اخبار استانی

  • آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ برگزار شد

    به گزارش خبرگزاری اخبار استانی استان سمنان ،در آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ شهرستان سمنان، حجت الاسلام و المسلیمن مرتضی مطیعی نماینده ولی فقیه در استان سمنان و امام جمعه شهر سمنان، دکتر احمد ریواده معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان، دکتر کامران قدس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان، محمد حمیدی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان، سیدمحمد حسینی طباطبایی مدیرکل راه و شهرسازی استان سمنان، دکتر محمد بهرامی فرماندار سمنان، حسین موسوی شهردار سمنان و جمعی از مسئولان استانی، شهرستانی و دانشگاهی و خانواده معزز شهدا حضور داشتند.

    رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در حاشیه آئین آغاز ساخت پایگاه سلامت شهدای کهنه دژ شهرستان سمنان، بیان نمود: در حال حاضر پایگاه سلامت کهنه دژ به صورت ضمیمه در مرکز خدمات جامع سلامت مرحوم تصرت الله دانائی شهرستان سمنان در حال خدمت رسانی به مردم شریف این منطقه است و امروز با حضور مقامات استانی پایگاه سلامت غیرضمیمه کهنه دژ در زمینی با مساحت 344/5 متر مربع و با زیربنای 250 متر مربع کلنگ زنی شد.

    دکتر کامران قدس با اشاره به اینکه جمعیت تحت پوشش این پایگاه سلامت برابر با 8420 نفر است، گفت: در این پایگاه سلامت پزشک، مراقب سلامت و روان شناس خدماتی همچون واکسیناسیون، مراقبت های مربوط به مادران باردار، نوزادان، سالمندان، بیماران و… را ارائه می دهند.

    وی ضمن قدردانی از حضور مقامات استانی، شهرستانی و دانشگاهی و خانواده معزز شهدا در این آئین، تصریح کرد: توجه این عزیزان به حوزه سلامت استان سمنان و همراهی این مقامات درراستای ارتقای بیش از پیش خدمات بهداشتی و درمانی با این دانشگاه باعث افتخار ماست.

    ۴۷

  • جام حذفی| پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه در اراک

    جام حذفی| پرسپولیس به دنبال انتقام از گربه سیاه در اراک

    پرسپولیس و آلومینیوم اراک در تقابلی حساس رودرروی یکدیگر قرار خواهند گرفت.

    به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، تیم‌های آلومینیوم اراک و پرسپولیس در چارچوب مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی ساعت ۱۸:۱۵ فردا در ورزشگاه امام خمینی اراک به مصاف هم خواهند رفت.

    این دیدار در شرایطی برگزار می‌شود که آلومینیوم همواره رقیبی جدی برای پرسپولیس بوده و به دفعات برابر پرافتخارترین تیم فوتبال ایران برنده شده است تا جایی که در ۹ دیدار قبلی دو تیم، سهم هر یک ۴ پیروزی بوده و یک بازی هم با تساوی به پایان رسیده است. در فصل جاری هم دیدار‌های رفت و برگشت دو تیم با نتایج مشابه یک بر صفر به اتمام رسیده که در تهران پرسپولیس برنده شده و در اراک آلومینیوم توسط امیر نوری یک گل استثنایی زد تا تنها شکست پرسپولیس در پایان هفته نهم دور برگشت لیگ برتر از مصاف با آلومینیوم بوده باشد.

    نکته جالب در خصوص جام حذفی اینکه دو تیم یک بار در چارچوب جام حذفی برابر هم صف‌آرایی کردند و آلومینیوم اراک فروردین ۱۴۰۱  با مربیگری مهدی رحمتی موفق شد در ورزشگاه آزادی با نتیجه ۳ بر ۲ پرسپولیس را شکست دهد.حالا هم شاگردان مجتبی حسینی به دنبال چهارمین پیروزی تیم‌شان در اراک هستند تا در پنج دیداری که آلومینیوم میزبان پرسپولیس بوده، آمار پیروزی ۸۰ درصدی را ثبت کنند.  

    در سمت مقابل پرسپولیس که همانند استقلال مشکل مالکیت خود را حل شده می‌بیند، پس از شکست در هفته شانزدهم برابر آلومینیوم تنها یک تساوی در دربی را تجربه کرده و تمامی بازی‌های خود را با برتری به پایان رسانده و از لحاظ روحی روانی در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد. اوسمار ویرا توانسته پرسپولیس را به طور کامل از بحران خارج و یکی از مدعیان جدی قهرمانی در لیگ برتر و جام حذفی کند. سیر صعود سرخپوشان محسوس است و بخش عمده‌ای از هواداران تمایل خود را برای تمدید قرارداد سرمربی برزیلی مطرح کرده آند. بدون شک اوسمار با برتری مقابل آلومینیوم ضمن آنکه گربه سیاه تیمش را از پیش رو بر می‌دارد، تیمش را یک گام دیگر به سمت فتح سه گانه پیش خواهد برد.  

    اوسمار در بازی با آلومینیوم نمی‌تواند از علیرضا بیرانوند و امید عالیشاه به دلیل مصدومیت استفاده کند و احتمالاً وحدت هنانوف که به تازگی تمرین با توپ را آغاز کرده هم بازی نخواهد کرد. تیم آلومینیوم هم ابوالفضل سلیمانی را به دلیل مصدومیت در اختیار ندارد. باید دید در دهمین تقابل آلومینیوم و پرسپولیس که باید برنده داشته باشد، کدام تیم در پیروزی‌های رودررو از حریف سبقت می‌گیرد. پرسپولیس که می‌خواهد جبران شکست دو سال پیش را کند یا آلومینیوم که به دنبال ثبت موفقیتی بزرگ است. نکته جالب اینکه امیررضا رفیعی که در چهار دیدار لیگ برتر به جای بیرانوند بازی کرده هنوز دروازه‌اش باز نشده و می‌خواهد این روند را در جام حذفی ادامه دهد.  

