اقتصادی

  • قطع همکاری سیستم پرداخت سامسونگ با میر روسیه

    سرویس پرداخت «سامسونگ پی» شرکت سامسونگ الکترونیکس، از سوم آوریل، دیگر با کارت‌های پرداخت ملی میر (Mir) روسیه کار نخواهد کرد.

    به گزارش اخبار استانی، کارت‌های پرداخت صادره از سوی سیستم ملی پرداخت میر، پس از این که رقبای آمریکایی، فعالیتهایشان را در روسیه در واکنش به حمله نظامی مسکو به اوکراین در فوریه سال ۲۰۲۲، متوقف کردند و کارت‌های پرداخت صادره توسط آنها غیرفعال شدند، اهمیت بیشتری یافتند.

    مقامات آمریکایی در فوریه، تحریم‌های گسترده ای را علیه روسیه وضع کردند که شامل سیستم ملی کارت پرداخت (NSPK) بود که کارت‌های میر را کنترل می‌کند.

    «سامسونگ پی» در بیانیه ای در وب سایت خود اعلام کرد از سوم آوریل سال ۲۰۲۴، افزودن و استفاده از کارت‌های میر در «سامسونگ پی»، امکان پذیر نخواهد بود.

    سرویس پرداخت سامسونگ اعلام کرد خدماتش در بلاروس که هدف تحریم‌های سنگین غربی قرار گرفته است، ادامه خواهد داشت.

    سیستم ملی کارت پرداخت روسیه تائید کرد که استفاده از کارت‌های میر در اپلیکیشن «سامسونگ پی»، از سوم آوریل، معلق می‌شود. اما اپلیکیشن پرداخت میر را همچنان می‌توان از فروشگاه برنامه روسی «رواستور» (RuStore)، برای کاربران اندروید و گالری اپلیکیشن اندروید، دانلود کرد.

    اپلیکیشن پرداخت میر در فروشگاههای برنامه اپل و گوگل قابل دسترس نیست.

    بر اساس گزارش رویترز، آنتون گورلکین، معاون کمیته سیاست اطلاعاتی پارلمان روسیه، روز چهارشنبه در تلگرام نوشت: آمریکایی‌ها برای دشوار کردن زندگی روس‌ها،   با کره‌ای‌ها هماهنگ شده‌اند.

    انتهای پیام

  • اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار

    جمعی از کاربران شبکه‌های اجتماعی در کارزاری خواستار تغییر نمایندگان کارگری در شورای عالی کار شدند؛ چرا که معتقدند در صورت عملکرد بهتر این گروه در جلسات تعیین مزد ۱۴۰۳، افزایش حقوق بیش از ۳۵ درصد نیز امکان‌پذیر بود.

    به گزارش اخبار استانی، در روزهای پایانی ۱۴۰۲ مطابق هر سال، جلسات شورای عالی کار برگزار شد و در نهایت با اکثریت آرا افزایش ۳۵ درصدی حداقل حقوق کارگران در سال آینده را مصوب کرد. اما آنچه این جلسات را متفاوت کرد، عدم توافق گروه‌های سه‌جانبه بر روی آمار مراجع رسمی کشور، عدد سبد معیشت و در نهایت درصد افزایش بود که قهر نمایندگان کارگری از جلسه و امضا نکردن صورت جلسه را به دنبال داشت.

    با توجه به پخش زنده این جلسات برای نخستین بار از صداوسیما و شبکه‌های اجتماعی، برخی از کاربران شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با انتقاد از عملکرد نمایندگان کارگری، شیوه چانه‌زنی این گروه را غیرمنطقی و ناکارآمد دانستند و به ویژه خروج آن‌ها از جلسه را مانع از افزایش بیشتر حقوق اعلام کردند.

    تعدادی از کاربران نیز اعتقاد داشتند این گروه نه نمایندگان واقعی کارگران جامعه، بلکه نماینده یک جربان سیاسی خاص هستند که بجای پیگیری واقعی منافع کارگران، با رفتارهای نمایشی و عوام‌گرایانه اهداف شخصی و حزبی خود را پیگیری می‌کنند.

    بخش دیگری از محتواهای منتشر شده با هشتگ #تغییر_نمایندگان_کارگری نیز به انتقاد از استانداردهای دوگانه این گروه در قبال دولت‌های مختلف اختصاص داشت که کاربران با ارائه آمار از افزایش حقوق کارگران در سال‌های اخیر، تقابل نمایندگان کارگری با دولت سیزدهم را غیرمنصفانه و به نسبت همراهی آنان با سرکوب مزدی در دهه ۹۰ در تناقض می‌دانستند.

    در ادامه، بخشی از این واکنش ها را میخوانیم؛

    اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار

    اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار

    اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار

    اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار

    اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار

    اعتراض کاربران فضای مجازی به عملکرد نمایندگان کارگران در شورای عالی کار

    انتهای پیام

  • افزایش صادرات دانش‌بنیان به ۱.۵ میلیارد دلار/رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با ایرانیان مقیم خارج

    رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان از حدود ۸۶۹ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱.۵ میلیارد دلار، رشد ۲۱۲ درصدی ارزش پروژه‌های مشترک تحقیق و توسعه بین‌المللی و رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور را از جمله دستاوردهای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در سال گذشته عنوان کرد.

    به گزارش اخبار استانی، امیرحسین میرآبادی با اشاره به تصویب ارتقای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری به سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی در شورای عالی انقلاب فرهنگی و ابلاغ آن توسط رئیس‌جمهور، اظهار کرد: مأموریت و هدف اصلی این سازمان، ساماندهی روابط بین سیاستگذاران، مجریان و گروه‌های هدف تعاملات بین‌المللی علم و فناوری از طریق تدوین و پیشنهاد سیاست‌های جدید، برنامه‌ریزی، ظرفیت‌سازی، تسهیل‌گری، شبکه‌سازی و پشتیبانی از تعاملات علمی و فناورانه بین‌المللی کشور است.

