اچ پی اسمارت چگونه کار می کند؟

اچ پی اسمارت HP Smart چیست؟ پرینت و اسکن با اچ پی اسمارت

اچ پی اسمارت چیست؟ با نصب برنامه اچ پی اسمارت (HP Smart) بر کامپیوتر یا گوشی موبایل خود می‌توانید کارهایی از قبیل پرینت، کپی، فکس و اسکن را به صورت بی‌سیم و بسیار راحت انجام دهید. در این مقاله، نصب و راه‌اندازی با برنامه HP Smart به طور کامل توضیح داده می‌شود. در انتها نیز قیمت پرینتر لیزری اچ پی HP را آورده ایم. با ما همراه باشید.

HP Smart چیست و چگونه کار می کند؟

برنامه HP Smart، نرم‌افزار اصلی شرکت HP برای پرینت است که نسخه‌های قدیمی آن با نام HP آل این وان (HP All-in-One) شناخته می‌شدند. در واقع، HP Smart برنامه‌ای است که امکان راه‌اندازی، اسکن، پرینت، به اشتراک‌گذاری و مدیریت پرینتر HP از گوشی‌های هوشمند یا دستگاه‌های دیگر را فراهم می‌سازد. به عنوان مثال، اگر سرکار هستید و باید فایلی را مستقیماً از طریق پرینتر خانه پرینت یا اسکن کنید، این برنامه به شما کمک می‌کند تا فایل موردنظر را به ساده‌ترین شکل ممکن اسکن کنید یا پرینت بگیرید.

به منظور استفاده از این برنامه برای سیستم عامل‌های اندروید و iOS، مطمئن شوید که پرینتر و گوشی موبایل به یک شبکه وای فای متصل است. از صفحه خانه برنامه HP Smart، روی پرینتر خود ضربه بزنید. گزینه Enable Print Anywhere را انتخاب کنید. اگر حساب HP ندارید، یکی درست کنید و اگر دارید، واردش شوید و پرینتر را به حساب HP خود اضافه کنید.

حساب HP این امکان را برایتان فراهم می‌سازد تا پرینت و اسکن را از طریق برنامه HP Smart انجام دهید و همچنین، به ویژگی‌‌هایی از قبیل Mobile Fax دسترسی پیدا کنید. به‌علاوه، می‌توانید از این برنامه برای مدیریت از راه دور، به اشتراک‌گذاری و پرینت از هر پرینتر HP سازگار استفاده کنید.

دانلود برنامه HP Smart

اگر می‌خواهید پرینتر HP خود را به راحتی نصب و راه‌اندازی کنید، این برنامه را از https://www.hpsmart.com دانلود و روی دستگاهی که می‌خواهید پرینت از آن انجام شود، نصب کنید. سپس، از این برنامه به منظور راه‌اندازی پرینتر HP خود استفاده کنید. لازم به ذکر است که به واسطه نصب برنامه HP Smart، تمام درایوهای ضروری برای پرینت و اسکن را نیز نصب می‌کنید. این برنامه هم برای اندروید، اپل iOS یا iPadOS، ویندوز و مک در دسترس است.

نصب برنامه HP Smart

برنامه HP Smart را برای سیستم عامل اندروید، اپل iOS یا iPadOS، ویندوز و مک دستگاه خود دریافت کنید. برای این منظور می‌توانید این برنامه را برای اندروید، اپل iOS یا iPadOS از سایت 123hp.com، برای ویندوز از HP Smart – Microsoft Store و برای مک از HP Smart – Mac App Store دانلود کنید.

اگر از شما خواسته شد تا برای استفاده از این برنامه در دستگاه موردنظر، با حساب مایکروسافت وارد شوید، یا می‌توانید به کمک حساب خود این کار را بکنید و یا با کلیک روی «نه، ممنون» ادامه دهید. توجه داشته باشید که قبل از دانلود حتماً اتصال VPN خود را قطع کنید.

اگر برنامه HP Smart را برای اولین بار راه‌اندازی می‌کنید، باید حتماً یک حساب HP به منظور دسترسی پیدا کردن به عملکردهای مختلف پرینتر درست کنید.

پرینتر را با استفاده از برنامه HP Smart راه‌اندازی کنید

پرینتر خود را به HP Smart اضافه کنید و مراحل زیر را به منظور اتصال آن به کامپیوتر یا موبایل خود دنبال نمایید.

1- اگر می‌خواهید پرینتر را روی شبکه وای فای راه‌اندازی کنید، مراحل زیر را انجام دهید:

2- برنامه HP Smart را باز کنید

اگر از اتصال وای فای استفاده می‌کنید و پرینتر پیدا نشد، مرحله بعدی را ادامه دهید.

3- حالت تنظیم وای فای را بازیابی کنید

4- بعد از دو ساعت، برنامه HP Smart را ببندید و دوباره، پرینتر را اضافه کنید.

5- به منظور تکمیل راه‌اندازی پرینتر، دستورالعمل‌های ارائه شده را به دقت دنبال کنید.

از برنامه HP Smart به منظور پرینت، اسکن، کپی و فکس استفاده کنید

پرینت، اسکن، فکس یا کپی از صفحه اصلی برنامه HP Smart صورت می‌گیرد. شما همچنین می‌توانید وضعیت پرینتر را بررسی و مشکلات آن را عیب‌نمایی کنید.

به منظور راه‌اندازی پرینتر به کمک برنامه HP Smart به چه چیزی نیاز است؟

سخن پایانی

برنامه HP Smart یکی از برنامه‌های کاربردی برای پرینترهای HP به شمار می‌رود. این برنامه، امکان کپی، فکس، پرینت و اسکن از راه دور و به صورت بی‌سیم را فراهم می‌سازد. لازم به ذکر است که اکثر پرینترهای بی‌سیم تولید شده در سال 2010 و بعد از آن از برنامه HP Smart پشتیبانی می‌کنند. اگر شما نیز به استفاده از این برنامه علاقه دارید، کافی است یکی از این پرینترها را از سایت آوا فرهنگ آریا تهیه و سپس، برنامه HP Smart را بر اساس آنچه در این مقاله شرح داده شد، نصب کنید.

خروج از نسخه موبایل