  • راهیابی ۱۰۲ طرح فناورانه به داوری تخصصی جشنواره شیخ بهایی

    اخبار استانی/اصفهان دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ضمن بیان اینکه هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ‌ بهایی، فرصتی طلایی برای تعاملات فناورانه است، اعلام کرد: از بین ۴۸۱ طرح حائز شرایط برای حضور در جشنواره، ۱۰۲ طرح به مرحله داوری میدانی و تخصصی راه یافته‌اند.

    سعید آجلی، دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی و عضو هیئت‌علمی دانشکده نساجی دانشگاه صنعتی اصفهان، در خصوص برپایی این دوره از جشنواره شیخ بهایی، در گفت‌وگو با اخبار استانی، اظهار کرد: پایه‌گذار، برگزارکننده و میزبان جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان است و از سال ۱۳۸۳ شمسی تاکنون این جشنواره معتبرترین جشنواره کشور در حوزه فن‌آفرینی و فناوری است و تاکنون نیز تاثیرات مثبتی در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان داشته است.

    سپس او با یادآور شدن این نکته که امسال هجدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی برپا خواهد شد، افزود: در این دوره از جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ما دو بخش مسابقه‌ای اصلی خواهیم داشت. بخش نخست برای گروه‌هایی است که در ابتدای فعالیت علمی و حرفه‌ای خود به سر می‌برند و از سابقه چندانی برخوردار نیستند. در واقع، این افراد در حوزه‌های فن‌آفرینی و فناوری دارای ایده‌ هستند، اما به مرحله تجاری‌ نرسیده‌اند. ایده شرکت‌کنندگان بخش نخست یا نزدیک به محصول تولیدی است و یا در مرحله رسیدن به تجاری‌سازی قرار دارند. «طراحان کسب‌وکار» عنوانی است که برای این گروه‌ برگزیده‌ایم.  

    این عضو هیئت علمی دانشگاه با نظر به دومین بخش این دوره از جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی توضیح داد: اما در بخش دوم که عنوان «فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری (نوپا و رشدیافته)» را بر خود دارد، مخاطبان ما شرکت‌هایی هستند که محصولات خود را با تکیه بر فن‌آفرینی و فناوری تولید کرده‌اند. این گروه در عرصه اقتصاد و در مقام فروشنده محصول حضور دارند.  

    وی در ادامه توضیح بخش دوم یا «فن‌آفرینی و تجاری‌سازی فناوری (نوپا و رشدیافته)»، تأکید کرد: اگر مدت‌زمان حضور این گروه در بازار یا به‌عبارتی عرضه‌ آن‌ها در اقتصاد، کمتر از ۳ سال باشد، آن‌ها را در دسته‌ای موسوم به «نوپا» قرار می‌دهیم. اما افرادی که بیش از ۳ سال از فعالیتشان در حوزه عرضه در بازار می‌گذرد را در دسته‌ای دیگر و به‌نام «رشدیافته» تعریف کرده‌ایم. بدیهی است که رقابت میان دو دسته «نوپا» و «رشدیافته» آسان و منصفانه نیست. بنابراین، رقابت بین این دو دسته، مجزا از هم خواهد بود. گفتنی است که رقابت در بین شرکت‌کنندگان «رشدیافته» دشوارتر است.

    آجلی با اشاره به این مطلب که در هر دسته سه برنده خواهیم داشت، بیان کرد: در هجدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی بخشی دیگر و با عنوان «جایزه فناوری صنعت‌ساز» داریم. دو بخش جانبی هم در این دوره از جشنواره فعال است. یکی از آن‌ها که نخستین دوره‌اش با همکاری شهرداری اصفهان و در دوره قبل برپا شد، «جایزه ویژه مدیریت شهری» نام دارد. در این بخش، شرکت‌کنندگان با تکیه و تاکید بر موضوعات مختلف شهری شرکت کرده‌اند و حوزه متنوعی است که نقش هوش مصنوعی در راهبری شهر، جمع‌آوری پساب و مدیریت مصرف آب فقط نمونه‌هایی از آن به حساب می‌آید.  

    دبیر هجدهمین جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در ادامه این‌گونه توصیف کرد: در کنار دومین دوره «مدیریت شهری»، ما بخش فرعی دیگری داریم که با توجه به نیاز و ضرورت روز شهر اصفهان به موضوع آب اختصاص یافته است و «جایزه ویژۀ فناوری آب» عنوان آن به حساب می‌آید. این بخش فرعی برای اولین بار است که با همکاری شرکت آبفای استان اصفهان برپا می‌شود. در هر دو بخش فرعی نیز جوایزی اهدا خواهد شد.  

    شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در تکاپوی آیین اختتامیه

    آجلی در خصوص آمار شرکت‌کنندگان در این دوره از جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی که به واپسین روزهای خود نزدیک می‌شود، گفت: در هجدهمین جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی ۴۸۱ شرکت فناور ثبت‌نام کرده‌اند. از میان شرکت‌کنندگان اولیه، ۳۹ ایده در شاخه فن‌آفرینی به مرحله نیمه‌نهایی رسیده‌اند. رقابت نیمه‌نهایی در بین «طراحان کسب‌وکار» نیز با حضور ۶۳ گروه تحقق خواهد یافت. در مجموع، ۱۰۲ طرح به سومین مرحله داوری، یعنی داوری میدانی و تخصصی راه یافته‌اند.

    وی درباره زمان برپایی اختتامیه جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی خاطرنشان کرد: این جشنواره در روزهای ۲۶ و ۲۷ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ و در محل شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار خواهد شد و در پایان شاهد برپایی آیین اهدای جوایز در بعدازظهر ۲۷ اردیبهشت‌ماه، در مهمان‌سرای عباسی شهر اصفهان خواهیم بود.  

    او اهمیت برپایی معتبرترین جشنواره فن‌آفرینی در ایران یا جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی را این‌گونه تبیین کرد: هرساله در این جشنواره، گروهی شرکت‌کننده نوپا داریم. اگر ما بتوانیم بین سرمایه‌گذاران و این شرکت‌های نوپا ارتباط برقرار کنیم، قطعاً دستاورد مهمی است که اهمیت برگزاری جشنواره را نیز روشن می‌کند. همچنین حضور شرکت‌های صنعتی که بر فناوری مبتنی هستند یا درواقع گردهمایی آن‌ها رویداد مهمی است. حضور آنان در کنار هم غالباً پیامدهای مثبت فراوانی دارد. این افراد زبان و حال یکدیگر را به‌درستی درک می‌کنند. بنابراین، جشنواره فرصتی طلایی است تا با یکدیگر تعاملی سازنده و هدفمند داشته باشند.  

    آجلی در خاتمه گفت‌وگو، حامیان برپایی این دوره از جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی را چنین عنوان کرد: وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاونت علمی و فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، ستاد فرهنگ‌سازی اقتصاد دانش‌بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، صندوق نوآوری و شکوفایی و نیز صندوق پژوهش، یونیسف و شهرداری اصفهان در هجدهمین دوره جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی ما را همراهی کرده‌اند.  

    انتهای پیام

  • پروژه‌های بزرگراه سرخه-سمنان، بزرگراه مؤمن‌آباد به فیروزکوه و پروژه آب‌رسانی به شهرستان سرخه از محل سد نمرود را به جد پیگیری می شود

    به گزارش خبرگزاری اخبار استانی استان سمنان وی افزود در جلسه نهایی رئیس‌جمهور و معاونان و وزرا جزو پروژه‌های مهم و به نام شهرستان سرخه محسوب شد و این پروژه‌ها با اعتباری بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان مصوبه دور دوم گرفت که تاپایان سال اجرایی خواهند شد.

    وی این پروژه‌ها را بزرگراه سرخه-سمنان، بزرگراه مؤمن‌آباد به فیروزکوه و پروژه آب‌رسانی به شهرستان سرخه از محل سد نمرود عنوان کرد.

    حجت الله کرمانی افزود:ما ۱۸ مکاتبه با مجموعه وزرا ،معاونین رئیس جمهور و معاونین وزرا انجام داده ایم که انشاالله موضوعات را به جد پیگیری خواهیم کرد.

    فرماندارشهرستان سرخه عنوان کرد:در دور دوم سفر ریاست جمهوری به استان سمنان مفتخر به میزبانی از معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط‌زیست کشور،وزیر آموزش و پرورش،وزیر جهاد کشاورزی و همچنین معاونان وزیر میراث فرهنگی و گردشگری،آموزش و پرورش و وزارت کار و رفاه اجتماعی در شهرستان سرخه بودیم ومباحث مرتبط باهر وزارتخانه وسازمان به صورت جداگانه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

    حجت الله کرمانی درخصوص حضورمعاون رئیس جمهور و رئیس محیط زیست کشور درشهرستان سرخه گفت موضوعاتی رابا حضور دکترسلاجقه موردبررسی قرار دادیم از جمله موضوع جامعه القرآن شهر سرخه ، بحث ساخت اداره محیط زیست شهرستان سرخه و چارت مصوب این اداره ، احداث دو دهنه پل بلوار امام رضا (ع) شهر سرخه مقابل سی ان جی که انشاالله خطرات مربوط به جاری شدن سیل را بتوانیم در شهرستان سرخه و به ویژه در شهر سرخه مدیریت نماییم و دو موضوع مهمی که در حضور ایشان مطرح شد یکی بحث آلایندگی شهرستان که یکی از بزرگ ترین آن ها کربنات سدیم است ، آقای دکتر سلاجقه دستور دادند تا پایان سال بحث تصفیه پساب کارخانه باید استقرار پیدا کند و تجهیزاتش مستقر شود بعد از سال اگر این اتفاق نیفتد مانع فعالیت کارخانه کربنات سدیم می شوند .

    حجت الله کرمانی گفت،فعالیت معادن شهرستان سرخه یکی دیگراز مباحث مهمی بودکه با حضور ریاست سازمان محیط‌زیست کشور مطرح شد.

    فرماندار سرخه ادامه داد : مسائل و دغدغه‌های شوراهای روستاهای افتر ، مومن آباد و لاسجرد و دغدغه های شورای اسلامی شهر سرخه و دغدغه های محیط زیستی در حوزه آب و خاک و آلودگی هوا و … توسط دکتر شمس خانی به عنوان فعال محیط زیست استان در حضور ریاست سازمان محیط زیست کشور مطرح گردید.

    فرماندار سرخه با اشاره به پروژه بزرگ مجتمع گردشگری جنب پلیس راه سرخه عنوان کرد: با حضور وزیر آموزش و پرورش و بازدیدی که از این مجتمع صورت گرفت مقرر شد تهاتری و توافقی بین وزارت میراث فرهنگی و آموزش و پرورش صورت گیرد و این مجتمع به محلی برای اسکان فرهنگیان سراسر کشور و عموم مردم با توجه به اینکه سالانه میلیون‌ها مسافر و زائر از این مسیر در حال عبور و مرور هستند، تبدیل شود.

    حجت الله کرمانی در ادامه به پیگیری‌های انجام شده در خصوص مدرسه خیرساز و مجتمع آموزشی ۲۴ کلاسه بانک ملت با نام «حیات طیبه» و بازدیدی که وزیر آموزش و پرورش از این پروژه نیمه‌تمام داشتند، اشاره کرد و گفت: مقرر شد این طرح از محل اعتبارات ملی از توسعه و تجهیز مدارس کشور تکمیل و انشاالله با پیشنهادی که دادیم پردیس خواهران یا برادران دانشگاه فرهنگیان از آنلاین ماه ۱۴۰۳ در این محل استقرار یابد.

    فرماندار سرخه با اشاره به اینکه سالن ورزشی آموزش و پرورش سرخه که به دلیل کمبود اعتبار رها شده بود قرار شد از محل اعتبار توسعه و تجهیز مدارس کشور در سال جاری اتمام یابد، گفت: ساختمان اداری آموزش و پرورش شهرستان سرخه که در سال ۱۳۴۷ احداث شده است نیز مقرر شد دستورات لازم جهت تخریب و بازسازی آن از سوی وزیر آموزش و پرورش صادر شود.

    حجت الله کرمانی عنوان کرد: از مهم ترین مصوبات سفر وزیر آموزش و پرورش به شهرستان سرخه استقرار دهکده المپیک و ورزش‌های دانش‌آموزی سراسر کشور در منطقه چلیم روستای افتر بود .

    فرماندارسرخه گفت :باحضور دکترنیکبخت وزیرجهاد کشاورزی بحث تأمین آب واحدصنعتی تولیدی افق کوروش شهرستان سرخه پیگیری و بازدید از شرکت سردخانه ۲۰ هزار تنی بوران نیز انجام شد.

    فرماندار سرخه خاطرنشان کرد: با حضور معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی در شهرستان سرخه نیز بازدیدی از درمانگاه مادر شهر سرخه انجام شد و پیشنهادها برای دو شیفته شدن این درمانگاه و یا تخصصی کردن در دو یا چند رشته مطرح شد که این موضوع را نیز به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد.

  • القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را بهم ریخت

    رژیم صهیونیستی جز خفت‌وخواری دستاوردی نخواهد داشت؛

    القسام: حمله تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را بهم ریخت

    سخنگوی گردان‌های عزالدین القسام با اشاره به پاسخ تلافی‌جویانه ایران به رژیم صهیونیستی، محاسبات دشمن را بهم ریخت، گفت: در عملیات طوفان الاقصی اُبُهت رژیم صهیونیستی طی ۶۰ دقیقه فرو ریخت.

    به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، «ابوعبیده» سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام(شاخه نظامی جنبش حماس) امروز سه‌شنبه به مناسبت گذشت ۲۰۰ روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی، پیام ویدئویی منتشر کرد.

    وی با اشاره به اینکه اسرائیل پس از عملیات طوفان الاقصی به جز رسوایی و ننگ، چیزی عایدش نشده است، گفت: ۲۰۰ روز گذشت و ارتش اشغالگر صهیونیستی همچنان در باتلاق غزه سرگردان است و از بحرانی که در آن گرفتار شده برای قتل و کشتار و ویرانگری بیشتر استفاده می‌کند.

    ابوعبیده همچنین تأکید کرد: دشمن جنایتکار می‌خواهد وجهه خود را بهبود بخشد، اما جز خفت و خواری دستاوردی نخواهد داشت. بعد از گذشت ۲۰۰ روز، مقاومت همچون کوه استوار مانده است. توپ اکنون در زمین جامعه صهیونیستی است، اما فرصت بسیار کم است.  

    سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام اظهارداشت: آنچه فشار نظامی خوانده می‌شود ما را به مواضع خود و حقوق ملت خویش پایبندتر می‌کند و هرگز از آن کوتاه نمی‌آییم.  واکنش هیستریک به اقدامات مقاومت در جبهه‌های مختلف بیانگر اهمیت مقاومت است.  

    سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام، با تأکید بر اینکه پاسخ قاطع و گسترده ایران قواعد جدیدی را وضع کرد و معادلات دشمن را برهم زد، بیان کرد: که اُبُهت رژیم صهیونیستی در عملیات طوفان الاقصی، فقط طی ۶۰ دقیقه از بین رفت.

    ابوعبیده درواکنش به تهدید‌های حمله به رفح که از سوی بنیامین نتانیاهو مطرح شده بود اشاره کرد و افزود: درباره سناریوی رون آراد شاید محتمل‌ترین سناریو در مورد اسرای دشمن در غزه باشد. «رون آراد کمک‌خلبان مفقودشده نیروی هوایی ارتش اسرائیل در جنوب لبنان در سال ۱۹۸۶ است.»

    وی افزود: واکنش عصبی دشمن به اقدامات مقاومت در جبهه‌های مختلف بیانگر تاثیرگذاری و اهمیت گروه‌های مقاومت است. گذشت، آن زمان که دشمن بدون پاسخگویی، عربده‌کشی می‌کرد. از همه تلاش‌های نظامی و مردمی همسو با طوفان الاقصی به ویژه در جبهه لبنان، یمن و عراق قدردانی می‌کنیم.

    سخنگوی نظامی گردان‌های عزالدین القسام با تأکید بر اینکه نخستین جبهه مقاومت، جبهه کرانه باختری است و ما به هر وجب از خاک سرافراز کرانه باختری درود می‌فرستیم، بیان کرد: سراسر امت را به تشدید تحرکات خود در حمایت از مقاومت فلسطین فرا می‌خوانیم. از مردم اردن می‌خواهیم که اقدامات خود را تشدید کنند.

