خواص کره فندق چیست؟

فندق میوه ای کوچک و کروی شکل است که بر خلاف ظاهر کوچکش ویژگی های زیادی را در خود پنهان می کند. فندق از میوه های خشک محسوب می شود و یکی از اجزای اصلی آجیل ایرانی است با  نام علمی Corylus Avellana. روغن و کره فندق از روغن های مفید جمع آوری شده در فندق تهیه و مصرف می شود.

خواص کره فندق بی شمار است و سعی می کنیم به اختصار این کره خوشمزه و بی نظیر را برای اطلاع خوانندگان عزیز شرح دهیم. کره فندق خالص فقط از ترکیب فندق تفت داده شده تولید میشود. یکی از فواید اصلی کره فندق درمان کم خونی شدید است زیرا این میوه معجزه آسا حاوی آهن، فسفر و بسیاری از ویتامین های ضروری برای بدن است. سالماطور تولید کننده انواع کره های آجیلی است. خوردن کره فندق در صبحانه انرژی مورد نیاز بدن را برای کل روز تامین می کند.

شما می توانید برای خرید کره فندق به فروشگاه آنلاین سالماطور مراجعه کنید.

فندق دارای مواد معدنی زیر است

کره فندق موجود در فروشگاه سالماطور از مغز فندق برشته شده تهیه می شود و بدون افزودنی به خصوص شکر با طعمی مطبوع است.

خواص کره فندق

کره فندق یک ماده غذایی  مغذی است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. با خرید کره فندق و مصرف منظم آن می توانید از این خواص مفید بهره مند شوید.

کره فندق سرشار از آنتی اکسیدان است. همانطور که می دانید آنتی اکسیدان ها مسئول محافظت از بدن در برابر استرس اکسیداتیو هستند. این استرس می تواند به ساختار سلولی آسیب برساند و علائم پیری، سرطان و بیماری قلبی را ایجاد کند. ترکیبات فنلی موجود در این آجیل که بیشترین درصد آنتی اکسیدان ها را تشکیل می دهد، در کاهش کلسترول خون و التهاب بدن موثر است.

مطالعات نشان می دهد که خوردن آجیل و کره های آجیلی برای قلب مفید است و دارای غلظت بالایی از آنتی اکسیدان ها و چربی های سالم اند که می توانند سطح کلسترول خون را کاهش دهند. بنابراین خرید و مصرف کره فندق می تواند با کاهش کلسترول به سلامت قلب کمک کند. این غذا به اندازه کره بادام برای سلامت قلب مفید است.

کره فندق به دلیل داشتن مواد مغذی و ویتامین های فراوان به عنوان یک ماده مغذی و سالم برای بدن شناخته می شود. علاوه بر این، این مغزها از مغذی ترین و قابل هضم ترین دانه های روغنی هستند. همچنین سرشار از پروتئین است و نیازهای روزانه شما را برآورده می کند.

کره فندق مانند کره بادام زمینی می تواند غذاهای مفیدی برای بیماران دیابتی باشد. دلیل این توصیه عدم وجود کربوهیدرات در این محصول غذایی است. علاوه بر این، از آنجایی که این کره حاوی مواد معدنی زیادی مانند کلسیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم، سدیم و آهن است، بیماران دیابتی می توانند با خرید کره فندق نیاز بدن خود به این مواد را تامین کنند.

همانطور که قبلا ذکر شد، این آجیل سرشار از فیبر است که برای سلامت دستگاه گوارش مفید است. با مصرف منظم کره فندق می توانید به سلامت معده و روده خود کمک کنید.

مادران باردار باید با خواص کره فندق آشنا شوند

همانطور که می دانید، افراد باردار باید قبل از خوردن هر ماده غذایی با پزشک خود مشورت کنند تا از عدم وجود حساسیت مطمئن شوند. اگر این واقعیت را بدانید، مقدار دو قاشق غذاخوری کره فندق سلامت مادر و جنین را در حد طبیعی نگه می دارد. کالری متعادل، حجم کم مغز و انرژی مفید از جمله مزایای مصرف کره در دوران بارداری است. بسیاری از زنان باردار از مشکلات معده و عدم هضم مناسب شکایت دارند. برای هضم بهتر غذا، دفع مواد زائد و سموم و تقویت دستگاه گوارش بدن از خواص کره فندق در دوران بارداری استفاده کنید.

برخی دیگر از خواص کره فندق

کره فندق به دلیل داشتن چندین ویتامین دارای خواص بی نظیری است و بقیه خواص آن در زیر خلاصه می شود.

کره فندق در دوران بارداری

کره فندق یکی از بهترین غذاهای بارداری است. این محصول به دلیل دارا بودن املاح بالا به ویژه فسفر و پتاسیم بالا باعث رشد بهتر جنین و بهبود روند رشد جنین می شود. این کره بدون افزودن مواد افزودنی مانند شکر و نمک تولید می شود. بنابراین خطری برای جنین وجود ندارد و به همه توصیه می شود.

آسیب ناشی از کره فندق

کره فندق حاوی ویتامین C است، استفاده از این ویتامین برای افراد مبتلا به فشار خون توصیه نمی شود و استفاده از این کره برای این دسته از افراد خطرناک است. از آنجایی که افراط در هیچ غذایی جایز نیست، مصرف کره فندق نیز به همین صورت است. مصرف بیش از حد آجیل می تواند باعث سوزش سر دل و نفخ شود. برای صبحانه و شام از کره فندق استفاده کنید و از طعم مطبوع آن لذت ببرید.

خواص کره فندق برای کودکان

کره فندق منبع غنی از مواد معدنی و مواد مغذی است. از آن جمله می توان انواع ویتامین ها مانند ویتامین E، ویتامین B، ویتامین A و …، انواع پروتئین ها، اسیدهای آمینه، انواع آنتی اکسیدان ها و … را نام برد که هر کدام نقش منحصر به فردی را ایفا می کنند. از خواص این کره فندق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تامین کننده مواد معدنی

یکی از خواص کره فندق برای کودکان تامین مواد معدنی و مواد مغذی مورد نیاز بدن است. به عبارت دیگر کره فندق نیازهای بدن را تامین می کند.

کمک به تقویت عضلات

ویتامین E موجود درکره فندق به تقویت ماهیچه ها و ترمیم بافت ها کمک می کند.

برای مغز خوب است

ویتامین B موجود در کره فندق به بهبود عملکرد مغز و حافظه کمک می کند. در واقع مصرف کره فندق بر سلامت مغز تاثیر زیادی خواهد گذاشت و عملکرد مغز را بهبود می بخشد.

به درمان مشکلات روده کمک می کند

درمان مشکلات روده از دیگر ویژگی های استفاده از کره فندق برای کودکان است. فندق سرشار از منیزیم است. منیزیم موجود در ساختار فندق به هضم بهتر غذا، هضم بهتر چربی ها و کنترل کلسترول بد در بدن کمک می کند.

خروج از نسخه موبایل