احتمال وقوع سیلاب در برخی مناطق استان اردبیل – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مجید کوهی در گفت و گو با خبرنگار آنلاین، اظهار کرد: تداوم فعالیت سامانه بارشی و همراهی آن با ناپایداری‌های محلی در مناطق مرکزی و جنوبی استان و بخش‌هایی از شهرستان‌های گرمی و انگوت از صبح تا اواخر وقت سه‌شنبه ۱۲ تیر پیش بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه براساس این یافته‌های جوی هشدار سطح نارنجی صادر شده است، خاطرنشان کرد: بر این اساس رخداد تندبادهای لحظه‌ای، وزش تندبادهای موقتی، رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق به‌ویژه در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب و رخداد تگرگ به‌ویژه در مناطق کوهپایه‌ای و دامنه کوه‌ها، انتظار می‌رود.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل بیان کرد: آب‌گرفتگی معابر عمومی و جاری شدن روان‌آب در مناطق شهری، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه به‌ویژه در دامنه کوه‌ها و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، از آثار این سامانه جوی پیش‌بینی می‌شود.

کوهی گفت: اجتناب از اتراق و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، اطلاع‌رسانی به عشایر برای جلوگیری از چرای احشام در دامنه کوه و عدم تردد در حاشیه رودخانه‌ها، توجه به توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی برای پیشگیری از خسارت و اجتناب از صعود به ارتفاعات، از توصیه‌های هواشناسی در مدت فعالیت این سامانه جوی است.

خروج از نسخه موبایل