مشکلات قاب های سیلیکونی

کدام قاب گوشی بهتر است؟ معایب و مزایا قاب سیلیکونی و پلاستیکی گوشی

اگر میخواهید از گوشی خود ? محافظت کنید، بهتر است برای آن قاب و محافظی تهیه کنید. قاب‌ها انواع مختلفی دارند. از محبوب‌ترین قاب‌ها می‌توان به قاب سیلیکونی و قاب پلاستیکی اشاره کرد. این دو قاب تفاوت‌هایی با هم دارند. در این مطلب به سوال کدام قاب گوشی بهتر است؟ معایب و مزایا قاب سیلیکونی و پلاستیکی گوشی پاسخ می‌دهیم و تفاوت‌های این دو نوع قاب گوشی را بررسی می‌کنیم.

مزایا و معایب قاب سیلیکونی گوشی

?Hard Vs. Silicone Phone Cases: Which One Is Better

قاب‌ های مختلفی برای گوشی‌های هوشمند در بازار وجود دارد. این قاب‌ها از مواد متفاوتی ساخته شده‌اند و در نتیجه، کارایی متفاوتی خواهند داشت. یکی از انواع این قاب‌ها، گارد سیلیکونی است که در ساخت آن از نوعی پلاستیک نرم و منعطف استفاده شده است. از طرفی، قاب پلاستیکی دیگری هم وجود دارد که بر خلاف کیس سیلیکونی، سخت است. در این مطلب از انزل وب تفاوت این دو نوع قاب را بررسی میکنیم و مزابا و معایب کاور سیلیکونی و پلاستیکی را توضیح می‌دهیم. با ادامه این مطلب همراه ما باشید.برای خرید لوازم جانبی سامسونگ به فروشگاه اینترنتی اروس دیجیتال مراحعه فرمایید.

قاب سیلیکونی چیست؟

 قاب سیلیکونی از پلاستیک نرم و سیلیکون ساخته می‌شود. این قاب‌ها قابلیت بازیافت شدن دارند،  باریک هستند و اگر به ظاهر قاب اهمیت می‌دهید، باید بگوییم که زود کثیف می‌شوند. وقتی گوشی را در دست بگیرید و دست شما عرق کند، رنگ کاور به مرور زرد و قهوه‌ای خواهد شد. این قاب‌ها در برابر ضربه بهتر خود را حفظ می‌کنند و کمتر بدنه آن‌ها خط و خش می‌پذیرند. علاوه بر این، وقتی به آن‌ها ضربه وارد شود، این فشار را جذب می‌کنند و کمتر به گوشی منتقل می‌کنند. اصطکاک این کاور بالا است و برای همین گوشی از دستتان به سادگی سُر نمی‌خورد.

انعطاف‌پذیری قاب سیلیکونی گاهی موجب دردسر می‌شود. مثلا زمانی که گوشی با شدت روی زمین پرتاب شود، ممکن است کاور از دستگاه جدا شود. علت این امر این است که در هنگام برخورد با زمین و وارد شدن فشار، کاور ممکن است فشرده شود و تکان بخورد. در نتیجه، از گوشی جدا شود. مزایا و مشکلات قاب سیلیکونی را به صورت خلاصه شامل موارد زیر می‌شود:

مزایا:

معایب:

برای یادگیری نحوه تمیز کردن قاب سیلیکونی، مطلب را مطالعه کنید.

قاب پلاستیکی چیست؟

 قاب پلاستیکی معمولا از پلاستیک ABS/ ساخته می‌شود که ترکیبی از پلاستیک سخت و رزین است. میزان انعطاف‌پذیری این نوع پلاستیک بیشتر از پلاستیک معمولی PC است که در ساخت لنز عینک، پنجره‌های مقاوم در برابر ضربه و… استفاده می‌شود. گاهی در ترکیب قاب‌های پلاستیکی از قطعات شیشه و فلز استفاده می‌شود.

قاب‌های پلاستیکی آن چنان نازک نیستند و اصولا ظاهری براق و جذاب دارند. میزان ضربه‌پذیری بالایی دارند اما به جای ضربه زدن به گوشی، خودشان آسیب می‌بینند. علاوه بر این، اگر اهل تزیینات گوشی هستید، می‌توانید به این نوع قاب انواع آویز و… را متصل کنید. مزایا و معایب قاب پلاستیکی را به صورت خلاصه می‌توان این گونه بیان کرد:

مزایا:

معایب

اگر قصد دارید برای گوشی خود هولدر مغناطیسی تهیه کنید، مطلب را مطالعه کنید. در ادامه به بررسی قاب سیلیکونی و پلاستیکی گوشی می‌پردازیم و این دو را با هم مقایسه می‌کنیم.

چه نوع قاب گوشی بهتر است؟ بررسی تفاوت‌های قاب پلاستیکی و سیلیکونی

 از مهم‌ترین تفاوت های قاب گوشی سیلیکونی و پلاستیکی بافت متفاوت این دو است. قاب پلاستیکی حالتی سخت دارد اما قاب سیلیکونی نرم‌تر است. علاوه بر این، قاب پلاستیکی کمی حالت لغزندگی دارد. در مجموع، وقتی قاب سیلیکونی را در دست می‌گیرید، حس خوشایندتری به شما دست می‌دهد و اصطلاحا این قاب خوش‌دست‌تر است.

دیگر تفاوت این دو در دوام است. اصولا هر دو دوام بالایی دارند. هر چند که پلاستیک سخت‌تر است، در هنگام ضربه خوردن می‌شکند و ترک برمی‌دارد. البته این نشانه بدی نیست، زیرا قاب، خود را فدای گوشی گرانبهای شما کرده است! از طرفی شما می‌توانید قاب سیلیکونی را بپیچید و خم کنید، اما مشکلی برای آن پیش نیاید. با این حال، حالت سیلیکون طوری است که زود کثیف و چسبناک می‌شود و این امر به خاطر همین حالت لاستیکی و انعطاف‌پذیر آن است. از معایب قاب سیلیکونی، جذب خاک و آلودگی است و تمیز کردن آن سخت است. همچنین به مرور زمان زرد می‌شود. پاک کردن بدنه پلاستیک راحت‌تر است.

تفاوت دیگر در میزان حفاظت است. این میزان حفاظت بستگی به این دارد که گوشی از چه ارتفاعی بیفتد، روی چه سطحی بیفتد و از چه سمتی پرتاب شود. آیا گوشی روی بتن افتاده است؟ از فاصله یک متری پرتاب شده است و…؟ گاهی کاری از دست قاب‌ها برنمی‌آید اما در مجموع میزان حفاظت قاب پلاستیکی بیشتر است زیرا ضخیم‌تر است.

 از لحاظ ظاهری قاب‌های پلاستیکی تنوع بیشتری نسبت به قاب‌های سیلیکونی دارند. در نتیجه، قدرت انتخاب بیشتری خواهید داشت. همچنین، قاب پلاستیکی دیرتر فرسوده می‌شود. در صورتی که قاب سیلیکونی زودتر ظاهر خود را از دست می‌دهد. با وجود برتری‌های قاب پلاستیکی، قاب سیلیکونی بیشتر با محیط زیست سازگار است. درست است که قاب سیلیکونی هم از جنس نوعی پلاستیک است اما این پلاستیک به گونه‌ای است که راحت‌تر در محیط زیست دفع می‌شود

6 مورد از مهمترین فواید قاب سیلیکونی

یکی از پر فروش ترین های جنس های صنعت قاب گوشی ، گارد های محافظ سیلیونی بوده که در میان کاربران بسیار شناخته شده و از مجبوبیت خاصی برخوردار است. ولی اما تا به حال به آن فک کرده اید که مهمترین فواید قاب سیلیکونی چیست؟ آیا فقط زیبایی و رنگ بندی زیباد آن میتواندجواب این سوال ما را به صورت کامل بدهد؟ قطعا جواب این سوال خیر است. در این مقاله قصد داریم به صورت کامل از خواص قاب سیلیکونی صحبت کرده و آن ها را مورد بررسی قرار دهیم. فواید قاب های سیلیکونی بسیار جذاب بوده و قطعا بعد از خواندن این مقاله متوجه عظمت این جنس از قاب گوشی خواهید شد.

خوش رنگ بودن

اولین موردی که میخواهیم به آن اشاره کنیم، خوش رنگ بودن کیس های سیلیکونی میباشد. در فرایند ساخت این کاور ها از مواد سیلیکونی استفاده شده که دارای رنگ بندی های متنوع و جذابی است. به شکلی که با هر سلیقه ای سازگار بوده و انتخاب در این مورد از فواید قاب سیلیکونی بسیار جذاب است. همه ما میدانیم که رنگ یک مورد از شاخه های روانشناسی محسوب میشود و میتواند روی احساسات افراد تاثیر بسزا ای داشته باشد. دیگر باید تا اینجا کار متوجه خاصیت رنگ بندی گارد محافظ سیلیکونی شده باشید و منظور ما را در این قسمت به صورت کامل فرا گرفته باشید.

