تدابیر ویژه شهرداری اصفهان برای کارتن‌خواب‌ها در فصل سرما

اخبار استانی/اصفهان مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان با اشاره به آماده‌باش تمام اکیپ‌های گشت این اداره کل گفت: طرح هدایت و ساماندهی کارتن‌خواب‌های سطح شهر اصفهان اجرا و ساماندهی ۵۲ نفر از آن‌ها انجام شد.

روح‌الله ابوطالبی با اشاره به وضعیت جوی روزهای اخیر و حضور کارتن خواب‌ها در سطح شهر، اظهار کرد: باتوجه‌ به برودت شدید هوا و بارش برف، اکیپ‌های گشت اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان در راستای حفظ جان انسان‌های بی‌سرپناه (کارتن‌خواب‌ها) و طرح ویژه ساماندهی کارتن‌خواب‌ها با هماهنگی و همراهی دستگاه قضائی، ۵۲ نفر کارتن‌خواب را از سطح شهر به مراکز تعیین شده هدایت کردند و این افراد در مراکز مربوطه ساماندهی و غربالگری شدند.

وی با بیان اینکه گشت‌های شبانه‌روزی این اداره کل اقدام به هدایت آسیب‌دیدگان اجتماعی به مراکز غربالگری معین می‌کنند، افزود: از این تعداد دو نفر زن در کمپ قلعه شور، ۴۶ نفر مرد معتاد در کمپ کرامت فدک و چهار نفر مرد غیرمعتاد در کمپ استقلال ساماندهی و اسکان داده شدند.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان توضیح داد: پس از شناسایی این افراد، آن‌ها را به محل‌های غربالگری هدایت کرده و پس از انجام آزمایش‌های لازم در زمینه بیماری‌های واگیردار همچون ایدز، هپاتیت و کرونا، از آن‌ها تست اعتیاد گرفته می‌شود. این مددجویان پس از واکسینه شدن در برابر ویروس کرونا، استحمام و دریافت لباس، در مرکز اسکان داده می‌شوند و تحت درمان قرار می‌گیرند.

وی تأکید کرد: شهروندان برای مشارکت با مدیریت شهری و کمک به کارتن‌خواب‌ها می‌توانند در صورت مشاهده این افراد، نشانی آن‌ها را از طریق سامانه ۱۳۷ به شهرداری اعلام کنند.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل