عمومی

  • ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری اهدا شد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

    به گزارش خبرنگار آنلاین، در آئینی که روز پنجشنبه و با حضور حجت الاسلام برقراری امام جمعه اسلامشهر، اکبر گنجه معاون سیاسی، اجتماعی فرماندار این شهرستان و جمعی از خیرین برگزار شد، ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اسلامشهری تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اهدا شد.

    در این مراسم که رئیس و جمعی از اعضای شورای اسلامی و مدیران ادارات نیز حضور داشتند، قائم مقام مدیرکل کمیته امداد استان تهران اظهار کرد: در سال گذشته کمیته امداد امام (ره) در استان تهران بالغ بر یک هزار و ۲۰۰ سری جهیزیه تقدیم نوعروسان کرده که ارزش مجموع آن‌ها ۲۳ میلیارد تومان است و این اقدام خداپسندانه در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت.

    حمید صمیمی افزود: در اسلامشهر نیز امروز ۲۷ سری جهیزیه به نوعروسان اهدا می‌شود که شامل تلویزیون، لباسشویی، اجاق گاز، یخچال و جاروبرقی است.

    در ادامه این مراسم حسن محمدی مهینی، رئیس کمیته امداد اسلامشهر نیز به ارائه توضیحاتی درباره آماده سازی این جهیزیه‌ها پرداخت.

  • افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری

    معاون پرستاری وزارت بهداشت خبر داد؛

    افزایش ۵۰ درصدی حق‌الزحمه کار دانشجویان پرستاری

    معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش ۵۰ درصدی حق الزحمه کار دانشجویی خبر داد.

    به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، عباس عبادی روز پنجشنبه درباره آخرین تغییرات حق الزحمه دانشجویان دانشگاههای علوم پزشکی، افزود: حق الزحمه کار دانشجویی دانشجویان سال آخر پرستاری از ساعتی ۲۰ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان افزایش یافته و همچنین برای دانشجویان کارشناسی ارشد پرستاری نیز حق الزحمه ساعتی ۳۵ هزار تومان تصویب شده است.

    وی اظهار داشت: این افزایش به پیشنهاد معاونت پرستاری و با تصویب هیأت امنای مشترک وزارت بهداشت صورت گرفته است.

    معاون پرستاری وزارت بهداشت، با بیان اینکه دانشجویان پرستاری در دوران تحصیل خود، ضمن کسب تجربه عملی، بخشی از هزینه‌های تحصیل خود را نیز از طریق کار دانشجویی تامین می‌کنند، خاطرنشان کرد: افزایش ۵۰ درصدی حق الزحمه کار دانشجویی، گامی مثبت در جهت حمایت و قدردانی از تلاش‌های ارزشمند آنان در عرصه سلامت کشور به شمار می‌رود.

    به گفته عبادی، توجه به دانشجویان، انگیزه و روحیه آنان را برای ارائه خدمات بهتر و با کیفیت‌تر ارتقا خواهد داد و به نفع نظام سلامت کشور خواهد بود.

    به گزارش آنا، در حال حاضر ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر دانشجوی پرستاری در مقطع کارشناسی تحصیل می کنند و در ۲ سال گذشته ۱۶ هزار تخت به سرانه تخت‌های بیمارستانی کشور اضافه شده است.

  • دستگیری زنی که مرد مُرده را برای ضامن شدن به بانک آورده بود/ تصاویر

    نادیا زکالوند: «اریکا دی سوزا»، دایی ۶۸ ساله خود به نام «پائولو روبرتو براگا» را در حالی که روی ویلچر نشسته بود به بانک آورد تا به او برای دریافت وام ۳۲۰۰ دلاری کمک کند. او مدعی بود که خواهرزاده و مراقب اصلی مرد است.

    کارمندان بانک با دیدن اریکا که تلاش می‌کرد سر دایی خود را بالا نگهدارد، خیلی زود متوجه شدند که براگا مشکلی جدی دارد. او هیچ علامتی از زنده بودن نشان نمی‌داد و اریکا به کارمندان بانک می‌گفت که دایی‌اش خیلی ساکت و آرام است و با کسی حرف نمی‌زند. حتی اریکا سعی می‌کرد با دایی‌اش صحبت کند که طبعتا مرد بی‌جان توانایی پاسخ دادن نداشته است.

    دستگیری زنی که مرد مُرده را برای ضامن شدن به بانک آورده بود/ تصاویر

    اریکا به دایی خود می‌گفت، «دایی حواست هست؟ باید برگه‌ها را امضا کنی. من نمی‌توانم به جای تو امضا کنم. زود باش دیگه! اینقدر خسته‌ام نکن.»

    دستگیری زنی که مرد مُرده را برای ضامن شدن به بانک آورده بود/ تصاویر

    سپس یکی از کارمندان گفت، «به نظر نمی‌آید که حالش خوب باشد.» و کارمند دیگر شروع به فیلم گرفتن از این صحنه عجیب‌وغریب کرد. با وجود اینکه اریکا، مدام می‌گفت که حال دایی‌اش خوب است و او فقط کم حرف می‌زند، کارمندان بانک با اورژانس و همچنین پلیس تماس گرفتند.

    پس از آمدن پزشک امداد و پلیس مشخص شد، مرد بیچاره چند ساعتی است که فوت کرده و اریکا که نه‌تنها خواهرزاده او نبود و فقط یکی از اقوام دور او محسوب می‌شد، قصد کلاهبرداری از بانک را داشته است. او اکنون در بازداشت موقت پلیس قرار دارد تا تکلیف نهایی‌اش مشخص شود.

    منبع:

    odditycentral

  • آغاز به کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران برای مقابله با تروریسم

    کار کمیته مشترک قضایی سوریه، عراق و ایران برای مقابله با تروریسم امروز در دمشق آغاز شد.

    به گزارش اخبار استانی، تبادل نظر پیرامون پرونده‌های در حال رسیدگی در مراجع قضائی سه کشور مرتبط با تروریسم و گروهک‌های تروریستی به‌ویژه داعش، همکاری در زمینه تعقیب و محاکمه تروریست‌ها و اجرای عدالت و پیگیری حقوقی قضائی جنایت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق که منجر به شهادت برخی مستشاران و پرسنل ایرانی و تخریب اماکن دیپلماتیک شد، از جمله موضوعات مطرح در دستورکار این نشست است. ریاست هیات سوری با قاضی حسن الشاش، رئیس دیوانعالی و عضو شورای‌عالی قضایی و ریاست هیات عراقی نیز برعهده قاضی لیث جبر، رئیس سازمان نظارت قضایی و عضو شورای‌عالی قضایی این کشور می باشد.

    روسای هیات‌های سه کشور و وزیر دادگستری سوریه جانشین رئیس شورای‌عالی قضایی قبل از برگزاری نشست کمیته مشترک، دیداری را برگزار کردند.

    غریب آبادی در این دیدار گفت: نشست سه جانبه در شرایط فعلی اهمیت ویژه ای دارد و سه کشور مصمم به پیگیری جنایات تروریست ها و حامیان آنها هستند.