    وی با تاکید بر اهم دستاوردهای مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در سال ۱۴۰۲ به پذیرش مسئولیت کمیسیون‌های همکاری اقتصادی با دو کشور اتیوپی و بلغارستان اشاره و تصریح کرد: معاونت علمی با هدف توسعه تعاملات علمی و فناورانه بین‌المللی جمهوری اسلامی ایران، گسترش همکاری‌های اقتصادی بین‌المللی با محوریت دستاوردهای دانش‌بنیان و همچنین ارتقای قدرت نرم و بی اثرکردن تحریم‌ها، مسئولیت کمیسیون‌های همکاری اقتصادی با دو کشور اتیوپی و بلغارستان را بر عهده گرفته است. دبیرخانه این کمیسیون‌ها در سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی تشکیل خواهد شد. مرکز همچنین در راستای معرفی برنامه‌ها و حمایت‌های خود به جامعه هدف و همچنین توانمندسازی آنها، بیش از ۲۵ رویداد تخصصی را با مشارکت بیش از سه هزار نفر برگزار کرده است.

    میرآبادی، تأسیس خانه نوآوری و فناوری در شهر تاشکند، معرفی مستشار توسعه فناوری، تبادل هیات در رویدادهای مهم دو کشور، انعقاد بیش از ۱۰ میلیون دلار قرارداد صادراتی، ایجاد زیرساخت تولیدی برای شرکت‌های دانش‌بنیان و توافق تأسیس پارک فناوری مشترک را از جمله اقدامات این سازمان در کشور ازبکستان عنوان کرد و یادآور شد: همچنین، توافق برای تأسیس خانه نوآوری و فناوری در شهر دوشنبه، توافق برای تأسیس پالایشگاه گیاهان دارویی و برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه‌های فناورانه و تحقیق و توسعه مشترک اقدامات مرکز تعاملات در ارتباط با کشور تاجیکستان محسوب می‌شود.

    صادرات دارو و تجهیزات پزشکی

    رئیس سازمان توسعه همکاری‌های علمی و فناورانه بین‌المللی معاونت علمی ادامه داد: در حوزه قاره آفریقا اقداماتی همچون توافق برای گسترش همکاری‌های علمی و فناورانه با وزارت اقتصاد دانش‌بنیان، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های کوچک کشور الجزایر، ثبت ۱۰ تجهیز پزشکی و دو دارو در کنیا (۱۰ داروی دیگر در فرایند ثبت قرار دارند)؛ صادرات واکسن‌های دامی و کودهای کشاورزی به کنیا و اوگاندا، توافق برای ایجاد مراکز خدمات پهپادهای کشاورزی در کنیا و اوگاندا و تأسیس مرکز نمایشگاهی محصولات دانش‌بنیان در اوگاندا در سال گذشته به انجام رسید.

    میرآبادی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۹۰ میلیون دلار قرارداد صادرات محصولات دانش‌بنیان نیز با کشور ونزوئلا امضا شد، افزود: اعزام تیم‌های آموزشی از اساتید برتر دانشگاهی در حوزه نانو فناوری، تأسیس مرکز نوآوری و فناوری مشترک ایران و ونزوئلا، برپایی نمایشگاه دستاوردهای دانش‌بنیان جمهوری اسلامی ایران همزمان با سفر رئیس‌جمهور به کاراکاس از دیگر اقدامات ما در تعامل با این کشور بوده است.

    وی در خصوص تعامل با کشور کوبا و دستاوردهای آن، اظهار کرد: پذیرش ۳ هیات کوبایی در حوزه‌های دارو، تجهیزات پزشکی و زیست‌فناوری؛ حضور به عنوان نماینده دولت جمهوری اسلامی ایران در اجلاس سران گروه ۷۷ و چین، برپایی پاویون شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه بین‎‌المللی کوبا، جمع‌بندی فرصت‌های همکاری مشترک در دو حوزه سلامت و امنیت غذایی نظیر واکسن و فرآورده‌های زیستی دارویی، دامی و کشاورزی، کود، سم و تجهیزات مورد نیاز برای توسعه سیستم‌های آبیاری نوین، صنعت نیشکر و محصولات جانبی، دارو، مواد اولیه دارویی، مواد جانبی و حلال‌ها از جمله این اقدامات است.

    صادرات دانش‌بنیان

    میرآبادی افزایش صادرات شرکت‌های دانش‌بنیان از حدود ۸۶۹ میلیون دلار در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱.۵ میلیارد دلار در سال ۱۴۰۲ را از دیگر دستاوردهای مرکز تعاملات دانست و گفت: این مرکز با تنوع‌بخشی به حوزه‌های جغرافیایی هدف، برنامه‌ریزی هدفمند با توجه به ویژگی‌ها و ماهیت‌های متفاوت حوزه‌های فناورانه مختلف، افزایش میزان حمایت‌های مالی (بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال) و همچنین افزایش تعداد حمایت‌های خود از جمله برپایی ۱۶ پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه‌های بین‌المللی، چهار اعزام مستقل به نمایشگاه‌های بین‌المللی و چهار پذیرش هیات‌های خارجی در نمایشگاه‌های بین‌المللی داخلی به این مهم دست یافته است.

    به گفته وی، رشد ۲۱۲ درصدی ارزش پروژه‌های مشترک تحقیق و توسعه (R&D) بین‌المللی (ارزش این پروژها از ۱۲۶,۲۵۰,۰۰۰ هزار ریال در سال ۱۴۰۱ به ۳۹۴,۲۱۰,۰۰۰ هزار ریال در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است) دستاورد دیگر این مرکز محسوب می‌شود.

    میرآبادی، تعریف چهار پروژه مشترک با آکادمی علوم چین در برنامه مشترک صندوق علمی راه ابریشم در حوزه‌های علوم کشاورزی، نانو، انرژی‌های تجدیدپذیر، آب و محیط زیست، بیوتکنولوژی، تعریف ۱۴ پروژه همکاری مشترک با بنیاد ملی علوم طبیعی چین در قالب برنامه مشارکت علمی میان دانشمندان ایران و چین در حوزه‌های علوم زیستی، علوم مواد، ریاضیات، فیزیک، شیمی، علوم زمین و عمومی، تعریف ۱۵ پروژه مشترک با بنیاد علوم بنیادین روسیه در قالب برنامه مسابقات مشترک تحقیقات مرزی در همه علوم و علوم انسانی در حوزه‌های فناورانه علوم زیستی، علوم مواد و تحقیقات بهداشتی و نهایتا تعریف دو پروژه با بنیاد تحقیقات آلمان در قالب برنامه تحقیقات مشترک در حوزه‎‌های علوم هواشناسی و محیط زیست، علوم شناختی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و علوم آزمایشگاهی را از جمله اقدامات صورت گرفته در این راستا عنوان کرد.

    همکاری با کارآفرینان ایرانی مقیم خارج

    میرآبادی، رشد ۴۲ درصدی همکاری‌ها با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور ( افزایش تعداد متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور که در قالب برنامه کانکت پلاس با آنها همکاری انجام شده است، از ۷۷۷ نفر در سال ۱۴۰۱ به ۱۱۰۵ نفر در سال ۱۴۰۲) را دیگر دستاورد مرکز تعاملات بر شمرد و خاطرنشان کرد: پلتفرم همکاری با متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در آذرماه سال ۱۳۹۴ با همفکری و مشارکت ۱۰ تن از برجسته‌ترین متخصصان و محققان ایرانی دانشگاه‌های برتر خارج از کشور و همچنین مطالعه برنامه سایر کشورها در جذب نخبگان طراحی شد.

    به گفته وی، این پلتفرم در قالب برنامه‌هایی همچون جذب هیأت علمی، پسادکتری، فرصت مطالعاتی، اساتید مدعو و معین، تأسیس شرکت‌های فناور، برگزاری سخنرانی و کارگاه‌های تخصصی، پروژه تخصصی جایگزین خدمت و … با تأکید بر مدل چرخش مغزها اجرا می‌شود.

    به نقل از معاونت علمی ریاست‌جمهوری، میرآبادی ادامه داد: مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با تغییر رویکرد و در راستای بهره‌مندی از ظرفیت متخصصان و کارآفرینان ایرانی خارج از کشور در جهت رونق اقتصاد دانش‌بنیان کشور، برنامه کانکت پلاس را در سال ۱۴۰۲ طراحی و اجرایی‌سازی کرده است.

    به گفته وی، از جمله محورهای اضافه شده به این برنامه می‌توان به طراحی سازوکار جدید برای حمایت از تأسیس شرکت‌های نوپای فناورانه (تحت عنوان چلنج) در سال ۱۴۰۲ اشاره کرد.

    انتهای پیام

  • عملکرد حمل‌ونقل بار ریلی؛ پرسروصدا و ناامیدکننده

    با وجود تاکید بر رشد حمل‌ونقل ریلی که حتی در برنامه‌های توسعه نیز به آن اشاره شده، سهم حمل بار ریلی در این سال‌ها کاهش یافته و در ۱۴۰۲، این عدد به ۱۱ درصد رسیده که با هدف ۳۰ درصدی در برنامه ششم توسعه، همچنان فاصله زیادی دارد. 

    به گزارش اخبار استانی، حمل‌ونقل ریلی علاوه بر مزایای فراوان در سطح ملی مانند ایمنی، توان حمل انبوه و ارزان، کاهش مصرف سوخت و کاهش خسارات زیست‌محیطی، دارای ارزش راهبردی برای کشور است و می‌تواند از ابعاد سیاسی و امنیتی برای کشور ایجاد قدرت کرده و مزیت رقابتی در عرصه بین‌المللی ایجاد کند. این در حالی است که مرکز پژوهش‌های مجلس هم در گزارش‌های خود می‌گوید که سهم حمل‌ونقل ریلی از حمل‌ونقل کشور اندک است. 

    براساس بند «ب» ماده (۵۷) قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی و اجتماعی کشور باید سهم حمل‌ونقل ریلی از جابه‌جایی بار در کشور حداقل به ۳۰ درصد در پایان برنامه می‌رسید؛ اما نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که فاصله قابل توجهی میان وضع موجود و هدف‌گذاری ۳۰ درصدی وجود دارد؛ به‌طوری که بر مبنای محاسبه سهم از حمل‌ونقل زمینی و مبتنی‌بر شاخص تن – کیلومتر بار حمل‌شده، سهم شیوه ریلی از حمل بار زمینی کشور در پایان سال ۱۴۰۰ براساس آمار اعلام‌شده، ۱۱.۲ درصد بوده است و نسبت به سال شروع برنامه ۱۱.۷ درصد افت نیز داشته است.

    در عین حال به گفته کارشناسان حوزه حمل‌ونقل ریلی، در سال‌های ۱۴۰۰، ۱۴۰۱ و حتی ابتدای ۱۴۰۲ سهم حمل بار ریلی کاهش یافت؛ سهم حمل‌ونقل ترانزیت ریلی از حمل بار ترانزیت زمینی (ریلی و جاده‌ای) در سال ۱۴۰۰، ۱۷.۳ درصد بوده که به ۱۰.۸ درصد رسیده است.

    درواقع به گفته امین ترفع -مدیرکل دفتر تجاری‌سازی و امور تشکل‌های وزارت راه و شهرسازی- با وجود رشد ۴۱ درصدی ترانزیت نفتی و غیرنفتی در کشور در سال ۱۴۰۲، بیشترین سهم ترانزیت بر دوش حمل‌ونقل جاده‌ای است و سهم ریلی از مجموع ۱۲.۵ تن در ۱۴۰۲، حدود ۱.۴ میلیون تن است که ۱۱ درصد را شامل می‌شود.

    این آمار در حالی است که در سال ۱۴۰۲، اخبار متعددی از تامین لکوموتیو و واگن باری منتشر شده و حتی اینطور عنوان شد که شرکت‌های داخلی در تولید واگن‌های باری خودکفا شدند و حتی در این سال‌ها رکورد تولید واگن باری شکسته است؛ با وجود این طبق آماری که منتشر شده، در سال ۱۴۰۲، متوسط بهره‌وری ماهیانه واگن‌های باری نسبت به سال ۱۴۰۱ کاهش پیدا کرده است.

    سبحان نظری -دبیر انجمن صنفی شرکت‌های حمل‌ونقل ریلی- پیش از این گفته بود یکی از مشکلات حوزه ریلی کشور این است که باوجود تاکید قوانین و اسناد بالادستی بر لزوم خروج شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران از حوزه تصدی‌گری، هنوز مالکیت ۷۰ درصد از ناوگان لکوموتیو باری کشور و تمامی لکوموتیوهای مسافری و مانوری و مهم‌تر از آن، اختیار مدیریت بهره‌برداری و سیر و حرکت در شبکه که امری دانش‌بنیان و نیازمند دانش روز است، در اختیار این شرکت دولتی قرار دارد.

    براساس برآوردی از سوی شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران برای تحقق هدف حمل ۳۰ درصد بار زمینی (مجموع ریل و جاده) توسط ریل در سال ۱۴۰۵ و با پیش‌بینی رسیدن مجموع حمل بار زمینی به رقم ۳۶۹ میلیارد تن – کیلومتر در آن سال، عملکرد بخش ریلی باید به رقم ۱۱۱ میلیارد تن – کیلومتر (یعنی بیش از سه برابر رقم سال ۱۳۹۹) یا به عبارتی، با فرض ثابت ماندن متوسط مسافت حمل بار ریلی، به ۱۵۶ میلیون تن برسد.

    البته طبق پیش‌نویس لایحه برنامه هفتم توسعه، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان متولی اداره ترافیک و زیرساخت شبکه ریلی کشور موظف شده تا پایان سال دوم برنامه هفتم توسعه، کلیه واگن‌ها و لوکوموتیوهای تحت اختیار خود را به بخش غیردولتی واگذار کند. باید دید در سال ۱۴۰۳، این روند چگونه دنبال می‌شود.

    انتهای پیام

  • راهنمای خرید جامع و کامل میز تحریر

    مقدمه

    میز تحریر یکی از اجزای اساسی هر فضای کاری یا تحصیلی است و انتخاب درست آن می‌تواند تأثیر بسزایی در راحتی و بهره‌وری شما داشته باشد. در این راستا، در این مقاله به شما راهنمایی جامع و کاملی برای خرید میز تحریر ارائه می‌دهیم. در این راهنمای خرید جامع و کامل میز تحریز، به معرفی انواع میزهای تحریر، ویژگی‌های مهمی که باید در انتخاب آن‌ها مدنظر قرار دهید، مزایا و معایب هر نوع میز، و همچنین نکاتی درباره قیمت‌گذاری، کیفیت و استفاده بهینه از آن‌ها می‌پردازیم.

    اما قبل از ادامه مطلب قصد داریم یک سایت مرجع برای شناخت و بررسی کیفیت انواع میز تحریر را به شما معرفی کنیم:

    https://omigo.ir/moarefi_miz

    با مطالعه این راهنما، شما قادر خواهید بود تا با اطمینان کامل، میز تحریری را که به نیازها و سلیقه شما بیشترین تطابق را دارد، انتخاب کنید.

    نکات حرفه‌ای برای خرید ایده‌آل میز تحریر: راهنمای کامل

    خرید یک میز تحریر ایده‌آل می‌تواند یک فرآیند پیچیده به نظر برسد، اما با راهنمای خرید جامع و کامل میز تحریر و آگاهی از نکات کلیدی، می‌توانید خرید مناسبی را انجام دهید. در این راهنمای کامل، به شما نکاتی ارزشمند برای خرید ایده‌آل میز تحریر ارائه می‌دهیم.

    • اولین نکته مهم انتخاب میز تحریر، اندازه و ابعاد آن است. باید مطمئن شوید که میز اندازه مناسبی برای فضایتان دارد و انتخاب آن به راحتی در مکان مورد نظر جا می‌شود.
    • همچنین، باید به جنس و کیفیت ساخت میز تحریر توجه کنید. میز با استفاده از مواد با کیفیت بالا ساخته شده باید دوام و مقاومت مناسبی داشته باشد.
    • طراحی و استایل میز نیز ملاک مهمی در انتخاب آن می‌باشد. باید میزی با استایلی که با سلیقه و دکوراسیون داخلی شما هماهنگ باشد را انتخاب کنید.
    • وضعیت فضای ذخیره‌سازی میز نیز بسیار حائز اهمیت است. اطمینان حاصل کنید که میز دارای کشوها و قفسه‌های کافی برای نگهداری وسایل و متعلقات شما است.
    • قابلیت تنظیم ارتفاع میز تحریر نیز می‌تواند امری مهم باشد، به خصوص برای کسانی که نیاز به تنظیم ارتفاع دارند یا می‌خواهند از میز در حالت ایستاده استفاده کنند. همچنین، نکاتی مانند قیمت، گارانتی و خدمات پس از فروش نیز باید در نظر گرفته شوند.
    • راهنمای انتخاب بهترین میز تحریر برای شما:

    https://omigo.ir/post/%D8%A8%D9%87%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86-%D9%85%DB%8C%D8%B2-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D8%B1-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%B4%D9%85%D8%A7-%DA%A9%D8%AF%D8%A7%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA-ap95

    میز تحریر: معایب و مزایای مدل‌های مختلف

    میز تحریر یکی از ابزارهای اساسی در فضاهای کاری و تحصیلی است و انتخاب مناسب آن می‌تواند تأثیر زیادی در راحتی و بهره‌وری ما داشته باشد. در انتخاب یک میز تحریر، باید با معایب و مزایای مدل‌های مختلف آشنا شویم تا تصمیم به خرید درستی را بگیریم.

    • یکی از مدل‌های رایج میز تحریر، میز‌های استاندارد با سطح صاف و بدون قاب است. این نوع میزها دارای مزایایی مانند قیمت مناسب، عدم پرهزینه بودن در فضا و انعطاف‌پذیری در استفاده هستند. با این حال، معایبی نیز دارند، از جمله عدم وجود فضای ذخیره‌سازی و کاستی در ظاهر ظریف و ظرافت طراحی.
    • میزهای تحریر با قفسه‌ها و کشوها نیز موجود هستند که قابلیت ذخیره‌سازی وسایل و متعلقات را فراهم می‌کنند. این نوع میزها دارای مزیت بزرگی در سازماندهی و نظم دادن به فضا هستند. با این حال، معایبی نیز دارند، از جمله اشغال فضای بیشتر و محدودیت در تنظیم ارتفاع.
    • میزهای تحریر قابل تنظیم ارتفاع نیز با تکنولوژی مدرن ارائه می‌شوند. این نوع میزها امکان تنظیم ارتفاع را براساس نیازهای شخصی فراهم می‌کنند و می‌توانند به تسهیل در کار و کمک به سلامتی بدن کمک کنند. با این حال، معایبی نیز دارند، از جمله قیمت بالا و پیچیدگی در عملکرد تنظیم ارتفاع.
    • نوع دیگری از میز تحریر، میزهای قابل حمل و قابل تاشو هستند. این نوع میزها سبک و قابل حمل هستند و مناسب برای استفاده در فضاهای محدود می‌باشند. با این حال، معایبی نیز دارند، از جمله عدم پایداری و محدودیت در فضای کاری.
    • با مطالعه و آشنایی با معایب و مزایای مدل‌های مختلف میز تحریر، می‌توانید تصمیم به خرید مناسبی را بگیرید و میزی را که به نیازها و سلیقه شما بیشترین تطابق را دارد، انتخاب کنمی‌توانم متن کامل را در یک بار پاسخ دهم زیرا تعداد کلمات محدود است. اما اینجا باقی متن را ادامه می‌دهم:
    • وجود میز تحریر با سیستم‌های مدیریت کابل نیز می‌تواند مزیتی باشد. این نوع میزها با قابلیت مخفی کردن کابل‌ها و سیم‌ها، فضای تمیزتری را ایجاد می‌کنند و در ظاهر آراسته‌تری دارند. با این حال، معایبی نیز دارند، مانند محدودیت در آسانی دسترسی به کابل‌ها و مشکلات ممکن در تعویض و تعمیر آنها.

    با در نظر گرفتن معایب و مزایای مدل‌های مختلف میز تحریر، می‌توانید تصمیمی آگاهانه‌تر بگیرید و میزی را انتخاب کنید که به بهترین شکل با نیازها و سلیقه شما هماهنگ باشد. هر مدل دارای نقاط قوت و ضعف خود است، بنابراین مهم است که به اولویت‌ها و نیازهای شما توجه کنید و انتخابی که باعث راحتی و بهره‌وری بیشتر شما می‌شود را برگزینید.

    آشنایی با میز تحریر ایستاده:

    https://omigo.ir/post/%D9%85%DB%8C%D8%B2-%D8%AA%D8%AD%D8%B1%DB%8C%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D8%AF%D9%87-%D9%81%D9%88%D8%A7%DB%8C%D8%AF-%D9%88-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81-aqip

    راهنمای خرید میز تحریر: نکات کلیدی برای انتخاب بهترین مدل

    انتخاب میز تحریر مناسب می‌تواند تأثیر قابل توجهی در راحتی و کارایی شما داشته باشد. با توجه به تنوع مدل‌ها و ویژگی‌های مختلف، مهم است نکات کلیدی زیر را در نظر بگیرید تا بتوانید بهترین میز تحریر را برای خود انتخاب کنید.

    • اندازه و فضا: در انتخاب میز تحریر، ابتدا اندازه مورد نیاز خود را مشخص کنید. آیا نیاز به یک میز بزرگ و فضای بیشتر دارید یا فضای کوچک‌تری کافی است؟ همچنین، بررسی کنید که آیا میز انتخابی به اندازه کافی فضای ذخیره‌سازی برای وسایل و متعلقات شما دارد یا خیر.
    • طراحی و استایل: استایل میز تحریر می‌تواند تأثیر زیادی در ظاهر کلی فضای کاری شما داشته باشد. بررسی کنید که آیا مدل مورد نظر با دکوراسیون و سلیقه شما هماهنگی دارد. آیا تمرکز بر طرح‌های ساده و کلاسیک است یا آیا به دنبال طراحی‌های مدرن و خلاقانه هستید.
    • ویژگی‌های اضافی: برخی میزهای تحریر دارای ویژگی‌های اضافی مانند سیستم‌های مدیریت کابل، تنظیم ارتفاع قابل تنظیم و قفسه‌ها و کشوها هستند. بررسی کنید که آیا این ویژگی‌ها برای شما ضروری هستند یا خیر و آیا با نیازها و سلیقه شما هماهنگی دارند یا خیر.
    • کیفیت ساخت: کیفیت ساخت میز تحریر نقش مهمی در ماندگاری و عمر مفید آن ایفا می‌کند. از جنس و مواد ساختاری میز اطمینان حاصل کنید و به دقت به جزئیاتی مانند پیچ و مهره‌ها، فرم و عملکرد درب‌ها و درجه استحکام توجه کنید.
    • قیمت: قیمت یکی از عوامل تصمیم‌گیری مهم در خرید میز تحریر است. تعیین بودجه مورد نظر خود را انجام دهید و مدل‌هایی را که در آن رنج قیمتی قرار دارند، بررسی کنید. اما توجه داشته باشید که اعوامل قیمت میز تحریر شامل کیفیت ساخت، جنس استفاده شده، طراحی و ویژگی‌های اضافی است. این عوامل را با هم تعادل بخشید و یک میز تحریر با قیمت مناسب و کیفیت مناسب را انتخاب کنید.
    • بررسی نظرات و بازخوردها: قبل از خرید، بهتر است نظرات و بازخوردهای دیگران را در مورد میز تحریر مورد نظرتان بخوانید. این نظرات می‌توانند اطلاعات مفیدی درباره کیفیت، عملکرد، و بهره‌وری میز را ارائه دهند و به شما در انتخاب مناسب کمک کنند.
    • محل خرید: مکانی که از آن میز تحریر خریداری می‌کنید نیز مهم است. اگر امکان دارد، به فروشگاه‌های مختلف مراجعه کنید و میزهای مختلف را بررسی کنید. همچنین، اینترنت نیز یک منبع خوب برای خرید میز تحریر است و می‌توانید از تخفیف‌ها و پیشنهادات آنلاین بهره‌برداری کنید.

    جمع بندی

    در جمع‌بندی این راهنمای خرید جامع و کامل میز تحریر، می‌توان گفت که انتخاب یک میز تحریر مناسب تأثیر زیادی بر راحتی و بهره‌وری شما خواهد داشت. در این مقاله، انواع میزهای تحریر را معرفی کرده و به ویژگی‌ها، مزایا و معایب هر نوع پرداخته‌ایم. همچنین، نکاتی درباره قیمت‌گذاری، کیفیت، و استفاده بهینه از میز تحریر را بررسی کرده‌ایم. با اطلاعاتی که در این راهنما به دست آوردید، شما قادر خواهید بود تا میز تحریری که به نیازها و سلیقه شما بیشترین تطابق را دارد را با اطمینان انتخاب کنید و بهره‌وری و راحتی خود را بهبود بخشید.

  • ۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه محور خرم‌آباد – پلدختر احداث می‌شود

    اخبار استانی/لرستان معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازدید از نقاط حادثه‌ دیده محور خرم آباد_پلدختر گفت: عملیات احداث ۵ کیلومتر دیوار بتنی جهت ایمن سازی حاشیه این محور با اعتبارات سازمان راهداری طی سال جاری آغاز می‌شود.

    با پیگیری و درخواست مهندس شیروانی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان لرستان ، مهندس رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به استان سفر کرد و ، بازدید کرد.

    مهندس اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در بازدید از بیش از ۱۰ نقطه محور خرم آباد – پلدختر که در اثر ریزش کوه و آب شستگی در بارش های روزهای گذشته آسیب دیده بودند، اظهار کرد: در اثر بارندگی‌های شدید چند روز گذشته، در محور قدیم خرم‌آباد – پلدختر باعث آبشستگی، ریزش سنگ و ورود گل‌ولای به این محور شده است.

    وی ادامه داد: در یک نقطه گلوگاهی از این محور تخت سنگ بزرگی از دامنه کوه رها شده و باعث شکستگی و قطع ارتباط جاده شده است.

    اکبری بیان کرد: از ساعات اولیه این حادثه، تیم‌ها و ماشین‌آلات راهداری در محور پلدختر به خرم‌آباد مستقر است و در تلاش برای بازگشایی و برقراری تردد عادی در این محور هستند.

    معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور بیان کرد: عملیات خاک‌ریزی تا چند روز دیگر در محور خرم‌آباد به پلدختر ادامه دارد تا راهداران بتوانند عرض کافی را برای این نقطه ایجاد کنند.

    وی تصریح کرد: تردد در محور پلدختر به خرم‌آباد ظرف یک تا دو روز آینده برقرار می‌شود و دیوارسازی، آسفالت قسمت‌های تخریب‌ شده و ایجاد حفاظ هم در یک تا دو ماه آینده به‌مرور تکمیل می‌شود.

    اکبری گفت: محور خرم آباد _پلدختر در سیل ۹۸ خسارت قابل‌توجهی دیده‌ است که از همان سال سازمان راهداری کشور تعداد زیادی پروژه را در این محور برنامه‌ریزی کرد.

    معاون سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور اعلام کرد: این محور در سیل سال ۹۸ آسیب جدی به پل ها ، روشنایی، آسفالت وارد شد که اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است تنها مورد که جای کار دارد بحث ایمن سازی حاشیه محور است.

    وی عنوان کرد: احداث حدود ۱۵ کیلومتر دیوار بتنی در حاشیه رودخانه و در مجاورت جاده پلدختر به خرم‌آباد نیاز است که ما بتوانیم ایمنی این محور را به سطح قابل‌قبول و بهتری برسانیم.

    اکبری اضافه کرد: با توجه به آبشستگی های مجدد این محور،  طی سال جاری احداث ۴تا ۵ کیلومتر از دیوار بتنی با اعتبارات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به صورت نقطه‌ای آغاز  می‌شود.

    وی اضافه کرد: امیدواریم با بازدید رئیس ستاد بحران کشور و مسئولان استانی و ملی از محور پلدختر به خرم‌آباد  از منابع بحران رقمی حدود ۱۰۰۰ میلیارد تومان به این محور اختصاص یابد تا دیوارسازی حاشیه جاده پلدختر به خرم‌آباد تکمیل شود.

    انتهای پیام

  • برنامه دو خودروساز بزرگ برای تحقق شعار سال ۱۴۰۳

    در پی انتخاب شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” برای سال ۱۴۰۳ و سرلوحه قرار دادن آن برای سال فعالیت‌های اقتصادی سال جاری، شرکت‌های بزرگ خودروساز، ضمن تاکید بر جلب رضایت مشتریان در سال جاری بر ارتقا کیفیت و افزایش تولید در سایه‌ی حمایت مردم از تولید ملی برای سال پیش‌روی صنعت خودروسازی کشور ، برنامه‌ریزی می‌کنند.

    به گزارش اخبار استانی، شعار سال ۱۴۰۳ نیز همانند یک دهه‌ی گذشته مرتبط با موضوع “اقتصاد”، با این تفاوت که امسال نقش مردم در این مسیر پررنگ‌تر از گذشته دیده شده است، نام‌گذاری شده است؛  “جهش تولید” به “مشارکت مردم” گره خورده و رهبر معظم انقلاب با تاکید بر لزوم باز شدن پای مردم به عرصه تولید برای تحقق “جهش تولید”، راه حل مقابله با سوءاستفاده‌ها و رانت‌های احتمالی را در دقت بیشتر مسئولان دانسته‌اند و معتقدند که «مسئولان امر، چشمشان را باز کنند».

    صنعت خودروسازی کشور از آن دست صنایع است که مادر به حساب می‌آید و بسیار صنایع دیگر تحت‌الشعاع آن فعالیت می‌کنند؛ از زنجیره تامین خودروسازان که قطعه‌سازان نقش اول آن را بازی می‌کنند گرفته تا صنایع فلزی (مس، آلومینیوم و فولاد و…) تا پتروشیمی‌ها، همگی به‌نوعی به صنعت خوردوی کشور متصل‌اند؛ براین اساس حفظ تولید و دوام گردش چرخش تولید صنعت خودروسازی، ادامه‌ی حیاتِ عمده‌ی بسیار صنایع دیگر را به دنبال خواهد داشت.

    در این راستا و باتوجه نام‌گذاری سال جاری به‌نام “جهش تولید با مشارکت مردم”، هریک از دو خودروساز بزرگ در پیام‌هایی جداگانه بر این حفظ تولید و جهش آن با حمایت مردم تاکید کرده مقدمه‌ای از برنامه‌ی خود برای سال ۱۴۰۳ را ارائه کرده‌اند.

    عظیمی: با حمایت مردم از تولید ملی، ملتزم به جهش تولید در سال جدید هستیم

    علیمردان عظیمی- مدیرعاملگروه صنعتی ایران‌خودرو- در پیامی به مناسبت فرارسیدن سال ۱۴۰۳، بر جهش تولید با حمایت مردم از تولید ملی تاکید و اعلام کرده است: در سالی که گذشت، ایران‌خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز کشور، در شرایط سخت تحریم، قیمت‌گذاری دستوری، زیان انباشته و…، در راستای اهداف و برنامه‌های تولیدی، توسعه‌ای و خدماتی خود، دستاوردهای بزرگی را رقم زد.

    وی افزود: افتتاح خط تولید نخستین کراس‌اوور ملی از جمله مهمترین دستاوردهای توسعه‌ای ایران‌خودرو بود؛ ضمن اینکه در طول سال در زمینه‌ی ارتقای محصولات، اعمال استانداردهای ۸۵گانه و ارتقای کیفیت در هشت محصول خود دستاوردهای قابل توجهی را کسب کردیم. از سوی دگیر در سال ۱۴۰۲، وزارت صمت بیش از هر زمان دیگری بر لزوم ورود خودروهای برقی به سیستم ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور به دلیل کمبود بنزین در کشور، هزینه بالای واردات سوخت و همچنین کاهش آلودگی هوای کلانشهرهای کشور، تاکید کرد؛ از این رو، ایران‌خودرو به سمت استفاده از ظرفیت خودروهای برقی حرکت کرد.

    به گفته عظیمی، در سال جدید نیز که به فرموده مقام معظم رهبری سال “جهش تولید با مشارکت مردم” نام‌گذاری شده، خود را ملزم به جهش تولید با حمایت مردم از تولید ملی و داخلی، می‌دانیم. به اعتقاد ایشان، کلید اساسی برای رفع مشکلات اقتصادی کشور، تولید داخلی و ملی است؛ چنانچه رشد تولید ملی به نحو مطلوب انجام شود، بسیاری از مسائل اقتصاد همچون تورم، اشتغال و ارزش پول ملی و مسائل اساسی اقتصاد به نحو مناسبی به سمت حل شدن پیش خواهد رفت.

    مدیرعامل ایران‌خودرو تصریح کرد: بر همین اساس در سال ۱۴۰۳ نیز گروه صنعتی ایران‌خودرو، با تکیه بر تجارب گذشته و چشم‌اندازهای پیش‌رو، ضمن حرکت در مسیر رشد و بالندگی، بهبود و هم‌افزایی، برنامه‌های توسعه‌ای در حوزه‌های منابع انسانی، افزلیش تولید، ارتقا کیفیت، توسعه و نوآوری و همچنین ارائه خدمات برتر به مشتریان را دنبال خواهد کرد. در سال جدید افزایش تیراژ  تولید و تلاش در جهت رشد کیفیت محصولات براساس فرمایشات مقام‌معظم رهبری و رئیس جمهور، از دغدغه‌های اصلی گروه صنعتی ایران‌خودرو به شمار می‌آید؛ چراکه جلب رضایت مشتریان و پاسخ مناسب به نیاز مردم ایران، تنها در گرو اجرای صحیح پروژه‌های کیفی خواهد بود.

    وی افزود: به لطف و یاری خداوند تلاش می‌کنیم با هم‌اندیشی، کار و توان بیش‌تر، بر آمار موفقیت‌های گروه صنعتی ایران‌خودرو در همه حوزه‌های فناوری، کیفیت، تولید، کاهش هزینه‌ها، توسعه و نوآوری بیفزاییم و با برنامه‌ریزی‌های دقیق، افزایش تولید، توسعه، ارتقای کیفیت، تنوع سبد محصولات و تولید انبوه خودرو جدید در دستور کار سال ۱۴۰۳ قرار دارد تا این شرکت همچنان در مسیر رشد و تعالی، سرآمد باشد.

    تحقق شعار سال ۱۴۰۳، با سرلوحه قراردادن اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی

    توسلی‌آنلاین که دهه آخر اسفند ماه از ایران‌خودرو دیزل به گروه خودروسازی سایپا آمد نیز در پیام نوروزی خود در سال جدید بر پیگیری و جدیدیت در پیاده‌سازی راهبردها و سیاست‌ها تاکید کرده و گفت:  سایپا در سال پیش‌رو، راهبرد و سیاست‌هایی را با جدیت دنبال و پیاده‌سازی خواهد کرد که در نهایت منجر به کسب رضایت مردم و سایر ذی‌نفعان شود.

    به گفته مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، آغاز سال نو، اگرچه پایانی بر یک سال تلاش صادقانه فعالان صنعت خودرو است،‌ اما سرآغازی برای یک سال کوشش و خدمتی دوباره خواهد بود؛ سالی که بایستی همراه با امید به فردایی بهتر، بر تلاش خویش بیافزاییم.

    وی خاطرنشان کرد: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری بنام “جهش تولید با مشارکت مردم” نامگذاری شده است، گروه خودروسازی سایپا با سرلوحه قرار دادن اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی تمام تلاش و همت خود را در راستای تحقق این شعار و پاسخ به منویات رهبر معظم انقلاب انجام خواهد داد. 

    توسلی‌آنلاین امیدوار است که در سال جدید، با همت و تلاش تمامی سایپایی‌ها، در مسیر کسب رضایت حداکثری مردم و ذی‌نفعان از محصولات این گروه خودروسازی گام برداشته شود.

    انتهای پیام

  • پایداری شبکه توزیع برق خوزستان در بارندگی اخیر

    اخبار استانی/خوزستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان گفت: شبکه توزیع برق استان با وجود بارش سنگین باران پایدار است.

    علی خدری امروز ششم فروردین ماه اظهار کرد: گروه‌های عملیاتی برق در سراسر استان خوزستان با شروع اولین بارش‌ها پبش از روز ۲۹ اسفند سال ۴۰۲ در آماده‌باش کامل قرار داشتند تا در صورت نیاز وارد عمل شوند.

    به گزارش اخبار استانی، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان افزود: با تلاش‌های انجام‌شده و رصد شبکه توزیع برق به صورت نقطه به نقطه و با استفاده از داده‌های برخط در حال حاضر مورد خاصی از قطعی برق وجود ندارد و در سراسر استان خوزستان، برق در پایداری کامل قرار دارد.

    خدری ادامه داد: البته در برخی نقاط به صورت محدود آسیب‌هایی به شبکه وارد شده که با توجه به فعالیت ۱۵۰ گروه ویژه عملیاتی در سراسر استان این موارد جزیی به سرعت مرتفع شده است و مرکز دیسپاچینگ و کنترل شبکه این شرکت، بدون وقفه با به روزترین امکانات برگرفته از هوش مصنوعی در حال بررسی شبکه برق استان است.

    وی با اشاره به اینکه این شرکت پیش از وقوع بارندگی‌ها و با جدی گرفتن هشدارهای مسئولان، اقدام به تامین تجهیزات و یراق آلات شبکه و استقرار آن‌ها در مناطق مختلف کرده است، عنوان کرد: کماکان حدود ۱۰۰۰ نفر از نیروهای عملیاتی توزیع برق خوزستان آماده هستند تا در صورت بروز هر گونه نارسایی احتمالی، بلافاصله وارد عمل شوند .

    مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خوزستان در عین حال از هم استانی‌ها خواست تا در صورت بروز مشکل در شبکه برق با شماره ۱۲۱ و یا نرم افزار کاربردی “برق من” موارد را به اداره برق منطقه محل سکونت خود اطلاع دهند.

    انتهای پیام

  • پایش هوشمند شبکه‌های توزیع و انتقال انرژی با سامانه بومی

    جمعی از متخصصان یک شرکت دانش‌بنیان موفق به بومی‌سازی سامانه‌ای برای پایش، جمع‌آوری داده و تحلیل داده‌های حوزه انرژی شدند که این محصول نیاز حوزه انرژی کشور به این سامانه را برطرف کرده است.

    به گزارش اخبار استانی، حسن عزیزی، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: این نرم‌افزار ابزاری برای پایش و کنترل ابزار اتوماسیون زیردست به صورت جامع و یک‌پارچه توسط مدیران و اپراتورهای یک مجموعه است. به‌عنوان مثال، در شبکه توزیع برق یا گاز در سطح یک استان، مدیران مجموعه نیاز دارند تا به صورت بلادرنگ از وضعیت تمامی سیستم‌های انتقال، عملکرد صحیح یا ناصحیح دستگاه‎‌ها، قطعی، مصرف و فشار وارد بر شبکه آگاهی داشته باشند و در صورت نیاز، بعضی از سیستم‌ها را از راه دور خاموش یا روشن کنند. این کار با جمع‌آوری و ذخیره اطلاعات از کنترل‌کننده‌ها  از جمله PLC و RTU ‌ از راه دور و نمایش آن در یک رابط گرافیکی انسانی میسر است. این  مجموعه کارها، توسط نرم‌افزار طراحی شده شرکت ما انجام می‌شود.

    وی با اشاره به استفاده از این سامانه نرم‌افزاری در فرآیند اتوماسیون، پایش و کنترل شبکه‌های پیچیده‌ صنایع تولید و توزیع آب، برق، گاز و همچنین کارخانه‌های مختلف، افزود: سامانه‌ بومی ما شامل مجموعه عظیمی از ماژول‌های نرم‌افزاری است که در جهت کاربری هرچه بیشتر و بهتر در صنایع مختلف توسط متخصصان شرکت ما توسعه داده شده است.

    به گفته مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، ساخت تجهیزات و تولید این نرم‌افزار با پیچیدگی‌های فنی خاص از اهمیت امنیتی بالایی برخوردار است. با توجه به تحریم‌ها و نیز با توجه به احتمال حملات سایبری، تولید این تجهیزات و نرم‌افزارها که در زیر ساخت‌های حیاتی کشور مورد استفاده قرار می‌گیرند، اهمیت بسیار بالایی دارد.

    وی افزود: با توجه به استفاده از این تجهیزات در زیرساخت‌های حیاتی کشور، احتمال خرابکاری و نفوذ از تجهیزات خارجی بسیار بالا می‌رفت که این اتفاق، متخصصان شرکت را بر آن داشت تا نمونه ایمن و بومی این سامانه را طراحی و تجاری‌سازی کنند.

    عزیزی از امنیت، به همراه پشتیبانی و توسعه‌پذیری به عنوان مهم‌ترین ویژگی‌های این سامانه بومی یاد کرد و افزود: این سامانه با استفاده از پروتکل‌های صنعتی استاندارد و ایمن با تجهیزات و سخت‌افزارها از طریق بستر ارتباطی شبکه ارتباط برقرار می‌کند، داده را دریافت کرده و اطلاعات لازم را به آنها می‌دهد.

    به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری، وی با بیان این‌که این نرم‌افزار بومی تمام مجوزهای امنیتی را در کشور دریافت کرده است، افزود: این شرکت مجوز تولید بار اول را از کارگروه تولید بار اول معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اخذ کرده است.

    این فعال حوزه دانش‌بنیان با بیان این‌که با استفاده از این نرم‌افزار، ضمن صرفه‌جویی انرژی، صرفه‌جویی ارزی نیز محقق می‌شود، ادامه داد: محصول ساخت این شرکت، در حدود یک پنجم قیمت نرم‌افزار مشابه خارجی، پایانه راه دور در حدود یک سوم قیمت رقبای خارجی و نرم‌افزار مشابه خارجی در حدود ۵۰۰ هزار دلار است. محصول شرکت ما با قیمت حدود ۱۰۰ هزار دلار عرضه می‌شود. با این محصول ضمن رفع نیاز صنایع و زیرساخت‌های حوزه انرژی، زمینه‌ساز میلیون‌ها دلار صرفه‌جویی ارزی و ایجاد اشتغال مستقیم و غیر مستقیم شده‌ایم.

    انتهای پیام

  • ارتقای رتبه ایران در شاخص جهانی ارتباطات و فناوری اطلاعات

    بر اساس اعلام اتحادیه بین المللی مخابرات، شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران ۶ رتبه ارتقا یافت.

    به گزارش اخبار استانی، اتحادیه بین المللی مخابرات موسوم به ITU گزارش تازه ای از شاخص جهانی توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات (IDI) را منتشر کرد.

    بر اساس این گزارش که رتبه بندی از جایگاه کشورها به شمار می رود، جایگاه ایران از رتبه ۸۱ به ۷۵ ارتقا پیدا کرد.

    همچنین در بررسی های تخصصی امسال ITU از نظر میزان امتیاز در شاخص IDI یا همان توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز امتیاز ایران با افزایش ۴۷ درصدی از عدد ۵۵ به ۸۱ رسیده است.

    علاوه بر آن مقادیر زیرشاخص های ضریب نفوذ مشترکین پهن‌باند همراه، درصد استفاده از اینترنت و درصد خانوارهای دارای دسترسی به اینترنت در سال ۲۰۲۳ نیز به ترتیب از رشد ۱۵، ۹ و ۶ درصدی برخوردار شدند.

    بنابر این گزارش، شاخص جهانی توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات یکی از معتبرترین شاخص‌های ارزیابی حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که اتحادیه بین المللی مخابرات منتشر می کند.

    این شاخص به عنوان یک استاندارد برای اندازه‌گیری و مقایسه عملکرد توسعه موثر فناوری اطلاعات و ارتباطات و با هدف بهره مندی عمومی و حداکثری از مزایا و فرصت‌های دیجیتالی‌سازی و سنجش شکاف دیجیتالی در کشورهای مختلف به کار می‌رود.

    طبق اعلام وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش از گزارش امسال، آخرین گزارش اتحادیه جهانی مخابرات در مورد اعلام شاخص IDI و رتبه بندی کشورها مربوط به سال ۲۰۱۷ بوده است که به علت فرایند بازنگری در روش و زیرشاخص های ارزیابی متناسب با رویکردهای تحول دیجیتال در دنیا و سنجش بهتر اثرگذاری اجتماعی و اقتصادی توسعه فاوا متوقف شده بود.

    انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا