گل آرایی در چه مراسم هایی به کار می‌رود؟

نکات و ویژگی های مهم دیزاین و گل ارایی مراسم و تشریفات

یکی از ضروری ترین ملزومات هر مراسم و تشریفاتی گل آرایی حالا چه مراسم ازدواج باشد (بله برون، نامزدی، حنابندان، عروسی و…) چه تولد و چه همایش ها و سمینارها و حتی مراسم ترحیم. این مقاله از مهارت گستر قصد داریم نکات و ویژگی های مهم دیزاین و گل ارایی مراسم و تشریفات را بیان کنیم. خواندن ادامه این مطلب را از دست ندهید.

گل آرایی مراسم ازدواج (از بله برون تا عروسی)

آموزش گل آرایی فنی حرفه ای اصفهان، گل زیبایی هر مراسمی را دو چندان می کند، حالا اگر مراسم ازدواج باشد می توان گل را از موارد اصلی آن برشمرد. این گل آرایی از سر در ورودی تالار یا باغ شروع شده و تا جایگاه عروس داماد ادامه خواهد یافت.

گل آرایی بله برون

اگر به فکر یک مراسم بله برون لاکچری و به یادماندنی هستید از دیزاین و گل آرایی آن غافل نشوید، یادتان باشد گل آرایی هر مراسم باید با تم آن همخوانی داشته باشد. گل آرایی بله برون، گل ارایی هدایا و جایگاه آن را شامل می شود.

شما می توانید انگشتر، هدایا و جایگاه آن را با شکل ها و مدل های مختلف گل آرایی کنید. اگر مجلس تان خودمانی است می توانید این کار را خودتان انجام دهید اما یادتان باشد شب قبل ایده هایی که در ذهن دارید را یکبار امتحان کنید، گل آرایی در انتهای تزئین اتاق انجام دهید تا گل ها شادابی خود را تا انتهای مراسم حفظ کنند. اما اگر مراسم شلوغی دارید و می خواهید همه چیز لوکس برگزار شود این کار را به یک متخصص حرفه ایی واگذار کنید.

نکته:

قبل از شروع گل آرایی میز از مرتب بودن گل ها اطمینان حاصل کنید و شاخ و برگ های اضافی را جدا کنید. حتما به تناسب گل ها با فضا و اندازه‌ی میز دقت کنید؛ اگر میز یا فضای اتاق کوچک است گل آرایی متناسب با آن را در نظر بگیرید.

گل آرایی سفره عقد ارتباط مستقیمی با چیدمان سفره و سبک آن دارد. همچنین نوع گل ها باتوجه به فصلی که مراسم در آن برگزار می شود متفاوت است. ترکیب رنگ سفید با رنگ های گرم برای دیزاین گل سفره عقد ایده آل است. برای باشکوه تر شدن این مراسم می توانید از ترکیب گل آرایی و شمع آرایی بهره ببرید.

نکته:

اگر سبک سفره‌ی عقد سنتی است ریسه های گل و تقارن طراحی گل ها مهم است در صورتی که در سبک های مدرن به علت نامتقارن بودن چیدمان و بالاتر بودن سطح سفره با زمین، تقارن گل آرایی را هم نخواهیم داشت.

گل آرایی مراسم حنابندان

مراسم حنابندان یک رسم قدیمی است و شب قبل از عروسی در خانه پدر عروس به منظور خداحافظی از خانه‌ی پدر صورت می گیرد. گل آرایی مراسم حنا بندان، مفصل و پر هزینه نیست و صرفا در حد گل آرایی سبد حنا و میز هدایاست. در گل آرایی مراسم حنا بندان سعی کنید از سبک های پر برگ و کلاسیک بهره بگیرید گل آرایی مراسم حنابندان باید پرگل به نظر برسد و در عین حال از گل های کمتری استفاده شود.

گل آرای میز کیک

گل آرایی مراسم عروسی

آموزش گل‌آرایی در آپارات، موثرترین رکن دیزاین مراسم عروسی گل آرایی آن است، این طراحی زمانی جلوه‌ی خود را نشان می دهد که مناسب با سبک مراسم، فضا و دکوراسیون انجام شود؛ همچنین متناسب با سلیقه‌ی عروس و داماد.

گل آرایی در ورودی مراسم از آن جهت اهمیت دارد که اولین جایی است که مهمانان با آن روبرو می شوند و برای باشکوه تر شدن آن، این دیزاین را بر روی سازه های بلند و یا به صورت طاق نصرت (هلالی) اجرا می کنند. همچنین با ایده های بادکنک آرایی عروسی میتوانید دیزان های شیک تری داشته باشید

نکته:

برای گل آرایی میز شام و میزهای تالار باید از گل های کوچک استفاده کرد و ارتفاع کار بین 20 تا نهایتا 35 سانتی متر باشد تا ارتفاع گل ها بر روی میز مانع دید افراد نشود. اما برای پایه گل های بزرگ مثل گل عروسی، ارتفاع گل آرایی هم اندازه ی ارتفاع پایه است. برای تسلط بیشتر روی پایه های بلند، پایه را روی زمین بخوابانید.

سبک ها، طرح ها و سلیقه های گوناگون باعث تفاوت و تنوع بسیار در تزئین جشن های تولد شده است اما امروزه کمتر جشن تولدی را شاهد هستید که گل آرایی نداشته باشد. اما این طراحی نکات حائز اهمیتی دارد که توجه به آنها ضروری است. انتخاب گل باید با توجه به سبک مراسم، تم تولد و هارمونی رنگ ها، فصل و ماه تولد و مقدار بودجه ای که برای اینکار در نظر گرفته شده انجام شود. اگر آموزش بادکنک آرایی را دیده اید میتوانید گل آرایی تولد را با بادکنک آرایی و دیزاین ربان و تور در هم آمیخت تا جلوه یبیشتری به کارتان بدهد.

بهترین هدیه برای تسکین و همدردی در مراسم ترحیم گل است، همچنین گل آرایی این مراسم باعث باشکوه تر شدن آن و انتقال حس مثبت و آرامش به مهمانان می شود، در گل آرایی مراسم ترحیم انتخاب نوع گل بسیار پراهمیت است. در این مراسم از گل های گلایل و داودی، میخک، ارکیده و… می توان استفاده کرد. بعلاوه این گل آرایی را می توانید همراه با شمع آرایی و میوه آرایی ترکیب کنید تا زیبایی آن را دو چندان می کند.

پایه های گل بسته به گلی که انتخاب می کنید، برای مجالس ترحیم و عروسی استفاده می شوند، بیاید آموزش پایه گل ترحیم را باهم شروع کنیم.

ابتدا با سیم و توری، اسفنج آبکش یا اسفنج سبز را به پایه ی گل می بندیم. البته اسفنج مخصوص پایه های بزرگ، اسفنج بلوک است که قالب بزرگتری دارد و تعداد گل بیشتری در خود جای می دهد. (اسفنج بلوک در واقع اسفنج خشک است، درست است که آب را به خود جذب نمی کند و گل زود از بین می رود اما برای پایه ی ترحیم زیاد استفاده می شود)

بعد نوبت برگ های پهن (پالم) است که دور تا دور پایه ی شما را می پوشاند، پالم را در چهار جهت اسفنج قرار دهید. یعنی بالا و پائین و چپ و راست. برای اینکه ابهت کارتان بیشتر شود، برگ پالم اولی را بلند تر از پالم جهت های دیگر بگیرید.

پرگل ترین و بهترین گل گلایل را در بالای کارتان تاج گذاری کنید. سپس نوبت گلایل های بعدی می رسد. هرچه پائین تر آمدید باید گلایل ها کوچکتر و کوتاه تر شوند. جهت گل آرایی در این نوع از بالا به سمت پائین است. پس طبقه ی دوم و پائین را هم طبق اصول طبقه ی بالا گل آرایی کنید. در گوشه ایی از کار، جایی برای پاپیون زدن نگه دارید. بعضی ها هم قاب را وسط کار می زنند و دور تا دور آن را تزئین می کنند که این هم یک مدل است.

نکته:

درست است که در این مراسم سلیقه ی اکثر افراد، گل هایی با رنگ تیره است اما این رنگ بیشتر غم و اندوه را در دل بازماندگان زنده می کند، می توانید از رنگ های روشن مثل سفید و زرد هم در گل آرایی این مراسم بهره ببرید.

گل آرایی سمینار و همایش ها

مهم ترین دلیل گل آرایی سمینارها و همایشها زیبایی بصری است پس گل آرایی در ورودی و مکان هایی که در معرض دید میهمانان باشد (استیج و پایین آن و میزهای وی آی پی) از اصلی ترین محل ها برای تزئین است. گل آرایی تشریفات را به هیچ وجه دست کم نگیرید زیرا هیچ چیز به اندازه ی گل، طروات و شادابی و حس خوب را به عزیزانتان منتقل نمی کند و همین باعث آمادگی آنها برای دریافت مطالب خواهد شد.

اصول گل ارایی پایه تشریفات هم مثل گل آرایی مراسم ترحیم است یا این تفاوت که رعایت دو مورد در آن اهمیت خاصی دارد: برگ آرایی و نقطه‌ی کانونی. در پایه گل های تشریفاتی برگ های سیکاس، استر، شمشیری، کردلین، دراسنا و انجیری مناسب هستند. در گوشه های کار هم اگر از برگ های لیندا و شمشیری برای آویزان کردن استفاده کنید. عیار کارتان چند برابر می شود.

نکته

برای گل آرایی تشریفات دانستن چند نکته بسیار اهمیت دارد. اولین نکته تازگی گل هاست؛ زمان برگزاری این همایش ها معمولا طولانی است و اگر از گل های تازه و با کیفیت استفاده نشود، پژمردگی و پلاسیده شدن آنها جلوه ی بسیار زشتی به مراسم تان خواهد داد.

دومین نکته رنگ گلهاست، که با توجه به برندینگ، رنگ سازمانی و رنگ پوسترها انتخاب می شود. هارمونی رنگ ها باعث بهتر شدن بازخورد دیزاین می شود، در گل آرایی مراسم و تشریفات از تضاد و تکرار می توان بهترین بهره را برد.

گل آرایی همایش

سوالات متداول پیرامون گل آرایی مراسم

در مراسم تولد چه مکان هایی را میتوانیم گل آرایی کنیم؟

گل آرایی میز تولد، کیک تولد و میز کیک، میز مهمان، میز شام، دسر و نوشیدنی، گل آرایی کف محل برگزاری جشن تولد و…

چرا در مراسمات ختم بیشتر از گل گلایل استفاده می کنند؟

گلایل بدین جهت مناسب ترین گل در مجلس ختم و ترحیم است که انتقال دهنده ی عمق احساسات و نماد احساس عمیق همدردی است.

گل آرایی مراسم عروسی به چه چیزهایی بستگی دارد؟

سبک عروسی وتم آن، فصل برگزاری عروسی، سلیقه ی عروس و داماد و هزینه و بودجه ایی که برای اینکار در نظر گرفته شده.

نمونه‌هایی از گل آرایی، اهمیت گل آرایی مراسم و تشریفات بر هیچ کسی پوشیده نیست. در این مقاله سعی کردیم به مهم ترین نکات گل آرایی در هر یک از مراسم های مهم بپردازیم. اما کنر اهمیت باید بدانیم که حتما این کار به متخصص آن واگذار کنیم و چناچه خودمان بخواهیم برای مراسمی گل آرایی انجام دهیم باید مهارت آن را نیز فرا بگیریم.

گل آرایی مراسم | در جوامع امروزی، با افزایش رفاه مردم، همه روزه شاهد مراسم­های متفاوت با مناسبت­های مختلف هستیم. مراسمات ممکن است به مناسبت جشن عقد یا عروسی، جشن تولد و جشن تعیین جنسیت یا مجلس ترحیم باشند. در هر صورت افراد سعی می­کنند مراسمی بی­نقص و باشکوه برگزار نمایند. پارامترهای زیادی برای برگزاری یک جشن بی­نقص مطرح است.

