ترک بنگ چند روز طول میکشد؟

فرآیند سم زدایی حشیش از بدن چند روز طول می‌کشد و علائم خماری حشیش چیست؟

ترک حشیش عموماً با تمرکز بر وابستگی روانی انجام می‌شود. مصرف حشیش صرفاً اعتیاد جسمی و روانی خفیفی را ایجاد می‌کند و مصرف آن برخلاف مواد محرک دیگری مانند کوکائین، عوارض جانبی ذهنی و جسمی جدی به دنبال ندارد. افرادی که به سوءمصرف حشیش روی می‌آورند، عموماً متقاعد شده‌اند که مصرف حشیش آسیب چندانی به زندگی‌شان وارد نمی‌کند، چون حتی اشخاصی که مصرف سنگین دارند، می‌توانند حشیش را با تحمل چند علامت خماری انگشت‌شمار کنار بگذارند.

حشیش یک نوع ماده محرک اعتیادآور است که از گیاهی به نام شاهدانه ساتیوا یا کنف به دست می‌آید. THC، مخفف تتراهیدروکانابینول، ماده فعال موجود در ماری‌جوانا است. این ماده شیمیایی و مواد دیگر در برگ‌ها و گل‌های شاهدانه وجود دارد. حشیش از بخش فوقانی گیاه ماری‌جوانا یعنی از بخشی استخراج می‌شود که بیشترین مقدار THC در آن وجود دارد.

 سوء مصرف حشیش: علائم اعتیاد به حشیش زمانی بروز می‌یابد که فرد حشیش را به صورت روزمره مصرف کند. THC در چربی بدن انباشته می‌شود. متابولیسم حشیش به آهستگی در بافتهای چربی انجام می‌شود و حشیش به متابولیت‌های غیرفعالی تبدیل می‌شود که یکی از آنها THC است. متابولیت‌های THC را می‌توان تا ده هفته بعد از آخرین بار مصرف حشیش در ادرار پیدا کرد. حذف آهسته THC علت اصلی اعتیادآور بودن حشیش دانسته می‌شود. با توجه به موارد گفته شده برای ترک حشیش، درمان اعتیاد باید تحت نظر پزشک متخصص ترک کمپ ترک اعتیاد تهران صورت گیرد.

آیا حشیش اعتیادآور است؟

شکی نیست که حشیش اعتیادآور است، اما اعتیاد آور بودن آن با هروئین یا کوکائین تفاوت دارد. وقتی فردی حشیش مصرف می‌کند، احساس آرامش یا سرخوشی ملایمی به او دست می‌دهد. چون این اثر خوشایند است، فرد ترغیب می‌شود تا حشیش را برای دوباره تجربه کردن این احساس نشئگی باز هم مصرف کند. مصرف کنندگان با تکرار مصرف حشیش به این نتیجه می‌رسند که بدون حشیش نمی‌توانند احساس خوبی داشته باشند. این احساس وابستگی یکی از علائم اصلی اعتیاد به حشیش است و به این ترتیب مصرف حشیش به بخش ثابتی از زندگی روزمره تبدیل می‌شود. به نظر می‌رسد که حشیش وابستگی جسمی به وجود نمی‌آورد و صرفاً به دلیل اثر THC بر مغز، وابستگی روانی ایجاد می‌کند.

عوارض کوتاه مدت حشیش بر روی مغز کدام است؟

وقتی فردی حشیش می‌کشد، تتراهیدروکانابینول THC به سرعت از ریه‌هایش عبور می‌کند و وارد جریان خونش می‌شود. خون این ماده شیمیایی را به مغز و دیگر اندام‌های بدن منتقل می‌کند. مصرف حشیش به صورت خوردنی یا نوشیدنی، سرعت جذب THC را کاهش می‌دهد؛ در این حالت اثر مصرف حشیش پس از سی دقیقه تا یک ساعت تجربه می‌شود.

حشیش در طبقه بندی مواد مخدر، جزء مواد توهم‌زای طبیعی است. مصرف کننده در نتیجه چنین تاثیری دچار حالت نئشگی یا سرخوشی بیش از حد می‌شود. از دیگر عوارض حشیش بر مغز که تاثیر کوتاه مدت دارد، می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

عوارض بلند مدت حشیش بر روی مغز کدام است؟

مصرف حشیش عوارض بلند مدتی نیز روی حافظه و مغز افراد می‌گذارد که بی‌توجهی به آن به راحتی می‌تواند زندگی اجتماعی افراد را هم تحت تاثیر خود قرار دهد. مصرف حشیش بر رشد مغز نیز بسیار اثر می‌گذارد. اگر فردی مصرف حشیش را از دوران نوجوانی شروع کند اثر نامطلوبی بر عملکردهای تفکر، حافظه و یادگیری وی می‌گذارد و روند ایجاد ارتباط بین بخش‌های مختلف مغز را که برای ارائه این عملکردها ضروری است، مختل می‌سازد. پژوهشگران در حال بررسی ماندگاری عوارض بلند مدت حشیش و دائمی بودن تغییرات ایجاد شده هستند.

برخی از عوارض بلند مدت حشیش بر مغز:

در نظر داشته باشید که اولین و شاید تنها راه جلوگیری از عوارض نامبرده، ترک حشیش و ترک اعتیاد ماری جوانا و محرک های از این دسته است، تا فرد به راحتی بتواند با سلامت روحی و جسمی به زندگی عادی خود برگردد.

چطور حشیش را ترک کنیم؟

سوءمصرف حشیش نیز مانند سوءمصرف ماری‌جوانا می‌تواند یکی از انتخاب‌های سبک زندگی باشد و فرهنگ خاص خود را به همراه داشته باشد. هر فعالیتی که به عادت تبدیل شود، می‌تواند تأثیر مخربی بر زندگی شغلی و خانوادگی فرد و روابط وی با دوستان و خانواده‌اش بگذارد. چنانچه این عادت مخرب مربوط به مصرف ماده‌ای غیرقانونی و تاثیرگذار بر مغز باشد، احتمال بروز عوارض منفی افزایش می‌یابد. ترک حشیش غالباً مستلزم بهره‌گیری از مشاوره فردی و گروهی در مرکز ترک اعتیاد راهی به سوی نور است و متخصصین ترک حشیش این مرکز با مجوز رسمی از وزارت بهداشت، به علل اصلی بروز این رفتار اعتیادآور می‌پردازند.

فرآیند سم زدایی حشیش از بدن چند روز طول می‌کشد؟

تعیین مدت زمان دقیق باقی ماندن حشیش در بدن مصرف کننده بسیار دشوار است. THC، ماده شیمیایی اصلی موجود در حشیش، می‌تواند سه تا نود روز در بدن باقی بماند. این مدت تابعی از عامل‌های مختلفی همچون قد، وزن، سن و سرعت متابولیسم بدن مصرف کننده است. چون بدن، حشیش را در سلولهای چربی اندام‌های اصلی ذخیره می‌کند، به سختی می‌توان تخمین زد که چه مدت باید بگذرد و چه اقداماتی باید انجام شود تا بدن حشیش را به طور کامل دفع کند.

    برنامه درمانی ترک حشیش را معمولاً می‌توان بدون نیاز به سم‌زدایی تدریجی (بستری)، بصورت سرپایی تحت نظر روانشناس ترک اعتیاد مدیریت کرد.

ترک اعتیاد حشیش نیز مانند اعتیاد به نیکوتین عموماً نیازی به برنامه‌های سم‌زدایی دارویی بصورت بستری شبانه روزی در کمپ ترک اعتیاد ندارد. برخی از مصرف کنندگان حشیش می‌توانند مرحله سم‌زدایی را طبق تشخیص دکتر ترک در خانه با موفقیت انجام دهند. افرادی که می‌خواهند از ترک حشیش خود مطمئن شوند و از عود اعتیاد به حشیش جلوگیری کنند، می‌توانند سم زدایی اعتیاد را در مرکز تخصصی ترک اعتیاد حشیش راهی به سوی نور انجام دهند.

بهترین داروی ترک اعتیاد حشیش در کلینیک راهی به سوی نور

در اینجا ما راه حل‌های روانپزشکی و درمانهای دارویی برای تسریع خروج سموم از بدن به کار می‌بریم و در عین حال ساختاری فراهم می‌کنیم تا بیماران بتوانند در برابر وسوسه مصرف دوباره حشیش مقاومت و آنرا کنترل کنند. به کمک برنامه سم‌زدایی تدریجی حشیش می‌توان از چرخه‌های مکرر عود اعتیاد جلوگیری کرد و آن را برای همیشه ترک کرد.

در این مرکز درمان با داروهای روانپزشکی انجام می شود که هیچ گونه وابستگی در شخص ایجاد نمی کنند. در طی دوره بستری نیز ویزیت روانشناس جهت سیر بیماری و ریشه یابی علت اعتیاد، ویزیت روانپزشک جهت تغییر دوز داروها نیز انجام می شود.

جديدترين روش مصرف داروي نالتروكسان استفاده از ايمپلنت آن است. از ويژگي هاي اين روش استفاده طولاني مدت بدون نياز به مصرف روزانه خوراكي آن است با اين روش همواره مقدار مشخصي از دارو وارد بدن ميشود.در درمان اعتياد و وابستگي به انواع مخدر ها مانند تریاک  و… و همچنين درمان وابستگي به الكل و ديگر مواد توهم زا ها مثل ماري جوآنا ( حشيش ) نيز مؤثر است.

اين روش باعث كاهش وسوسه ي فرد براي مصرف مجدد و هم چنين بروز علائم محروميت ناشي از عدم مصرف مواد مخدر ميشود و افرادديگر لذتي از مصرف نمي برنددر كلينيك تخصصي روانپزشكي و ترك اعتياد پیام بعداز سم زدايي ، كاشت نالتروكسان توسط جراح انجام ميشود و فرد بهتر است براي رواندرماني هفته اي يكبار به روانشناس و ماهي يكبار براي ويزيت روانپزشكي با دكتر خود در ارتباط باشد تا به نتيجة قطعي و بهبودي كامل خود برسد.

با توجه به ماهیت حشیش، روشهای مختلفی برای درمان اعتیاد به این ماده محرک اعتیادآور وجود دارد. اگر فکر می‌کنید در این زمینه نیاز به مشاوره تخصصی دارید، در تمام ساعات شبانه‌روز می‌توانید با مشاورین ما تماس بگیرید تا در اتخاذ این تصمیم‌های حیاتی به شما کمک کنیم.

ترک حشیش چقدر طول میکشد؟

ترک حشیش دغدغه بسیاری از افرادی است که به این ماده معتاد می شوند. به همین دلیل ما در این مطلب سعی داریم به بررسی این موضوع بپردازیم که بعد از ترک حشیش چه باید کرد؟ و برای ترک حشیش چه بخوریم؟ و راه های از بین بردن اثر حشیش چیست. در ادامه همراه ما باشید.

چگونه برای ترک حشیش اقدام کنیم؟

مصرف حشیش در سراسر ایالات متحده رایج است. اگرچه این ماده مخدر به طور گسترده در بسیاری از مناطق کشور جرم‌زدایی شده است، اما مصرف حشیش همچنان می‌تواند برای برخی افراد به سطوح اجباری و مشکل‌ساز پیش رود، در این مرحله ممکن است ترک مصرف برایشان دشوار باشد. افرادی که وابستگی قابل توجهی به حشیش در طول دوره مصرف خود ایجاد می کنند، ممکن است علائم ترک دردسرساز را نیز در هنگام تلاش برای ترک تجربه کنند که دوره بهبودی اولیه را نیز چالش برانگیز می کند.

مصرف حشیش چه تاثیری بر مغز دارد؟

استفاده مکرر حشیش خطرات خاصی را به همراه دارد. فردی که به طور منظم از حشیش استفاده می کند ممکن است در معرض خطر بیشتری برای ابتلا به اختلال مصرف حشیش باشد. حشیش همچنین با سایر خطرات سلامت جسمی و روانی همراه است. با افزایش قدرت غلظت متوسط ​​حشیش از جزء روانگردان اولیه آن، این خطرات ممکن است برای مصرف کنندگان افزایش یابد.

اجزای روانگردان حشیش از طریق یک سری از فعل و انفعالات شیمیایی بر مغز تأثیر می گذارد. تتراهیدروکانابینول اولین ترکیب شیمیایی مسموم کننده موجود در شاهدانه است. THC از نظر ساختار شیمیایی شبیه به کانابینوئیدهای طبیعی در بدن مانند آناندامید است. این شباهت به THC اجازه می دهد تا به گیرنده های کانابینوئیدی مغز متصل شود و عملکرد طبیعی سیستم اندوکانابینوئید را مختل کند. THC همچنین ترشح مقادیر بیشتر از حد طبیعی دوپامین را تحریک می کند که تا حدی مسئول بالا بودن لذت بخش آن است.

THC بر مغز کاربر در مناطقی که خلق و خو، حافظه، تفکر و تمرکز را کنترل می‌کند، تأثیر می‌گذارد. اثرات ماری‌جوانا ممکن است برای برخی افراد مطلوب باشد و عبارتند از:

اثرات THC روی مغز همیشه اثرات لذت بخشی ایجاد نمی کند. اختلال در مسیرهای عادی ارتباط مغز ممکن است گاهی منجر به اثرات ناراحت کننده ای مانند:

علیرغم این تصور رایج که حشیش کاملاً ایمن یا عاری از هرگونه پتانسیل اعتیادآور است، مطمئناً شواهدی وجود دارد که خلاف آن را نشان می دهد.

آیا حشیش اعتیاد آور است؟

وابستگی فیزیولوژیکی، که با سازگاری مغز و بدن با علف های هرز ایجاد می شود، یک ویژگی مشترک مرتبط با بسیاری از موارد اعتیاد به حشیش است. افرادی که به حشیش وابستگی پیدا می کنند ممکن است در طول زمان شروع به تولید کمتر انتقال دهنده های عصبی اندوکانابینوئید خود کنند و حساسیت زدایی شوند. به اثرات آنها اگر این اتفاق بیفتد، مصرف کننده سنگین حشیش ممکن است علائم ترک را تجربه کند، زمانی که مصرف ماده مخدر حشیش خود را کاهش دهد یا مصرف آن را به طور کامل متوقف کند.

راه های از بین بردن اثر حشیش

اگر باید بلافاصله در خانه کشیدن حشیش را متوقف کنید، به یاد داشته باشید که اطراف خود را با یک شبکه پشتیبانی گسترده احاطه کنید. در مواقع کناره گیری و ولع خوردن، داشتن افراد سالم و ایمن در اطرافتان می تواند راهی برای محافظت از شما در برابر عود بیماری باشد.

ایجاد یک طرح و داشتن یک هدف روشن می تواند به شما کمک بسیاری برای ترک حشیش نماید.

از شر لوازم مربوط به حشیش خلاص شوید. هنگام ترک حشیش در خانه، ممکن است بخواهید از شر وسایل مرتبط با سیگار کشیدن و مصرف حشیش خلاص شوید، مانند بونگ، پیپ، کاسه و ویپ.

عوامل محرک را شناسایی کنید و راهبردی برای مقابله با آنها تعیین کنید. محرک های شخصی شما برای تمایل به استفاده از حشیش ممکن است با افراد دیگر متفاوت باشد. اگر قصد ترک استفاده از علف های هرز را دارید، لازم است که نقاط فشار خود را در چه مواردی قرار دهید و راهبردهایی را برای مقابله سالم با آنها در نظر بگیرید.

یک شبکه پشتیبانی قوی بسازید. وقتی نوبت به هوشیاری یا حداقل کاهش مصرف مواد می‌رسد، بسیار مهم است که اطراف خود را با افراد سالم و حمایت‌کننده احاطه کنید که می‌خواهند به شما کمک کنند در مسیر تصمیم خود برای پرهیز از مواد مخدر بمانید. ایجاد یک شبکه حمایتی قوی به شما کمک می کند تا حشیش را ترک کنید و ارتباطات سالم حیاتی را برای شما فراهم می کند که فرد برای پرهیز از خودداری کند.

جایگزین علف هرز پیدا کنید اگر مصرف کنندگان حشیش در هنگام بروز هوس، جایگزینی جامع تری پیدا کنند، ممکن است ترک آن آسان تر باشد. فعالیت‌های بدنی مانند یوگا یا ورزش کردن، یا یافتن سرگرمی‌های جدید برای کنار آمدن با آن کمک خواهد کرد.

خروج از نسخه موبایل