اخبار استانی

  • اولین موزه ورزشی استان بوشهر افتتاح شد

    اخبار استانی/بوشهر اولین موزه ورزشی استان بوشهر به ابتکار هیات ورزش دانش‌آموزی و با حضور نایب رییس و دبیرکل فدراسیون ورزش دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

    رییس هیات ورزش دانش‌آموزی استان بوشهر در آیین افتتاح اولین موزه ورزشی استان عنوان کرد: در این موزه، افتخارات و فعالیت‌های ورزش دانش‌آموزی استان از دهه ۶۰ تاکنون جمع‌آوری شده است.

    صادق عبدالهی عنوان کرد: در این مجموعه تخصصی، تصاویر تیم‌ها و نفراتی که در مسابقات ورزش دانش‌آموزی، صاحب عناوین کشوری شده‌اند، به نمایش درآمده است.

    وی ادامه داد: در این موزه تصاویر مهدی طارمی، مهدی قایدی و محمد محبی بازیکنان تیم بوشهری که با تیم دانش‌آموزی استان به مقام‌های کشوری رسیده‌اند، نیز دیده می‌شود.

    به گزارش اخبار استانی به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش بوشهر، عبدالهی یادآور شد: به زودی لباس‌ و وسایل قدیمی تیم‌های ورزش دانش‌آموزی استان به این گنجینه ارزشمند افزوده می‌شود.

    گفتنی است، این موزه دائمی در محل هیات ورزش دانش‌آموزی در خیابان ساحلی بوشهر راه‌اندازی شده است.

    انتهای پیام

  • سرنانوازی جز لاینفک موسیقی لرستان است

    به گزارش اخبار استانی لرستان ، اعظم روانشاد روز دوشنبه در جشنواره دوسالانه سرنانوازی در روستای بیشه لرستان با بیان اینکه لرستان خاستگاه موسیقی است و موسیقی در بطن و آئین‌های این استان قرار دارد تاکید کرد: در همین راستا باید سنت‌های پیشین محفوظ و ضمن نگهداری و حراست، به نسل‌های بعد انتقال داده شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان، سرنانوازی را جز لاینفک موسیقی استان دانست و گفت: سرنانوازی از قدیمی‌ترین سازهای بادی با قدمت ۵ هزار ساله است، همچنین یکی از سازهای مهم در سور و سوگ‌ مردم منطقه زاگرس محسوب می‌شود.

    روانشاد افزود: استاد شاه‌میرزا مرادی سرنانوازی را در استان پرورش داده و به تبع آن شاگردان بسیاری تحت نظر این استاد گرانقدر آموزش دیده‌اند و امروز سرنانوازی یک موسیقی جهانی شده است.

    وی بر حفظ و اعتلای موسیقی اصیل لرستان تاکید و آن را از اولویت‌های اداره‌کل ارشاد لرستان عنوان کرد

    ۴۶

  • اعلام نحوه پرینت و رفع نقص کارت شرکت در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳

    به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آزمون اختصاصی هر یک از گروه‌های آزمایشی نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ در ۴۱۲ شهرستان و بخش مختلف کشور در روزهای پنجشنبه ۶ اردیبهشت و جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

    آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه‌ آزمایشی علوم انسانی صبح پنجشنبه ۶ اردیبهشت، و آزمون گروه‌ آزمایشی هنر بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت، آزمون گروه‌ آزمایشی زبان‌های خارجی بعدازظهر پنجشنبه ۶ اردیبهشت و آزمون گروه‌ آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شوند.

    کارت‌های شرکت در آزمون همه داوطلبان به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از امروز یکشنبه ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سامانه جامع آزمون سراسری (مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش آموزش کشور) برای مشاهده و پرینت فعال شده است.

    اینفوگرافیک نحوه پرینت و رفع نقص کارت شرکت در نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

    اعلام نحوه پرینت و رفع نقص کارت شرکت در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳

    همچنین اینفوگرافیک وظایف داوطلبان در فرآیند قبل، حین و بعد از نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ منتشر شده است.

    اینفوگرافیک وظایف داوطلبان در فرآیند قبل، حین و بعد از نوبت اول آزمون سراسری سال ۱۴۰۳

    اعلام نحوه پرینت و رفع نقص کارت شرکت در نوبت اول کنکور ۱۴۰۳

  • نکات مهم در مورد باشگاه بدنسازی مردانه در تهران که باید بدانید!

    چیزهایی که باید قبل از رفتن به باشگاه بدانیم

    فقط باشگاه رفتن و تمرین کردن مهم نیست، بلکه باید ما رفتار مناسب باشگاه را نیز بدانیم و مطابق با قوانین و قواعد آنجا رفتار کنیم. دانستن و رعایت کردن قوانین باشگاه بدنسازی باعث می‌شود تا بیشتر از پروسه تمرین‌ کردن‌مان لذت ببریم. معمولا برخورد و رفتار ما در هر مکان متفاوت است. برای مثال در یک عروسی باشکوه رفتار متفاوتی داریم نسبت به زمانی که با چند نفر از دوستان‌مان به کافه می‌رویم. با ما همراه باشید تا تمام قوانین و آداب اجتماعی باشگاه رفتن را بگوییم. لیست بهترین باشگاه بدن سازی مردانه تهران را نیز در ادامه آورده ایم.

