، اصلا نگران نباشید چراکه ما به شما کمک خواهیم کرد تا اندازه روتختی مناسب را پیدا کنید.

برای اندازه‌گیری دقیق تشک، طول و عرض تشک را تا مرز دوخت علامت بزنید، سپس ارتفاع آن را اندازه گرفته و یادداشت کنید. حتما به این مورد توجه داشته باشید که برای داشتن ظاهر زیبای رو تختی، باید آن را به زیر تشک ببرید تا موقع خواب از روی تشک کنار نرود. ساده‌ترین راه‌حل برای حل این مشکل، استفاده از روتختیهای کش دار می‌باشد. چراکه نه تنها ملحفه را روی تشک ثابت نگه می‌دارند، بلکه ظاهر مرتب و آراسته‌ای به اتاق خواب می‌دهند.

برای اندازه‌گیری دقیق تشک، طول و عرض تشک را تا مرز دوخت علامت بزنید، سپس ارتفاع آن را اندازه گرفته و یادداشت کنید. حتما به این مورد توجه داشته باشید که برای داشتن ظاهر زیبای رو تختی، باید آن را به زیر تشک ببرید تا موقع خواب از روی تشک کنار نرود. ساده‌ترین راه‌حل برای حل این مشکل، استفاده از می‌باشد. چراکه نه تنها ملحفه را روی تشک ثابت نگه می‌دارند، بلکه ظاهر مرتب و آراسته‌ای به اتاق خواب می‌دهند.

مناسب ترین وزن پارچه ملحفه:

یکی از ویژگی های مهم در مورد الیاف بکار رفته در تهیه پارچه، وزن آنهاست. به معنای دقیق‌تر وزن یک متر مربع پارچه در گرم نشان دهنده وزن پارچه است و نشان دهنده ضخامت یا چگالی است. گرچه وزن به‌تنهایی نمی‌تواند نشانه درجه مرغوبیت پارچه باشد، اما جز در برخی موارد، اغلب مردم روتختی‌های سبک با قابلیت جابجایی را بر مدل‌های سنگین ترجیح می‌دهند.

پارچههای نخی و پنبهای در دسته‌ی سبک و تنفس‌پذیر قرار می‌گیرند، چراکه نخ‌های استفاده شده در تولید آنها وزن سبک و تراکم کمتری را دارا است. به این ترتیب، کار مرتب کردن تخت خواب هم آسان‌تر می‌شود. برای دانستن وزن پارچه همیشه مشخصات پارچه را بخوانید یا از فروشنده بخواهید که شما را راهنمایی کند.

رنگ، نقش و طرح:

این ۳ مورد بخش زیادی از زیبایی اتاق خواب را تشکیل می‌دهند.

برای آنکه رنگ روتختی با سایر بخش‌های اتاق تناسب داشته باشد، لازم نیست حتما همرنگ سایر اشیاء یا دیوارها باشد. بلکه کافی است رنگ آن خنثی بوده (مانند رنگ خاستری،کرم،سفید،آبی نفتی،مشکی و …) یا بخشی از تونالیته رنگی محیط باشد.

معمولا ست روتختی به صورت تک رنگ (مونوکروم) یا ترکیب چند رنگ خنثی مانند سفید و طوسی، مورد توجه بسیاری از خریداران است. تمام تکه‌های یک سرویس باید به نحوی باهم تناسب رنگی و طرحی داشته باشند. به همین منظور سرویس های لحاف برای روتختی‌های دونفره و تک نفره با ابعاد و طرح‌های گوناگون تولید شده‌اند تا مجموعه‌ای زیبا به مشتریان ارائه دهند.

اگرچه انتخاب سرویس لحاف و روتختی به سلیقه افراد بستگی دارد، اما امروزه بیشتر تولیدکنندگان کالای خواب مانند هرمدر سعی کرده‌اند که را عرضه کنند. مدل‌های گوناگونی از سرویس لحاف دخترانه، پسرانه، فانتزی، ساده، سه بعدی و گلدار در بازار وجود دارند که با توچه به سلیقه شما و کیفیت انتخاب می‌شوند.

