انواع سرم برای پوست معمولی

داشتن پوست زیبا یکی از خواسته‌های تمام افراد مخصوصا خانم‌ها است. محصولات زیادی در بازار وجود دارد که با کمک آن‌ها می‌توانید پوستی سالم و زیبا داشته باشید. استفاده از محصولات آبرسان، مرطوب‌کننده و شوینده‌های مناسب و سازگار با پوست نقش مهمی در سلامت پوست دارند. گاهی اوقات پیش می‌آید که با وجود استفاده از تمام آن‌ها باز هم فکر می‌کنید پوست‌تان به یک محصول مراقبتی دیگر نیاز دارد. اکثر متخصصان پوست و مو برای داشتن یک پوست زیبا، درخشان و لطیف به شما توصیه می‌کنند که از محصولات مراقبت از پوست قوی و موثر استفاده کنید.

یکی از این محصولات سرم پوست است. سرم‌های پوستی محصولات قدرتمندی هستند که به دلیل داشتن خاصیت مرطوب‌کنندگی، تغذیه و محافظت از پوست، سبب بهبود وضعیت پوست می‌شوند و به مرور زمان مشکلات پوستی را برطرف می‌کنند.بهترین زمان برای استفاده از سرم‌های پوستی بعد از شستشو صورت و قبل از زدن کرم مرطوب‌کننده است. سرم پوست سرشار از ویتامین C است و از پوست شما در برابر اثر مخرب رادیکال‌های آزاد و اشعه مضر خورشید محافظت می‌کند.

سرم طلا لاکچری کوین علاوه بر ویتامین C حاوی هیالورونیک‌اسید نیز می‌باشد که با نفوذ به عمق پوست سبب افزایش رطوبت‌رسانی به لایه‌های عمیق می‌شود. اگر سلامت و شادابی پوست برای‌تان اهمیت دارد و دوست دارید همواره پوستی زیبا و درخشان داشته باشید خرید سرم لایه بردار لاکچری کوین را از دست ندهید.

سرم پوست چیست؟

در این قسمت می‌خواهیم به‌طور تخصصی در مورد مفهوم سرم پوست صحبت کنیم. سرم‌های پوستی در واقع مایعات بسیار سبک و با جذب سریع هستند که به همراه لوسیون و مرطوب‌کننده و یا به تنهایی مورد استفاده قرار می‌گیرند. سرم‌ها نسبت به دیگر محصولات مراقبت از پوست، در مدت زمان کوتاه‌تری مشکلات پوستی را برطرف می‌کنند و سبب سلامت و جوانسازی پوست صورت می‌شوند. سرم‌ها از مولکول‌های بسیار ریز و کوچکی ساخته شده‌اند که به راحتی به عمق پوست نفوذ می‌کنند و نسبت به دیگر محصولات تاثیر زودتری دارند.

با استفاده از سرم مواد فعال بیشتری وارد پوست می‌شود و همین موضوع باعث قوی و مستحکم شدن ساختار پوست می‌شود.از مهم‌ترین تفاوت‌هایی که میان سرم با لوسیون و کرم وجود دارد این است که در فرمولاسیون سرم، از مواد مرطوب‌کننده و پوشاننده پوست استفاده نشده است و هیچ چربی و روغنی ندارد و معمولا بر پایه آب هستند. در واقع نقطه قوت سرم‌ها این است که بیشتر ترکیبات اضافی که در دیگر محصولات وجود دارد حذف شده است و آنچه باقی مانده است، غلظت زیاد مواد موثر است.

سرم‌ها بیشتر برای افرادی مناسب هستند که پوست چربی دارند و می‌خواهند از محصولاتی استفاده کنند که احساس سنگینی نداشته باشند. سرم‌ها فاقد چربی هستند و هیچگونه احساس چسبناکی و ماسیدگی روی پوست صورت ایجاد نمی‌کنند. با وجود مزایا و خواصی که برای سرم وجود دارد، استفاده از این محصول به تمام افراد توصیه نمی‌شود. افرادی که بیماری‌های مزمن پوستی، اگزما و روزاسه دارند فقط با دستور پزشک می‌توانند از سرم پوستی استفاده کنند. از مهم‌ترین فواید استفاده از سرم‌ها می‌توان به حذف جوش و آکنه، روشن شدن رنگ پوست و باز شدن چین و چروک‌ها اشاره کرد.