    ابوعبیده همچنین گفت: مقاومت، قدردان فداکاری‌های ملت است. خود را حامل درد‌ها و امید‌های ملت می‌دانیم.

  • اولین موزه ورزشی استان بوشهر افتتاح شد

    اخبار استانی/بوشهر اولین موزه ورزشی استان بوشهر به ابتکار هیات ورزش دانش‌آموزی و با حضور نایب رییس و دبیرکل فدراسیون ورزش دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

    رییس هیات ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر در آیین افتتاح اولین موزه ورزشی استان عنوان کرد: در این موزه، افتخارات و فعالیت‌های ورزش دانش‌آموزی استان از دهه ۶۰ تاکنون جمع‌آوری شده است.

    صادق عبدالهی عنوان کرد: در این مجموعه تخصصی، تصاویر تیم‌ها و نفراتی که در مسابقات ورزش دانش‌آموزی، صاحب عناوین کشوری شده‌اند، به نمایش درآمده است.

    وی ادامه داد: در این موزه تصاویر مهدی طارمی، مهدی قایدی و محمد محبی بازیکنان تیم بوشهری که با تیم دانش‌آموزی استان به مقام‌های کشوری رسیده‌اند، نیز دیده می‌شود.

    به گزارش اخبار استانی به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش بوشهر، عبدالهی یادآور شد: به زودی لباس‌ و وسایل قدیمی تیم‌های ورزش دانش‌آموزی استان به این گنجینه ارزشمند افزوده می‌شود.

    گفتنی است، این موزه دائمی در محل هیات ورزش دانش‌آموزی در خیابان ساحلی بوشهر راه‌اندازی شده است.

    انتهای پیام

  • سرنانوازی جز لاینفک موسیقی لرستان است

    به گزارش اخبار استانی لرستان ، اعظم روانشاد روز دوشنبه در جشنواره دوسالانه سرنانوازی در روستای بیشه لرستان با بیان اینکه لرستان خاستگاه موسیقی است و موسیقی در بطن و آئین‌های این استان قرار دارد تاکید کرد: در همین راستا باید سنت‌های پیشین محفوظ و ضمن نگهداری و حراست، به نسل‌های بعد انتقال داده شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، سرنانوازی را جز لاینفک موسیقی استان دانست و گفت: سرنانوازی از قدیمی‌ترین سازهای بادی با قدمت ۵ هزار ساله است، همچنین یکی از سازهای مهم در سور و سوگ‌ مردم منطقه زاگرس محسوب می‌شود.

    روانشاد افزود: استاد شاه‌میرزا مرادی سرنانوازی را در استان پرورش داده و به تبع آن شاگردان بسیاری تحت نظر این استاد گرانقدر آموزش دیده‌اند و امروز سرنانوازی یک موسیقی جهانی شده است.

    وی بر حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان تاکید و آن را از اولویت‌های اداره‌کل ارشاد لرستان عنوان کرد

    ۴۶

  • اعلام نحوه پرینت و رفع نقص کارت شرکت در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳

    به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

    آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه‌ آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، و آزمون گروه‌ آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه‌ آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه‌ آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

    کارت‌های شرکت در آزمون همه داوطلبان به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سامانه جامع آزمون سراسری (مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور) برای مشاهده و پرینت فعال شده است.

    اینفوگرافیک نحوه پرینت و رفع نقص کارت شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

    اعلام نحوه پرینت و رفع نقص کارت شرکت در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳

    همچنین اینفوگرافیک وظایف داوطلبان در فرآیند قبل، حین و بعد از نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شده است.

    اینفوگرافیک وظایف داوطلبان در فرآیند قبل، حین و بعد از نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

    اعلام نحوه پرینت و رفع نقص کارت شرکت در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳

  • نکات مهم در مورد باشگاه بدنسازی مردانه در تهران که باید بدانید!

    چیزهایی که باید قبل از رفتن به باشگاه بدانیم

    فقط باشگاه رفتن و تمرین کردن مهم نیست، بلکه باید ما رفتار مناسب باشگاه را نیز بدانیم و مطابق با قوانین و قواعد آنجا رفتار کنیم. دانستن و رعایت کردن قوانین باشگاه بدنسازی باعث می‌شود تا بیشتر از پروسه تمرین‌ کردن‌مان لذت ببریم. معمولا برخورد و رفتار ما در هر مکان متفاوت است. برای مثال در یک عروسی باشکوه رفتار متفاوتی داریم نسبت به زمانی که با چند نفر از دوستان‌مان به کافه می‌رویم. با ما همراه باشید تا تمام قوانین و آداب اجتماعی باشگاه رفتن را بگوییم. لیست بهترین باشگاه بدن سازی مردانه تهران را نیز در ادامه آورده ایم.

    قانون و آداب ورزشی باشگاه بدنسازی

    رفتن به باشگاه یک فعالیت بسیار مثبت و سالم برای خود و جامعه است اما اگر رفتار مناسب باشگاه رعایت نشود، احتمالا این تجربه مثبت به یک خاطره آزاردهنده تبدیل خواهد شد. همچنین انتخاب یک باشگاه مناسب می‌تواند دغدغه بسیاری از افراد باشد. ما در باشگاه نه تنها باید مراقب سلامتی و آرامش خود باشیم، بلکه باید حواس‌مان باشد که آرامش دیگران هم حفظ شود و به این محیط دلچسب، آزار و خدشه‌ای وارد نگردد. اکنون به مهم‌ترین مواردی که همه اعضای باشگاه باید بدانند و رعایت کنند، اشاره خواهیم کرد.

