ممنوعه ترین انیمه جهان چیست؟

محتوای خبر پنهان

انیمه های ممنوعه، معرفی 15 انیمه ای که در کشورهای مختلف ممنوع الپخش شدند

بهترین انیمه های سینمایی ممنوع الپخش کدامند؟ دهه هفتاد و هشتاد میلادی را می‌توان دوران مهمی برای انیمه های ژاپنی دانست. در این دهه با ظهور کارگردانان صاحب نامی مانند هایائو میازاکی و تاکاهاتا و همچنین رشد چشمگیر انیمه های تلویزیونی با محبوبیت انیمه های ژاپنی در کشورهای اروپایی و آمریکا رشد چشمگیری را یافت. این روند بخصوص در دهه نود و قرن بیست و یکم پیشرفت چشمگیری را داشت. تا جایی که امروزه بینندگان زیادی از سراسر جهان به تماشای این آثار می‌پردازند.

اما این موضوع برای تمام انیمه ها صدق نمی‌کند. و برخی از انیمه ها هستند که در کشور های مختلف پخششان ممنوع می‌شود. ممنوع شدن یک انیمه می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد ولی می‌توان اینگونه گفت که یکی از اصلی ترین این دلایل نمایش خشونت بی حد و مرز است. با تایم سیتی همراه باشید تا به معرفی برخی از جنجالی ترین و عجیب ترین انیمه های ممنوعه بپردازیم.

معرفی برخی از جنجالی ترین و عجیب ترین انیمه های ممنوعه

15، انیمه Kinnikuman

( ممنوع شده در فرانسه )

این انیمه یک ماجراجویی بامزه از کشتی میان ابرقهرمانان و مبارزه با شياطين است. این انیمه سرشار از لحظات کمدی است و حتما باعث می‌شود که از خود بپرسید این اثر بی آزار چگونه خشم مسئولان در فرانسه را برانگیخت. جواب این سوال در لباس یک سرباز نازی از زمان جنگ جهانی دوم خلاصه می‌شود. یکی از شخصیت های خوب و بامزه این انیمه در هنگام مبارزات لباس نازی ها را می‌پوشد. با اینکه این شخصیت هیچ چیز از ایدئولوژی نازیسم نداشت و آن لباس را تنها به این خاطر که متعلق به پدربزرگش بود می‌پوشید. اما همین لباس کافی بود تا مسئولان در فرانسه تصمیم بر ممنوع کردن آن بگیرند.

14، انیمه wicked City

( ممنوع شده در آمریکا و انگلستان )

اگر بحث خشونت در انیمه ها مطرح باشد نام یوشیاکی کاواجیری کارگردان صاحب نام انیمه ژاپن میدرخشد. از معروف ترین آثار این کارگردان می‌توان به انیمه طومار نینجا و ومپایر دی اشاره کرد. کاواجیری از نشان دادن بی پرده قطع شدن اعضای بدن و خشونت جنسی هیچ واهمه ای ندارد و انیمه wicked City بعنوان یکی از اولین آثار او می‌تواند این خصوصیتش را بنمایش بگذارد.

انیمه wicked City در یک دنیای سرد و تاریک جریان دارد که شیاطین از جهان خود پا به جهان انسان ها می‌گذارند. در این میان یک مامور مرد از جهان انسان ها و یک مامور زن از جهان شیاطین مامور می‌شوند تا از یک فرد مهم در مقابل حملات شیاطین افراطی محافظت کنند. این انیمه سرشار از اکشن های خشونت آمیز، خشونت جنسی و وحشت جسمی است. این موارد باعث شد که این انیمه در آمریکا و انگلستان ممنوع شود. اما بعدها نسخه ای از این انیمه با حذف برخی از صحنه ها وارد بازار آمریکا شد.

