آموزش عکاسی در منزل|عکاسی محصولات تجاری در خانه

با این آموزش عکس محصولات را در خانه بگیرید و تصاویر را با دوستانتان در شبکه های اجتماعی اشتراک بگذارید و پروژه های جدید بگیرید.با راه اندازی نورپردازی ساده اما موثر، عکس‌های محصولات را به سبک تبلیغاتی،صنعتی و چشم نواز در خانه ثبت کنید.

عکاسی از محصولات تجاری و صنعتی را اغلب می توان به عنوان یک ژانر فرمول و کسل کننده از عکاسی در نظر گرفت. این یک تصور اشتباه است، زیرا عکاسی محصولات به صورت صنعتی و تبلیغاتی چالش‌های بسیار زیادی دارد.

در شرایط فعلی ایران به دلیل کرونا و قیمت بالا اجاره ملک، بیشتر ما در خانه کار می کنیم، که در هنگام تلاش برای گرفتن یک عکس  تبلیغاتی به سبک استودیویی، یک لایه چالش به عکاسی اضافه می‌کند. چیزی که این موقعیت به آن نیاز دارد، کمی نگرش و همچنین توانایی تفکر خارج از چارچوب است.

به دنبال راه هایی برای ایجاد جلوه ها با استفاده از آنچه در دست دارید باشید. برای این عکس، خلاصه این بود که یک تصویر درجه یک از یک ساعت در محیطی تولید شود که دوام و جذابیت جهانی آن را نشان دهد.این محصول در منزل و با استفاده از تجهیزات موجود در منزل عکاسی شده.در ادامه مقاله روال عکاسی این محصول را با هم مرور می‌کنیم.

اما از آنجایی که فضا محدود بود و عکاس فقط تجهیزات محدودی در دسترس داشت – بدون فضای اختصاصی استودیو – کمی نوآوری لازم بود.

تصویر نهایی از ترکیبی از تکنیک‌های کاربردی و نرم‌افزاری و راه‌اندازی نور ساده در یک استودیوی خانگی استفاده می‌کند.

راه اندازی

چند چیز کلیدی وجود دارد که برای این عکاسی نیاز دارید. در درجه اول به یک لنز تله فوتو نیاز دارید (ما از 70-200 میلی متر استفاده کردیم). شما همچنین به یک فلاشر بی سیم با یک سافت باکس، برای کاهش نور نیاز دارید.در نهایت یک سطح بازتابنده برای عکاسی نیاز دارید.

مراحل عکاسی تبلیغاتی و صنعتی در منزل

01 دوربین را در مکان مناسب قرار دهید

از آنجایی که ما محصول را روی یک سطح کوچک و با کمترین فضای اطراف عکس می گیریم، دوربین را پایین بیاورید تا رو به  روی محصول قرار گیرد. این همچنین باعث می شود که پس از ترکیب بندی، چشم انداز ساعت و محیط در تصویر نهایی همسو شود.

02 فوکوس و میزان نوردهی را تنظیم کنید

برای جلوگیری از سردرگمی با پس‌زمینه سیاه،از نور سنجی نقطه‌ای استفاده کنید. به حالت دستی بروید و این تنظیمات را قفل کنید تا از تغییرات غیرمنتظره جلوگیری کنید. روی سوژه فوکوس کنید و سپس برای تنظیم دقیق و جلوگیری از فوکوس مجدد بین عکس ها به فوکوس دستی بروید.

03 محصول را روشن کنید

نور را در یک طرف محصول قرار دهید و یک عکس آزمایشی بگیرید. سپس نور را به اطراف حرکت دهید تا جلوه های نوری مختلف را امتحان کنید، که در صورت لزوم می توانند بعداً با هم ترکیب شوند. در اینجا از یک چراغ برای روشنایی هر دو طرف و بالای محصول استفاده شده است.

در صورتی که تجهیزات عکاسی ندارید و یا وقت لازم برای عکاسی محصولات و خدمات خود ندارید ما رخ نت را به شما پیشنهاد می‌کنیم.به همین منظور برای دریافت قیمت عکاسی صنعتی و تبلیغاتی و شرایط عکاسی محصول روی لینک عکاسی صنعتی در اصفهان رخ نت کلیک کنید.

04 قدرت فلاش را تنظیم کنید

از کم شروع کنید و به تدریج خروجی فلاش را افزایش دهید تا نور محیط اتاق را تحت تأثیر قرار دهد. فلاش را تا حد امکان به سوژه نزدیک کنید تا نور فراهم شود و برای کنترل بهتر کنتراست، آن را با چرخاندن نور به گونه ای پر کنید که فقط محصول را روشن کند.تمام تلاش خود را بکنید که تمامی اجزا محصول برای عکاسی روشن باشد.

05 ساختار نور متفاوت

سختی نور را با تغییر فاصله بین فلاش و سوژه و با عکاسی با و بدون دیفیوزر تغییر دهید. این می تواند سایه های مختلف و اشکال برجسته در نواحی مختلف محصول ایجاد کند که می توان آنها را در ادیت ترکیب کرد.

06 عمق میدان را بررسی کنید

در عکاسی محصول، وضوح از اهمیت بالایی برخوردار است. برای اطمینان از تناسب ساعت با محیط خود در عکس نهایی، به وضوح از جلو به عقب نیاز دارد. حداقل تا حد f/11 توقف کنید، تا 100 درصد بزرگنمایی کنید و یک بررسی کنترل کیفیت انجام دهید.

در حال ویرایش عکس

01 تصاویر را وارد نرم افزار کنید

تصاویر محصول خود را به لایت روم وارد کنید و همه آنها را در نمای شبکه مشاهده کنید تا سبک نورپردازی در هر فریم را ارزیابی کنید. با تغییر موقعیت نور هنگام عکاسی روی سه پایه، ترکیبی مشابه اما با جهت های نوری متعدد خواهید داشت.عکس مورد نظر را انتخاب کنید و ادیت را شروع کنید.

02 محصول را روتوش کنید

تصویری را انتخاب کنید که کمترین انعکاس را در قسمت های ضروری مانند صفحه ساعت داشته باشد.

03 نورپردازی کامپوزیت

عکسی با نورپردازی ایده‌آل برای بالای ساعت، برجسته‌سازی بیش از حد روی صورت دارد. بنابراین این ناحیه با استفاده از ابزار Pen (P) از فریم دیگری انتخاب شده و بر روی تصویر پایه ترکیب می شود که بازتاب و محدوده تونال بهتری دارد.

04 آب را اضافه کنید

یک سند فتوشاپ جدید ایجاد کنید، آن را با رنگ سیاه پر کنید، تصویر بسته بندی پلاستیکی را به تک رنگ تبدیل کنید و آن را روی پس زمینه جدید بکشید. حالت ترکیبی را به Screen تغییر دهید. از Distort (Image > Transform > Distort) برای قرار دادن بافت در بالای کادر استفاده کنید.

05 اثر آب را مخلوط کنید

جلوه پلاستیکی را رنگ کنید تا مانند سطح یک اقیانوس به نظر برسد. از Layer > New Adjustment Layer > Hue/Saturation استفاده کنید. Colorize را تیک بزنید و رنگ آبی را انتخاب کنید. یک ماسک به لایه پلاستیکی اضافه کنید و از Radial Gradient برای محو کردن لبه ها استفاده کنید.

06 کامپوزیت را تمام کنید

تصویر ساعت را روی سند پس‌زمینه بکشید، یک لایه ماسک اضافه کنید و هر گونه جزئیات جانبی را پاک کنید. با استفاده از یک برس نرم، مقداری غبار آبکی رنگارنگ اضافه کنید تا فضا پر شود. برای شبیه سازی نور فیلتر، چند بار با یک براش روی یک لایه جدید کلیک کنید و از Motion Blur استفاده کنید.

پس از پایان عکاسی،محصولات برای معرفی خود به دیگران میتوانید از اینستاگرام استفاده کنید.یک قاب زیبا برای بارگذاری نمونه‌کارها در اینستاگرام طراحی کنید و نمونه کار های عکاسی خود را در آن قرار دهید.تبلیغ برای پیج خود انجام دهید و پروژه های بیشتری بگیرید. در صورتی که به ادمین اختصاصی برای اینستاگرام نیاز دارید لطفا روی لینک ادمین اینستاگرام در اصفهان کلیک کنید.

آژانس دیجیتال مارکتینگ رخ نت در زمینه طراحی سایت، سئو،تیزر تبلیغاتی و عکاسی صنعتی و تبلیغاتی در شهر اصفهان فعالیت می‌کند.

برای کسب اطلاع از شرایط روی لینک دیجیتال مارکتینگ در اصفهان رخ نت کلیک کنید.

خروج از نسخه موبایل