راهنمای خرید بهترین لوازم آرایشی و بهداشتی

شاید کمتر خانمی را بشناسید که در طول روز از لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده نکند. در واقع می‌توان گفت که لوازم‌های آرایشی و بهداشتی جدایی ناپذیر از خانم‌ها است. اگر سری به بازار بزنید و قصد خرید لوازم آرایشی بهداشتی داشته باشید قطعاً با انواع و مدلهای مختلف لوازم آرایشی و بهداشتی و همچنین تنوع زیاد در طرح‌ها مواجه خواهید شد. در نتیجه شما باید نکات مهم خرید لوازم آرایش و بهداشتی را بیاموزید تا بتوانید مناسب‌ترین لوازم آرایشی و بهداشتی را برای خود انتخاب کنید چون اگر در این زمینه دقت کافی را نداشته باشید نه تنها این لوازم به زیبایی و داشتن ظاهر آراسته شما کمکی نمی‌کند بلکه ممکن است عیب‌های ظاهری شما را نیز بیشتر نشان بدهد.

 شما میتوانید بهترین، مناسب‌ترین و با کیفیت‌ترین لوازم آرایشی و بهداشتی را از فروشگاه اینترنتی چاپار آنلاین خریداری کنید.

نوع پوست خود را بشناسید

یکی از نکات مهم خرید لوازم آرایشی و بهداشتی، توجه به نوع پوست است که کمک می‌کند شما بهترین و مناسب‌ترین مواد را برای پوست خود تهیه کنید. همانطور که هر پوست آرایش مخصوص خود را می‌طلبد هر پوستی نیز لوازم آرایشی و بهداشتی خاص خود را می‌طلبد. به طور مثال اگر شما پوست خشک داشته باشید لوازم آرایشی و بهداشتی استفاده کنید که باعث خشک شدن بیشتر پوست شما می‌شود، به نتیجه شما ممکن است ضررهای جبران ناپذیری را برای پوست خود رقم بزنید.

پوست معمولی

کسانی که پوست معمولی دارند یعنی پوست آن‌ها نه خیلی چرب است و نه خیلی خشک. در پوست‌های معمولی قسمت بینی، پیشانی و چانه کمی چرب است ولی بقیه صورت از رطوبت یکسانی برخوردار است و به صورت یکدست رطوبت در همه جای پوست پخش شده است.

پوست خشک

زمانیکه چربی صورت و پوست به حد زیادی پایین است باعث خشک شدن پوست می‌شود. یکی از راه‌های آسان تشخیص بوسه خشک این است که اگر به پوست خود نگاه کنید لایه‌های خشک و ترک خورده را بر روی پوست خود مشاهده می‌کنید. همچنین اگر پوستتان از نوع خشک باشد خودتان در پوستتان احساس سفتی می‌کنید.

پوست چرب

برعکس پوست خشک در پوست‌های چرب، بدن شما میزان زیادی چربی را در پوست تولید میکند. متاسفانه این نوع پوست‌ها بیشتر از بقیه اقسام پوست مستند قرمز شدن و ایجاد جوش‌های فراوان است. اما یکی از ویژگی‌های خوب افرادی که پوست چرب دارند این است که کمتر دچار چین و چروک می‌شوند.

انواع و اقسام محصولات آرایشی و بهداشتی

همانطور که گفته شد محصولات آرایشی و بهداشتی طیف وسیعی از محصولات را در بر دارند ولی به طور کلی اگر بخواهیم محصولات آرایشی و بهداشتی را  تقسیم‌بندی کنیم با سه طبقه بمدی مواجه میشویم:

معرفی محصولات زیبایی پوست

قطعاً این دسته‌بندی محصولات آرایشی بهداشتی بیش از همه مورد توجه خانم‌ها قرار می‌گیرد چرا که افراد با استفاده از این محصول می‌توانند خود را زیباتر نشان دهند در نتیجه اعتماد به نفس آن‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند و می‌تواند عیوبی که در صورت و زیبایی خود دارند را با استفاده از این محصولات جبران کنند.

در زیر ما به معرفی مهم‌ترین و اصلی‌ترین محصولات زیبایی پوست پرداخته ایم.

رژ لب

این محصول باعث می‌شود که لب‌ها به صورت برجسته نشان داده شود. اگر فرصت آرایش مفصل ندارید کافیست فقط از یک رقرمز استفاده کنید تا به زیبایی شما کمک زیاد کند.

آرایش چشم

در بحث آرایش چشم محصولات متنوعی وجود دارد که می‌توان به:

لاک‌های ناخن

لاک‌های ناخن نیز کمک می‌کند که ناخن‌های  خانم‌ها زیبا‌تر جلوه کند.

معرفی محصولات مراقبت از پوست

زمانی که شما بخواهید پوست خود را پاکسازی کنید و یا اینکه از پوست خود در مقابل آلودگی‌ها محافظت کنید می‌توانید از محصولات مراقبت از پوست استفاده کنید.

 به طور کلی محصولات مراقبت از پوست شامل موارد زیر است:

 صابون‌ها

 در گذشته‌های نه چندان دور یکی از مهمترین وسایل پاک کننده پوست صابون‌ها بودند.  اما امروزه صابون‌ها به دلیل این که رطوبت پوست را می‌گیرند و باعث خشک شدن آن میشوند، کنار گذاشته شده‌اند و از محصولات پاک کننده جدیدی که رطوبت پوست را نگه میدارد استفاده می‌شود.

کرم‌های مرطوب کننده

کسانی که پوستی دارند که رطوبت و آن پایین است جهت جلوگیری از مواردی مانند پیری زودرس و خشکی بیش از اندازه پوست و در نتیجه آن ترک ترک شدن پوست، بهتر است به طور مداوم از مرطوب کننده‌ها استفاده شود.

لیست بهترین محصولات سایت چاپار انلاین

خرید لنز چشم رنگی با بهترین قیمت | چاپار آنلاین

منبع : چاپارانلاین

خروج از نسخه موبایل