    به فضا احترام بگذارید!

    باشگاه مکانی مقدس و محترم است، جایی که مردم برای پرورش جسم و روح خود در آن حاضر می‌شوند تا رشد کنند و خود را به چالش بکشند. به عبارت دیگر باشگاه فقط یک محیط عمومی نیست، بلکه محیطی شایسته احترام است. هنگامی که وارد این مکان می‌شوید، باید از رفتار مناسب باشگاه و تأثیر آن بر اطرافیان خود آگاه باشید و به این محیط احترام بگذارید. سعی کنید در باشگاه با دیگران مهربان باشید و محترمانه با آن‌ها برخورد کنید، همان‌طور که انتظار دارید آن‌ها با شما رفتار کنند. احترام به فضا می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

    • صحبت کردن با صدای آهسته
    • پاک کردن عرق‌تان از دستگاهی که با آن کار کردید
    • داشتن بطری آب مشخص که با دیگران اشتباه نشود
    • گوش دادن آهنگ‌های‌تان با هندزفری (عدم پخش با اسپیکر گوشی)
    • قرار دادن وزنه‌ها در جایگاه مخصوص‌شان، پس از تمام شدن تمرین

    قوانین باشگاه را رعایت کنید

    هر نوع قانونی که باشگاه شما دارد، به یک دلیل منطقی ایجاد شده و لازم است حتما از آن پیروی کنید. پس مهم است که هنگام ورود به هر فضای جدیدی از قوانین آن محیط بپرسید و آگاه شوید. به عنوان مثال، بپرسید که آیا باشگاه بدنسازی شما درباره کفش‌ها، استفاده از گوشی همراه در سالن، ساز و کار رختکن، زمان استفاده از هر وسیله و غیره قوانین خاصی دارد یا نه. دانستن این موارد باعث می‌شود تا بهتر، رفتار مناسب باشگاه را داشته باشید. اگر هم قصد رفتن به باشگاه را دارید و می‌خواهید مناسب‌ترین برنامه را داشته باشید، با مربیان فیتامین مشورت کنید.

    بهداشت را رعایت کنید

    رعایت بهداشت بخش مهمی از آداب باشگاه رفتن است. پاکیزگی افراد بر همدیگر تأثیر می‌گذارد و اگر کسی نسبت به بهداشت شخصی خود بی‌توجه باشد، دیگران اذیت خواهند شد. در اینجا درباره رفتار مناسب باشگاه در زمینه رعایت بهداشت خواهیم گفت.

    • همیشه قبل از باشگاه دوش بگیرید، زیرا عرق باکتری دارد که می‌تواند منجر به آلودگی پوست یا سایر بیماری‌ها شود.
    • از دئودورانت و خوشبو کننده بدن استفاده کنید، زیرا به کاهش بوی بد بدن کمک می‌کند و از ایجاد ناراحتی برای دیگرانی که در نزدیکی شما هستند جلوگیری می‌کند.
    • حوله خود را به همراه داشته باشید تا مجبور نشوید از حوله‌های عمومی که ممکن است حاوی میکروب‌های افراد قبلی باشد، استفاده کنید.
    • حتما بعد از تمام شدن ورزش و تمرین‌تان، عرق خود را از روی دستگاه پاک کنید.

    زمان رفت و آمد خود را مدیریت کنید!

    نکته مهم دیگر درباره آداب باشگاهی و رفتار مناسب باشگاه، حاضر شدن در زمان مناسب و ترک آن در زمان مقرر است. در اینجا سه نکته درباره مدیریت زمان رفت و برگشت به باشگاه را برای‌تان ذکر می‌کنیم.

        در ساعات خلوت‌تر به باشگاه بروید!

        ابتدا به زمان‌های شلوغ باشگاه توجه داشته باشید. اگر می‌بینید در ساعات خاصی باشگاه بسیار شلوغ و متراکم است، ایده خوبی است که این ساعت را برای خود انتخاب نکنید. این کار هم برای شما و هم برای دیگران مفید است.

        زمان باشگاه رفتن‌تان را تغییر ندهید!

        وقتی یک زمان را برای تمرین انتخاب کردید، سعی کنید فقط همان ساعت باشگاه بروید، این امر باعث می‌شود تا دیگرانی که روی ساعت خود حساب کرده‌اند، با شلوغی مواجه نشوند.

        زمان استفاده از دستگاه را مدیریت کنید!

        همچنین مدت زمانی که از تجهیزات یا وزنه استفاده می‌کنید را یادداشت کنید یا به خاطر بسپارید. وسایل باشگاه در انحصار شما نیستند و لازم است تمرین را انجام دهید و سپس آن را آزاد بگذارید تا نفر بعدی استفاده کند.

        در زمان مقرر، باشگاه را ترک کنید!

        در نهایت درمورد رفتار مناسب باشگاه باید یادآور شویم که زمان ورزش خود را بیش از حد طولانی نکنید. اگر تمرین شما یک ساعته است، سر همان ساعت باشگاه را ترک کنید و وقت خود را تلف نکنید. یادتان باشد هنگام ترک باشگاه، بی سر و صدا بروید، احتیاجی به خداحافظی با صدای بلند نیست!

    در باشگاه چه کارهایی را نباید انجام داد؟

    در قسمت قبل درباره رفتار مناسب باشگاه و قوانین باشگاه بدنسازی گفتیم درباره‌ی هر یک توضیح دادیم. اکنون از رفتارهای نامناسب در باشگاه می‌گوییم. انجام موارد زیر، دیگران را معذب خواهد کرد.

    به کسی خیره نشوید، کسی را قضاوت نکنید و احساس بد ندهید!