    قانون و آداب ورزشی باشگاه بدنسازی

    رفتن به باشگاه یک فعالیت بسیار مثبت و سالم برای خود و جامعه است اما اگر رفتار مناسب باشگاه رعایت نشود، احتمالا این تجربه مثبت به یک خاطره آزاردهنده تبدیل خواهد شد. همچنین انتخاب یک باشگاه مناسب می‌تواند دغدغه بسیاری از افراد باشد. ما در باشگاه نه تنها باید مراقب سلامتی و آرامش خود باشیم، بلکه باید حواس‌مان باشد که آرامش دیگران هم حفظ شود و به این محیط دلچسب، آزار و خدشه‌ای وارد نگردد. اکنون به مهم‌ترین مواردی که همه اعضای باشگاه باید بدانند و رعایت کنند، اشاره خواهیم کرد.

    به فضا احترام بگذارید!

    باشگاه مکانی مقدس و محترم است، جایی که مردم برای پرورش جسم و روح خود در آن حاضر می‌شوند تا رشد کنند و خود را به چالش بکشند. به عبارت دیگر باشگاه فقط یک محیط عمومی نیست، بلکه محیطی شایسته احترام است. هنگامی که وارد این مکان می‌شوید، باید از رفتار مناسب باشگاه و تأثیر آن بر اطرافیان خود آگاه باشید و به این محیط احترام بگذارید. سعی کنید در باشگاه با دیگران مهربان باشید و محترمانه با آن‌ها برخورد کنید، همان‌طور که انتظار دارید آن‌ها با شما رفتار کنند. احترام به فضا می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

    • صحبت کردن با صدای آهسته
    • پاک کردن عرق‌تان از دستگاهی که با آن کار کردید
    • داشتن بطری آب مشخص که با دیگران اشتباه نشود
    • گوش دادن آهنگ‌های‌تان با هندزفری (عدم پخش با اسپیکر گوشی)
    • قرار دادن وزنه‌ها در جایگاه مخصوص‌شان، پس از تمام شدن تمرین

    قوانین باشگاه را رعایت کنید

    هر نوع قانونی که باشگاه شما دارد، به یک دلیل منطقی ایجاد شده و لازم است حتما از آن پیروی کنید. پس مهم است که هنگام ورود به هر فضای جدیدی از قوانین آن محیط بپرسید و آگاه شوید. به عنوان مثال، بپرسید که آیا باشگاه بدنسازی شما درباره کفش‌ها، استفاده از گوشی همراه در سالن، ساز و کار رختکن، زمان استفاده از هر وسیله و غیره قوانین خاصی دارد یا نه. دانستن این موارد باعث می‌شود تا بهتر، رفتار مناسب باشگاه را داشته باشید. اگر هم قصد رفتن به باشگاه را دارید و می‌خواهید مناسب‌ترین برنامه را داشته باشید، با مربیان فیتامین مشورت کنید.

    بهداشت را رعایت کنید

    رعایت بهداشت بخش مهمی از آداب باشگاه رفتن است. پاکیزگی افراد بر همدیگر تأثیر می‌گذارد و اگر کسی نسبت به بهداشت شخصی خود بی‌توجه باشد، دیگران اذیت خواهند شد. در اینجا درباره رفتار مناسب باشگاه در زمینه رعایت بهداشت خواهیم گفت.

    • همیشه قبل از باشگاه دوش بگیرید، زیرا عرق باکتری دارد که می‌تواند منجر به آلودگی پوست یا سایر بیماری‌ها شود.
    • از دئودورانت و خوشبو کننده بدن استفاده کنید، زیرا به کاهش بوی بد بدن کمک می‌کند و از ایجاد ناراحتی برای دیگرانی که در نزدیکی شما هستند جلوگیری می‌کند.
    • حوله خود را به همراه داشته باشید تا مجبور نشوید از حوله‌های عمومی که ممکن است حاوی میکروب‌های افراد قبلی باشد، استفاده کنید.
    • حتما بعد از تمام شدن ورزش و تمرین‌تان، عرق خود را از روی دستگاه پاک کنید.

    زمان رفت و آمد خود را مدیریت کنید!

    نکته مهم دیگر درباره آداب باشگاهی و رفتار مناسب باشگاه، حاضر شدن در زمان مناسب و ترک آن در زمان مقرر است. در اینجا سه نکته درباره مدیریت زمان رفت و برگشت به باشگاه را برای‌تان ذکر می‌کنیم.

        در ساعات خلوت‌تر به باشگاه بروید!