    وی درخصوص حمله جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولی ایران در دمشق که نقض اصول حقوق بین الملل و مفاد منشور ملل متحد بود، گفت: پیگیری‌های حقوقی نیز در این رابطه در دستورکار قرار گرفته و به زودی پرونده‌هایی علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی در محاکم ایران و سوریه تشکیل خواهد شد تا اقدامات سیاسی و پاسخ قاطع ایران در اعمال حق دفاع مشروع را تکمیل کنیم. معاون رئیس قوه قضائیه کشورمان همچنین اظهار داشت این ابتکار بروی کشورهای دیگری که عزم جدی در مقابله با تروریسم دارند، باز است.

    احمد السید وزیر دادگستردی سوریه نیز در این دیدار از اشغالگران آمریکایی که ثروت‌های سوریه را به غارت می‌برند، در فرودگاه بغداد شخصیت‌های برجسته را ترور می‌کنند و همچنین رژیم صهیونیستی که به یک ساختمان دیپلماتیک در دمشق حمله و ویران می‌کند، به شدت انتقاد کرد.

    وی با محکوم کردن این جنایات، خاطرنشان کرد که معاهدات بین المللی باید برای همگان الزام آور باشد؛ نه اینکه ابزار جدید در دست حامیان تروریسم باشد تا بر کشورها اعمال فشار کنند.

    همچنین لیث جبر حمزه رئیس هیات عراقی در این دیدار ابراز امیدواری کرد که با برگزاری این نشست‌ها، همکاری گسترده میان کشورهای همسایه در حوزه امنیت صورت گیرد.

    وی با اشاره به همکاری‌های سه جانبه در زمینه مبارزه با داعش، ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها به خشکاندن ریشه تروریسم در منطقه منجر شود تا از این جهت نیازی به حضور نیروهای خارجی در خاک کشورها نداشته باشیم.

    کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه و دبیر ستاد حقوق بشر روز گذشته در صدر هیات قضائی برای شرکت در نخستین نشست کمیته مشترک قضائی سه‌جانبه ایران، عراق و سوریه برای مقابله با تروریسم با استقبال رئیس دیوان عالی سوریه وارد دمشق شد.

    انتهای پیام

  • طرح اختلاط بتن چیست ؟

    طرح اختلاط بتن چیست ؟ عبارت از مشخص کردن نسبت مواد تشکیل دهنده بتن (سنگدانه‌ها، سیمان، آب و مواد افزودنی) به منظور دستیابی به بتن کارآمد می باشد. نسبت اختلاط تاثیر بسیار زیادی در قیمت، مقاومت و دوام بتن تولید شده دارد. با ایجاد طرح اختلاط بتن یک روش مشترک برای کاربران فراهم می‌شود. در روند طرح اختلاط بتن مناسب‌ترین ترکیب اجزای بتن، طبق مشخصات فنی داده شده تعیین می‌شود. مکانیسم این کار پیچیده می‌باشد زیرا با تغییر دادن یک عامل، ترکیب نهایی بتن تحت تاثیر قرار می‌گیرد. در واقع طرح اختلاط بتن هنر به تعادل رساندن اثرات اجزای مختلف بتن در ترکیب باهم می باشد.

    مبانی تعیین نسبت های اختلاط بتن

    طرح مخلوط بتن عبارتست از: فرایند انتخاب اجزای مناسب بتن، تعیین مقادیر نسبی، به گونه ای که طرح اقتصادی باشد، الزامات مورد نیاز از جمله مقاومت، دوام، روانی و غیره را برآورد نماید. شایان ذکر است که نسبت های حاصل از تمامی روش ها تنها جنبه راهنمایی دارند. به منظور تعیین نسبت های اختلاط در هر پروژه، باید در کارگاه، مخلوط های آزمایشی ساخته و مورد بررسی قرار گیرند تا اینکه طرح نهایی حاصل شود.

    لازم به ذکر است استاندارد ملی مطرح شده در برخی موارد مانند طرح مخلوط بتن سنگین، بتن سبک و بتن حجیم به طور مستقیم به کار گرفته نمی‌شود و نیاز به ایجاد بعضی تغییرات و اعمال تمهیدات خاص دارد.

    برای آشنایی با محصول می توانید به بخش محصولات وبسایت بپتا مراجعه نمایید.

    پارامترهای مؤثر در طرح اختلاط بتن

    • اسلامپ یا روانی
    • نوع سیمان
    • نوع سنگدانه‌ها
    • حداقل و حداکثر سیمان
    • نسبت آب به سیمان
    • استفاده از مواد افزودنی

    مراحل طرح اختلاط بتن

    انتخاب اسلامپ مناسب

    همراه با انتخاب اسلامپ مناسب، می بایست در نظر داشت که از سفت ترین مخلوطی که از کمترین روانی برخوردار است و می‌توان بدون جداشوندگی آن را متراکم نمود، استفاده شود.

    انتخاب اندازه حداکثر سنگدانه‌ها

    استفاده از سنگدانه‌های درشت‌تر باعث کاهش فضای منفذی شده که موجب کاهش ملات استفاده شده در واحد حجم بتن می‌شود. در طرح اختلاط بتن حداکثر اندازه سنگدانه درشت، باید بزرگترین اندازه موجود بوده، مقرون به صرفه و با ابعاد سازه مطابقت داشته باشد. همچنین اندازه حداکثر سنگدانه‌ها نباید از ۳/۴ حداقل فاصله آزاد بین آرماتورها، ۱/۳ ضخامت دال و ۱/۵ کوچکترین بعد قالب‌ها بیشتر باشد.

    تخمین آب کل مورد نیاز برای طرح اختلاط بتن

    برای هر واحد حجم بتن، مقدار آب مورد نیاز برای بدست آوردن اسلامپ مورد نظر وابسته به عواملی همچون اندازه ذرات، شکل و دانه‌بندی سنگدانه‌ها، مقدار هوای وارد شده می باشد و در عین حال به مقدار سیمان مخلوط وابستگی زیادی ندارد.

    برای تعیین آب مخلوط به روش چشمی از دستگاه بتنیر(بچینگ) استفاده می شود؛ در این روش بعد از ترکیب سیمان و سنگدانه توسط این دستگاه، آب بصورت ذره‌ای و بصورت چشمی به مخلوط اضافه می شود و در عین حال اختلاط مخلوط نیز انجام می ‌گیرد تا اسلامپ مورد نظر حاصل شود. بعد از اتمام اختلاط از مخلوط نمونه برداری انجام شده و مقدار آب استفاده شده ثبت می‌شود. در این روش بعد از هفت روز اگر مقاومت به مقدار ۷۰ درصد مقاومت ۲۸ روزه خود رسید، طرح اختلاط مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

    تعیین نسبت آب به سیمان

    عامل نسبت آب به سیمان در طرح اختلاط بتن بسیار مهم می باشد و به همین دلیل بهتر است این پارامتر در آزمایشگاه بتن اندازه‌گیری گردد.

    تعیین مقدار سیمان

    مقدار سیمان مورد نیاز برای طرح اختلاط بتن با تقسیم کردن مقدار آب مخلوط بر نسبت آب به سیمان بدست آمده از مراحل قبل، حاصل می ‌شود.

    تخمین مقدار سنگدانه‌های درشت

    سنگدانه‌های درشت با در نظر گرفتن ماسه‌های ریز و اندازه بزرگ دانه‌های شن افزوده می‌شوند و با این کار می توان مخلوط بتن با کارایی بالاتر را بدست آورد. این مقادیر از روی جدول تعیین می شوند.

    تخمین مقدار سنگدانه‌های ریز

    بعد از بدست آوردن همه مقادیر اجزای بتن، مقدار ماسه یا سنگدانه‌های ریز بدین صورت حساب می‌شود که با کم کردن حجم اجزای معلوم (سیمان، شن، آب و هوا) از حجم واحد بتن و سپس ضرب کردن آن در وزن مخصوص ماسه بدست می‌آید. وزن مخصوص ماسه اشباع با سطح خشک در حدود ۲۴۰۰ کیلوگرم در متر مکعب می باشد.

    تنظیم رطوبت بتن

    با در نظر گرفتن اینکه سنگدانه‌‌ها خیس می باشند می بایست مقدار آب مخلوط اصلاح شود، برای اینکار بسته به مقدار رطوبت آزاد در سنگدانه‌ها، مقدار آب مخلوط کاهش داده شده و یا مقدار سنگدانه افزایش می یابد.

    به منظور آشنایی با در بتن می توانید به بخش مقالات در وبسایت بپتا مراجعه نمایید. علاوه براین اگر خواهان و تیرچه پیش تنیده هستید، با ما تماس بگیرید.

    مراحل طرح اختلاط بتن

    انتخاب اسلامپ مناسب

    همراه با انتخاب اسلامپ مناسب، می بایست در نظر داشت که از سفت ترین مخلوطی که از کمترین روانی برخوردار است و می‌توان بدون جداشوندگی آن را متراکم نمود، استفاده شود.

    انتخاب اندازه حداکثر سنگدانه‌ها

    استفاده از سنگدانه‌های درشت‌تر باعث کاهش فضای منفذی شده که موجب کاهش ملات استفاده شده در واحد حجم بتن می‌شود. در طرح اختلاط بتن حداکثر اندازه سنگدانه درشت، باید بزرگترین اندازه موجود بوده، مقرون به صرفه و با ابعاد سازه مطابقت داشته باشد. همچنین اندازه حداکثر سنگدانه‌ها نباید از ۳/۴ حداقل فاصله آزاد بین آرماتورها، ۱/۳ ضخامت دال و ۱/۵ کوچکترین بعد قالب‌ها بیشتر باشد.

    تخمین آب کل مورد نیاز برای طرح اختلاط بتن

    برای هر واحد حجم بتن، مقدار آب مورد نیاز برای بدست آوردن اسلامپ مورد نظر وابسته به عواملی همچون اندازه ذرات، شکل و دانه‌بندی سنگدانه‌ها، مقدار هوای وارد شده می باشد و در عین حال به مقدار سیمان مخلوط وابستگی زیادی ندارد.

    برای تعیین آب مخلوط به روش چشمی از دستگاه بتنیر(بچینگ) استفاده می شود؛ در این روش بعد از ترکیب سیمان و سنگدانه توسط این دستگاه، آب بصورت ذره‌ای و بصورت چشمی به مخلوط اضافه می شود و در عین حال اختلاط مخلوط نیز انجام می ‌گیرد تا اسلامپ مورد نظر حاصل شود. بعد از اتمام اختلاط از مخلوط نمونه برداری انجام شده و مقدار آب استفاده شده ثبت می‌شود. در این روش بعد از هفت روز اگر مقاومت به مقدار ۷۰ درصد مقاومت ۲۸ روزه خود رسید، طرح اختلاط مورد پذیرش قرار می‌گیرد.

    تعیین نسبت آب به سیمان

    عامل نسبت آب به سیمان در طرح اختلاط بتن بسیار مهم می باشد و به همین دلیل بهتر است این پارامتر در آزمایشگاه بتن اندازه‌گیری گردد.

    تنظیم رطوبت بتن

    با در نظر گرفتن اینکه سنگدانه‌‌ها خیس می باشند می بایست مقدار آب مخلوط اصلاح شود، برای اینکار بسته به مقدار رطوبت آزاد در سنگدانه‌ها، مقدار آب مخلوط کاهش داده شده و یا مقدار سنگدانه افزایش می یابد.

  • رزین اپوکسی چیست؟ (هرچی لازمه بدونید)

    رزین اپوکسی چیست و انواع آن

    رزین اپوکسی چیست؟ قیمت هر کیلو آن؟ هر بشکه آن؟ قیمت رزین اپوکسی شفاف بی رنگ؟ خرید و فروش رزین؟ با ما همراه باشید و از خواندن این مطلب لذت ببرید.

    معرفی

    رزین اپوکسی (Epoxy Resin) یا همان رزین پلی پوکساید، ماده ای ژله‌ای و چسبناک می باشد که به صورت طبیعی و یا مصنوعی تولید می شود که نوع طبیعی آن از صمغ درختان و شیره گیاهان بوده و نوع مصنوعی آن از سنتز و فعل و انفعالات شیمیایی مواد آلی و معدنی در آزمایشگاه و کارخانه ها تولید می شود.

    مشخصات جزء A جزء B
    نام ماده پایه رزین هاردنر
    نام انگلیسی Epoxy resin Epoxy Hardner
    نوع متداول بیسفنول A پلی آمید و پلی آمین (دی اتیل تری آمین)
    شکل ظاهری جامد سفیدرنگ مایع بی رنگ و شفاف و یا زرد رنگ
    حلالیت قابل حل در الکل در الکل حل می شود.
    برخی از خواص مقاومت در برابر مواد شیمیایی

    چسبندگی بالا

    وزن سبک

    مقاومت در برابر مواد شیمیایی

    امکان سخت شدن در دمای پایین

    سرعت خشک شدن بالا

    قیمت —– —–

    ساختار اپوکسی و رزین اپوکسی

    به طورکلی می توان گفت اپوکسی ها، گروهی از مواد شیمیایی می باشند که در سیستم آیوپاک با نام اکسیران شناخته شده‌اند و در آن یک اتم اکسیژن، با دو اتم کربن که با هم پیوند دارند که ساده ترین نوع آن، یک ساختمان حلقوی سه عضوی می باشد که به آن 1 و 2 اپوکسی یا آلفا اپوکسی می گویند.

    رزین های اپوکسی و رزین پلی استر ساختارهای متنوعی دارند ولی در ساختار همه ی آنها دو گروه آلفا اپوکسی وجود دارد که در انتهای زنجیر قرار گرفته اند و در هنگام برخورد با هاردنر که عامل پخت می باشد، حلقه‌ی آنها باز می شود و پیوندهایی عرضی در سرتاسر مولکول تشکیل می شود که سبب حفظ استحکام و افزایش مقاومت محصول نهایی خواهد شد.

    انواع رزین اپوکسی

    رزین های اپوکسی با توجه به کاربرد، در انواع گوناگونی وجود دارند که در ادامه بررسی هریک از خواص آنها خواهیم پرداخت.

    ·         پرایمر اپوکسی

    این نوع اپوکسی که بر پایه رزینمی باشد، به عنوان لایه آستری اپوکسی در اجرای کفپوش‌ها کاربرد دارد که پس از خشک شدن، سطحی غیر متخلخل و سخت ایجاد می کند.

    جهت از بین بردن سطح سخت آن، می توان از سمباده استفاده کرد. سپس آن را رنگ آمیزی نمود.

    این ماده به دلیل چسبندگی خوب با سطوح فلزی، در مخازن و سازه های فلزی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

    یکی از مزایای پرایمر اپوکسی این است که مصرف رزین را می تواند تا 20 درصد کاهش دهد.