 ولی بی­شک یکی از مهم­ترین آن­ها دیزاین محل برگزاری مراسم است. از بین تمام وسایلی که ممکن است یک طراح برای دیزاین استفاده کند، گل­ها عامه پسندتر هستند و  می­توانند نظر اکثریت را جلب کنند. گل­ها به طور ناخوآگاه در افراد حس آرامش ایجاد می­کنند و انرژی مثبت می­دهند. گل­ ارایی مراسم  جلوه بیشتری به مراسمات می­دهد، شکوه مراسم را دوچندان می­کند و شادابی و طراوت را به همراه خواهد داشت.

با توجه به تنوع سلایق افراد و همچنین مناسبت­های خاص هر مراسم، ممکن است گل­های طبیعی یا مصنوعی برای تشریفات مجالس مورد نظر انتخاب شوند. گل­آرایی نیاز به تجربه و مهارت دارد و هرکسی از پس آن برنمی­آید. ترکیب درست گل­ها با یکدیگر و همچنین همخوانی آن­ها با محیط (چه از نظر ترکیب رنگی و از نظر تناسب با فضا) امری بسیار مهم است. در انتخاب نوع گل­ها باید به نوع مراسم، فصل برگزاری مراسم، کیفیت و شادابی گل­ها توجه ویژه­ای کنیم زیرا یک گل­آرایی نامناسب و نامرتب می­تواند تاثیر عکس داشته باشد.

گل ­آرایی مراسمات عقد، عروسی، بله­برونبرای داشتن یک مراسم عقد یا عروسی باشکوه و ایجاد یک فضای رمانتیک لازم است گل­آرایی این مراسمات به دقت و با سلیقه انجام شود. روز عقد یا عروسی روز بسیار مهمی برای عروس و داماد است و عکس­هایی که از آن مراسم­ها گرفته می­شود، یادگاری­هایی بسیار گران­بها از آن مراسم­هاست، یک گل­آرایی حرفه­ای تاثیر بی­نظیری بر گیرایی این یادگاری­ها خواهد گذاشت.

جایگاه عروس و داماد، هدایا و حلقه­ها گزینه­های خوبی برای پیاده­سازی دیزاین است. گل­ آرایی مراسم عقد باید متناسب با سفره عقد باشد. سبک سفره می­تواند تعیین کننده ی نحوه چینش گل­ها و نوع و رنگ آن­ها باشد. در نظر گرفتن همه این نکات در کنار یکدیگر کار ساده­ای نیست و نیازمند تخصص است تا این روز مبارک به بهترین نحو برگزار شود.

گل آرایی مراسم تولد

گل­آرایی یکی از عناصر مهم دیزاین یک مراسم تولد منحصربه­فرد است. طراحان حرفه­ای، ماه تولد فرد را در انتخاب گل دخیل می­کنند زیرا گفته می­شود که هر ماه گل مخصوص خود را دارد. همچنین هر تولد، تم مخصوصی دارد و انتخاب گل­ها باید متناسب با رنگ آن تم انتخاب شود. روز تولد هر فرد، روز اختصاصی اوست و نباید از سلیقه شخصی فرد نیز غافل شد.

سن و جنسیت فرد نیز در انتخاب رنگ و نوع گل موثر است. مهمانان مراسم تولد نیز در نوع گل ­آرایی مراسم تولد موثرند؛ برای مثال یک تولد دونفره عاشقانه گل­آرایی متفاوتی با تولد یک دختر 5 ساله خواهد داشت. توجه و در نظر گرفتن تمامی این نکات و کمک گرفتن از یک تیم حرفه­ای و تخصصی می­تواند شما را به نتیجه بهتری برساند.

گل ­آرایی مراسم ترحیمافراد از گل­ها در جهت انتقال حس آرامش در مراسم­های ترحیم استفاده می­کنند. نحوه گل­ آرایی مراسم ترحیم شاید بیشتر از مراسم های دیگری حساس است زیرا انتخاب­ها از لحاظ رنگ و نوع گل ها محدودیت خاص خود را دارد. هر گل یک معنی نمادین دارد و با استفاده از این معانی می­توان انتخاب درست­تری انجام داد.

برای مثال گل لیلیوم سفید که معمولا در مراسم ترحیم مورد استفاده قرار میگیرد، نمایان­گر پاکی روح و رسیدن به آرامش از دست رفته است. معمولا گل­هایی که در مراسمات سوگواری استفاده می­شود سفید هستند. میخک، زنبق و رز نمونه­ای گل­های مورد استفاده در مراسم ترحیم است. توجه به نکات مخصوصا در مراسمات شلوغ و پرجمعیت ضروری است و بهتر است که از افراد باتجربه در این زمینه استفاده شود.

نتیجه

همان­گونه که گفته شد گل­آرایی یکی از ملزومات یک مراسم زیبا و خاص است که نباید تاثیر آن در کیفیت برگزاری مراسم را نادیده گرفت. سلیقه افراد متفاوت است و ممکن است هر فردی، یک سبک از گل­ آرایی مراسم را بپسندد اما بی­شک کمک افراد متخصص نتیجه بهتری خواهد داشت. سپردن کار گل آرایی مراسم به دست یک تیم باتجربه که سال­ها در این زمینه فعالیت داشته اند، از استرس انجام کارها میکاهد و رضایت همگان را جلب می­کند.

نکات مهم برای گل آرایی و دیزاین ورودی مراسمات مختلف

یکی از نکات مهم برای گل آرایی و دیزاین ورودی مراسمات مختلف، توجه به کیفیت و تازگی گل‌هاست. اگر گل‌های به کار رفته برای گل آرایی، تازه نباشند، اصلاً جلوه خوبی نخواهند داشت.

1) هامورنی رنگ ها

از دیگر نکات مهم جهت گل آرایی می‌توان به رعایت هارمونی رنگ‌ها اشاره نمود. به طور کلی، رنگ‌ها به سه دسته خنثی، گرم و سرد، تقسیم بندی می‌شوند که لازم است برای گل آرایی و دیزاین ورودی، به رنگ گل‌ها دقت داشته و از رنگ‌های ترکیبی از هر سه دسته، استفاده نمایید.

2) تناسب رنگ با مراسم

تناسب رنگ با مراسم نیز از دیگر نکات مهم گل آرایی مجالس می‌باشد. به این معنا که گل آرایی مجالس ختم و ترحیم با گل آرایی مجالس شادی، متفاوت است. یکی از مشهودترین این تفاوت هم، تفاوت در رنگ گل‌ها در گل آرایی و دیزاین ورودی است. مناسب‌ترین رنگ گل برای گل آرایی مجالس شادی، قرمز و صورتی و برای مراسم ختم و ترحیم، سبز و سفید می‌باشد.

3) نوع و میزان گل آرایی

یکی دیگر از نکات مهم برای گل آرایی مراسمات مختلف، نوع و میزان گل آرایی است که باید به اندازه انجام گیرد. از آنجایی که مراسمات عروسی از اجزای مختلفی تشکیل شده‌اند، باید تناسب استفاده از اجزای مختلف به خوبی رعایت شود تا همه چیز به چشم آید.

4) مقدار بودجه

توجه به بودجه از دیگر نکات مهم برای گل آرایی است، زیرا قیمت گل آرایی مجالس، مختلف است. قیمت گل آرایی مجالس با توجه به حجم گل‌های به کار رفته، میزان کار روی آن‌ها و … متفاوت است. برخی از افراد به اشتباه تصور می کننند فقط گل آرایی‌هایی که با حجم زیادی گل صورت گرفته، زیبا هستند در صورتی که اینگونه نیست و بسیاری از انواع گل آرایی و دیزاین با حجم گل کم وجود دارد که بسیار هم زیبا هستند. به طور کلی هزینه گل آرایی مجالس عروسی، تولد و مجالس ختم و ترحیم به عوامل مختلفی، بستگی دارد.

هر چه به مراسم عروسی نزدیک تر میشویم مشغله شما هم بیشت خواهد شد برای صرفه جویی در وقت و انرژی میتوانید از خدمات خرید گل آنلاین گلفروشی VIP Shop بهره ببرید تا ممحصولات و خدمات گل آرایی را با بهترین هزینه و بالاترین کیفیت تقدیم شما عزیزان نمایند.

گل آرایی مراسم عروسی

یکی از اصلی ترین موارد استفاده از گل در مجالس شادی می باشد. در هر مرحله از مراسم های ازدواج تزئینات گل و گل آرایی حرف اول را در هر چه بهتر برگزار شدن آن مراسم میزند.

