هنگام خرید پیچ و مهره به چه نکاتی باید توجه کرد؟

این که به هنگام خرید پیچ و مهره به چه نکاتی باید توجه کرد؟ از سؤالات مهمی است که اکثر خریداران این محصول می‌پرسند. یافتن پاسخی مناسب برای این سؤال با توجه به پیچیدگی‌ها و گستردگی که در صنعت ساخت و ساز و دیگر صنایع وجود دارد، مهم‌تر نیز خواهد شد، زیرا پیچ و مهره‌ها از تجهیزات مهم و کاربردی در اکثر صنایع بوده و باعث می‌شوند تا قطعات مختلف در کنار یکدیگر به صورت مستحکم قرار گرفته و به هم وصل شوند. از این رو باید به هنگام خرید این تجهیزات به نکات مهمی توجه کرد تا از استحکام پیچ و مهره، طول عمر آن و همچنین دوام اتصالات، آسوده خاطر بود.

اما برای این که پاسخی اصولی برای این پرسش خود پیدا کنید باید قبل از هر چیزی در مورد این تجهیزات آگاهی داشته و انواع آن را بشناسید. سپس ویژگی‌ها و مشخصات آنها را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید نمایید.

پیچ و مهره چیست؟

پیچ و مهره‌ها را می‌توان جزء جدایی ناپذیر صنایع بزرگ و کوچک دانست. هر کدام از این تجهیزات دارای ساختار مخصوصی بوده و با قرار گرفتن در کنار یکدیگر، اتصالاتی محکم را به وجود می‌آورند. به همین دلیل خریداران باید پاسخی مناسب برای این سؤال که هنگام خرید پیچ و مهره به چه نکاتی باید توجه کرد؟ پیدا کرده و با توجه به این پاسخ، پیچ و مهره مورد نظر خود را انتخاب کنند.

در واقع پیچ را می‌توان ابزاری اتصال دهنده نامید که ساختاری استوانه‌ای دارد. تمام و یا بخشی از این ساختاری استوانه‌ای به صورت رزوه شده می‌باشد. بخش بالای آن نیز دارای سرپیچ بوده و در انواع مختلفی تولید می‌شود. مهره را نیز می‌توان ابزاری کمک کننده معرفی نمود که ساختاری شش ضلعی دارد. این دو ابزار با قرار گرفتن در کنار هم و چفت شدن با هم، اتصالی قدرتمند را تشکیل داده و باعث قرار گرفتن دو قطعه در کنار یکدیگر می‌شوند.

توجه داشته باشید که هر کدام از این محصولات در انواع مختلف، با استفاده از متریال گوناگون و در سایزهای متفاوت تولید می‌شوند. از این رو باید در مورد تمامی آنها اطلاعاتی داشته و سپس آنها را خریداری کنید.

نکات مهم در خرید پیچ و مهره

پیچ و مهره در ساختمان سازی، صنایعی چون کشتی سازی، خودرو سازی و … دارای کاربرد فراوانی است. به همین دلیل نیز نوع آنها و میزان استحکام این محصولات در صنایع مختلف مورد نظر بوده و خریداران به دنبال آن هستند تا بفهمند هنگام خرید پیچ و مهره به چه نکاتی باید توجه کرد؟

از جمله نکاتی که باید در این خرید به آنها توجه داشته باشید می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

توجه به گرید پیچ و مهره

گرید، اصطلاحی فیزیکی بوده و نشان دهنده ویژگی‌های ساختاری این محصولات است. بر اساس گرید پیچ و مهره می‌توان دریافت که این تجهیزات در برابر فشار، ضربه، چکش پذیری و خوردگی به چه میزان مقاومت دارند. همچنین گرید پیچ و مهره بیان کننده نوع فولاد مصرفی در ساخت این محصولات و میزان سختی این ابزارها می‌باشد.

با توجه به این گفته‌ها، پیچ و مهره مناسب برای استفاده در ساختمان سازی و صنایع بزرگ، دارای گریدهای 8.8، 10.9 و 12.9 می‌باشند. این پیچ و مهره‌ها دارای استحکام بالایی بوده و به دلیل برخورداری از استاندارد ISO 898-1 و استحکام کششی بالا، قابل استفاده در انواع ادوات صنعتی، ساختمان سازی و … هستند.

بنا به این گفته‌ها، هر چقدر گرید پیچ و مهره بالا باشد، استحکام بالایی خواهد داشت و بر عکس، پیچ و مهره با گرید پایین دارای استحکام کمتری است.

توجه به سایز پیچ و مهره

همانگونه که گفته شد، پیچ و مهره‌ها دارای انواع گوناگونی هستند. شما می‌توانید این تجهیزات را در سایزهای مختلف در بازار پیدا کنید. به همین دلیل نیز یکی از جواب‌هایی که در پاسخ این سؤال که هنگام خرید پیچ و مهره به چه نکاتی باید توجه کرد؟ باید بیان نمود، توجه به سایز این محصولات می‌باشد.

در صنایع مختلف، تجهیزات متفاوت و برای اتصال قطعات مختلف به پیچ و مهره‌هایی با سایزهای متفاوت نیاز است. از این رو باید به این موضوع دقت کنید که سایز استوانه پیچ، سر پیچ و مهره با توجه به موارد استفاده از آنها انتخاب شود. در غیر این صورت، استحکام اتصالات را نمی‌توان تضمین کرد.

بنابراین توصیه می‌شود قبل از اقدام به خرید، با سایزهای مختلف این محصولات و کاربری هر کدام از آنها آشنا شوید. به این ترتیب می‌توانید متناسب با محل استفاده از آنها، بهترین سایز این پیچ و مهره‌ها را انتخاب و خریداری کنید.

توجه به جنس پیچ و مهره

یکی دیگر از نکاتی که باید به هنگام خرید پیچ و مهره با آن توجه داشت، جنس این تجهیزات است. معمولاً تولیدکنندگان انواع پیچ و مهره برای ساخت این محصولات از متریال مرغوبی مانند فولاد و استیل ضد زنگ، برنج، مس و … استفاده می‌کنند؛ اما به دلیل این که برخی از سودجویان درصدد کسب سود بیشتر هستند، با استفاده از متریال بی کیفیت این محصولات را ساخته و با قیمت محصولات باکیفیت، آنها را به فروش می‌رسانند.

در صورتی که پاسخ مناسب برای این سؤال که هنگام خرید پیچ و مهره به چه نکاتی باید توجه کرد؟ پیدا کرده‌اید حتماً به هنگام خرید، به جنس این تجهیزات توجه خواهید کرد. به این ترتیب می‌توانید از بابت مقاومت و استحکام پیچ و مهره خریداری شده، مطمئن باشید، زیرا پیچ و مهره‌های فولادی و استیل ضدزنگ و … با استفاده از روی، آبکاری می‌شوند. به این ترتیب در مقابل رطوبت، فشار و ضربه مقاوم بوده و خاصیت چکش خواری مناسبی خواهند داشت.

توجه به استاندارد پیچ و مهره

در سطح دنیا، برندهای مختلفی اقدام به طراحی و تولید انواع پیچ و مهره می‌کنند. برای این که محصولات تولید شده در این برندها دارای کیفیت بالایی بوده و بتوان آنها را بر اساس معیاری خاص سنجید، استانداردهای بین المللی برای تولید آنها تعیین شده است.

از این رو به هنگام خرید پیچ و مهره‌ها باید به استاندارد درج شده بر روی آنها توجه داشته باشید. در این حالت می‌توانید از بابت ساخت اصولی آن و استحکام این محصولات آسوده خاطر باشید. در واقع توجه به استاندارد ساخت پیچ و مهره، یکی از پاسخ‌هایی است که به سؤال هنگام خرید پیچ و مهره به چه نکاتی باید توجه کرد؟ داده می‌شود.

از جمله استانداردهای تولید انواع پیچ و مهره می‌توان به استانداردهای بین المللی DIN,ASTM,ISO اشاره کرد.

توجه به پوشش پیچ و مهره

با این که اغلب پیچ و مهره با استفاده از فولاد و یا متریالی چون مس و … ساخته می‌شوند؛ اما باید به هنگام خرید به نوع پوشش این محصولات نیز توجه کنید. استفاده از پوشش مناسب باعث می‌شود تا پیچ و مهره‌ها در برابر خوردگی، مواد شیمایی مختلف، ضربه، زنگ زدگی و … مقاوم باشند.

در ضمن در صورتی که پوشش روی پیچ و مهره با گرید این تجهیزات تناسب نداشته باشد، احتمال بروز تردی هیدروژنی در قطعات به وجود می‌آید.

توجه داشته باشید که استفاده از پوشش روی بر روی پیچ و مهره‌ها به عنوان یکی از بهترین پوشش‌ها به شمار می‌آید. از این رو توصیه می‌شود پیچ و مهره‌هایی با این پوشش را خریداری کنید.

توجه به ارقام روی پیچ و مهره

بر روی هر پیچ و مهره‌ای، اعدادی درج شده است. این اعداد نشان دهنده استحکام این محصولات می‌باشد. به همین دلیل نیز کارشناسان به افرادی که می‌پرسند هنگام خرید پیچ و مهره به چه نکاتی باید توجه کرد؟ توصیه می‌کنند به هنگام خرید این محصولات به اعداد درج شده بر روی آنها توجه کنند. به عنوان مثال اگر بر روی پیچ و مهره‌ای، عدد 8.8 درج شده باشد به این معنا است که این تجهیزات می‌توانند در هر میلی‌متر از سطح مقطع، وزن و فشاری معادل 80 کیلوگرم و یا 800 نیوتون را تحمل نمایند.

استاد بولت چیست؟

یکی از پیچ‌هایی که جهت اتصال فلنج ها به کار می‌روند، پیچ‌های استاد بولت است. این پیچ‌ها هیچ گونه سرپیچی نداشته و به صورت استوانه رزوه دار تولید شده‌اند. به دلیل این که این فلنج ها در صنایعی که نیاز به لوله کشی بزرگ دارد مورد استفاده قرار می‌گیرند، این نوع پیچ نیز در این صنایع کاربرد دارند. از جمله چنین صنایعی می‌توان به صنعت پتروشیمی، نفت و گاز و … اشاره کرد.

در ضمن استاد بولت در صنایعی همچون ساختمان سازی، ماشین سازی، صنعت معدن، تولید سیمان و … نیز کاربرد دارد.

بهترین مرکز برای خرید پیچ و مهره

اگر شما نیز با این سؤال که هنگام خرید پیچ و مهره به چه نکاتی باید توجه کرد؟ مواجه شده‌اید، حتماً باید به این موضوع دقت کنید که خرید از مراکز معتبر نیز از جمله نکاتی است که باید در این خرید مد نظر قرار گیرد.

شما باید قبل از این که اقدام به انتخاب و خرید این تجهیزات نمایید، با انواع و ویژگی‌های آن آشنایی کامل داشته باشید. سپس این محصولات را از فروشگاه‌های معتبر خریداری کنید، زیرا در این حالت می‌توانید از کیفیت کالا و مناسب بودن قیمت آن آسوده خاطر باشید.

یکی از این مراکز، بولت صنعت است. این برند جزو برندهای برتر تولید کننده و عرضه کننده انواع پیچ و مهره باکیفیت می‌باشد. از این رو با انتخاب و خرید محصولات این برند می‌توانید از استحکام محصولات، مطمئن باشید.

خروج از نسخه موبایل