    ·         اپوکسی گروت

    اپوکسی گروت، نوعی دوغاب می باشد که نسبت به دوغاب سیمانی، تخلخل کمتری دارد و از آن در کاشی کاری، به خصوص در قسمت هایی که با چربی سر و کار دارند، مانند محیط آشپزخانه، استفاده می شود.

    ·         چسب اپوکسی

    چسب‌های اپوکسی را به دو صورت می توان مورد استفاده قرار داد. به این صورت که یا جهت اتصال دو جسم همجنس یا غیر همجنس به یکدیگر استفاده شود و در حالت دیگر این که، جایگزین سیمان شده و با ایجاد اتصال‌های بسیار قوی و بدون نیاز به آب، میان ذرات سیلیس و دیگر سنگ دانه ها، بتن‌ها و گروه‌های پلیمری را ایجاد می کند.

    از مزایای چسب‌های اپوکسی می توان به مقاومت مکانیکی و شیمیایی بالا، قدرت چسبندگی فوق العاده، قیمت مناسب نسبت به کاربرد وسیع و… اشاره کرد.

    ·         ماستیک اپوکسی

    این نوع اپوکسی، با اضافه شدن فیلترهای نرم به رزین، تولید می شود که در لایه های میانی کفپوش‌های رزینی مورد استفاده قرار می گیرد.

    این ماده در ترمیم بتن، درزگیری و زیرسازی رنگ‌های دیگر، مورد استفاده قرار می گیرد.

    ·         رزین اپوکسی تزریقی

    اپوکسی‌های تزریقی مایعاتی زردرنگ رقیق با غلظت کم و قدرت نفوذ بالا می باشند که توانایی نفوذ به ترک‌های ریز، ترک‌های بتن‌ها و دیگر مصالحی که عرض آنها بیش از 100 میکرون می باشد را دارا می باشند.

    ·         بتونه اپوکسی

    بتونه اپوکسی (ترمیم کننده اپوکسی) ماده‌ای دوجزئی بر پایه هاردنر اپوکسی ALTANA با مقاومت شیمیایی و مکانیکی بالا می باشد که به عنوان آستری جهت ترمیم و بسترسازی سطوح بتنی با ضخامت کم جهت اجرای FRP مورد استفاده قرار می گیرد.

    از مزایای این نوع اپوکسی می توان به سهولت در اجرا و چسبندگی زیاد، مقاومت بالا در برابر عوامل محیطی، نفوذ آسان در ترک ها و… اشاره کرد.

    ·         ژل اپوکسی

    این نوع اپوکسی‌ها که حالت خمیری و ژله‌ای دارند، و در اصطلاح خشک چسبان می باشند یعنی در جهت کاربردهایی که امکان اشباع سازی الیاف FRP و جذب ندارد و نصب لمینت‌ها و میلگردها استفاده می شود. در صورت ترکیب این ژل با ماسه سیلیسی، ملاتی به وجود می آید که در نصب الیاف FRP در زیر آب، در سازه‌های آبی و دریایی مورد استفاده قرار می گیرد.

    ·         ملات اپوکسی

    این نوع اپوکسی، بر خلاف سایر اپوکسی‌ها دارای 3جزء می باشد و به دلیل اینکه روان نمی باشد، در سطوح افقی و بالاسری مناسب است. همچنین این ماده مقاومت فیزیکی و شیمیایی بالایی داشته و از این رو در بستر سازی سطوح بتنی و همچنین به عنوان آب بند مورد استفاده قرار می گیرد.

    هاردنر چیست؟ انواع هاردنرهای پرکاربرد برای اپوکسی

    اگر نمیدانید هاردنر چیست پرکاربردترین سخت کننده های اپوکسی به دو گروه اصلی تقسیم میشوند:

    • هاردنرهای پلی آمین
    • هاردنرهای پلی آمید

    کاربرد هاردنر پلی آمین و رزین اپوکسی چیست ؟

    در کارهای دکوراتیو معمولاً از نوع خاصی از هاردنرها استفاده می‌کنند که به آن «پلی ‌آمین» می‌گویند. هاردنرهای پلی آمین معمولاً بی‌رنگ‌اند و قابلیت اعمال در حجم را دارند. هاردنر پلی آمین رقیق است و قابلیت اضافه کردن حلال را ندارد (حلال‌پذیر نیست).

    همان طور که گفتم این دو جزء باید به نسبت مشخص، طبق دستور کارخانۀ تولیدکننده، با یکدیگر مخلوط و داخل ظرف یا قالب دلخواه ریخته شود تا بعد از گذشت مدت‌زمان مشخص به نهایت سختی برسد و شکل قالب را به خود بگیرد.

    کاربرد هاردنر پلی آمید و رزین اپوکسی چیست ؟

    نوع دیگری از هاردنر با نام «پلی آمید» هم تولید میشود که قابلیت ترکیب را رزین اپوکسی را دارد. هاردنر پلی آمید رنگ نارنجی مایل به قرمز دارد و غلطت بالایی دارد. همچنین پلی آمید حلال‌پذیر است یعنی میتوانید حلال‌های خاصی را به هاردنر پلی آمید اضافه کنید تا رقیق شود. البته دقت کنید این نوع هاردنر برای ساخت میز رزینی، مته همزن صنعتی، جواهرات رزینی و قطعات تزیینی رزینی به هیچ عنوان مناسب نخواهد بود و عمدتاً برای کفپوش اپوکسی استفاده میشوند.

    چرا پلی آمید مناسب ساخت زیورآلات و میز رزینی نیست؟

    همانطور که اشاره شد پلی آمید بنا به فرمولاسیون آن از غلظت بسیار بیشتری نسبت به پلی آمین برخوردار است و باید به آن حلال اضافه شود تا قابل اعمال باشد. این حلال اضافه شده در سیستم خواهد ماند و میتواند باعث ترد و شکننده شدن رزین در حجم زیاد شود. از طرف دیگر رنگ تیره پلی آمید باعث میشود در کارهای دکوراتیو قابل استفاده نباشد و فقط در کفپوش اپوکسی آنهم لایه نازک جهت آستری (پرایمر کفپوش) استفاده میشود.

    رزین اپوکسی به انگلیسی چگونه نوشته میشود؟

    در تمام دنیا متداول است جزء A را با نام Epoxy یا Epoxy Resin مشخص کنند و جزء B هم با عباراتی مثل Epoxy Curing agent و یا Epoxy Hardener شناخته میشود.

    رزین اپوکسی دو جزئی چیست ؟

    عمده رزینهای اپوکسی موجود در دنیا به صورت دو جزئی هستند یعنی پایه رزینی و هاردنر که باید باهم به نسبت مشخص ترکیب شوند. البته رزین های اپوکسی تک جزیی و سه جزیی هم تولید میشوند که استفاده‌های خاص دارند.

    وقتی برای خرید رزین اپوکسی به بازار مراجعه میکنید (فروشندگان مواد شیمیایی و فروشگاه‌های آنلاین)، اصطلاحاً به مجموع جزء A و جزء B، رزین اپوکسی می‌گویند. با اینکه این نام فقط مربوط به جزء A است، اغلب فروشندگان رزین اپوکسی و هاردنر را از هم جدا نمی‌کنند و صرفاً به لغت رزین اپوکسی یا اپوکسی به‌تنهایی بسنده می‌کنند که همۀ آن‌ها به یک مفهوم است. در این مقاله هرجا لغت رزین اپوکسی را دیدید، منظور مخلوط هر دو  جزء A و B است و اگر نیاز به تفکیک باشد با نام‌بردن جزءها مشخص خواهم کرد.

  • سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری به جامعه نوآور تبدیل می‌کند

    سند تحول و تعالی دانشگاه نظام فناوری به جامعه نوآور تبدیل می‌کند

    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در سند تحول و تعالی چهار وجه کاربردی را ترسیم کرده که اگر این چهار وجه به درستی در جامعه بتواند نمود پیدا کند نظام فناوری به جامعه نوآور منتهی خواهد شد.

    به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی منصوری، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان در مراسم تکریم و معارفه رؤسای قدیم و جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی یکی از دستاورد‌های انقلاب شکوهمند انقلاب اسلامی به‌عنوان دانشگاه جامعه‌محور و جامعه پرداز همیشه سعی کرده ارزش‌آفرینی کند. ارزش‌آفرینی با یک هدف بسیار متعالی که رشد و پرورش نیروی انسانی کشور بوده، واقعاً هدفی عالی است که اگر درست انجام شود کشور را بیمه می‌کند.

    وی تأکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی ۴۰سال فعالیت خود درخشانی را به ثبت رسانده میلیون‌ها فارغ‌التحصیل از این دانشگاه یکی از دستاورد‌های این دانشگاه است به همت استادان و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی شاهد این هستیم رشد علمی و فرهنگی کشور نقش‌آفرینی کند همه که عضو این خانواده بزرگ هستیم از این بابت به خود می‌بالیم که در چنین مجموعه‌ای خدمت می‌کنیم و در به دست آمدن این دستاورد مهم سهیم هستیم.

    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان گفت: دانشگاه آزاد اسلامی در چله دوم حیات خود با درک تحولات جامعه رویکرد تحولی به خود گرفته و با تدوین سند تحول و تعالی که سند راهبردی، عملیاتی پنج ساله بوده در راستای ارتباط مؤثر با جامعه برنامه‌ریزی کرده است.

    منصوری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در این سند چهار وجه کاربردی را ترسیم کرده وجه علمی، وجه فناوری، وجه فرهنگی و وجه تربیتی، اگر این چهار وجه به درستی در جامعه بتواند نمود پیدا کند نظام فرهنگی بر تربیت جامعه فرهیخته، نظام علمی به جامعه دانا، نظام تربیتی به جامعه کارآمد و نظام فناوری به جامعه نوآور منتهی خواهد شد.

    وی ابراز امیدواری کرد که دانشگاه آزاد اسلامی با این اهداف بلندی که ترسیم کرده و گام برمی‌دارد بتواند با این اهداف دست پیدا کند. قطعاً برای رسیدن به این اهداف همه همکارانی که در دانشگاه آزاد اسلامی هستند اعضای هیئت علمی، کارکنان و دانشجویان باید تلاش کنند.

    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان سمنان با اشاره به پیام تبریک نوروزی دکتر طهرانچی بیان کرد: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در پیام نوروزی خود شعار تولید با مشارکت مردم را به سه مؤلفه مهم تقسیم کرد مشارکت مردم که بیانگر مؤلفه اجتماعی شعار است مؤلفه نوآوری که اگر بخواهد جهش در تولید اتفاق بیفتد لازمه آن جهش نوآوری بوده سومین مؤلفه اقتصاد است که این سه مؤلفه را از شعار سال می‌توان استنباط کرد.

    منصوری با قدردانی از تلاش شش ساله نعمت‌الله نعمتی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان مطرح کرد: رویکرد دانشگاه اسلامی در انتخاب مدیران و مدت فعالیت مدیران بدین گونه است که هر عزیزی مدت محدودی مدیریت داشته باشد. دستاورد‌های به دست آمده نعمتی به‌واسطه همکاری همه همکاران در واحد دامغان بوده همدلی همراهی و همکاری همه اعضای هیئت علمی و کارکنان واحد دامغان منتج به این کارنامه ارزشمند شده این همکاری و همدلی همان‌طوری که در دوران مدیریت نعمتی بوده باید حسین افشاری رئیس جدید این واحد دانشگاهی نیز ادامه پیدا کند تا بتوانیم شاهد تحولات بزرگی در این زمینه باشیم.

    وی با بیان اینکه تحولات در جامعه به‌واسطه اقبال اجتماعی مردم نسبت به رشته‌ها و انتظارات مردم از دانشگاه آزاد اسلامی است، تأکید کرد: امروزه از دانشگاه انتظار می‌رود که معرفت را به جوانان آموزش دهد مهارت آنان را افزایش، خودباوری، امید و نوآوری را رقم بزند برای این اتفاقات نیاز است همه بیش‌ازپیش تلاش کنیم تا بتوانیم به این انتظار جامع پاسخ شایسته‌ای دهیم و همچنان مورد پسند و اقبال مردم ایران قرار گیریم که حیات دانشگاه به حمایت مردم است.

    به گزارش آنا، در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دامغان از تلاش نعمت‌الله نعمتی قدردانی و حسین افشاری دانشیار رشته علوم باغبانی به‌عنوان سرپرست جدید این واحد دانشگاهی معرفی شد.

  • مدارس این شهرها امروز تعطیل شد

    به گزارش اخبار استانی، مجید محبی سه شنبه شب در این رابطه به خبرنگار ایرنا گفت: با تصمیم ستاد مدیریت بحران، مدارس شهرستان های دشتیاری، زاهدان، تفتان، خاش، ایرانشهر، سراوان، مهرستان، دلگان، سرباز، زرآباد و قصرقند با توجه به احتمال طغیان رودخانه های محلی و آبگرفتگی معابر فردا غیر حضوری خواهد بود.

    وی عنوان کرد:با توجه به هشدار قرمز هواشناسی و وجود رگبار فوق سنگین باران و تگرگ، وزش تند باد شدید با سرعت بیش از ۷۰ کیلومتر بر ساعت احتمال افزایش تعطیلی مدارس شهرستان های مختلف استان تا فردا دور از انتظار نیست.

    به گزارش ایرنا، به گفته مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان امروز سه شنبه از ۱۱۷ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی این استان بارندگی گزارش شده که بیشترین آن به میزان ۱۲۰ میلیمتر متعلق به شهرستان زرآباد بوده است.

    محسن حیدری افزود: همچنین از نیکشهر ۳۶.۷، توتان از توابع نیکشهر ۵۲، زاهدان ۵.۶، سراوان ۱۲، دلگان ۳۹ میلی متر باران گزارش شد.

    وی بیان کرد: از فردا با تشدید فعالیت سامانه بارشی در نیمه جنوبی و ارتفاعات مرکزی، روی دریا و سواحل رگبار و رعد و برق شدید، سایر نقاط استان بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق، تگرگ، وزش بادشدید موقتی، کاهش دما خواهیم داشت.

    مدیر کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پنجشنبه و جمعه در سطح استان و روی دریا رگبار پراکنده بهاری و رعد و برق با احتمال تگرگ گاهی تندباد موقتی پیش بینی می شود.

