دستگاه استرچ پالت چیست؟

دستگاه استرچ پالت یا به زبان ساده تر دستگاه سلفون پیچ پالت، این دستگاه جهت بسته بندی پالت ها از طریق پیچش سلفون به اطراف پالت کاربرد دارد. نام استرچ پالت برگرفته از 2 کلمه استرچ که به معنی کشش و پالت که به معنی همان پالت می باشد. دستگاه های پالت پیچ در مدل های مخنلف طراحی و ساخته می شوند. بطور کلی مکانیزم عملکردی در دستگاه های سلفون پیچ پالت بر مبنای ایجاد کشش در سلفون و چرخش آن به دور پالت انجام میگیرد. لازم به ذکر است که این مکانیزم در مدل ها با یکدیگر تفاوت دارند که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

انواع دستگاه استرچ پالت

دستگاه های استرچ پالت بطور کلی به 2 دسته اصلی دستی و اتوماتیک تقسیم میشوند. مدل دستی که بسیار ساده است، ولی مدل اتوماتیک این دستگاه ها دارای سه مدل می باشد که عبارتند از:

دستگاه استرچ پالت صفحه گردان

این مدل همانطور که از نام آن مشخص میباشد دارای یک صفحه گردان است که پالت بر روی آن قرار میگیرد. قسمتی از سلفون به یک گوشه از پالت متصل میشود، همزمان با چرخش صفحه و ایجاد کشش در سلفون فرایند پیچش فیلم استرچ به دور پالت انجام میپذیرد.

سلفون دستگاه هم توسط مکانیزم دیگری به سمت بالا و پایین در حرکت میباشد که به اینصورت تمامی قسمت های محصول استرچ میگردد. لازم به ذکر است که دستگاه های پالت پیچ صفحه گردان از نظر وزن پالت محدودیت دارند. تنش های حمل و نقل پالت بر روی صفحه از عمر دستگاه کم میکند. جهت عدم بوجود آمدن این موارد باید قرار دادن و برداشتن پالت به آرامی انجام گیرد.

دستگاه استرچ پالت دروازه ای

برخلاف مدل صفحه گردان، دستگاه استرچ پالت دروازه ای هیچ چرخشی برای پالت ایجاد نمیکند. در این دستگاه دکل گردان دستگاه به دورپالت در حال گردش میباشد. در مدل سلفون پیچ دروازه ای هیچ محدودیتی در مورد وزن دستگاه وجود ندارد. در این دستگاه ها اصطحلاک نسبت به مدل صفحه گردان بسیار کمتر میباشد.

قیمت دستگاه استرچ پالت

قیمت دستگاه استرچ پالت بستگی به عوامل مختلفی دارد. با سفارش مشتری و بیان خواسته ها و همچنین ابعاد محصول قیمت دستگاه تغییر میکند. بسته به نیاز مشتری دستگاه صفحه گردان و دکل گردان هر کدام مجدد مدل های متنوعی دارند که بنابر تیراژ بسته بندی و ابعاد محصول انتخاب میگردد.

بهترین راه برای انتخاب دستگاه مناسب راهنمایی و مشاوره با کارشناسان این امر میباشد. راهنمایی گرفتن از کارشناسان و متخصصین هم از نظر مالی از پرداخت هزینه بی دلیل جلوگیری کرده و هم از نظر فنی دستگاه مناسبی خریداری خواهد شد.

همت ماشین (https://machinesazan.com/stretch-pallets/)

خروج از نسخه موبایل