    راستش ما خودمان دوست نداریم کسی ما را نصیحت کند یا درباره چطور انجام دادن یک تمرین به ما توصیه‌ای کند. پس چرا گاهی این کار را می‌کنیم؟ حتی با بهترین نیت‌ها، احتمال این وجود دارد که اگر برای اصلاح یا بهبود تمرینات افراد به آنها نزدیک شوید، از اینکه مورد توجه قرار بگیرند، خجالت بکشند و احساس ناخوشایندی پیدا کنند. هرگز درباره ظاهر افراد، لباسی که دارند یا نوع تمرین‌شان اظهار نظر نکنید و حتی با نگاه کردن طولانی کسی را معذب نکنید. این موارد در فرهنگ باشگاهی بسیار مهم هستند.

    لباس نامناسب انتخاب نکنید!

    پوشش ورزشکاران در باشگاه باید “مناسب باشد”. چیزی که شما برای تمرین انتخاب می‌کنید، مهم است و بخشی از رفتار مناسب باشگاه به حساب می‌آید. کفش و لباس مناسب باشگاه و ورزش باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

        زیادی برهنه نباشد و جنس مناسبی داشته باشد

        برهنگی زیاد لباس می‌تواند مانع جذب عرق شود و همچنین ممکن است که دیگران را معذب کند. لباسی که برای باشگاه انتخاب می‌کنید، بهتر است که نخی یا پنبه‌ای باشد که بوی بدی نگیرد.

        خیلی گشاد و یا خیلی تنگ نباشد

        لباس باشگاه‌ نباید خیلی گشاد باشد؛ لباس‌های خیلی گشاد ممکن است در لوازم و دستگاه‌ها گیر کنند یا به دور شما بپیچند و مانع حرکت شما شوند، در حالی که لباس‌های خیلی تنگ ممکن است به نوع دیگری شما را محدود کند. شلوار جین یا سایر لباس‌های دارای سگک، گیره یا زیپ می‌توانند باعث پارگی در سطوح چرمی وسایل مانند نیمکت‌ها و صندلی‌ها شوند.

        کفش‌تان مخصوص ورزش باشد

        کفش‌‌تان نامناسب یا پاشنه بلند نباشد (این مورد می‌تواند برای شما خطرناک باشد و همچنین ممکن است به تجهیزات و کف‌ها آسیب برساند). حتما کفشی که مناسب باشگاه است، انتخاب کنید.

    از تلفن استفاده نکنید!

    برای حفظ حریم خصوصی خود و احترام به آرامش دیگران ، لطفاً در حین تمرین با تلفن صحبت نکنید. همچنین از دوربین گوشی‌تان استفاده نکنید؛ چراکه ممکن است اطرافیان شما احساس ناامنی کنند. حتما و حتما در هنگام تلفن زدن به رختکن بروید و آرام و کوتاه صحبت کنید تا تمرکز کسی برهم نخورد.

    رشته‌های ورزشی باشگاه‌های بدنسازی

    باشگاه‌های بدنسازی دارای سانس‌های مجزای آقایان و بانوان بوده و در بسیاری از موارد رشته‌هایی مثل پرورش اندام، ایروبیک، زومبا، رقص، فیتنس، کراس‌فیت، ترامپولین، TRX، اسپینینگ، کیک بوکسینگ، ورزش‌های اصلاحی، یوگا، پیلاتس و ورزش‌هایی از این دست را ارائه می‌دهند. بدیهی است که هر یک از رشته‌های ارائه شده، مربی ویژه و متخصص خود را نیاز خواهد داشت.

    بهترین باشگاه بدنسازی مرکز تهران

    باشگاه‌های زیادی در قلب تهران وجود داشته که ارائه‌دهنده رشته‌های نامبرده و دیگر رشته‌های ورزشی بدنسازی است. از جمله بهترین باشگاه‌های بدنسازی فعال در مرکز شهر تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. فراموش نکنید که این لیست بر اساس امتیازدهی تنظیم نشده و با در نظر گرفتن محل زندگی و دسترسی آسان‌تر می‌توانید در هر یک از این باشگاه‌ها ورزش کنید و به اندام ایده‌آل برسید.

    باشگاه بدنسازی بانوان سینرژی (میدان هفت‌تیر)

    این باشگاه در لیست بهترین باشگاه های بدنسازی تهران ، همانطور که از عنوان آن مشحص است تنها مخصوص بانوان بوده و ارائه‌دهنده رشته‌هایی از قبیل بدنسازی، TRX، پیلاتس و… می‌باشد که فعالیت خود را از سال 1398 آغاز کرده است. این باشگاه در یک منطقه تجاری و اداری تاسیس شده که دسترسی به اتوبوس، مترو و بی‌ آر‌ تی را به آسانی فراهم می‌کند. همچنین یک پارکینک و پارکبان نیز برای آن در نظر گرفته شده تا مراجعه‌کنندگان با مشکلات مربوط به جای پارک مواجه نباشند.

    ورزش‌های ارائه شده این باشگاه طبق متدهای روز دنیا بوده و توسط مربیان متخصص ارائه می‌شود. این باشگاه دارای محیط بزرگ و سقف بلند با تهویه مناسب بوده و در آن یک بوفه برای تهیه پروتئین مناسب برای ورزشکاران نیز وجود دارد. در ضمن مشتریان می‌توانند از مربیان متخصص رژیم‌های غذایی سالم و رایگانی را نیز دریافت کنند. وجود انواع تجهیزات ورزشی نیز از دیگر ویژگی‌های این باشگاه به شمار می‌آید.

    باشگاه بدنسازی و کراسفیت نوین تن شعبه 1 (مترو دانشگاه شریف)

    باشگاه بدنسازی نوین تن دارای دو شعبه فعال برای آقایان بوده که انواع ورزش‌های هوازی و قدرتی اعم از کراسفیت، TRX و بدنسازی را ارائه می‌دهد. آموزش‌های این باشگاه توسط افراد متخصص و مجرب و زیر نظر کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی ارائه می‌شود. برای رشته‌های مختلف بدنسازی، TRX، کراسفیت و… نیز از مربیان متخصص همان رشته استفاده می‌شود. در این باشگاه تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و جهت حفظ امنیت لوازم شخصی مشتریان، رختکن باشگاه به سیستم اثرانگشت مجهز شده است.

    باشگاه بدنسازی و تناسب اندام سپید (خیابان ولیعصر) | بهترین باشگاه های بدنسازی تهران

    باشگاه سپید باشگاهی مخصوص آقایان و بانوان یکی از بهترین باشگاه های بدنسازی تهران بوده و ارائه‌دهنده انواع رشته‌های ورزشی اعم از ایروبیک، زومبا، پیلاتس، یوگا، بدنسازی با دستگاه، TRX و CX می‌باشد. این باشگاه به تمامی تجهیزات ورزشی مدرن اعم از انواع تردمیل، دوچرخه، توپ، کش TRX، دمبل و دیگر دستگاه‌های ورزشی مجهز شده است.

    باشگاه سلامت و تناسب اندام هوم جیم (محله فردوس)

    باشگاه هوم جیم باشگاهی برای بانوان و آقایان بوده که در زمینه برگزاری کلاس‌های تناسب اندام گروهی و خصوصی فعالیت می‌کند. همچنین این باشگاه ارائه‌دهنده انواع ورزش‌های اصلاحی بوده که افرادی که از دردهای عضلانی و اسکلتی رنج می‌برند می‌توانند با شرکت در کلاس‌های توانبخشی و تمرین درمانی آن که ترکیبی از وزرش‌های اصلاحی و ماساژ درمانی است، دردهای خود را بهبود ببخشند. این باشگاه برنامه غذایی و تمرینی نیز ارائه می‌دهد.

    باشگاه ورزشی برترین‌های دوران (خیابان ستارخان) | بهترین باشگاه های بدنسازی تهران

    باشگاه برترین‌های دوران باشگاهی برای بانوان بوده و در حکم یک باشگاه مادر و کودک و در لیست بهترین باشگاه های بدنسازی تهران است. در واقع در این باشگاه دو سالن مجزا برای ورزش‌های گروهی و بدنسازی تعبیه شده که مادران و کودکان می‌توانند به طور همزمان در کلاس‌های مختلف آن شرکت کنند. از جمله رشته‌های ارائه شده در این باشگاه می‌توان به یوگا، زومبا، CX، TRX، هیپ‌هاپ، پیلاتس، بدنسازی، فیتنس، نینجوتسو، دفاع شخصی، کیک بوکس و ژیمناستیک کودکان اشاره کرد.

    بهترین باشگاه بدنسازی شرق تهران

    نگاهی به بهترین باشگاه های بدنسازی تهران که تقریبا در مرکز شهر بودند داشتیم. حالا نوبت معرفی بهترین باشگاه‌های بدنسازی در شرق تهران است تا علاقمندان ساکن این ناحیه هم بتوانند از این لیست بهره ببرند. از جمله بهترین باشگاه‌های بدنسازی شرق تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    باشگاه بدنسازی آقایان ستاره پارس (تهرانپارس)

    این باشگاه ورزشی از 6 صبح تا 12 شب ارائه‌دهنده خدمات ورزشی مختلف برای آقایان بوده و حتی در روزهای تعطیل نیز به طور تمام وقت فعال است. این باشگاه در فضایی حداقل 500 متری ایجاد شده و از تمامی تجهیزات ورزشی روز دنیا در آن استفاده شده است. کلاس‌های خصوصی در این باشگاه ارائه شده و انواع برنامه‌های تمرینی و غذایی توسط کارشناسان مجرب برای مشتریان نوشته می‌شود. این باشگاه به بوفه، دوش، رختکن هوشمند، کمد الکترونیکی، سیستم صوتی، ویدیو پروجکشن و سیستم تهویه عالی مجهز است. محیط باشگاه نیز کاملا بهداشتی می‌باشد و نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی و صنعت خراسان‌رضوی

    اخبار استانی/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲ در حوزه صنایع معدنی و صنعت استان ۱۵۰ همت سرمایه‌گذاری اتفاق افتاده است.

    یعقوب‌علی نظری ۲ اردیبهشت‌ در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، ضمن بیان این‌که صنایع معدنی یکی از ظرفیت‌های جدی خراسان‌رضوی به شمار می‌رود، اظهار کرد: از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲ در حوزه صنایع معدنی و صنعت استان ۱۵۰ همت سرمایه‌گذاری اتفاق افتاده که طبیعتاً در رشد تولید و اشتغال استان تأثیرگذار بوده است.

    استاندار خراسان رضوی گفت: تعداد ۱۳۴۲ فقره پروانه بهره‌برداری جدید در دو سال‌ونیم گذشته صادر شده که بخشی ایجادی و بخشی توسعه‌ای بوده است.

    وی خاطرنشان کرد: نتیجه تلاش دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ از نظر جریان اقتصادی باید انسجام، تلاش بیشتر و خروجی بهتر باشد.

    نظری بیان کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده از وزارت صمت، به ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان در دو سال‌ونیم گذشته ۲۶ و نیم درصد اضافه شده است.

    به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به شعار “جهش تولید با مشارکت مردم”، سیاست ما در بخش‌های مختلف این است که زمینه را برای بخش خصوصی فراهم کنیم.

    انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا