شکوه سکانس پایانی عمر یک فرمانده – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

شکوه سکانس پایانی عمر یک فرمانده - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

خبرگزاری آنلاین، گروه استان‌ها- راضیه نظری‌زاده*: قهرمان! واژه‌ای زیبا و حماسی است که شاید کمتر به آن توجه می‌شود.

امروزه هر انسانی قهرمانان بسیاری را در زندگی و برای خود ترسیم کرده است، سینمای هالیوود نیز پر است از قهرمانان پوشالی؛ انسان‌هایی با ویژگی‌های منحصر به فرد که در یک کشاکش سخت دنیا را از یک ویرانی بزرگ نجات می‌دهند و وجه اشتراک تمام قهرمانان داستان‌ها این است که انسان‌هایی از دنیای غرب هستند! همان‌هایی که در دنیای حقیقی تنها جان هم تباران خود را محترم می‌شمارند و زمانی که سخن از جان باختن صدها کودک، زن و غیر نظامی فلسطینی به میان می‌آید تمام اصول حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند.

تاریخ همیشه درس‌های بزرگی برای انسان‌ها به همراه دارد؛ در کدام دوره از تاریخ حمله و به آتش کشیده شدن خیمه و چادرهایی را دیده‌اید که تنها پناه زنان و کودکان هستند؟

به آتش کشیده شدن خیمه‌گاه، جان دادن کودکی بر دستان پدر، گهواره خالی از نوزاد و نگاه حسرت‌بار مادر! این‌ها داغی است به قدمت ۱۴۰۰ سال بر دل شیعیان و مسلمانان که امروز دوباره تازه شده است.

تاریخ در حال تکرار است و امروز یزیدیان در شکل و شمایل تازه نمایان شده‌اند؛ نبرد حق و باطل تا دنیا دنیا است پا برجا خواهد ماند تا عیار انسان‌های آزاده مشخص شود امروز نیز ندای کمک‌خواهی مردمانی مظلوم و تنها در عالم پیچیده اما انسان‌های بسیاری توانایی شنیدن ندای حق را ندارند.

همیشه در دل جنایات تاریخی است که قهرمانان حقیقی ظهور می‌کنند آنان که با دست خالی اما ایمانی استوار در راه حفظ آرمان و ارزش‌های خود ایستادگی می‌کنند.

امروز نیز فلسطین و غزه پر است از قهرمانان کوچک و بزرگی که به دنیا درس آزادی و آزادگی می‌دهند، شهید یحیی سنوار نیز فقط یکی از هزار هزار قهرمان فلسطینی بود که توانست با شجاعت خود به مهره‌ای مهم در این راه ارزشمند تبدیل شود و همین امر نیز باعث شد تا خون خواران صهیونیست در تمام یک سال گذشته جای جای غزه را به دنبال نشانی از او باشند.

آنچه بر همگان مسلم است شهادت یحیی سنوار پایان حماس و غزه نیست بلکه این آغاز راهی برای دیگر قهرمانان این دیار است، سنوار به اسطوره و افسانه برای کودکانی تبدیل شد که هر کدام از آن‌ها می‌توانند همچون اسماعیل هنیه، سیدحسن نصرالله، یحیی سنوار و دیگر شهدا، طومار ظلم و جور صهیونیست‌ها را در هم شکنند مانند آنچه در هفت اکتبر ۲۰۲۴ شاهد آن بودیم.

شهید سنوار حتی در آخرین لحظات عمر نیز به عنوان فرمانده درس بزرگی به مردم خود داد؛ خسته، بی رمق و زخمی با تکه چوبی مقابل ریز پرنده تا دندان مسلح ایستادن و حتی لحظه‌ای نهراسیدن تنها از فرمانده‌ای مقتدر انتظار می‌رود.

او به کودکانی که امروز در ابتدای راه مقاومت ایستاده‌اند آموخت باید با تمام توان و حتی با تکه چوبی ساده مقابل لشکر هزار هزار دشمن ایستاد؛ سکانس پایانی عمر شهید سنوار به نمادی برای آزادگان جهان تبدیل شد تا در روز آزادی قدس به یاد داشته باشند قهرمانان فلسطین برای باز پس گیری این خاک مقدس از شیطان، چه مجاهدت‌هایی داشته‌اند.

* فعال رسانه‌ای

خروج از نسخه موبایل