از آن‌جایی که سرم به سرعت وارد پوست می‌شود و آن را تحریک می‌کند اگر مشکل پوستی خاصی دارید بهتر است قبل از استفاده از این محصول با پزشک خود مشورت کنید. برای استفاده از سرم هیچ ضرورتی وجود ندارد و در واقع برای افرادی طراحی شده است که به دنبال چیزی فراتر از سلامتی پوست هستند. سرم‌ها انواع متفاوتی دارند که هر کدام فایده و کاربردشان متفاوت از دیگری است. اگر بخواهیم به انواع سرم‌های پوستی اشاره کنیم می‌توانیم از سرم ضدپیری و چروک، سرم آبرسان، سرم رفع جوش و آکنه، سرم روشن‌کننده، سرم لایه‌بردار و سرم جوان‌کننده پوست نام ببریم. در ادامه به معرفی هر کدام از این سرم‌ها و کاربردی که دارند می‌پردازیم.

چند نوع سرم پوستی وجود دارد؟

به گفته متخصصان بهتر است از سرم‌هایی استفاده کنید که مقدار زیادی از رطوبت و آنتی‌اکسیدان مورد نیاز برای پوست را تامین کند. اگر می‌خواهید تاثیر سرم چند برابر بیشتر شود باید قبل از استفاده از سرم، پوست‌تان را پاکسازی کنید. سرم‌ها بسیار غنی و فعال هستند و استفاده از مقدار کمی از آن‌ها برای تمام پوست کافی است. از آن‌جایی که پوست افراد با یکدیگر متفاوت است، تاثیر سرم نیز روی هر پوست متفاوت از پوست دیگری است.

در نتیجه برای گرفتن نتیجه مناسب باید استفاده از سرم را به‌طور مداوم و چند هفته ادامه دهید. اگر می‌خواهید بهترین نتیجه را از مصرف سرم داشته باشید لازم است که ترکیبات داخل انواع سرم های لاکچری کوین  را داخل پوست محبوس کنید. برای این کار می‌توانید از کرم مرطوب‌کننده استفاده کنید. ترتیب استفاده از سرم و کرم مرطوب‌کننده بسیار اهمیت دارد، پس هرگز قبل از زدن سرم، هیچ کرمی به پوست‌تان نزنید.

1- سرم ضدجوش و ضدآکنه

اگر پوست‌تان مستعد جوش و آکنه است باید به دنبال سرمی بروید که حاوی ویتامین C، رتینول، روی (زینک)، سالیسیلیک‌اسید و آزلائیک‌اسید باشد. نیاسینامیداسید نیز نوعی ویتامین B5 است که به دلیل داشتن خاصیت تسکین‌دهندگی، مرطوب‌کنندگی و ضدالتهابی سبب کاهش تحریکات پوستی می‌شود و حس آرامش را به پوست شما باز می‌گرداند.

سرم‌های ضدجوش و ضدآکنه راهی موثر برای خلاص شدن از شر جوش‌ها است و بعد از چند بار استفاده از تجمع سلول‌های مرده پوستی و چربی در لایه‌های زیرین پوست جلوگیری می‌کند. سرم‌های ضدجوش و ضدآکنه پوست را سفت می‌کنند و مانع از شل شدن پوست می‌شوند. استفاده مداوم از این نوع سرم‌ها منافذ پوست را کوچک می‌کنند و سبب از بین رفتن چربی اضافی پوست می‌شوند. با از بین رفتن جوش‌ها، قرمزی و تورم پوست کاهش پیدا می‌کند و لک‌ها به تدریج از بین می‌روند.

2- سرم آبرسان

اگر پوست خشک و چروک‌خورده دارید باید از سرمی استفاده کنید که در ساخت آن از ویتامین E، نیاسینامید، گلیکولیک‌اسید و هیالورونیک‌اسید استفاده شده باشد. سرم‌های آبرسانی که حاوی هیالورونیک‌اسید هستند رطوبت را به خوبی جذب می‌کنند و از این طریق سبب طراوت و شادابی پوست صورت می‌شوند. هیالورونیک‌اسید در بدن کودکان به میزان بیشتری تولید می‌شود و هرچه سن افزایش پیدا می‌کند از میزان تولید آن کم می‌شود.

کلاژن‌سازی نیز با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند و هیالورونیک‌اسیدی که به آن چسبیده از بین می‌رود. سرم آبرسان، آب و رطوبت را به لایه‌های سطحی پوست می‌رساند و کمک می‌کند که ظاهر پوست باطراوت و جوان به نظر برسد. زمانی که پوست پرآب و مرطوب باشد چین و چروک‌ها نیز از بین می‌روند و پوست کشیده و باز می‌شود. این نوع سرم‌ها معمولا حاوی ویتامین B5 هستند و بعد از چند بار استفاده باعث صاف و یکدست شدن پوست صورت می‌شوند.

3- سرم ضدپیری و ضدچین و چروک پوست

اگر پوست‌تان شادابی و طراوت خود را از دست داده است و رنگ آن تیره و کدر شده، بهتر است از سرمی استفاده کنید که در ترکیبات آن آنتی‌اکسیدان، عصاره چای سبز، رسوراترول و فرولیک‌اسید وجود داشته باشد. سرم‌های ضدپیری و ضدچین و چروک، به ساخت کلاژن و ترمیم پوست صورت کمک می‌کنند و از این طریق سبب باز شدن پوست می‌شوند. این نوع سرم‌ها در مدت زمان کوتاهی رطوبت مورد نیاز پوست را تامین می‌کنند و مانع از خشکی بیش از حد آن می‌شوند.

یک مزیت مهم دیگر برای استفاده از سرم ضدپیری حاوی رتینول در طول شب این است که این زمان بهترین تایم برای بازسابی و ترمیم مشکلات پوستی است. برخلاف تصور عموم که فکر می‌کنند این سرم مخصوص افراد مسن و پا به سن گذاشته است، بهترین زمان استفاده از این سرم از سن 20 سالگی به بعد است. این سرم با تامین رطوبت مورد نیاز پوست مانع از چروک خوردن آن می‌شود و یک راه خوب برای پیشگیری از پیری پوست است.

4- سرم روشن‌کننده یا سرم ویتامین C

سرم‌های روشن‌کننده یا سرم‌های ویتامین C سرشار از آنتی‌اکسیدان هستند و بعد از استفاده تاثیرات شگفت‌آوری روی پوست صورت می‌گذارند. از ترکیبات موثر به کار رفته در این نوع سرم‌ها می‌توان به ویتامین C اشاره کرد. سرم روشن‌کننده با کم‌رنگ کردن لک‌های پوستی و آفتاب‌سوختگی سبب روشن‌تر شدن رنگ پوست می‌شود و به تدریج پوست را سرحال و جوان می‌کند. سرم‌ها تاثیر تدریجی دارند و به مرور زمان پوست را به‌صورت طبیعی درخشان و شفاف می‌کنند. این نوع از سرم‌ها معمولا حاوی عصاره‌هایی همچون چای سبز، گریپ‌فروت، ریشه شیرین‌بیان، ویتامین E و C و آنتی‌اکسیدان می‌باشند که تمامی آن‌ها برای پوست ضروری و مفید هستند.

از دیگر ترکیبات به کار رفته در سرم روشن‌کننده پوست می‌توان به اسیدکوجیک، اسیدفرولیک، پپتید و بازتاب‌دهنده‌های نور اشاره کرد که تمامی آن‌ها سبب روشن و درخشان کردن رنگ پوست می‌شوند. با استفاده مداوم از این سرم، بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی، لک‌ها، آفتاب‌سوختگی‌ها و چین و چروک‌ها از بین می‌روند و پوست‌تان جوان و زیبا می‌شود. در واقع سرم ویتامین C یک محصول محبوب مراقبت از پوست است که فواید مختلفی برای پوست دارد. در حالی که بهترین زمان استفاده از سرم ویتامین سی ممکن است بسته به ترجیحات و روتین‌های مراقبت از پوست متفاوت باشد در حالت کلی چند توصیه مهم وجود دارد. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند از سرم ویتامین سی صبح‌ها استفاده کنند زیرا می‌تواند محافظت آنتی‌اکسیدانی را در طول روز داشته باشد.

این در حالی است که اگر قصد دارید زمانی را در فضای باز بگذرانید، استفاده از سرم ویتامین سی قبل از قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند محافظت بیشتری در برابر آسیب اشعه ماوراء بنفش خورشید ارائه دهد.زمان مناسب دیگری که می‌توانید از سرم ویتامین سی استفاده کنید قبل از زدن مرطوب کننده است. برای این منظور پس از پاکسازی و شستشو صورت، سرم ویتامین سی را روی پوست بزنید. مراقب باشید که اگر در طول روز از سرم ویتامین سی استفاده می‌کنید حتما روی آن از کرم ضدآفتاب با SPF بالا استفاده کنید که تحت تاثیر اشعه‌های خورشید قرار نگیرد. علاوه بر طول روز، می‌توانید سرم ویتامین سی را عصرها نیز روی پوست خود بزنید تا از مزایای آن بهره‌مند شوید.

5- سرم مرطوب‌کننده

گاهی اوقات خشکی و کم‌آبی پوست در حدی است که با استفاده از لوسیون‌ها و کرم‌های مرطوب‌کننده برطرف نمی‌شود. این زمان است که شما باید به سراغ استفاده از سرم بروید. نکته مهمی که در رابطه با استفاده از سرم وجود دارد این است که سرم‌ها جایگزین کرم‌های مرطوب‌کننده و لوسیون‌ها نیستند و در واقع مکملی برای آن‌ها محسوب می‌شوند. استفاده از سرم، تاثیر استفاده از کرم مرطوب‌کننده را افزایش می‌دهد و پوست را به‌صورت عمقی مرطوب و آبرسانی می‌کند. سرم‌های مرطوب‌کننده با نفوذ به عمق پوست، لایه‌های بیشتری را آبرسانی می‌کنند و مانع از خشک و کم‌آب شدن پوست می‌شوند.

6- سرم لایه‌بردار

لایه‌برداری یکی از کارهای ضروری برای سلامت پوست صورت است. در واقع لایه‌برداری، سلول‌های مرده، آلودگی و چربی‌های تجمع یافته در منافذ پوست را تخلیه می‌کند و از این طریق باعث اکسیژن‌رسانی بهتر و عمیق‌تر به بافت‌های پوست می‌شود. یک سرم لایه‌بردار مناسب سبب نرم، صاف و لطیف شدن پوست صورت می‌شود و چین و چروک و خطوط ایجاد شده روی پوست را از بین می‌برد.

لایه‌برداری همچنین مشکلات ناشی از پیری پوست و تابش نور خورشید را برطرف می‌کند و به سلامت بیشتر پوست صورت کمک می‌کند. با استفاده مداوم از سرم لایه‌بردار، منافذ پوست به خوبی پاکسازی و تخلیه می‌شوند و جوش‌ها به شدت کاهش پیدا می‌کنند. از مواد اصلی تشکیل‌دهنده این سرم‌ها می‌توان به اسیدگلیکولیک، اسیدلاکتیک، رتینول، اسیدسیتریک و آنزیم عصاره‌های گیاهی و میوه‌ها اشاره کرد.

7- سرم ترمیم‌کننده و جوانساز

استفاده از لوازم آرایش بی‌کیفیت و تاریخ گذشته، قرار گرفتن در معرض اشعه ماورابنفش خورشید، قرار گرفتن در معرض آلودگی و استفاده از محصولات شوینده نامناسب از جمله عواملی هستند که سبب آسیب به پوست صورت می‌شوند. سرم‌های ترمیم‌کننده و جوانساز پوست، با بهبود مشکلات پوستی، درخشندگی و سرزندگی را به سلول‌های پوستی بازمی‌گرداند و سبب ترمیم سلول‌های آسیب‌دیده می‌شوند. در واقع این نوع سرم‌ها سبب تحریک پوست می‌شوند و باعث می‌شوند سلول‌های آسیب‌دیده در مدت زمان کوتاه‌تری ترمیم و بازسازی شوند.

خروج از نسخه موبایل