        ابتدا به زمان‌های شلوغ باشگاه توجه داشته باشید. اگر می‌بینید در ساعات خاصی باشگاه بسیار شلوغ و متراکم است، ایده خوبی است که این ساعت را برای خود انتخاب نکنید. این کار هم برای شما و هم برای دیگران مفید است.

        زمان باشگاه رفتن‌تان را تغییر ندهید!

        وقتی یک زمان را برای تمرین انتخاب کردید، سعی کنید فقط همان ساعت باشگاه بروید، این امر باعث می‌شود تا دیگرانی که روی ساعت خود حساب کرده‌اند، با شلوغی مواجه نشوند.

        زمان استفاده از دستگاه را مدیریت کنید!

        همچنین مدت زمانی که از تجهیزات یا وزنه استفاده می‌کنید را یادداشت کنید یا به خاطر بسپارید. وسایل باشگاه در انحصار شما نیستند و لازم است تمرین را انجام دهید و سپس آن را آزاد بگذارید تا نفر بعدی استفاده کند.

        در زمان مقرر، باشگاه را ترک کنید!

        در نهایت درمورد رفتار مناسب باشگاه باید یادآور شویم که زمان ورزش خود را بیش از حد طولانی نکنید. اگر تمرین شما یک ساعته است، سر همان ساعت باشگاه را ترک کنید و وقت خود را تلف نکنید. یادتان باشد هنگام ترک باشگاه، بی سر و صدا بروید، احتیاجی به خداحافظی با صدای بلند نیست!

    در باشگاه چه کارهایی را نباید انجام داد؟

    در قسمت قبل درباره رفتار مناسب باشگاه و قوانین باشگاه بدنسازی گفتیم درباره‌ی هر یک توضیح دادیم. اکنون از رفتارهای نامناسب در باشگاه می‌گوییم. انجام موارد زیر، دیگران را معذب خواهد کرد.

    به کسی خیره نشوید، کسی را قضاوت نکنید و احساس بد ندهید!

    راستش ما خودمان دوست نداریم کسی ما را نصیحت کند یا درباره چطور انجام دادن یک تمرین به ما توصیه‌ای کند. پس چرا گاهی این کار را می‌کنیم؟ حتی با بهترین نیت‌ها، احتمال این وجود دارد که اگر برای اصلاح یا بهبود تمرینات افراد به آنها نزدیک شوید، از اینکه مورد توجه قرار بگیرند، خجالت بکشند و احساس ناخوشایندی پیدا کنند. هرگز درباره ظاهر افراد، لباسی که دارند یا نوع تمرین‌شان اظهار نظر نکنید و حتی با نگاه کردن طولانی کسی را معذب نکنید. این موارد در فرهنگ باشگاهی بسیار مهم هستند.

    لباس نامناسب انتخاب نکنید!

    پوشش ورزشکاران در باشگاه باید “مناسب باشد”. چیزی که شما برای تمرین انتخاب می‌کنید، مهم است و بخشی از رفتار مناسب باشگاه به حساب می‌آید. کفش و لباس مناسب باشگاه و ورزش باید ویژگی‌های زیر را داشته باشد.

        زیادی برهنه نباشد و جنس مناسبی داشته باشد

        برهنگی زیاد لباس می‌تواند مانع جذب عرق شود و همچنین ممکن است که دیگران را معذب کند. لباسی که برای باشگاه انتخاب می‌کنید، بهتر است که نخی یا پنبه‌ای باشد که بوی بدی نگیرد.

        خیلی گشاد و یا خیلی تنگ نباشد

        لباس باشگاه‌ نباید خیلی گشاد باشد؛ لباس‌های خیلی گشاد ممکن است در لوازم و دستگاه‌ها گیر کنند یا به دور شما بپیچند و مانع حرکت شما شوند، در حالی که لباس‌های خیلی تنگ ممکن است به نوع دیگری شما را محدود کند. شلوار جین یا سایر لباس‌های دارای سگک، گیره یا زیپ می‌توانند باعث پارگی در سطوح چرمی وسایل مانند نیمکت‌ها و صندلی‌ها شوند.

        کفش‌تان مخصوص ورزش باشد

        کفش‌‌تان نامناسب یا پاشنه بلند نباشد (این مورد می‌تواند برای شما خطرناک باشد و همچنین ممکن است به تجهیزات و کف‌ها آسیب برساند). حتما کفشی که مناسب باشگاه است، انتخاب کنید.

    از تلفن استفاده نکنید!

    برای حفظ حریم خصوصی خود و احترام به آرامش دیگران ، لطفاً در حین تمرین با تلفن صحبت نکنید. همچنین از دوربین گوشی‌تان استفاده نکنید؛ چراکه ممکن است اطرافیان شما احساس ناامنی کنند. حتما و حتما در هنگام تلفن زدن به رختکن بروید و آرام و کوتاه صحبت کنید تا تمرکز کسی برهم نخورد.