    حیدری افزود: تا ظهر فردا روی دریا وزش باد شدید و دریا مواج و متلاطم است و طی این مدت شرایط دریا برای هیچگونه عملیات دریایی مناسب نمی باشد.
    وی توصیه کرد: شهروندان از چرای دام در ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی و دریایی پرهیز و از اسکان و تردد در حاشیه مسیل ها و رودخانه در زمان بارندگی خودداری کنند.

    ورود سامانه جدید بارشی در سیستان و بلوچستان علاوه بر تعطیلی برخی مدارس این استان، مسدود کردن ۶ محور فرعی و قطع راه ارتباطی ۳۵ روستای شهرستان قصرقند را به همراه داشته است.

    تاکنون خسارت جانی و حادثه ای ناشی از بارندگی و بروز طغیان رودخانه های محلی گزارش نشده است.

    ۲۳۳۲۳۳

  • بادرنجبویه برای فشار خون

    یکی از نوشیدنی‌های محبوب بین افراد دمنوش‌ها می‌باشند. دمنوش‌ها را از قسمت‌های مختلف یک گیاه مانند ساقه، ریشه، گل و میوه‌ی آن گیاه تهیه می‌کنند. نوشیدنی‌ها را به دو صورت جوشانده و یا دمنوش تهیه می‌کنند. حتما برای شما سوالی پیش آمده است که آیا جوشانده با دمنوش متفاوت است. در جواب باید گفت بله. برخی از قسمت‌های گیاه سفت و دارای بافت محکمی هستند؛ در نتیجه برای تهیه کردن نوشیدنی باید روی حرارت مستقیم به مدت 10 الی 20 دقیقه قرار داده و بعد بنوشید.

     

    ولی برخی از قسمت‌های گیاهان مانند برگ و گل آن‌ها چون دارای بافت ضعیفی هستند می‌توان با قرار دادن در آبجوش بعد از مدت 10 دقیقه آن را بنوشید و از خواص فوق‌العاده آن بهره ببرید.

    یکی از انواع دمنوش‌هایی که از محبوبیت بالایی در بین افراد قرار دارد دمنوش بادرنجبویه می‌باشد . دمنوش بادرنجبویه برای چی خوبه خواص بسیار زیادی برای سلامتی دارد. البته این گیاه نیز باید به شکلی اصولی و به اندازه مصرف شود. بهتر است که این دمنوش فوق العاده را زیر نظر متخصصین رستوران سام فود مصرف کنید تا با اثرات معکوس آن مواجه نشوید.

    سلامت کبد

    با نوشیدن این دمنوش سلامت را به کبد خود هدیه دهید و از آن حفاظت کنید. دمنوش بادرنجبویه به دلیل داشتن آنتی اکسیدان نقش مهمی در سلامت کبد ایفا می کند.

    جلوگیری از فعالیت ویروس HIV

    این دمنوش بر عملکرد ویروس اچ آی وی تاثیر می گذارد و آن را ضعیف می کند.

    برخی دیگر از خواص معجزه آسای دمنوش بادرنجبویه:

    درمان کننده اضطراب، بی خوابی، آنفلونزا، سرماخوردگی، سرفه و عفونت دستگاه تنفسی

    کمک به درمان بیماری‌های الزایمر، سردرد، تب، دردها و گرفتگی های دردناک دوران قاعدگی

    کمک به درمان سرطان

    درمان حملات پانیک و ضربان قلب تند

    کاهش افسردگی و اضطراب

    بهبود عملکرد مغز و حافظه

    درمان کننده دیابت نوع دو

    درمان کننده سلول های سرطانی به ویژه سرطان پرستات، تومورهای لوسمی و سرطان روده

    کاهش دهنده درد و التهاب

    محافظت از پوست مقابل اشعه Uگیاه بادرنجبویه که نام علمی آن ملیسا است، از خانواده‌ی نعناع است. بادرنجوبیه به‌سرعت رشد می‌کند و در اصل بومی مناطق جنوب اروپا، نواحی مختلف خاورمیانه و آسیای مرکزی استاین گیاه به‌طور طبیعی روی سیستم عصبی تاثیر می گذارد و باعث آرامش می‌شود.
    در این مطلب از غفاری دایت که در ارتباط با خواص بادرنجبویه است به بررسی خواص بادرنجبویه برای ریه، خواص بادرنجبویه برای پوست، خواص بادرنجبویه برای خواب، خواص بادرنجبویه برای کبد، خواص بادرنجبویه برای معده، خواص بادرنجبویه برای قاعدگی، خواص بهدرنجبویه برای میگرن، خواص بهدرنجبویه برای لاغری، فواید عرق بادرنجبویه و در نهایت مضرات بادرنجبویه می‌پردازیم.

    خواص بادرنجبویه.

    از مهم‌ترین خواص بادرنجبویه کاهش استرس، خواب آوری، کاهش درد و التیام سوءهاضمه است. چای بادرنجبویه یا چای ملیسا ویژگی‌های آنتی اکسیدانی دارد که از آسیب به سلول‌ها جلوگیری می‌کند. این چای ملیسا مانع از بی حسی شده و آرامش ذهنی را به ارمغان می آورد. همچنین چای بادرنجبویه بر روی مقاومت انسولین تاثیر افزایشی دارد و قند خون را تنظیم می‌کند.

    خواص بادرنجبویه برای ریه

    بادرنجبویه برای درمان تورم طولانی مدت ( التهاب ) مجاری تنفسی در ریه‌ها ( برونشیت مزمن ) موثر و مفید است. استفاده از عرق بادرنجبویه تنگی نفس و سرفه‌های مزمن را بهبود می‌بخشد.

    خواص بادرنجبویه برای پوست

    گیاه بادرنجبویه یا ملیسا پشتیبان خوبی برای پوست های جوان و سالم است.یکی از خواص بادرنجبویه  نرم کردن پوست و کاهش چین و چروک است. بادرنجبویه به دلیل تاثیر نرم‌کنندگی پوست در بسیاری از لوازم‌های آرایشی به کار برده می‌شود. روغن بادرنجبویه همانند روغن گرچک برای پوست مفید است و برای شفاف‌سازی پوست و کاهش چین خوردگی ها تجویز می‌شود. از خواص بادرنجبویه این است که بادرنجبویه باعث می‌شود پوست شما چند سال جوان تر شود.

    لوسیون برگ و جوانه بادرنجبویه برای برطرف‌ شدن خشکی پوست بدن بسیار مفید است. استفاده از عصاره بادرنجبویه باعث به تاخیر افتادن روند پیری پوست در انسان می‌شود. برای تهیه این لوسیون گیاهی لازم است، برگ و جوانه گیاه بادرنجبویه را در آب به‌مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بجوشانید. سپس مخلوط به دست آمده را صاف کنید و اجازه دهید تا سرد شود. این لوسیون را می‌توانید با پنبه تمیز به‌ صورت خود بمالید یا یک دستمال نخی که آغشته به این عصاره است را روی صورت خود کمپرس کنید.

    خواص بادرنجبویه برای خواب

    از شناخته شده ترین خواص بادرنجبویه اثر آرام بخشی آن است. بادرنجبویه تنها یا با ترکیب با گیاه سنب‌الطیب برای درمان بی‌خوابی و اضطراب مفید است.  بادرنجبویه در بهبود کیفیت خواب، کاهش علائم بی‌خوابی و اختلالات خواب به ویژه در دوران یائسگی بسیار موثر است. با مصرف دمنوش بادرنجبویه به علت داشتن خواص آرام‌بخشی می‌توانید خواب بهتری داشته باشید. برای رفع بی‌خوابی‌های شبانه قبل از خواب یک یا دو فنجان از بادرنجبویه استفاده کنید.

    خواص بادرنجبویه برای کبد

    گیاه بادرنجبویه یا ملیسا با از خارج کردن سموم از کبد به حفظ سلامتی آن کمک می‌کنند. کمک می کند. گیاه بادرنجبویه می تواند منجر به کاهش چربی‌های کبد می‌شود.

    بادرنجبویه ظرفیت چربی، کلسترول و تری گلیسرید را تنظیم می کند. بیماری غیر الکلی ناشی از التهاب، قند خون بالا و چربی است. بادرنجبویه با فعال کردن آنزیم‌هایی که اسیدهای چرب را تجزیه می‌کنند، به درمان بیماری کبد چرب کمک می‌کند. بادرنجبویه همچنین فعالیت گلبول‌های سفید و سیتوکین‌های التهابی را در کبد کاهش می‌دهد.

    خواص بادرنجبویه برای معده

    گیاه بادرنجبویه یا ملیسا در آرام کردن درد معده با منشاء عصبی، استفراغ های دوران بارداری، درمان نفخ معده و روده و رفلاکس معده مؤثر و مفید است. هنگامی‌که بدن تحت استرس و فشارهای عصبی قرار می‌گیرد عضلات معده و روده دچار گرفتگی و اسپاسم می‌شوند. بادرنجبویه موجب رفع این اسپاسم‌ها شده و همچنین باعث کاهش سنگینی معده می‌شود و به کبد کمک می‌کند تا صفرای بیشتری تولید کند. محصولات لاغری ستین راه حلی مناسب برای شماست.

    خواص بادرنجبویه در قاعدگی

    طبع بادرنجبویه گرم و خشک است و تاثیرات مثبت زیادی برای زنان دارد؛ از جمله این خواص بادرنجبویه رفع عوارض یائسگی و درمان دردهای پیش از قاعدگی است. گیاه بادرنجبویه از گذشته به عنوان یک گیاه قاعده‌آور، برای درمان تاخیر در قاعدگی زنان استفاده می‌شده است. این گیاه باعث می‌شود که گردش و انتقال خون به ناحیه رحم بیشتر شده و در نتیجه چرخه‌ی قاعدگی تنظیم شود.

    به این منظور  می‌توانید از دمنوش بادرنجبویه استفاده کنید. برای تهیه یا چای بادرنجبویه مقدار ۵ گرم از برگ گیاه ملیسا را در قوری بریزید و ۱۵دقیقه روی بخار بگذارید تا دم بکشد و به صورت گرم میل کنید. چای ملیسا را روزی دو بار می‌توانید مصرف کنید.

    خواص بادرنجبویه برای میگرن

    گیاه بادرنجبویه یا ملیسا از گذشته به علت داشتن خاصیت آرام بخشي كاربرد دارد و عطر ليمو مانند آن سبب كاهش دردهاي ناشي از ميگرن و سردردهاي تنشي مي‌شود. تأثيرات ضدويروس و ضددرد بادرنجبويه نه تنها براي مقابله با حملات ميگرن مفيد است، بلكه در بهبود عفونتهاي ويروسي كه معمولاً سبب سردردهاي شديد مي‌شود نيز مؤثر خواهد بود.

    برای درمان میگرن می‌توان از بادرنجبویه به صورت دمنوش استفادهدکرد. برای تهیه دمنوش بادرنجبویه باید ۱/۵ تا ۴/۵ گرم از برگ هاي خشك بادرنجبویه را در ۱۵۰ ميلي ليتر آب بجوشانيد، سپس صاف كرده و تا سه فنجان از این دمنوش را روزانه بنوشيد.

    فواید عرق بادرنجبویه

    گیاه بادرنجبویه یکی از گیاهان دارویی است که خواص درمانی متعددی دارد و طبع آن در طب سنتی گرم و خشک است.

    عرق بادرنجبویه می‌تواند به متعادل ساختن فشار خون کمک کند. از فواید عرق بادرنجبویه برای دستگاه گوارش می‌توان به مواردی مانند درمان زخم روده و زخم معده، بهبود و درمان بواسیر، مفید برای هضم غذا، رفع نفخ معده و دل‌پیچه، دفع سموم معده، مفید برای رفع بوی بد دهان، درمان یبوست بسیار مزمن و تقویت کننده‌ای بسیار موثر برای کبد اشاره کنیم.

    عرق بادرنجبویه برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی از جمله آکنه، التهاب غدد لنفاوی، پف دور چشم، پاک کنندگی زخم‌ها، بهبود و درمان گزیدگی نیش حشرات بسیار موثر است. همچنین عرق بادرنجبویه برای درمان و رفع کچلی و ریزش مو در زنان استفاده شده است. از عرق بادرنجبویه برای اکسیژن‌رسانی و گردش خون بهتر در پوست کف سر نیز بسیار مفید و موثر است.

    از دیگر فواید عرق بادرنجبویه به مواردی مانند بهبود مشکلات قلبی، آرامش مغز و اعصاب، بهبود مشکلات تنفسی، بهبود خواب و کمک به لاغری و اشاره کرد.

    مضرات بادرنجبویه

    گیاه بادرنجبویه نیز مانند سایر گیاهان دارویی تا زمانی که به اندازه استفاده شود خطر و مشکلی ندارد. وقتی گیاه بادرنجبویه از طریق دهان مصرف شود می تواند باعث عوارض جانبی از جمله افزایش اشتها، حالت تهوع، استفراغ، درد شکمی، سرگیجه و خس خس سینه شود. زمانی که از بادرنجبویه به صورتی موضعی استفاده شود ممکن است باعث تحریک پذیری و علائم دل درد شود.

    از گیاه بادرنجبویه در طول بارداری یا دوران شیردهی نباید مصرف کنید. با توجه به فعالیت ضد تیروئیدیبادرنجبویه، این گیاه نباید توسط افراد مبتلا به اختلالات تیروئیدی مصرف شود. افرادی که داروهایی مانند داروهای اعصاب و روان مصرف می کنند، نباید از گیاه بادرنجبویه استفاده کنند. بادرنجبویه می‌تواند باعث خواب آلودگی شود و نباید توسط افرادی که با ماشین کار را رانندگی می‌کنند، مصرف شود.

    خواص بادرنجبویه برای لاغری

    با وجود خواص بادرنجبویه برای لاغری، نمی‌توان تنها با مصرف این گیاه توقع داشت به وزن ایده‌آل برسیم. به همین دلیل باید به کمک یک سالم و داشتن تحرک کافی تلاش کنید، به تناسب اندام و در کنار آن سلامتی دست پیدا کنید. رژیم‌های بهاره غفاری، برخلاف بسیاری از رژیم‌ها که تک غذایی هستند و محدودیت بالایی دارند، به شما اجازه می‌دهد در طول روز مواد مغذی و ویتامین‌های لازم را کسب نمایید و در کنار آن با کنترل رژیم غذایی خود، به تناسب اندام و وزن ایده‌آل خود برسید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره این رژیم‌ها بر روی و برای دریافت رژیم غذایی و ورزش مناسب، بر روی کلیک کنید

    .

    مصرف دمنوش بادرنجبویه برای یبوست، فشاخون بالا، تسکین درد قاعدگی و … خواص زیادی را به همراه دارد.

    کاهش استرس
    طبق تحقیقات صورت گرفته مشخص شده است که مصرف دمنوش بادرنجبویه می‌تواند علائم استرس را تسکین دهید. مصرف یک فنجان از این دمنوش به شما کمک می‌کند تا بر اعصاب‌تان مسلط شوید. یک مطالعه ۲۰۰۴ منبع معتبر نشان داد که مصرف بادرنجبویه اثرات منفی استرس روانی را کاهش می‌دهد. شرکت کنندگانی که از بادرنجبویه استفاده کرده بودند، آرامش و هوشیاری بیشتری را تجربه کردند.

    خواص بادرنجبویه در قاعدگی
    یکی دیگر از مزیت‌های مصرف دمنوش بادرنجبویه کمک به کاهش درد قاعدگی است. تحقیقات نشان می‌دهد مصرف این دمنوش به تسکین گرفتگی قاعدگی و سندرم قبل از قاعدگی (PMS) کمک زیادی می‌کند. یک مطالعه در سال ۲۰۱۵ در مورد اثر بادرنجبویه در کاهش شدت گرفتگی در ۱۰۰ دختر دبیرستانی انجام شد. دختران برای سه دوره متوالی قاعدگی از دمنوش بادرنجبویه یا داروی حاوی این گیاه استفاده کردند. نتایج نشان گروهی که از بادرنجبویه استفاده کردند، کاهش چشمگیری در علائم قاعدگی‌شان وجود داشت.

    کاهش اضطراب
    عصبی بودن و تحریک‌پذیری هم از دیگر مواردی است که با دمنوش بادرنجبویه قابل درمان است. تحقیقات منتشر شده در سال ۲۰۱۴ نشان داد که مصرف این دمنوش بر روی خلق و خو تاثیر مثبت دارد. اگر این مکمل را همراه با شیرین کننده‌های طبیعی یا مصنوعی در یک نوشیدنی و ماست مخلوط کنید، می‌تواند تاثیر بهتری بر روی اعصاب داشته باشد. مقدار و زمان مصرف دمنوش بادرنجبویه برای درمان اضطراب: دم کردن ۳۰۰ میلی‌گرم بادرنجوبه در ۲-۳ فنجان آب می‌تواند به درمان اضطراب کمک کند.

    درمان یبوست
    خارخاسک چیست : درمان سوءهاضمه و کمک به رفع نارحتی‌های شکمی از دیگر خواص آن  است. جالب است بدانید مصرف این دمنوش تاثیر مثبتی بر روی هضم غذا دارد.  از سوی دیگر به دلیل داشتن مقداری فیبر به رفع یبوست هم کمک زیادی می‌کند. برای درست کردن دمنوش این گیاه باید به اندازه یک قاشق غذاخوری از آن را در یک فنجان آب جوش دم کنید و سپس بنوشید..

    درمان اختلالات خواب
    ترکیب بادرنجبویه با سنبل الطیب ممکن است به رفع بی‌قراری و اختلالات خواب کمک کند. محققان در یک مطالعه در سال ۲۰۰۶ دریافتند کودکانی که از دوز ترکیبی این دو ماده استفاده می‌کنند ۷۰ تا ۸۰ درصد کمتر به بی‌خوابی مبتلا هستند. محققان و والدین هر دو تاثیر دمنوش بادرنجبویه بر روی درمان بی‌خوابی ارزیابی کرده‌بودند. البته گفته می‌شود برای تایید این یافته‌ها به تحقیقات بیشتری نیاز است.

     

  • توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک شرور در حین انتقال به صحنه جرم

    رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس پایتخت توضیحاتی را درباره مرگ یکی از اراذل و اوباش پایتخت در حین انتقال برای بازسازی صحنه جرم ارائه کرد.

    به گزارش اخبار استانی، سرهنگ سعید راستی با حضور در جمع خبرنگاران در مرکز مبارزه با اراذل و اوباش در خیابان وزرا، گفت: همزمان با تحویل سال ۱۴۰۳  دو نفر از افراد شرور و دارای سابقه شرارت با یک دستگاه موتورسیکلت به یکی از محله‌های شهر تهران رفته و در آنجا به وسیله شمشیر و قمه اقدام به تخریب ۱۰ دستگاه خودروی سواری متعلق به شهروندان کرده و موجب وحشت اهالی و ساکنان را نیز پدید آوردند. 

    وی با بیان اینکه بلافاصله عملیات شناسایی و دستگیری این افراد آغاز شد؛ گفت: سرنخ‌هایی در خصوص این افراد به دست آمد، اما با توجه به متواری شدن آنان به مناطقی در شرق تهران، دستگیری این افراد  در حدود ۱۰ روز به طول انجامید. در نهایت در زمان دستگیری تیم عملیات وارد عمل شد اما با مقاومت این افراد مواجه شد. به همین دلیل نیز تیراندازی شکل گرفت گلوله به مچ پای فرد شرور اصابت کرد. در همین راستا نیز متهم ابتدا به بیمارستانی در شمال تهران و از آنجا به بیمارستان فراجا منتقل شدو پس از بهبود نیز به زندان تهران بزرگ انتقال داده شد. 

    توضیحات تکمیلی پلیس درباره مرگ یک شرور در حین انتقال به صحنه جرم
    تخریب خودرو از سوی اشرار

    راستی با بیان اینکه نیاز بود تا صحنه جرم با حضور متهم بازسازی شود، گفت: پس از انتقال متهم به زندان و بهبود نسبی او، چند روز نیاز بود که متهم صحنه جرم را بازسازی کند و به همین دلیل باید در اختیار پلیس قرار می‌گرفت. این اقدام با هماهنگی قضایی انجام شد. 

    رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس پایتخت با بیان اینکه فرد مجرم به اقدام به جاساز چند قرص کرده در گچ پایش کرده بود، گفت: به اذعان همراهان این فرد، او در همان زندان چندین قرص را مصرف کرده بود که مصرف همین قرص‌ها سبب کاهش سطح هوشیاری وی شده بود. در نهایت نیز این فرد پس از مصرف قرص‌ها و در حین انتقال به محل وقوع جرم برای بازسازی صحنه جرم فوت کرد.

    وی درباره اینکه مقر ساختمان وزرا درحال حاضر چه کاربری دارد، گفت: ساختمان وزرا از حدود یک سال پیش به مقر مبارزه با اراذل و اوباش و مبارزه با جرائم خشن تبدیل شده و کاربری که پیشتر در این ساختمان بود، به جایی در غرب تهران انتقال پیدا کرده است.

    پیشتر و به دنبال انتشار خبری مبنی بر مرگ زنی جوان در بازداشتگاه وزرا به دلیل حجاب، مرکز اطلاع‌رسانی پلیس پایتخت این موضوع را رد و اعلام کرده بود که بازداشتگاه وزرا به مرکزی برای مبارزه با اراذل و اوباش تبدیل شده و فرد فوت شده نیز یکی از اوباش معروف به «سعید بی‌ناموس» بوده است. (اینجا بخوانید)

    انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا