کاهش سریع التهاب جوش صورت با ۷ روش خاص!

آزلائیک اسید با اثر بر ملانوسیت ها می تواند لک های بعد از التهاب جوش را بهبود بخشد. شایع ترین عارضه آنها عبارت اند از قرمزی، خارش، سوزش، پوسته ریزی و حساسیت به نورآفتاب است. بنابراین به بیماران تأکید می شود درمان خود را شب هنگام و از مقادیر بسیار کم شروع کنند و در طی روز از ضد آفتاب استفاده کنند. دارو نه تنها روی ضایعات آکنه، بلکه در کل ناحیه درگیر استفاده می شود. این دارو ابتدا برای درمان فشار خون و بعضی دیگر از مشکلات قلبی عروقی ساخته شد، اما این دارویی است که با مصرف کم می تواند باعث کمک به آکنه های هورمونی شود. براساس پژوهش ها، حتی یک دوره کوتاه مدت چهار هفته ای درمان با آزیترومایسین در 20% بیماران باعث کاهش التهاب شده است.

ماست علاوه بر این اگر به صورت موضعی روی پوست استفاده شود فایده های شگفت آوری دارد. آمادگی داشتن برای پاسخ به این پرسش‌ها می‌تواند پزشک را برای تشخیص و انتخاب بهترین روش درمان کمک کند. از مصرف برخی محصولات مانند اسکراب صورت، مواد ضد درد و ماسک خودداری کنید. انواع روش‌های درمانی مبتنی بر نور با موفقیت به آزمایش رسیده است.

برای تعیین روش ایده‌آل منبع نور و دوز آن نيازمند شواهد بیشتر است. بااین‌حال، سطح بالای انسولین برای افرادی که آکنه دارند مناسب نیست. 1 قاشق غذاخوری عسل و کمی زردچوبه را باهم ترکیب نموده و خوب هم بزنید تا یکدست شود. این ماسک هم یکی دیگر از محافظان پوست و درمان های موثر آکنه است.

به عنوان مثال پوست خشک، پوست روغنی و پوست حساس ممکن است از مدل های مختلف ماسک عسل تاثیر بهتری بگیرند. در زیر به برخی از ترکیباتی که به طور گسترده استفاده می شوند اشاره کرده ایم، احتمالا میتوانید از بین آنها، یکی که با نیازها و شرایط تان متناسب باشد پیدا کنید.

پیوند پوست

فشار دادن و لایه برداری جوش‌های سر سیاه آن‌ها را بدتر می‌کند. از روش پیوند پوست نیز میتوان برای جای زخمهای عمیق ناشی از جوش و یا هر زخم دیگری استفاده کرد. باز هم همانطور که از اسم این روش مشخص است، برای درمان بخش از پوست سالم را با پوست آسیب دیده جایگزین میشود.

همان طور که از اسم این روش مشخص است، از فیلرها برای درمان جای جوش استفاده میشود، البته اگر جای جوش به صورت تو رفتگی در بدن یا صورت ظاهر شده باشد. با توجه به اینکه اثر هر نوع ژلی بعد از مدتی کمتر میشود، هر چند وقت یک بار باید این روش درمان تکرار شود. زمانی که این باکتریها در فولیکولهای مو گیر میافتند و به آنها اکسیژن نمیرسد باعث ایجاد التهاب میشوند.

در دومین روش لیزر درمانی، اکسیژن در منافذ مسدود شده که باکتریها در آن التهاب ایجاد کرده اند تولید میشود. درمان خانگی و گیاهی جای جوش حتی قبل از به وجود آمدن روش‌های مدرن هم وجود داشته است. این روغن خواص ضدقارچی و ضدمیکروبی دارد و می‌تواند به جلوگیری از ارگانیزم‌های میکروسکوپی و باکتری‌های ایجادکننده‌ی آکنه کمک کند.

علاوه بر این روغن درخت چای خواص تسکین‌دهنده دارد و به همین علت می‌تواند در کاهش قرمزی و التهاب پوست مفید باشد. این روغن همچنین به خشک کردن جوش و باز کردن غدد سبوم مسدود شده کمک می‌کند. روغن درخت چای درمان‌کننده حیرت‌انگیزی برای جوش‌های پوستی است.

روغن درخت چای با خاصیت ضدباکتریایی به جنگ میکرب‌هایی می‌رود که مشکلات پوستی ایجاد می‌کنند و به‌دلیل خواص تسکین‌بخشی که دارد، قرمزی و وخامت جوش‌ها را کاهش می‌دهد. این درمان خانگی جوش صورت همچنین با خشک کردن جوش‌ها و کمودون‌های سرسفید، آنها را بهبود می‌دهد.

درمان جوش‌ آکنه

همچنین در مواردی از این پماد برای درمان اگزمای مزمن، پسوریازیس و هیدرآدنیت عفونی استفاده می شود. سرکه ی سیب اسیدی است و به روشن شدن رنگدانه های پوست کمک می کند. این ماده ی مفید، سلول ها را ترمیم می کند و سلول های مرده ی پوست را از بین می برد. با این حال، برخی مطالعات نشان می دهد که فندق افسونگر می تواند باکتری ها را از بین ببرد، التهاب را کاهش دهد و پوست را تسکین دهد و بهبود بخشد.

پوست خود را کاملا بشویید و زمانی که مرطوب است، آن را به ناحیه دارای جوش زیر پوستی بمالید. برای دستیابی به نتایج سریع تر، این فرآیند را دو بار در روز تکرار کنید. به عنوان مثال، می توان از مواد ساده در آشپزخانه برای تهیه ماسک های صورت دارای قوام با پایه جوش شیرین استفاده کرد. برای مثال استفاده از ماسک جوش شیرین و زردچوبه در زیر بغل علاوه بر درمان جوش زیر پوستی زیر بغل، باعث روشن شدن و رفع تیرگی زیر بغل و کشاله ران می شود.

یکی از امن ترین و سریع ترین روش ها برای درمان جوش زیر پوستی پیشانی و صورت الکل است. هرچند که ممکن است دست‌کاری کردن جوش‌ها، وسوسه‌انگیز باشد، اما می‌تواند به عفونت ثانویه و ایجاد جای زخم منجر شود. آکنه ندولار و آکنه کیستیک دو فرم بسیار شدید از آکنه هستند. در مواردی ممکن است این دو نوع از آکنه با هم اشتباه گرفته شوند؛ زیرا آکنه ندولار و آکنه کیستیک در نواحی عمیق نزدیک به سطح پوست ایجاد می شوند.

بهتر است اجازه دهید که متخصص پوست چرک درون این جوشها را به روشهای صحیح و مناسب بیرون آورد. گوجه فرنگی گیاهی است که به‌خاطر داشتن ویتامین A و کاروتن یک روش مناسب برای درمان خانگی و گیاهی جای جوش است. این گیاه که دارای خاصیت آنتی‌اکسیدانی است، می‌تواند به رشد سلول‌های پوستی کمک کند و بافت آن را بهبود دهد.

ابتدا 4-5 عدد گردو را آسیاب کرده تا پودر شود و سپس 2 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را به گردو اضافه کرده و به خوبی مخلوط کنید. این ترکیب را به خوبی مخلوط کرده و بر مناطق آسیب دیده پوست خود اعمال کنید. یک قاشق غذاخوری سفیده تخم مرغ + یک قاشق غذاخوری آب لیمو و 2 قاشق غذاخوری از ژل آلوئه ورا را بایکدیگر به خوبی ترکیب کنید.

منبع: وبسایت درمان جوش صورت تضمینی

خروج از نسخه موبایل