دلیل دهان نداشتن عروسک روسی

عروسک روسی چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

پیدایش عروسک ها به طور کلی احتمالا به هزاران سال پیش باز می گردد زمانی که بشر توانست از راه هنر زاویه نگاه خود را به دنیا تغییر دهد. در واقع عروسک از دیرباز در زندگی انسان ها جایگاه ویژه و انکارناپذیری داشته است؛ و در این میان عروسک روسی با ظاهری جذاب و فانتزی ساخته شده از پارچه لطیف و موهای مصنوعی ، در انواع مختلف و شکل های متنوع همه گروه های سنی را به خود جذب کرده است. طوری که امروزه عروسک روسی از پرطرفدارترین نوع عروسک های موجود در دنیای عروسک ها به شمار می رود.

 این عروسک بامزه و خوشکل که به رقیب جدی عروسک باربی تبدیل شده است، اولین بار توسط یک طراح خانم اهل به نام Ton finnanger طراحی و ساخته شد. عروسک های روسی نتیجه ذهن خلاق خانم تون فینانجر در سال 1999 هستند. عروسک های پارچه ای که از پلی استر پر می شوند و به دلیل شخصیت های ساده و لباس های فانتزی شان به شدت در دنیا مورد توجه قرار گرفته اند. از طرف دیگر نادیده گرفتن تمام اجزای صورت به جز چشم هایشان نیز معنایی فلسفی به زندگی این عروسک ها بخشیده است. خانم تون فینانجر در سن 25 سالگی شروع به روسی کرد. در اسلو ، پایتخت نروژ بزرگ شد و اکنون در یک جزیره کوچک در فلوس اسلو زندگی می کند. تحصیلات وی در رشته کلاسیک و طراحی گرافیک بوده و ساخت عروسک های روسی برای او یک سبک زندگی و نوع کارهای او بیانگر نگاه اوست.

عروسک روسی با نمونه هایی که قبل از آن ساخته شده بود، فرق هایی داشت و ظاهر زیبا و جذابش خیلی سریع جای خودش را در دنیای عروسک ها باز کرد. تا جایی که تقاضا برای خرید باربی کاهش یافت و افزایش خرید این عروسک بامزه و خنگ ، سازنده اش را به یکی از معروفترین طراحان عروسک در دنیا تبدیل ساخته است. عروسک های بدون بینی، گوش و حتی دهان ، حالا تبدیل به یکی از محبوب ترین و پر سفارش ترین عروسک های جهان شده است. عروسک روسی امروزه گوی سبقت را از تمامی عروسک های موجود در بازار ربوده است.

عروسک های روسی معمولا از پارچه های لطیف ساخته می شوند با موهایی مشابه طبیعی ، ظاهر ظریف ، فانتزی و فوق العاده جذابی دارند که باعث میشود مورد علاقه تعداد زیادی از افراد قرار بگیرند. در واقع طرفداران عروسک روسی سن یا جنس خاصی ندارند. به طوری که هم در بین کودکان و هم بزرگسالان محبوبیت روزافزون خود را حفظ کرده اند و هرکسی از هر گروه سنی می تواند دوست دارشان باشد و برای تزیین و روح دادن به فضای زندگی و خانه اش از عروسک روسی استفاده کند.

این عروسک چه ویژگی هایی دارد که تا این حد محبوب شده است؟

 طرفداران عروسک های روسی چه کسانی هستند؟

از نظر مردم ملیح بودن و سادگی باعث این حجم محبوبیت شده است. درست است که عروسک های خارجی مثل باربی به عنوان رقیب جدی عروسک های روسی مورد علاقه بسیاری از دختران می باشند ولی عروسک روسی شخصیتی رویایی برای زنان و دختران نیست و فقط احساس خوبی به انسان می دهد. از نظر بسیاری از علاقمندان عروسک های روسی ، این عروسک حس خوب زندگی را معنا می کند.

در چند سال اخیر طرفداران عروسک روسی گسترش یافته است و افراد زیادی خواهان این نوع عروسک با مو و لباس های متفاوت شده اند بنا به تقاضای بالای بازار ، بازار کار هم برای ساخت عروسک روسی بسیار داغ است. مخصوصا برای افرادی که دارای مهارت و استعداد بالاتری بوده و به دنیای عروسک ها علاقه مند هستند.  همانطور که اشاره شد مزیت خاص خرید عروسک روسی نسبت به خرید عروسک باربی؛ دست ساز بودن آن و صاحب اختیار بودن سازنده برای خلق شخصیت عروسک می باشد

همه آنچه که باید درباره عروسک روسی بدانید

امروزه علاقه افراد به عروسک دست ساز بیشتر از عروسک‌های تولید کارخانه‌ای و شرکتی شده‌است. عروسک روسی که یکی از پرطرفدارترین انواع این عروسک‌ها است، به دست تولیدکنندگان و عروسک سازان هنرمند ساخته می‌شوند. حتما شما هم تا کنون نمونه‌های زیبای این عروسک‌های پارچه‌ای را دیده‌اید و با خود فکر کردید که “از کجا می‌توانم عروسک روسی بخرم؟” یا حتی “چطور می‌توانم عروسک روسی درست کنم؟” ما در ادامه شما را راهنمایی می‌کنیم.

عروسک روسی از محبوب ترین عروسک ها در سراسر جهان است. از چند هزار سال پیش که بشر از دریچه ای نو به جهان نگریست توانست توانمندی های هنری خود را شناسایی کند و این آغاز پیدایش عروسک‌ها بود. از دیر باز عروسک در زندگی بشر جایگاه ویژه و جدایی ناپذیری داشته است. در حقیقت عروسک به عنوان سرگرمی یا یک نماد ارزشی همیشه مورد توجه بوده است.  در این میان عروسک روسی با ظاهری جذاب و فانتزی  از پارچه لطیف و موهای مصنوعی در سایزها و شکل‌های مختلف و متنوع با استقبال خوبی در بین افراد با  گروه‌های سنی مختلف روبرو شده اند.

تاریخچه پیدایش و ساخت عروسک روسی

اولین بار در سال 1999 خانم Tone finnanger اهل نروژ عروسک روسی را طراحی کرد و شروع به ساخت آن نمود. عروسک های روسی نتیجه ذهن خلاق خانم تون فنی اونجر هستند. این عروسک های پارچه ای که از پارچه های پلی استر پر می شوند، به دلیل ساده بودن سبک و لباس های فانتزی شان به شدت در دنیا مورد توجه قرار گرفته اند. از طرف دیگر حذف تمام اجزای صورت به جز چشم ها  مفهوم  فلسفی به این نوع عروسک ها بخشیده است.

خانم تون فین انجیر در سن ۲۵ سالگی شروع به طراحی و ساخت این عروسک کرد. او در اسلو، پایتخت نروژ متولد شد و اکنون در یک جزیره کوچک در فلوس اسلو زندگی می کند. خانم تون فین انجیر  تحصیلات خود را در رشته نقاشی کلاسیک و طراحی گرافیک به اتمام رساند. در واقع ساخت عروسک روسی برای خانم فین انجیر یک سبک خاص زندگی است و نوع کارهای او نشان دهنده نگاه او به زندگی است.

زیبایی ظاهر و جذابیت این عروسک ها باعث شد تا آنها  خیلی سریع جای خودش را در دنیای عروسک‌ها پیدا کنند. تا جایی که تقاضا برای ساخت این عروسک بامزه ، سازنده اش را به یکی از معروفترین طراحان عروسک در دنیا معرفی کرده است. عروسک های بدون بینی، گوش و حتی دهان، به یکی از محبوب ترین و پر سفارش ترین عروسک های جهان تبدیل شده اند. در حال حاضر عروسک روسی از تمام عروسک های موجود در بازار محبوب تر است و تقاضای بیشتری برای خرید دارد.

عروسک‌های روسی معمولا از پارچه های لطیف و نرمی ساخته می‌شوند. موهای طبیعی، ظاهر ظریف، فانتزی و فوق العاده جذاب این عروسک ها باعث شده تا طرفداران زیادی پیدا کنند. در واقع عروسک روسی برای جنس یا گروه سنی خاصی طراحی نشده است. این عروسک ها در بین کودکان و  بزرگسالان همچنان محبوبیت خود را حفظ کرده اند و افراد با گروههای سنی مختلف می توانند برای تزیین و جلوه بخشیدن به فضای زندگی و اتاق شان  از این نوع عروسک ها  استفاده کنند.

امروزه انواع مختلفی از عروسک دست‌ساز روسی در سراسر دنیا با طرح‌ها و مدل‌های مختلف با توجه به خلاقیت طراح و سازنده آن تولید می‌شود. مهمترین ویژگی این عروسک‌ها جزئیات بسیار ظریف و زیبا است که نشان‌دهنده دقت و حوصله سازنده این عروسک‌ها است. تمام اجزای عروسک روسی از لباس و کفش و کلاه و بقیه اجزای آن ساخته دست هنرمندان هستند.

طراحی و ساخت این عروسک با توجه به دقت و ظرافتی که نیاز دارد، نشان عشق و علاقه و هنر فروان عروسک ساز است. در کشور ما ساختن این عروسک‌ها به یک حرفه اختصاصی تبدیل شده‌است و بسیاری از افراد به دنبال آموزش عروسک روسی هستند. اما گاهی هم خیلی از ما ترجیح می‌دهیم با خرید عروسک روسی کار خود را راحت‌تر و سریع‌تر پیش ببریم. در ادامه بیشتر با عروسک روسی و نحوه خرید آن آشنا می‌شویم.

انواع عروسک روسی

عروسک روسی میتواند به تعداد تولیدکننده‌های آن متفاوت و متنوع باشد. اینکه از چه موادی برای ساخت آن استفاده می کنیم؟ پارچه و الیاف چه کیفیتی دارد؟ چه جزئیاتی برای عروسکمان در نظر گرفته ایم؟ تمام این موارد میتواند در زیبایی و منحصر به فرد بودن عروسک روسی موثر باشد. عروسک روسی دختر، عروسک روسی پسر، عروسک روسی عروس و داماد، عروسک روسی تیلدا و… از انواع این عروسک‌ها هستند.

 برای مثال عروسک روسی تیلدا فرشته نوعی از عروسک روسی است که ظاهری لاغر و قد بلند دارد. این عروسک‌ها معمولا عروسک دختر قد بلند و زیبایی هستند که لباس یا پیراهن مجلسی پوشیده‌است و شبیه فرشته‌ها هستند. عروسک‌های روسی در ابعاد مختلف برای بازی بچه‌ها یا به عنوان دکوری و یا جاسوئیچی استفاده می‌شوند.

بعضی از انواع عروسک روسی به طور اختصاصی برای افراد ساخته می‌شوند. به طوری که عروسکسازان ماهر تمام جزئیات عروسک، چهره و لباس عروسک روسی را دقیقا مطابق با تصویری که شما از یک فرد واقعی به آن‌ها می‌دهید میسازند. شما می‌توانید یک عروسک روسی دقیقا شبیه خودتان داشته باشید یا برای دوستانتان یک عروسک روسی اختصاصی سفارش بدهید. عروسک دست ساز روسی فقط یک عروسک نیست! دنیایی از عشق و انرژی مثبت در این عروسک گنجانده شده‌است که به شما هم منتقل خواهد شد.

نکته آخر در مورد خرید عروسک روسی

اگر به دنبال یک عروسک یا ماشین lightning mcqueen برای هدیه دادن به عزیزانتان هستید، ما عروسک دست ساز مخصوصاً عروسک روسی هدیه‌ای به یاد ماندنی و متفاوت خواهد بود. عروسک های روسی، کاملاَ دوست‌داشتنی و زیباست هستند. هر کدام از این عروسک‌ها جزییات یک شخصیت واقعی و جذاب را دارند.

شما می‌توانید عروسک روسی را با توجه به سلیقه عزیزانتان انتخاب کنید. مثلا عروسکی را انتخاب کنید که رنگ لباس‌هایش مورد علاقه دوستتان باشد. یا عروسکی را انتخاب کنید که لباس‌هایش شبیه لباس دوستتان باشد. عروسک روسی به دلیل دست ساز بودن، تنوع بیشتری دارد و با هر رنگ و طرحی که بخواهید به طور اختصاصی قابل سفارش است.

خروج از نسخه موبایل