هم‌چنین سرویس‌هایی با رنگ بادوام، برای مدت بیشتری تازه و نونوار باقی می‌مانند. این بخش مربوط به جنس پارچه روتختی و نوع چاپ آن است که مورد توجه ویژه قرار می‌گیرد. وجود رنگ‌بندی قوی و متنوع، امتیاز بزرگی است که بسیاری از خریداران سرویس روتختی از برندهای خوشنام را به خود جذب کرده و تمایل آنها را به نوع خاصی از این ملزومات خواب بیشتر می‌کند.

بهترین جنس و الیاف برای روتختی و لحاف:

 جنس روتختی و سایر اجزای سرویس خواب از دیگر موارد مهمی است که هنگام خرید این ملزومات اتاق خواب باید مورد نظر داشته باشید. این مورد به‌ویژه در سرویس ملحفه، لحاف لایت ، پتو و دیگر اجزای این سرویس که باید مرتبا شسته شوند بسیار مهم است. همانطور که گفتیم، یک سرویس خواب شامل یک لحاف یا لحاف لایت با طرح و رنگ پارچه روتختی است.  اما تفاوت لحاف معمولی با لایت در چیست؟

تفاوت این دو لحاف در شکل و ظاهر آنهاست. لحاف لایت برای افراد ساده پسند و مینیمالیست گزینه خوبی است چراکه دور‌تا‌ دور آن ساده و بدون طرح استف در صورتیکه اگر همین کالا طرحدار باشد از نوع لاحاف معمولی به حساب می‌آید. معمولا داخل هر دونوع کالا را با الیاف مصنوعی پشم شیشه برای افزایش گرما پر می‌کنند.

به علاوه، بهترین جنس پارچه استفاده شده برای تولید روبالشی، روتختی، روکوسنی جنس نخ پنبه یا کتان می‌باشد. چراکه نه تنها لطیف و بادوام است، بلکه از الیاف طبیعی تشکیل شده و برای اکثر پوست‌ها حساسیت ایجاد نمی‌کند. در متریال ضعیف، خیلی زود و تنها پس از چندین بار شستشو، از دوام پارچه کاسته شده و نهایتا به اندازه کافی عمر نخواهد کرد. ما به شما خرید روتختی های پنبه ای و نخی را توصیه می کنیم، چراکه علاوه بر لطافت و نرمی، برای اکثر مشتریان بدون حساسیت می مانند.

قابلیت شستشو بدون رنگ رفتگی:

از دیگر مواردی که به‌ویژه از نظر خانم‌های خانه‌دار ارزش زیادی دارد، قابلیت شستشوی آسان این نوع وسایل است. از آنجا که بهداشت اتاق خواب اهمیت زیادی دارد باید این سرویس از متریالی انتخاب شود که به راحتی شسته شده و خیلی آسان هم خشک و مجددا قابل استفاده باشد. این مورد با انتخاب الیاف مرغوب و شناخته شده امکان‌پذیر است. محدودیت بالا در نوع شستشو و مواد مصرفی جهت این کار هم دست و پاگیر بوده و از نظر اغلب افراد موردی منفی محسوب می‌شود.

از نگاه کارشناسان پارچه و منسوجات بهتر است که روتختی‌ها با آب داغ شسته نشوند، بهترین دما برای شستشو کمتر از ۲۵ درجه سانتی گراد است. توجه کنید که شستن ملحفه با دمای بالای آب می‌تواند باعث از بین رفتن گارانتی کالا شود. همچنین، شستن با پودر‌های آنزیم‌دار باعث از بین رفتن رنگ و ضخامت پارچه در طولانی مدت می‌شود. فشار دادن پارچه برای تخلیه آب مانده در آن باعث کاهش زود هنگام عمر مفیدش می‌شود. بعداز شستن ملحفه، حتما آن را در جایی که نور طبیعی خورشید دارد پهن کنید تا هم میکروب کشی شود و هم عبور جریان هوا مانع از ایجاد بوی بد در آن شود.

به نقل از : هرمدر برند ایرانی کالای خواب

خروج از نسخه موبایل