    رشته‌های ورزشی باشگاه‌های بدنسازی

    باشگاه‌های بدنسازی دارای سانس‌های مجزای آقایان و بانوان بوده و در بسیاری از موارد رشته‌هایی مثل پرورش اندام، ایروبیک، زومبا، رقص، فیتنس، کراس‌فیت، ترامپولین، TRX، اسپینینگ، کیک بوکسینگ، ورزش‌های اصلاحی، یوگا، پیلاتس و ورزش‌هایی از این دست را ارائه می‌دهند. بدیهی است که هر یک از رشته‌های ارائه شده، مربی ویژه و متخصص خود را نیاز خواهد داشت.

    بهترین باشگاه بدنسازی مرکز تهران

    باشگاه‌های زیادی در قلب تهران وجود داشته که ارائه‌دهنده رشته‌های نامبرده و دیگر رشته‌های ورزشی بدنسازی است. از جمله بهترین باشگاه‌های بدنسازی فعال در مرکز شهر تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد. فراموش نکنید که این لیست بر اساس امتیازدهی تنظیم نشده و با در نظر گرفتن محل زندگی و دسترسی آسان‌تر می‌توانید در هر یک از این باشگاه‌ها ورزش کنید و به اندام ایده‌آل برسید.

    باشگاه بدنسازی بانوان سینرژی (میدان هفت‌تیر)

    این باشگاه در لیست بهترین باشگاه های بدنسازی تهران ، همانطور که از عنوان آن مشحص است تنها مخصوص بانوان بوده و ارائه‌دهنده رشته‌هایی از قبیل بدنسازی، TRX، پیلاتس و… می‌باشد که فعالیت خود را از سال 1398 آغاز کرده است. این باشگاه در یک منطقه تجاری و اداری تاسیس شده که دسترسی به اتوبوس، مترو و بی‌ آر‌ تی را به آسانی فراهم می‌کند. همچنین یک پارکینک و پارکبان نیز برای آن در نظر گرفته شده تا مراجعه‌کنندگان با مشکلات مربوط به جای پارک مواجه نباشند.

    ورزش‌های ارائه شده این باشگاه طبق متدهای روز دنیا بوده و توسط مربیان متخصص ارائه می‌شود. این باشگاه دارای محیط بزرگ و سقف بلند با تهویه مناسب بوده و در آن یک بوفه برای تهیه پروتئین مناسب برای ورزشکاران نیز وجود دارد. در ضمن مشتریان می‌توانند از مربیان متخصص رژیم‌های غذایی سالم و رایگانی را نیز دریافت کنند. وجود انواع تجهیزات ورزشی نیز از دیگر ویژگی‌های این باشگاه به شمار می‌آید.

    باشگاه بدنسازی و کراسفیت نوین تن شعبه 1 (مترو دانشگاه شریف)

    باشگاه بدنسازی نوین تن دارای دو شعبه فعال برای آقایان بوده که انواع ورزش‌های هوازی و قدرتی اعم از کراسفیت، TRX و بدنسازی را ارائه می‌دهد. آموزش‌های این باشگاه توسط افراد متخصص و مجرب و زیر نظر کارشناس ارشد فیزیولوژی ورزشی ارائه می‌شود. برای رشته‌های مختلف بدنسازی، TRX، کراسفیت و… نیز از مربیان متخصص همان رشته استفاده می‌شود. در این باشگاه تمامی پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و جهت حفظ امنیت لوازم شخصی مشتریان، رختکن باشگاه به سیستم اثرانگشت مجهز شده است.

    باشگاه بدنسازی و تناسب اندام سپید (خیابان ولیعصر) | بهترین باشگاه های بدنسازی تهران

    باشگاه سپید باشگاهی مخصوص آقایان و بانوان یکی از بهترین باشگاه های بدنسازی تهران بوده و ارائه‌دهنده انواع رشته‌های ورزشی اعم از ایروبیک، زومبا، پیلاتس، یوگا، بدنسازی با دستگاه، TRX و CX می‌باشد. این باشگاه به تمامی تجهیزات ورزشی مدرن اعم از انواع تردمیل، دوچرخه، توپ، کش TRX، دمبل و دیگر دستگاه‌های ورزشی مجهز شده است.

    باشگاه سلامت و تناسب اندام هوم جیم (محله فردوس)

    باشگاه هوم جیم باشگاهی برای بانوان و آقایان بوده که در زمینه برگزاری کلاس‌های تناسب اندام گروهی و خصوصی فعالیت می‌کند. همچنین این باشگاه ارائه‌دهنده انواع ورزش‌های اصلاحی بوده که افرادی که از دردهای عضلانی و اسکلتی رنج می‌برند می‌توانند با شرکت در کلاس‌های توانبخشی و تمرین درمانی آن که ترکیبی از وزرش‌های اصلاحی و ماساژ درمانی است، دردهای خود را بهبود ببخشند. این باشگاه برنامه غذایی و تمرینی نیز ارائه می‌دهد.

    باشگاه ورزشی برترین‌های دوران (خیابان ستارخان) | بهترین باشگاه های بدنسازی تهران

    باشگاه برترین‌های دوران باشگاهی برای بانوان بوده و در حکم یک باشگاه مادر و کودک و در لیست بهترین باشگاه های بدنسازی تهران است. در واقع در این باشگاه دو سالن مجزا برای ورزش‌های گروهی و بدنسازی تعبیه شده که مادران و کودکان می‌توانند به طور همزمان در کلاس‌های مختلف آن شرکت کنند. از جمله رشته‌های ارائه شده در این باشگاه می‌توان به یوگا، زومبا، CX، TRX، هیپ‌هاپ، پیلاتس، بدنسازی، فیتنس، نینجوتسو، دفاع شخصی، کیک بوکس و ژیمناستیک کودکان اشاره کرد.

    بهترین باشگاه بدنسازی شرق تهران

    نگاهی به بهترین باشگاه های بدنسازی تهران که تقریبا در مرکز شهر بودند داشتیم. حالا نوبت معرفی بهترین باشگاه‌های بدنسازی در شرق تهران است تا علاقمندان ساکن این ناحیه هم بتوانند از این لیست بهره ببرند. از جمله بهترین باشگاه‌های بدنسازی شرق تهران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

    باشگاه بدنسازی آقایان ستاره پارس (تهرانپارس)

    این باشگاه ورزشی از 6 صبح تا 12 شب ارائه‌دهنده خدمات ورزشی مختلف برای آقایان بوده و حتی در روزهای تعطیل نیز به طور تمام وقت فعال است. این باشگاه در فضایی حداقل 500 متری ایجاد شده و از تمامی تجهیزات ورزشی روز دنیا در آن استفاده شده است. کلاس‌های خصوصی در این باشگاه ارائه شده و انواع برنامه‌های تمرینی و غذایی توسط کارشناسان مجرب برای مشتریان نوشته می‌شود. این باشگاه به بوفه، دوش، رختکن هوشمند، کمد الکترونیکی، سیستم صوتی، ویدیو پروجکشن و سیستم تهویه عالی مجهز است. محیط باشگاه نیز کاملا بهداشتی می‌باشد و نگرانی از این بابت نخواهید داشت.

  • سرمایه‌گذاری ۱۵۰ همتی در حوزه صنایع معدنی و صنعت خراسان‌رضوی

    اخبار استانی/خراسان رضوی استاندار خراسان رضوی گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲ در حوزه صنایع معدنی و صنعت استان ۱۵۰ همت سرمایه‌گذاری اتفاق افتاده است.

    یعقوب‌علی نظری ۲ اردیبهشت‌ در جلسه شورای هماهنگی دستگاه‌های اقتصادی استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، ضمن بیان این‌که صنایع معدنی یکی از ظرفیت‌های جدی خراسان‌رضوی به شمار می‌رود، اظهار کرد: از شهریور ۱۴۰۰ تا پایان ۱۴۰۲ در حوزه صنایع معدنی و صنعت استان ۱۵۰ همت سرمایه‌گذاری اتفاق افتاده که طبیعتاً در رشد تولید و اشتغال استان تأثیرگذار بوده است.

    استاندار خراسان رضوی گفت: تعداد ۱۳۴۲ فقره پروانه بهره‌برداری جدید در دو سال‌ونیم گذشته صادر شده که بخشی ایجادی و بخشی توسعه‌ای بوده است.

    وی خاطرنشان کرد: نتیجه تلاش دستگاه‌ها در سال ۱۴۰۳ از نظر جریان اقتصادی باید انسجام، تلاش بیشتر و خروجی بهتر باشد.

    نظری بیان کرد: بر اساس گزارش‌های رسیده از وزارت صمت، به ظرفیت شهرک‌های صنعتی استان در دو سال‌ونیم گذشته ۲۶ و نیم درصد اضافه شده است.

    به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به شعار “جهش تولید با مشارکت مردم”، سیاست ما در بخش‌های مختلف این است که زمینه را برای بخش خصوصی فراهم کنیم.

    انتهای پیام

  • ارتقاء زیرساخت‌های مخابراتی برای ۱۲۰۰ مشترک بلوار ۱۷ شهریور سمنان

    به گزارش خبرگزاری اخبار استانی استان سمنان، ابوطالب دارائی در تکمیل این خبر گفت: با اعتباری بالغ بر ۱۱ میلیارد ریال کافو مسی بلوار ۱۷ شهریور با حداکثر ظرفیت ۱۲۰۰ مشترک به کافو نوری برگردان شد.

    سرپرست مدیریت مخابرات شهرستان سمنان تصریح کرد: با تلاش پرسنل حوزه شبکه مخابرات سمنان، در حال حاضر ۹۰۰ مشترک این محدوده تحت پوشش این کافو، از خدمات تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت بر بستر فیبر بهره‌مند شدند.

    وی افزود: از جمله مزایای این عملیات، آماده‌سازی بستر برای تأمین نیازهای ارتباطی و ارائه خدمات پیشرفته سرویس‌های تلفن ثابت و اینترنت پرسرعت خانگی، افزایش ظرفیت پهنای باند و پایداری سیستم‌های مخابراتی برای مشترکین این منطقه می‌باشد.

    دارائی خاطرنشان کرد: طی این عملیات، علاوه بر برگردان بستر ارتباطی مشترکین از کافوی مسی بر روی فیبرنوری، ظرفیت‌سازی برای ارائه سرویس دیتا بر بستر این شبکه امن و پرسرعت نیز انجام شد.

    46

  • سرای نوآوری رسانه و محتوای دیجیتال راه‌اندازی می‌شود

    در دانشگاه آزاد همدان؛

    سرای نوآوری رسانه و محتوای دیجیتال راه‌اندازی می‌شود

    سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان از راه‌اندازی سرای نوآوری رسانه و محتوای دیجیتال در این دانشگاه خبر داد.

    غلامرضا خاکساری سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا با بیان اینکه بر اساس سند تحول و تعالی، این دانشگاه به‌عنوان تأمین‌کننده نیروی متخصص، دانش‌آموخته بازار و تأمین‌کننده نیروی انسانی متخصص سازمان کارآمد است،‌ اظهار کرد: امیدواریم در مسیر جدید برای راه‌اندازی استارت‌آپ‌های جوانان خلاق در حوزه‌های صنایع خلاق و فرهنگی بستر مناسب ایجاد شود.

    وی با بیان اینکه امسال در دانشگاه آزاد همدان درصد هستیم سرای نوآوری رسانه و محتوای دیجیتال را راه‌اندازی کنیم، افزود:‌ سال‌های گذشته با توجه به نیاز صنعت مبل و منبت به پشتوانه انگیزشی، علمی و دانشگاهی در راستای شناسایی مسائل و مشکلات موجود، تلاش برای حل آنها و بهبود وضعیت فروش، تولید و به‌ویژه صادرات با توجه به بستر‌های سخت‌افزاری ویژه دانشگاه آزاد اسلامی واحد ملایر با مجوز معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری، مسئولیت راه‌اندازی سرای نوآوری مبل و منبت به این واحد دانشگاهی واگذار شد که امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

    رئیس دانشگاه آزاد اسلامی همدان گفت: برگزاری رویدادها، دوره‌ها، سمینارها، کارگاه‌ها و نمایشگاه‌ها با موضوع تخصصی مرتبط به حوزه فعالیت هسته‌ها و واحد‌ها و شرکت‌های دانش‌بنیان مانند رویداد عصر امید و شرکت نمایشگاه‌های ملی و منطقه‌ای از جمله برنامه‌های سال گذشته بوده و سال 1403 برگزاری رویداد صدرا و راه‌اندازی دانشکده مهارت و کارآفرینی، توسعه برگزاری کارگاه و دوره‌های آموزشی توانمندسازی و برنامه برگزاری تور‌های صنعتی در دستور کار قرار گرفته است.

    خاکساری بیان کرد:‌ با ارزیابی و سطح‌بندی صورت گرفته برای مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی و تأیید شورای سیاستگذاری و راهبری مراکز رشد دانشگاه، مجوز فعالیت مرکز رشد واحد‌های فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان سال گذشته از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری صادر شد که دستاورد خوب برای این واحد دانشگاهی بود.

    3 هسته فناور، ۹ واحد فناور و 3 شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد فعال هستند

    وی اضافه کرد: سال گذشته در دانشگاه آزاد اسلامی همدان تعداد هسته‌ها، واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان از لحاظ کمی و کیفی نسبت به سال قبل گسترش بیشتری داشت و تعدادی از این واحد‌های فناور به‌عنوان فناور برتر استان معرفی شدند. اکنون سه هسته فناور، ۹ واحد فناور، سه شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد این دانشگاه مستقر و مشغول به فعالیت هستند.

    سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان عنوان کرد: واحد فناور «به نگار» با محصولی در زمینه سفال و سرامیک، واحد فناور «بهین رویش سبز» با محصولی در زمینه گیاهان دارویی، واحد فناور «شیمی یاران» با محصولی در زمینه ابرروان‌ساز بتن، واحد فناور«آترین آذین» با محصولی در زمینه طراحی ربات در حوزه صنایع غذایی و واحد فناور «دقت نگاشت آریا» با محصولی در زمینه تولید فلومتر سیالات در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی همدان مستقر و در شرف تبدیل به شرکت دانش‌بینان هستند.

    مراکز رشد،‌ شتاب‌دهنده‌ها و کارخانه‌های نوآوری، محلی هستند تا استعداد‌ 4.5 میلیون جوان دانشجو در قامت یک کسب‌وکار نوآورانه و فناورانه ظهور و بروز پیدا کند

    خاکساری توضیح داد:‌ طراحی و ساخت ربات تشخیص آلودگی مواد غذایی با کمک هوش مصنوعی و ابرروان‌ساز بتن محصولی دانش‌بنیان برای استحکام بیشتر و کاهش مصرف آب در بتن ازجمله دستاوردهای هسته‌ها، واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان دانشگاه آزاد اسلامی همدان بوده که در کشور عرضه و مورد استفاده قرار گرفته است.

    وی تبیین کرد:‌ تسهیل عملکرد فعالیت‌های هسته‌ها، واحدها و شرکت‌های دانش‌بنیان، توسعه فضا‌های قابل ارائه به واحد‌های فناور، افزایش امکان استفاده از تسهیلات ارزان قیمت برای توسعه شغل و افزایش مشارکت اعضای هیئت علمی در راستای همکاری با مراکز رشد و سرا‌های نوآوری از برنامه‌های امسال این دانشگاه در استان همدان برای حوزه علم و فناوری و دانش‌بنیان است.

    سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان درباره توسعه زیست‌بوم فناوری در کشور توضیح داد: بیش از چهار و نیم میلیون دانشجوی توانمند در دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های دیگر حضور دارند که به‌طور قطع ظرفیت به‌کارگیری همه آنان به شیوه استخدام دولتی وجود ندارد؛ اما مراکز رشد،‌ شتاب‌دهنده‌ها و کارخانه‌های نوآوری، محلی هستند تا استعداد‌های این جوانان در قامت یک کسب‌وکار نوآورانه و فناورانه ظهور و بروز پیدا کند و باید به این سمت و سو گام برداریم.

    خاکساری  بیان کرد: برگزاری جلسات هم‌اندیشی با سایر واحد‌های دانشگاهی در راستای آشنایی و بهره‌مندی از ظرفیت هر منطقه یا استان، حمایت از ایده‌های فناورانه و تسهیل برای رشد هسته‌ها و واحد‌های تخصصی مربوطه، استفاده از کارآفرینان و فن آفرینان موفق به عنوان منتور ازجمله فعالیت‌هایی هستند که می‌توان برای توسعه فعالیت‌های واحد‌های فناور و شرکت‌های مستقر در مراکز رشد و سرا‌های نوآوری استفاده کرد.

  • محافظت‌کار: آلومینیوم چالش‌های سهمگینی در داوری سپری کرده است/ قانون برای همه یکسان باشد

    مربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک گفت: ما موظفیم به قانون احترام بگذاریم اما این قوانین باید به طور یکسان اعمال شود و همسان‌نبودن در اجرا قوانین تیم را اذیت می‌کند.

    به گزارش اخبار استانی، مجید محافظت‌کار در نشست خبری پیش از تقابل تیم‌های ذوب‌آهن و آلومینیوم در فولادشهر، اظهار کرد: با توجه به روند تیممان شرایط خوبی داریم و آمادگی کاملی برای ارائه بازی خوب و باکیفیت داریم. آلومینیوم در ابتدای فصل اتفاقاتی را پشت سر گذاشت که البته با درایت آقای حسینی از آنها عبور کردیم. بازیکنانمان را از دست دادیم، محدودیت بازیکن بزرگسالان داشتیم، پنجره تیم بسته بود و چند بازیکن خوبمان نیز با مصدومیت‌های سنگینی مواجه شدند. کاپیتان تیم هم به دلیل مشکلات شخصی از تیم جدا شد. هر تیمی با هر کدام از این چالش‌ها ضربه می‌خورد اما با اتحاد و همدلی موجود در مجموعه آلومینیوم از این‌ چالش‌ها گذشتیم.

    مربی آلومینیوم یادآور شد: چالش‌های سهمگینی همچون اشتباهات شدید داوری داشتیم که در نتایج بسیار موثر بود. چند بازیکنمان به دلیل مصدومیت در هفته‌های اخیر نداشتیم اما روند خوبی داریم و آن را فردا نشان خواهیم داد.

    محافظت‌کار با بیان اینکه کادر داوری خوبی داریم، تصریح کرد: به هر حال اشتباهات داوری در جریان بازی رخ می‌دهد. ما موظفیم به قانون احترام بگذاریم اما قوانین به طور یکسان اجرا شود. اگر سرمربی به خاطر یک مصاحبه سریعا محروم می‌شود، برای دیگر تیم‌ها نیز همین طور باشد. همسا نبودن در اجرا قوانین ما را اذیت می‌کند ولی باید احترام بگذاریم.

    او با ادامه داد: برای فردا محروم نداریم ولی چند مصدوم داشتیم که برای بازی فردا می‌رسند.

    مربی آلومینیوم همچنین در خصوص اختلاف جایگاهی ذوب‌آهن و آلومینیوم درباره عملکرد فردا تیمش، خاطر نشان کرد: در هیچ مسابقه‌ای برای کسب حداقلی امتیار نرفتیم. البته کسب یک امتیاز در اصفهان کار بزرگی است. در تمام بازی‌ها آلومینیوم بازی خوب و غالبی را ارائه کرده، قطعا نگاه تمام ما در تیم این است که به میزان کیفیتمان امتیار نگرفتیم و امیدوارم این اتفاق برای ما رخ دهد. امیدوارم بازی فردا سرشار از جذابیت‌های فوتبالی باشد.

    به گزارش اخبار استانی، مجتبی حسینی به دلیل مصاحبه پس از دیدار با شمس‌آذر محروم است و در دیدار با ذوب‌آهن روی نیمکت آلومینیوم حاضر نخواهد بود.

    انتهای پیام

  • اجرای بیش از ۳۵۰ عنوان برنامه شاخص همزمان با هفته سلامت در چهارمحال و بختیاری

    به گزارش خبرگزاری اخبار استانی استان چهارمحال وبختیاری، سید علی درخشان در تشریح این خبر گفت: امسال هفته سلامت از یکم تا هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ با شعار “سلامت خانواده با مردمی‌سازی سلامت” همزمان با سراسر کشور در استان چهارمحال و بختیاری گرامی داشته می‌شود.

    وی افزود: در این هفته بیش از ۳۵۰ عنوان برنامه شاخص در مناطق شهری و روستایی استان اجرا می‌شود.

    وی، عطرافشانی و گلباران قبور مطهر شهدا، دیدار مسئولان دانشگاهی با مقامات ارشد استانی، حضور در برنامه‌های صدا و سیما، نواختن زنگ سلامت در مدارس، پیاده روی خانوادگی سلامت، همایش تجلیل از سفیران و فعالین عرصه سلامت، اعزام تیم‌های آموزشی بهداشتی و درمانی عمومی و تخصصی طرح شهید دکتر رهنمون در مناطق کمتر برخوردار استان و بازدید از پروژه‌های حوزه بهداشت و درمان را ازجمله این برنامه‌ها اعلام کرد.

    مدیر روابط عمومی و اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد افزود: همچنین دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، عیادت از بیماران، برپایی ایستگاه‌های سلامت، نشست با ائمه جمعه و جماعات مرکز استان و شهرستان‌ها، بر پایی میز خدمت در میعادگاه‌های نماز جمعه، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در مرکز استان و شهرستان‌ها و فضاسازی محیطی به مناسبت هغته سلامت انجام می‌شود.

    درخشان در پایان روز شمار هفته سلامت ۱۴۰۳را به شرح زیر اعلام کرد:

    شنبه ۱ اردیبهشت: سلامت خانواده، حق و مسئولیت همگانی
    یکشنبه ۲ اردیبهشت: سلامت خانواده از آموزش و پرورش تا آموزش عالی
    دوشنبه ۳ اردیبهشت: سلامت خانواده و سلامت زمین
    سه شنبه ۴ اردیبهشت: سلامت خانواده و سلامت روانی اجتماعی
    چهارشنبه ۵ اردیبهشت:سلامت خانواده و فرهنگ سلامت
    پنجشنبه ۶ اردیبهشت: سلامت خانواده و جوانی جمعیت
    جمعه ۷ اردیبهشت: سلامت خانواده، غذای سالم و ورزش همگانی

    46

  • کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

    توسط محققان پژوهشگاه رویان پیگیری شد؛

    کسب مجوز استفاده از پوست‌های تک‌لایه و دولایه برای درمان بیماری‌های پوستی

    محققان پژوهشگاه رویان، محصول پوست تک‌لایه و پوست دولایه را تولید کردند که مجوز‌های لازم را تا مرحله کارآزمایی بالینی فاز یک کسب کرده است.

    مرضیه ابراهیمی، عضو هیئت علمی و استاد پژوهشکده سلول‌های بنیادی رویان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، درخصوص محصول پوستی پژوهشگاه رویان که حاصل یک فرآوری سلولی است، توضیح داد: محصول رویین گرفت (پوست دو‌لایه) و رویین شیت (پوست تکلایه) که به تازگی توسط محققان رویان در زمینه سلول‌های بنیادی تولید شده و در حال حاضر، مجوز‌های لازم را تا مراحل اولیه دریافت کرده است.

    این پژوهشگر حوزه سلول‌های بنیادی به مزیت‌ها و کاربرد محصول اشاره کرد و ادامه داد: این پوست‌ها برای بیماران دچار سوختگی شدید و زخم‌های پوستی وخیم، کاربرد دارد.

    وی افزود: این پوست‌ها بیشتر شبیه دِرم و اِپی‌دِرم هستند که درحال حاضر مرحله کارآزمایی بالینی فاز یک را با موفقیت پشت سرگذاشته و در حال بررسی مرحله کارآزمایی بالینی فاز ۲ است.

    ابراهیمی با بیان اینکه کشور‌های معدودی در جهان پوست‌های تک‌لایه و دولایه را تولید کرده‌اند گفت: تکنولوژی شبیه‌سازی پوست، تنها در یک تا دو کشور در دنیا وجود دارد.

    عضو هیئت علمی پژوهشگاه رویان اضافه کرد: درحال حاضر فقط کشور آمریکا و دو کشور اروپایی توانسته‌اند به‌صورت گسترده از این تکنولوژی استفاده کنند.

     

دکمه بازگشت به بالا