کابین آسانسور مدرن

کابین آسانسور مهمترین و اساسی ترین قسمت آسانسور است. کابین آسانسور قطعه ای مکانیکی است که افراد برای جابجایی بین طبقات از آن استفاده می کنند. ظاهر کابین و ایمنی بسیار مهم است. و در طراحی کابین باید به این دو جنبه توجه ویژه داشت. کابین از قسمت های مختلفی تشکیل شده است. مهم ترین قسمت های کابین عبارتند از: چارچوب ، یوغ، سکو یا محل ایستادن مسافران و دیوارها. با توجه به سلیقه طراح متفاوت است و یکی از اجزای مهم میباشد که حتما باید از یک شرکت آسانسور معتبر برای دریافت قیمت و خرید کابین آسانسور استفاده شود.

کابین آسانسور علاوه بر اجزای اصلی، دارای یک سری لوازم و تجهیزات از جمله: سقف، کف، در، دستگیره، شستی آسانسور و صفحه نمایش و موسیقی و … می باشد. این مطالب با توجه به سلیقه طراح و سازندگان کابین های زیبایی متفاوت خواهد بود.

ایمنی کابین آسانسور

ایمنی مهمترین اصل در طراحی آسانسور است. و این سوال بسیار مهم است. قسمت های مختلف کابین مانند دیوارها، سقف، کف، چارچوب و کفشک کابین باید مقاومت کافی در برابر نیروهای وارده داشته باشند. در ساختار داخلی نباید از مواد مستعد آتش سوزی یا موادی که در اثر گرما گازهای خفه کننده منتشر می کنند استفاده شود.

اجزای کابین آسانسور

اتاق دارای یک سری ویژگی های اساسی است که عبارتند از:

1. قاب یا یوک

قاب کابین یا یوک اسکلت فلزی است که مجموعه کابین آسانسور را می پوشاند. ساختار پشتیبان اتاق نامیده می شود. این قاب معمولاً از فلز بادوام ساخته می شود که سایر لوازم جانبی به آن متصل می شوند.

وزن کابین به همراه وزن سرنشینان با استفاده از یوک یا همان قاب به کابل های کششی یا سیستم هیدرولیک منتقل می شود، بنابراین تنظیم قاب برای جلوگیری از حرکت کابین بسیار مهم است.

2.درب سرنشین

درب کابین یکی از مهم ترین اجزای کابین آسانسور است. درب آسانسور نقش مهمی در حفاظت از سرنشینان و جلوگیری از برخورد با دیوار چاه در حین حرکت ایفا می کند. درب کابین برای مدل های دو یا سه تایی طراحی شده است. می تواند نیمه اتوماتیک یا تمام اتوماتیک باشد.

3. کفپوش کابین آسانسور

کف کابین می تواند تزئینی باشد. کفپوش ها را می توان از پارکت، پی وی سی، لمینت، مرمر و سنگ معمولی ساخت. کفپوش های پی وی سی به راحتی تمیز می شوند و مقاومت و دوام بالایی دارند. کف های سنگی کابین آسانسور می تواند به صورت سنگ مرمر و گرانیت باشد. مهمترین نکته در انتخاب کفپوش ها این است که این کفپوش ها بسیار سنگین هستند.

در طراحی کف کابین و استفاده از متریال باید وزن سرنشینان در نظر گرفته شود و طراحان و سازندگان باید به تعادل در وضعیت ثابت توجه ویژه ای داشته باشند. بارگیری باید به اندازه ای باشد که ثابت و در مرکز ثقل باشد بدون اینکه نیروی زیادی به کفشک های تعلیق وارد شود.

4. دیوار کابین آسانسور

دیوارهای اتاق نیز بخشی تزئینی از فضای داخلی خودرو هستند. دیوارهای اتاق، آینه یا ورق فولادی گالوانیزه پانوراما را ترکیب کنید. می توان آن را از ام دی اف ساخت.

5. دیوارهای مرکب

در این نوع کابین آسانسور دیوارها از تخته های کامپوزیت فرمیکا و تخته استیل یا ام دی اف با استیل ساخته شده و بسیار متفاوت است.

6. دیوار فولادی

دیوارهای فولادی یکی از محبوب ترین دیوارها هستند. این دیوار وزن کمتری نسبت به دیوار شیشه ای دارد.

7. دیوار خیابان

استفاده از این دیوارها در ساختمان های تجاری، ادارات و برج ها رایج است. از آنجایی که در این مکان ها از آسانسورهای مخصوصی برای حمل بار و اثاثیه استفاده می شود، موضوع دکوراسیون اهمیت چندانی ندارد. بنابراین مقاومت دیوار کابین آسانسور در برابر ضربه بسیار مهم است. بنابراین برای دیوار کابین از ورق های گالوانیزه استفاده می شود.

8. دیوار شیشه ای

این دیوارها از نظر زیبایی شناسی بسیار مهم هستند. و بیشتر آنها تزئینی هستند با توجه به درخواست مشتری یک یا هر سه دیوار از شیشه ساخته شده است. کابین ها را می توان به شکل های مختلف، مسطح یا نیم دایره ای طراحی کرد.

9. دیوار ام دی اف

دیوارهای ام دی اف در برابر آلودگی و ضربه بسیار مقاوم هستند. این دیوارها رنگ های متنوعی دارند و می توانند با هر نوع طرحی مطابقت داشته باشند.

10. آینه کابین آسانسور

معمولاً در تمامی آسانسورها آینه نصب می شود. آینه ها باعث می شوند فضای داخلی کابین بزرگتر از اندازه آن به نظر برسد. این مشکل می تواند استرس و ترس افراد از محیط داخلی را کاهش دهد. لازم به ذکر است که نصب یا نصب آینه های فاقد گواهینامه می تواند منجر به حوادث شود.

11. سقف خانه

برای تزئین سقف آسانسور می توانید از سقف های کاذب با نورپردازی های مختلف استفاده کنید. سقف می تواند از ورق های کامپوزیت، فرمیکا یا انواع فلز و فولاد تشکیل شده باشد.

12. روز دست کابین

دستگیره یکی دیگر از اجزای کابین آسانسور است که علاوه بر زیبایی، کاربردهای زیادی نیز دارد. دسته علاوه بر ایجاد فضا برای آینه می تواند ابزاری برای کمک به افراد مسن و ناتوان برای ایستادن باشد.

13. پنل شستی کابین

شستشوی کابین خلبان هم جنبه کاربردی و هم جنبه تزئینی دارد. بنابراین در انتخاب کفش علاوه بر کیفیت، زیبایی را نیز باید در نظر گرفت. برای زیبا جلوه دادن کابین

14. فتوسل

فتوسل قطعه ای است که به درب آسانسور متصل می شود. این قسمت از بسته شدن درب در صورت وجود مانع بین آنها جلوگیری می کند.

15. هواکش کابین آسانسور

گاز برای تهویه مطبوع خانه استفاده می شود. تهویه مطبوع باید در قسمتی از کابین قرار گیرد که هوا به داخل و خارج از کابین جریان یابد.

تعمیر و نگهداری کابین

تعمیر و نگهداری آسانسور می تواند عمر مفید آن را افزایش دهد. بنابراین، آسانسور باید به طور دوره ای نگهداری شود. در صورت لزوم، قطعات آسیب دیده را تعویض یا تعمیر کنید. توجه به ظرفیت عملیاتی و رعایت نظافت آن بسیار مهم است.

قیمت کابین آسانسور

هزینه خانه به عوامل مختلفی از جمله مواد، مصالح و مصالح بستگی دارد. دکوراسیون در خانه نیز در تعیین قیمت خانه موثر است. قیمت کابین آسانسور بر قیمت آسانسور 1401 نیز تاثیر گذار است که باید درست بررسی و انتخاب شود و این کار باید توسط یک شرکت آسانسور معتبر انجام شود.

اندازه کابین بستگی به کاربری کابین دارد. به عنوان مثال، ابعاد آسانسور تخت، آسانسور خودرو، بالابر آمبولانس با آسانسورهای معمولی مورد استفاده در ساختمان متفاوت است.

حداقل فاصله بدنه خودرو با سطح داخلی دیوار 2 سانتی متر و حداکثر فاصله 5 سانتی متر است.

فضای بین قاب و کابین در صندلی سرنشین با قطعات صاف مانند قطعات لاستیکی یا فنری پر شده است. از لرزش ناشی از حرکت جلوگیری می کند.
فضای ارزان و قابل استفاده کابین آسانسور متناسب با ظرفیت آن است. این فضا توسط سقف و کف کابین احاطه شده است. خروجی های کابین عبارتند از: درب کابین، سیستم تهویه، درب خروج اضطراری.

نورپردازی در کابین

سیستم روشنایی برای نورپردازی فضای داخلی کابین استفاده می شود. فلورسنت محبوب ترین نوع نورپردازی است.

اندازه و ابعاد کابین استاندارد

طبق هنجارها و استانداردهای ظرفیت بالای 2500 کیلوگرم، به ازای هر 100 کیلوگرم افزایش، 16 سانتی متر به حداکثر مساحت داخلی کابین اضافه می شود.