ایمنی از مهمترین فواید قاب سیلیکونی است

همه ما میدانیم که تلفن های همراه امروزه به یک وسیله ارتباطی ارزشمند و گرانبها تبدیل شده اند. امروزه دیگر کسی از تلفن همراه خود فقط از جهت برقراری تماس استفاده نمیکند. در صورتی است که امنیت این ارزشمند و گرانبها بودن گوشی را میتوان با قاب های سیلیکونی به صورت کامل تامیین کرد.

ایمنی بالا از خواص اصلی قاب های سیلیکونی بوده و روی آن حرف بزرگی دارد. تنها دلیل آن وجود پوشش سر تا سری تلفن همراه است که کوچک ترین نقصی در آن یافت نمیشود. همچنین جای سوکت ها و برش های کیس محافظ به شکلی است که نیاز به برداشتن قاب از روی گوشی را ندارید و این یک نکته مثبت در فواید قاب سیلیکونی است که به خوبی رعایت شده است.

جلوگیری از لغزش گوشی و چسبندگی بالا

یکی دیگر از فواید قاب سیلیکونی ضد لغزش بودن آن است. جنس آن درواقع به شکلی است که از دست شما لیز نمیخورد و یک چسبندگی خاصی بر روی دستان شما ایجاد میکند. این موضوع برای کسانی که تلفن های خود را بر روی کیف پول خود هم میگذارند صدق میکند. زیرا با چسبندگی خود باعث میشود دیگر موبایل شما از خطرات جدی اعم از افتادن از روی کیف پول های دستی در امان باشد.

ست کردن قاب گوشی سیلیکونی با بند اپل واچ

شاید جدیدترین فواید قاب سیلیکونی وجود بند های اپل واچ با جنس سیلیکونی باشد. دقیقا جنس و رنگ استفاده شده در گارد های محافظ هم در بند های اپل واچ به صورت انحصاری طراحی و تولید شده است. این موضوع یک نکته مثبت برای کسانی است که علاقه زیادی به ست کردن به خصوص بند اپل واچ و قاب گوشی خود را دارند که معمولا در قاب گوشی آیفون فقط این مورد یافت میشود و منحصرا برای آن این موضوع بر قرار است.

عدم آسیب به پشت و لبه های گوشی

خب رسیدیم به اصلی ترین فواید قاب سیلیکونی که عدم آسیب به پشت و لبه های گوشی است. آیا تا به حال به این فکر کرده اید که چرا داخل کاور های سیلیکونی از یک پارچه ابری شکل نرم استفاده شده است؟ آیا این موضوع فقط برای محافظت از پشت گوشی است؟

جواب این سوال بسیار جالب است. این پارچه های ابری به کار رفته در قسمت داخلی گارد های سیلیکونی از تکان خوردن گوشی جلوگیری کرده و آن را در سر جای خود نگه میدارد. این موضوع باعث میشود لبه های گوشی هم با حاشیه کاور سیلیکونی برخوردی نداشته باشد و از خط و خش های آن جلوگیری کند. چون عامل خط پذیری خیلی از قاب های گوشی همین موضوع است که گوشی در گارد محافظ تکان میخورد و به دیواره قاب کشیده میشود.

قیمت مناسب از ویژه ترین فواید قاب سیلیکونی

تا اینجا کار متوجه شدید که چقدر خواص قاب سیلیکونی جذاب است و با فکر و زمان زیادی ساخته شده است. در کنار تمام این موضوعاتی که به آن اشاره کردیم از قیمت سخن نگفتیم. در واقع قیمت هم میتواند از فواید قاب سیلیکونی باشد زیرا در بازار لوازم جانبی گوشی با قیمت بسیار مناسبی به فروش میرسد و حتی نسخه اورجینال آن هم با قیمت بسیار مناسبی در دسترس است که این یک نکته مثبت در کنار سایر فواید و خواص آن است که انتخاب نهایی شما قاب های سیلیکونی با کیفیت باشد.

خروج از نسخه موبایل