از همان ابتدای مراسم عروسی وقتی وارد تالار و یا باغ عروسی میشویم گل آرایی ورودی تالار و سر در باغ اولین جایی ست که خودنمایی میکند. تزیین راه پله و محل عبور مهمان ها با گل های زیبا، گل آرایی میز پذیرایی ، میز شام و میز کیک در مراسم عروسی نمونه های گل آرایی مجالس عروسی که برای تشریفات مهمانان عزیز انجام میشود.

در مراسم عقد و عروسی توجه همگان به عروس و داماد به همین خاطر گل آرایی جایگاه عروس و داماد، تزئین سفره عقد با گل و شمع و دیگر تزئینات، از جمله مهم ترین قسمت های گل آرایی هستند که نیاز به ظرافت و دقت بیشتری میباشد.

با مشاهده عکس های گل آرایی مجالس میتوانید ایده های عالی برای اجرای لوکس و VIP گل آرایی برای خنچه عقد عروس، خرید عروس، میوه آرایی شب یلدا، مراسمات بله برون، حنابندان، خواستگاری و دیگر مراسم داشته باشید.

گل آرایی تولد

یکی از مراسمات جشن و شادی که از گل آرایی برای تزئین و استقبال از مهمانان استفاده می‌کنند، جشن‌های تولد می‌باشد. گل آرایی تولد با توجه به عواملی نظیرتم جشن تولد، نحوه چیدمان و دکوراسیون جشن، تزئینات و … انجام می‌گیرد تا هیچ کدام از آن‌ها جلوه خود را از دست ندهند. یکی از نکات مهم در گل آرایی تولد، انتخاب گل مناسب می‌باشد؛ لازم به ذکر است که نوع گل برای گل آرایی در جشن تولد در اغلب اوقات براساس ماه تولد فرد، مشخص می‌شود.

منظور از گل آرایی جشن تولد، گل آرایی میز کیک، گل آرایی کیک تولد، گل آرایی میز مهمانان، گل آرایی میز شام، دسر و نوشیدنی، گل آرایی کف محل برگزاری جشن تولد و … می‌باشد که هر یک از ان‌ها باید متناسب با دیگر اجزای تشکیل دهنده میز و … انجام گیرد تا در کنار هم جلوه زیبایی به تم تولد دهند.

گل آرایی مجالس ختم و ترحیم

همانطور که در مقدمه به آن اشاره نمودیم در بسیاری از مراسمات ختم و ترحیم نیز به منظور ایجاد آرامش در میان دوستان و آشنایان فرد مرحوم شده از گل آرایی استفاده می‌کنند.

از جمله گل‌های مناسب برای گل آرایی مجالس ختم و ترحیم می‌توان به گل رز، گلایل، زنبق، رز، لیلیوم (سوسن)، میخک، گل نرگس، لاله، گل بنفشه، سنبل، ارکیده و … اشاره نمود. اگر تا به حال برای مراسم سوگواری سفارش تاج گل داده باشید مشاهده خواهید کرد که از گل ها و رنگ های مخصوصی برای اینگونه محافل استفاده می شود.

گل گلایل

گل گلایل یکی از مناسب‌ترین گل‌ها جهت گل آرایی مجالس ختم و ترحیم می‌باشد. گل گلایل، نماد احساس عمیق است و به همین منظور، مناسب مراسمات ترحیم است

گل زنبق

یکی دیگر از گل‌هایی که برای گل آرایی در مراسمات مختلف و به ویژه گل آرایی مجالس تسلیت مورد استفاده قرار می‌گیرد، گل زنبق می‌باشد. گل زنبق، دارای تنوع رنگ است، اما مناسب‌ترین رنگ برای مراسم ختم، رنگ سفید آن است.

گل آرایی مجالس ختم و ترحیم با استفاده از گل زنبق به معنای پاکی روح فرد فوت شده می‌باشد.

گل رز

از دیگر گل‌های مناسب برای اینگونه مراسمات، گل رز می‌باشد که می‌توانید از رنگ‌های مختلف و مناسب آن برای مراسم ختم، استفاده نمایید

خروج از نسخه موبایل