تلاش برای اشراف بر تاکسی‌های اینترنتی با هدف جلوگیری از اجحاف به شهروندان

شهردار تهران از قرارگیری سازمان تاکسیرانی شهرداری تهران در مسیر اشراف بر تاکسی‌های اینترنتی با هدف جلوگیری از اجحاف به شهروندان خبر داد.

به گزارش اخبار استانی، علیرضا زاکانی در حاشیه برگزاری ششمین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: قطعا در تجمعات بزرگ دیانت از شهروندان با هدف افزایش ایمنی آنها باید انجام شود. سالانه تجمعات زیادی در کشور برگزار می‌شود که توجه به ابعاد مختلف این تجمعات به ویژه ایجاد ایمنی برای آنها امری ضروری است و باید صورت بگیرد.

وی افزود: دستورالعمل و چارچوبی متناسب با این حوزه تنظیم شده که پس از اخذ نظر دستگاه‌های مختلف جمع‌بندی نهایی آن صورت می‌گیرد. این موضوع یکی از سه موضوع دستور کار جلسه امروز بود.

وی ادامه داد: دستور جلسه دیگر ششمین جلسه ستاد مدیریت بحران کلانشهر تهران موضوع ۱۶ هزار ساختمان ناایمن تهران است که از هفت طبقه به بالا هستند. ۹ دستگاه از درون شهرداری و از بیرون شهرداری برای پایش این ساختمان‌ها دست به دست هم دادن تا این ساختمان‌ها در چهار دسته ایمنی مشروط، ناایمنی مختصر، متوسط و شدید دسته‌بندی شدند. سه هزار و ۴۰۰ ساختمان پایش شد که ۱۴۴۰ تجزیه و تحلیل هم صورت گرفت و سال آینده نیز تمام ۱۶ هزار ساختمان مورد پایش قرار می‌گیرد. ایمن‌سازی بخشی از این ساختمان‌ها را انجام دادیم و از شرایط اضطرار خارج شدیم. این پروژه، پروژه‌ای بسیار بی بدیل و مهمی است که اجرایی شده است.

شهردار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در تشریح سومین دستور جلسه ششمین جلسه ستاد مدیریت بحران گفت: موضوع توجه به سیل، سیلاب و آبگرفتگی در دستور کار بود که کار علمی مشترکی با دانشگاه شهید بهشتی انجام شده است. ما به ازای کار مشترکی که انجام شده در حوزه آبخیزداری و مجموعه‌های انتقال آب شامل ۵۴۰ کیلومتر کانال‌های انتقال آب و ۱۶۰ کیلومتر عدم اجرای این کانال‌ها که پایش شده و درخصوص آن گزارشی ارائه شده و مقرر شد این گزارش کامل شود و به اقدام تبدیل کند تا به این ترتیب تهران از یکی از خطرات جدی‌ای که برایش وجود دارد در این حوزه رها شود و در مقابل سیل مصونیت‌بخشی داشته باشیم. خوشبختانه هر سه دستور جلسه امروز عملیاتی بود.

زاکانی درخصوص آمادگی نیروهای شهرداری تهران شامل آتش‌نشانی و سایر نیروهای خدماتی برای سه‌شنبه پایانی سال (چهارشنبه‌سوری) گفت: همه مجموعه‌ها بسیج هستند دستگاه قضایی و انتظامی و مجموعه شهرداری در بخش‌های مختلف درگیر موضوع هستند. مرکز مدیریت بحران نیز محوریت کار را برعهده دارد. اتاق وضعیت تشکیل شده و تلاش گسترده‌ای صورت گرفته تا این کار غلط که البته باید خود مردم فرهنگسازی کنند تا انجام نشود با کمترین خطرات به پایان برسد.

وی تاکید کرد: سال گذشته از سال قبل از آن بهتر بود و انشاءالله امسال از سال قبل بهتر باشد. باید تدابیری اتخاذ کنیم تا حادثه‌هایی که اتفاق می‌افتد سریعا مورد رسیدگی قرار بگیرد تا به اتفاق بدتری تبدیل نشود. هرچند که هر اتفاقی در این شب برای ما تلخ است. همه مجموعه‌ها بسیج هستند نیروهای ذخیره را نیز در آتش‌نشانی فراخوان کردیم و به این ترتیب ظرفیت خود را دو برابر کردیم.

وی درخصوص خرابی‌های مترو نیز گفت: خرابی‌های مترو دو جنبه دارد. از یک سو با فرسودگی ناوگان مواجه هستیم که قطارهای DC کار خود را کرده لذا نیازمند اورهال اساسی است و ما علاوه بر اورهال در حقیقت یک مدل جدید را برای ارائه خدمت انجام دادیم. دسته دوم اتفاقاتی است که در مترو رخ می‌دهد همانند آخرین اتفاق که در حقیقت یک اختلالی بوده که پیش آمده ناظر به فرسودگی و تجهیزات. قطعا با اورهال قطارها و از طرف دیگر خرید واگن‌های جدید طبق قرارداد و ۱۱۳ دستگاه واگن ساخت داخل که از سال آینده طبق برنامه وارد خطوط می‌شود شاهد بهبود شرایط خواهیم بود.

شهردار تهران در پاسخ به سوالی درخصوص اعتراضات شهروندان نسبت به عملکرد تاکسی‌های اینترنتی و تاکیدات اعضای شورا درخصوص نظارت بر تاکسی‌های اینترنتی گفت: تاکسی‌های اینترنتی از یک خلع قانونی و برداشت ناصحیح قانونی استفاده می‌کنند و مجوزهای خود را از سمت دریافت می‌کنند. لذا کمتر پاسخگو هستند. در حال رفع و رجوع هستیم که شرکت تاکسیرانی اشراف خوبی بر این موضوع داشته باشد تا اجحافی به مردم نشود. همچنین تاکسی‌های برقی جدیدی که وارد ناوگان می‌شوند اینترنتی هم خدمت ارائه می‌دهند تا بدین ترتیب بهترین خدمات را ارائه کنیم.

انتهای پیام

خروج از نسخه موبایل