13، انیمه های ممنوعه : انیمه midori

( ممنوع شده در تمام جهان )

اگر پای انیمه های ممنوعه در میان باشد بدون شک هیچ انیمه ای به اندازه midori ممنوع و مورد تنفر واقع نشده است. انیمه ای که می‌توان از آن بعنوان ممنوعه ترین انیمه نام برد. این انیمه داستان یک دختر بچه به نام میدوری را روایت می‌کند که بعد از مرگ مادرش برای ادامه زندگی به یک سیرک می‌رود. میدوری پس از ورودش به سیرک مورد آزار و اذیت سادیسمی اعزای سیرک قرار می‌گیرد. در این انیمه حیوان آزاری، کودک آزاری و بیرون ریختن اعزای بدن یکی پس از دیگری به تصویر در می‌آیند.

این موارد باعث این شد که انیمه میدوری در سراسر جهان ممنوع شود و حتی دیسک های موجود آن نیز توسط مردم خشمگین نابود شود. خشم و تنفر نسبت به این انیمه حتی قبل از شروع ساخت آن نیز وجود داشت بقدری که هیچ اسپانسری حاظر به حمایت از آن نبود. این مورد سبب شد تا کارگردان انیمه حدود پنج هزار صفحه را خودش بتنهایی ترسیم کند که در نوع خود یک رکورد است. با معرفی انیمه های ممنوعه با ویولت گیمرز همراه باشید.

12، انیمه pokemon

(انیمه ممنوعه در عربستان)

این سری از محبوب ترین و پرسودترین آثار انیمه ای میباشد و در سال های گذشته بازی ویدیویی آن نیز به موفقیت چشمگیری دست پیدا کرد. در این انیمه موجوداتی به نام پوکمون با اتحاد با انسان ها و یا استادان انسان خود سعی میکنند که رازهای سیاره خود را کشف کنند. این انیمه شامل لحظات احساسی و بامزه زیادی بخصوص بین انسان ها و پوکمون ها میباشد. البته این انیمه از نظر مقامات عربستانی خیلی بامزه نبود. به اعتقاد آن ها این انیمه قمار و صهیونیسم را ترویج میکند و تصمیم گرفتند تا این انیمه را در کشورشان ممنوع کنند.

11، انیمه Kite

(ممنوع شده در نروژ)

این انیمه شامل دو قسمت کوتاه است که در برخی از نسخه ها در یک قسمت ادغام شده است. انیمه Kite داستان دختری به نام کاوا را روایت میکند که هر چند در ظاهر چهره کودکانه و معصومی دارد ولی در واقع یک آدم کش حرفه ای است. کاوا که به نوعی در بند اسارت است بعد از ملاقات با یک پسر زندگی اش تغییر بزرگی پیدا میکند و درصدد انتقام بر می آید.

انیمه کایت با وجود زمان کوتاه خود اکشن هیجان انگیز و بی رحمانه ای را تحویل مخاطبان خود میدهد. با اینکه این انیمه شامل لحظات اکشن خشونت آمیز زیادی میباشد اما دلیل ممنوع شدنش در نروژ نکته دیگری بود. این انیمه در نروژ با اتهام نشان دادن خشونت بر علیه کودکان مواجه شد. و از آنجایی که این کشور قوانین سختی را در این زمینه دارد این انیمه را وارد لیست انیمه های ممنوع الپخش کردند.

10، انیمه Paranoia agent

( ممنوع شده در ژاپن)

 اگر قرار باشد فهرستی از بهترین کارگردانان انیمه تمام ادوار تهیه کنیم بی شک ساتوشی کن افسانه ای یکی از بالاترین رتبه های لیست را به خودش اختصاص می‌دهد. مردی که به روایت های کابوس وار و روانکاوی هایش در اتمسفری تاریک و مرموز معروف است. انیمه paranoia Agent در مورد شهری است که مردمش مورد حمله یک پسر بچه مدرسه ای با چوب بیس‌بال قرار می‌گیرند.

این انیمه با اینکه بخش های کارآگاهی و جنایی را در خود دارد اما بخش زیادی از آن که جذاب ترین بخشش نیز است به مشکلات شخصی و روانی شخصیت هایش می‌پردازد. این انیمه می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای علاقه مندان به آثار ساتوشی کن باشد اما paranoia Agent در تلویزیون ژاپن ممنوع الپخش شد و تنها در یک شبکه ماهواره ای به نمایش در آمد. علت آن هم خشونت و محتوایی بود که تلویزیون ژاپن آن را مناسب پخش ندانست.

9، انیمه Elfen lied

( انیمه ممنوعه در چین)

این انیمه با فرار یک دختر از آزمایشگاه دولتی آغاز میشود. انیمه Elfen lied درست در همین لحظه آغازین خشونت فوق العاده بالای خود را به رخ همگان میکشد. اعضای بدنی که یکی پس از دیگری قطع میشوند و حمام خونی که در آزمایشگاه به پا میوفتد میتواند بسیاری از بینندگان را شوکه کند. انیمه ترانه پریان بی شک یکی از خشونت آمیز ترین انیمه های تلویزیونی است که خشونت اندازه آن را در کمتر اثری میتوان یافت. در حالی که این ویژگی ها میتواند برای بسیاری از بینندگان هیجان انگیز باشد اما این میزان از خشونت کافی بود تا مقامات چینی تصمیم بر ممنوع کردن آن بگیرند. با معرفی انیمه های ممنوعه با ویولت گیمرز همراه باشید.

8، انیمه Death note

( ممنوع شده در چین و روسیه)

انیمه دفترچه مرگ یک انیمه 37 قسمتی است که توسط استدیو مدهاوس از مانگای فوق‌العاده محبوبی به همین نام اقتباس شد. انیمه Death note نیز به مانند منبع اقتباس خود به موفقیت و محبوبیت چشمگیری دست یافت به حدی که می‌توان از آن بعنوان یکی از محبوب ترین انیمه های تمام ادوار نام برد. دفترچه مرگ داستان یک پسر مدرسه ای را روایت می‌کند که بعد از پیدا کردن یک دفترچه قدرت های خاصی را بدست می‌آورد. تنها کافی است که او نام شخص مورد نظرش را در دفترچه یادداشت کند تا او را با ایست قلبی به کام مرگ بفرستد.

لایت یاگامی از این قدرت برای اصلاح جامعه و به قتل رساندن افرادی که آنان را فسادی برای جامعه می‌داند استفاده می‌کند. همین موارد الهام بخش اتفاقاتی در دنیای واقعی نیز شد. زیرا طرفداران این انیمه با تهیه کردن دفترچه های این انیمه نام افرادی که از آنان تنفر داشتند و خواهان مرگشان بودند را در آن یادداشت می‌کردند. این موارد باعث شد تا چین و روسیه این انیمه رو مخرب توصیف کنند.

7، انیمه Hetalia axis powers

(ممنوع شده در کره جنوبی)

انیمه Hetalia یک انیمه کمدی است که در خلال جنگ جهانی اول و دوم جریان دارد. در این انیمه هر یک از کشورهای درگیر جنگ در قالب یک شخصیت در انیمه حضور دارند. بعنوان مثال شخصیت های ایتالیا، آلمان و ژاپن با توجه به رابطه دوستانه خود در زمان جنگ در انیمه نیز رابطه دوستانه و بامزه ای را دارند. با اینکه این انیمه درون مایه کمدی دارد اما شخصیتی که در این انیمه نماینده کره جنوبی بود به مزاج مسولان کره ای خوش نیامد و آن را یک توهین ملی خواندند. اما ماجرا تنها به ممنوع کردن این انیمه ختم نشد و آن ها با اعتراضات و مخالفت هایشان کار را به جایی رساندند که استدیو سازنده انیمه مجبور به حذف تمامی صحنه های شخصیت کره جنوبی و اشارات به آن شد.

6، انیمه High school dxd

( انیمه ممنوعه در نیوزلند )

انیمه دبیرستان دی ایکس دی اثری در زمینه عاشقانه و مدرسه ای میباشد. این انیمه بر اساس یک سری لایت نوول موفق با همین نام است. این انیمه داستان پسر مدرسه ای به نام هیودو را روایت می‌کند که بعد از کشته شدنش توسط شخصی بعنوان یک شیطان احیا می‌شود تا به خانواده شیطانی او خدمت کند. انیمه high school dxd شامل لحظات کمدی بین فرشتگان و شیاطین است اما وجود صحنه های غیر اخلاقی بسیار زیاد در آن سبب شد تا مقامات نیوزلندی محتوای آن را مخرب بدانند. با معرفی انیمه های ممنوعه با ویولت گیمرز همراه باشید.

5، انیمه attack on titan

( انیمه ممنوعه در چین)

انیمه اتک آن تایتان یکی از موفق ترین آثار تلویزیونی دهه اخیر است که با موفقیت چشمگیر خود توانست میلیون ها بیننده را از سراسر جهان با دنیای انیمه آشنا کند. این اثر در یک دنیای خیالی جریان دارد که در آن غول های عظیم الجثه بقای نسل انسان ها تهدید میکنند. با اینکه انسان ها با ساختن دیوارهای بلندی خود را از این خطر حفظ کرده اند اما همچنان خطراتی آنان را تهدید میکند. عطش آزادی و امید برای رفتن به بیرون از دیوارها ماجراجویی های هیجان انگیز و بیاد ماندنی را خلق میکند. این اثر با روایت داستان فوق العاده و پیچ و تاب های داستانی اش و صد البته اکشن فوق العاده اش به محبوبیت چشمگیری در سراسر جهان دست یافت. اما مقامات چینی این حجم از خشونت را قبول نکردند و تصمیم بر ممنوع کردن این انیمه گرفتند.

4، انیمه Tokyo ghoul

( انیمه ممنوعه در چین و روسیه)

انیمه توکیو غول اقتباسی از مانگای موفق و پر فروشی به همین نام به قلم سوئی ایشیدا است. هر چند که این انیمه بعد از جدایی از مانگا انتقادات زیادی را دریافت کرد اما بدون شک انیمه Tokyo ghoul از محبوب ترین آثار سال های اخیر است. در جهان این انیمه انسان ها در کنار غول هایی که از گوشت انسان تغذیه میکنند زندگی میکنند. در این میان پسری به نام کانکی بعد از پشت سر گذاشتن اتفاقاتی تبدیل به یک نیمه انسان نیمه غول میشود. کانکی بعد از آشنایی با یک گروه خود را در بین درگیری با غول هایی دیگر از ناحیه های مختلف و شکارچیان غول میبیند. انیمه توکیو غول شامل لحظات ترسناک و اکشن های نفس گیر در شب های توکیو است.

خشونت قابل توجه در این اثر سبب شد تا چین و روسیه تصمیم به ممنوع الپخش کردن این انیمه بگیرند. همچنین مقامات چینی اعتقاد داشتند این انیمه جوانان چینی را به رفتار های خود آسیب رسان مانند ایجاد طرح ها و نماد های این انیمه بر روی پوستشان دعوت میکند.

3، انیمه Mr osomatsu

(انیمه ممنوعه در ژاپن)

ایده ایجاد کمدی و یا شوخی با آثار دیگر چیز جدیدی نیست و بعنوان مثال در سینما فیلم های Scary movie در این دسته قرار میگیرند. اما در ژاپن قوانین سفت و سختی در زمینه کپی رایت وجود دارد و همین سبب ممنوع الپخش شدن این انیمه را فراهم کرد. این انیمه که ماجرا های خنده دار شش برادر را دنبال میکند در قسمت اول خود با بازسازی صحنه های مشابهی از انیمه های معروف مانند دراگون بال و اتک آن تایتان با اتهام نقص قوانین در ژاپن مواجه شد و قسمت اول آن از تمام فروشگاه و رسانه ها حذف و پخشش ممنوع گردید.

2، انیمه My hero academia

( انیمه ممنوعه در چین)

انیمه آکادمی قهرمان من یکی دیگر از انیمه های ممنوعه در چین است که خبر ممنوع شدنش بسیاری از طرفداران رو شوکه کرد. در دنیای این انیمه هشتاد درصد مردم جهان با بدست آوردن قدرتی به نام کوسه به قدرت های ماورالطبیعی دست پیدا کرده اند. عده ای از این دسته که قدرت های خاص تری دارند از قدرت خودشان برای مقابله با افرادی که از قدرت هاي خود استفاده نادرست می‌کنند استفاده می‌کنند که آنان را قهرمانان می‌نامند. میدوریا شخصیت اصلی این انیمه بزرگترین آرزویش تبدیل شدن به یک قهرمان است اما مشکل اینجاست که او جز آن هشتاد درصد نیست. زندگی او بعد از ملاقات اتفاقی با بزرگترین قهرمان جهان یعنی آلمایت دستخوش تغییرات زیادی می‌شود.

انیمه آکادمی قهرمان من با خلق یک دنیای ابرقهرمانی پر جزئیات و هیجان انگیز می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای علاقه مندان به این آثار باشد. اما مقامات چینی در کمال ناباوری تصمیم به ممنوع کردن این اثر گرفتند زیرا یکی از شخصیت های این انیمه به نام دکتر گاراکی نامش با یکی از دکتران ژاپنی در جنگ جهانی دوم همخوانی داشت. دکتری که با آزمایشات انسانی بر روی چینی ها شناخته می‌شود.

1، انیمه Mushoku Tensei

(انیمه ممنوعه در چین)

انیمه موشوکو تنسی انیمه ای در سبک ایسکای و فانتزی است که در زمان کوتاه عرضه خود توانست به موفقیت چشمگیری دست پیدا کند. داستان این انیمه از جایی آغاز میشود که یک مرد میانسال و گوشه گیر بعد از تصادف و مرگش خود را در قالب یک کودک در یک جهان فانتزی میبیند. حال این شخصیت سعی میکند از ویژگی های منفی زندگی سابقش فاصله بگیرد و بر ترس هایش غلبه کند. او بعد از طی اتفاقاتی و آشنایی با شخصیت های گوناگون سفری پر از خطر و ماجرا را برای رسیدن به هدفش آغاز میکند.

این انیمه دارای یک دنیای فانتزی غنی و پر از جزییات است که بی شک میتوان آن را در دسته بهترین انیمه های فانتزی قرار داد. با این حال این انیمه در چین به علت نقص ارزش ها و اخلاقیات به نامناسب بودن برای افراد زیر سن قانونی متهم شد و از شبکه های استریم این کشور پاک شد.

از اینکه با ویولت گیمرز در معرفی انیمه های ممنوعه همراه بودید از شما سپاس گذاریم. لازم به ذکر است که این لیست بر اساس تاریخ انتشار چینش شده بود. انیمه مورد علاقه شما در این لیست کدام است و کدام دلیل برای ممنوع شدن برای شما از همه جالب تر بود؟ یا اینکه چقدر با خشونت در انیمه ها موافق هستید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

ممنوعه ترین انیمه جهان چیست؟

انیمه Midori ممنوعه ترین انیمه جهان است و در تمام کشورهای جهان ممنوع الپخش شده است.

چرا انیمه توکیو غول ممنوع الپخش شد؟

دولت چین علت آن را خشونت بیش از اندازه و ترغیب جوانان به رفتارهای خود آسیب رسان بیان کرد

متداول ترین علت ممنوع الپخش شدن در انیمه ها چیست؟

خشونت بیش از اندازه متداول ترین دلیل ممنوع الپخش شدن در انیمه ها است

کدام انیمه بیشتر از سایر کشورها دست به ممنوع الپخش کردن انیمه ها میزند؟

کشور چین با ممنوع کردن 38 انیمه در این زمینه رکورد دار است.

خروج از نسخه موبایل