انواع کابین آسانسور مدرن

کابین آسانسور مدرن به دسته های مختلف زیر طبقه بندی می شود:

این نوع کابین در آسانسورها اجرا و اجرا می شود. این کابین ها در ارتفاع های مختلف استفاده می شوند. از نظر ایمنی و امنیت در سطح پایینی قرار دارند. یک نیمه کابین از یک طبقه و یک حصار در اطراف آن تشکیل شده است.

تمامی کابین ها دارای امنیت بالایی هستند. از آنها در آسانسورها و آسانسورها استفاده می شود و برای جابجایی افراد بین طبقات استفاده می شود.

جنس کابین آسانسور به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله: وزن مجاز کابین، ظرفیت آسانسور، قدرت موتور، منطقه ای که آسانسور در آن نصب شده است، و تأثیر روشنایی، نور خورشید. در آسانسور .

به عنوان مثال، اگر نور مستقیم خورشید به کابین برخورد کند. به دلیل انعکاس نور نباید از فولاد ساخته شود. یا اگر آسانسور باربری است به دلیل وزن زیاد برای استفاده از فولاد مناسب نیست.

نکات مهم برای افزایش ایمنی کابین آسانسور مدرن

ایمنی و امنیت خودرو موضوع بسیار مهمی در طراحی آسانسور است. این امر مستلزم کمک کارشناسان طراحی آسانسور است. و توجه به متریال به کار رفته در طراحی کابین.یکی از خطراتی که می تواند ایمنی کابین آسانسور را تحت تاثیر قرار دهد آتش سوزی است. در همین حال، بررسی کنندگان استاندارد محصولات قابل اشتعال را رد می کنند. تمامی این موارد برای دریافت گواهینامه بالابر دائمی باید رعایت شود.

گاهی اوقات ممکن است لرزش یا ضربه در کابین وجود داشته باشد. این لرزش می تواند دلایل زیادی داشته باشد. لرزش می تواند عمودی یا افقی باشد. لرزش مداوم می تواند به سیستم آسانسور آسیب جدی وارد کند یا ایمنی آن را به خطر بیندازد.لرزش آسانسور می تواند ناشی از مشکلات نصب و بی دقتی در عملکرد آن باشد.نصب آسانسور یک کار تخصصی است و باید با دقت زیادی انجام شود.

فضای داخلی آسانسور یکی از مهم ترین و مهم ترین قسمت های آسانسور است. چون مردم با اموال سروکار دارند. بنابراین ایمنی و راحتی افراد در کابین بسیار مهم است. به همین دلیل انتخاب پرده بسیار مهم است. داشتن انتخاب درست؛ همه عوامل باید در نظر گرفته شود.

کابین آسانسور مدرن

همانطور که در بالا اشاره شد. کابین مهم ترین قسمت آسانسور است و برای جابجایی افراد و افراد درگیر در این قسمت استفاده می شود. بنابراین زیبایی و ظرافت آن بسیار مهم است.رضایت مردم از یک کابین شیک و زیبا بیشتر است و فضای کابین برایشان دلپذیر و جذاب خواهد بود.یک کابین شیک به طور قابل توجهی بر کیفیت و جذابیت آسانسور تأثیر می گذارد و رضایت مشتری را به دنبال دارد.

در طراحی آسانسورهای شیک و پرطرفدار از مواد و محصولات با کیفیت و تنوع بالا استفاده شده است. در دیوارهای کابین از مواد مختلفی مانند شیشه، استیل، ام دی اف و فرمیکا استفاده شده است.

طراحی کابین های شیک و جذاب با استفاده از متریال های مرغوب و متنوع علاوه بر جذب مشتری، تاثیر بسزایی در امتیاز و کیفیت ساخت در محل نصب دارد. این مشکل می تواند تاثیر مستقیمی بر قیمت ساختمان داشته باشد. بنابراین به جرات می توان گفت که نقش کابین در امتیاز ساختمان موثر است.

نسخه جدید آسانسور کابین استاندارد

* با درب قابل تقسیم به بالا یا ارتفاع کمتر از یک متر فقط در صورتی مجاز است که مساحت قسمت اضافی به قسمت قابل استفاده اضافه شود. کابینه.
تعداد مسافران می تواند:
الف) با تقسیم بار اسمی (جدول 1) بر 75 و گرد کردن نتیجه به کمترین عدد صحیح یا استفاده از (جدول 2) که مقدار کمترین مقدار را به دست می‌دهد.

خروج از نسخه موبایل