عوارض تزریق ژل باسن

منظور از تزریق به باسن چیست؟

Side effects of hip gel injection

تزریق به باسن یک روش درمانی آرایشی است که به افراد کمک می کند تا فرم و اندازه باسن خود را بهبود ببخشند. در طی این درمان می توان مواد را به نواحی مختلف باسن تزریق کرد. ماده ای که به باسن تزریق می شود، باعث افزایش حجم و قوس مناسب در ناحیه باسن می شود. می توان این مواد را در هر نقطه که نیاز به حجم گرفتن دارد وارد کرد. برای تزریق به باسن جهت فرم دهی و حجیم کردن ، دو روش وجود دارد که عبارتند از و که در این مطلب ما تزریق ژل به باسن را مورد بررسی قرار می دهیم. که نسبت به هزینه پیکرتراشی هزینه کمتری نیز دارد.

این روش یکی از رایج ترین خدمات زیبایی برای مدل های برتر دنیا بوده که کم کم توانست در میان اقشار متوسط جوامع نیز رواج پیدا کند. در حال حاضر در ایران نیز روش تزریق ژل به باسن بسیار محبوب و رایج می باشد. فیلر در واقع یک ماده پر کننده است که بیشتر در ناحیه صورت و برای برطرف کردن چین و چروک، رفع گودی چشم و حجیم کردن لب و گونه استفاده می شود. با این حال، بعضی از انواع فیلر برای پر کردن باسن، فرم دهی و حجیم نمودن آن، تزریق می شود.

عوامل موثر بر کم حجم شدن باسن

دلایلی منجر به کم حجم شدن باسن می شود، از این نظر دارای اهمیت می باشد که مشخص می کند آیا فرد می تواند از روش تزریق ژل به باسن استفاده کند یا خیر. عمده ترین دلایل شل بودن، افت و کم حجم بودن باسن ناحیه موارد زیر می باشند.

مزایای تزریق ژل به باسن

تزریق ژل نسبت به سایر روشهای حجم دهی به باسن، از جمله تزریق چربی به آن یا جراحی زیبایی در این ناحیه، مزایایی دارد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت.

معایب و عوارض

هر چند که تزریق ژل به باسن نسبت به سایر روش ها، کمتر تهاجمی است و بهبودی در آن سریعتر است، اما این روش معایبی نیز  دارد. بر خلاف مزایای بسیار زیاد تزریق ژل به باسن، این روش معایب بسیار کمی دارد. معایب تزریق ژل به باسن عبارت است از:

عوارض ناشی از تزریق فیلر یا ژل به باسن بسیار خفیف است و عبارت است از:

این عوارض کاملا طبیعی بوده و به دلیل تزریق و ورود سوزن به بدن بوجود می آید. عوارض تزریق ژل به باسن طی حداکثر 3 روز و به مرور از بین خواهد رفت. اما اگر هر یک از این عوارض، از نظر شما فراتر از میزان طبیعی بود و یا مدت زمان طولانی به قدرت خود باقی ماندند، باید با پزشک معالج خود تماس بگیرد و او را در جریان بگذارید.

توصیه و مراقبت ها

برای رسیدن به نتایج بهتر و جلوگیری از بروز مشکلات، نکات مهمی را به شما توصیه می کنیم. این نکات شامل پرهیزها و تغییراتی است که باید در سبک زندگی خود اعمال کنید.

عمل تزریق چربی به باسن چیست و چقدر احتمال عوارض دارد؟

تزریق چربی به باسن یکی از روش‌های رایج و پرطرفدار برای بزرگ‌ کردن ‌باسن است. این عمل به لیفت باسن برزیلی هم شهرت دارد. داشتن باسن خوش فرم و متناسب برای بسیاری از بانوان با تمرینات ورزشی غیر قابل دست یافتن است و در این شرایط بهترین کار روی آوردن به عمل زیبایی مانند تزریق چربی باسن است. اگر قصد انجام این عمل را دارید باید از عوارض و خطرات آن هم آگاه باشید.

در بزرگ کردن باسن با تزریق چربی، چربی از بدن خود فرد برداشت و به ناحیه هدف انتقال می یابد که یک نکته مثبت و حائز اهمیت است. زیرا چربی تزریق شده سازگار با بدن بوده و ایجاد حساسیت و آلرژی نمی کند. به مرور زمان مقداری از این چربی ها جذب بافت بدن شده و باقیمانده آن فرم نهایی باسن را شکل می دهد.

تزریق چربی به باسن با عمل پیکرتراشی همراه است. یعنی چربی مورد نیاز برای انتقال و تزریق باید از دیگر نقاط بدن مثل شکم و پهلو، داخل و خارج ران پا تخلیه و برداشت شود. سپس چربی استخراج شده پس از خالص سازی به باسن تزریق می شود. از مزایای تزریق چربی به باسن می‌توان به برداشت چربی اضافه و ایجاد تناسب اندام در دیگر نقاط بدن اشاره کرد.

عوارض عمل تزریق چربی به باسن می تواند در محل برداشت و ساکشن و همینطور در قسمت تزریق رخ دهد. در این روش از دو عمل لیپوماتیک و تزریق چربی استفاده می شود و عوارض این دو روش با هم قابل انتظار است. از جمله عوارض و خطرات بزرگ کردن باسن با تزریق چربی موارد زیر هستند. البته این موارد جزو عوارض نادر این عمل هستند و باید هر فرد کاندید این عمل از آن ها آگاه باشد.

کبودی و تورم بعد لیپوماتیک و تزریق چربی همزمان امری طبیعی بوده و در زمانی کوتاه از بین می رود. از خطرات شدید و نادر تزریق چربی به باسن می توان به عارضه آمبولی (گرفتگی عروق قلب) بر اثر تزریق بیشتر از حد مجاز اشاره کرد که با روش های استاندارد و تجهیزات ایمنی جراحی امروزه به حداقل خود رسیده است.

یکی از راه‌ های کاهش خطرات تزریق چربی به باسن، انتخاب بهترین دکتر تزریق چربی است. زیرا جراح با مهارت و تجربه بالا می‌تواند تا حد چشمگیری از عوارض تزریق چربی جلوگیری کند. دکتر خوب تزریق چربی به باسن مقدار استاندارد چربی برای فرم دهی و بزرگ کردن باسن را می داند و عمل را با رعایت نکات ایمنی و به روش استاندارد انجام می دهد. به این نکته توجه داشته باشید برای کاهش هزینه تزریق چربی به باسن سلامتی خود را به خطر نیندازید و در انتخاب دکتر مناسب و با تجربه کوشا باشید. رعایت مراقبت های بعد از تزریق چربی و توجه کردن به نکات دوران نقاهت می تواند تا حد چشمگیری از خطرات و عوارض عمل تزریق چربی به باسن جلوگیری کرد. گن کششی مخصوص بعد از عمل نقش بسزایی در کاهش عوارض تزریق چربی داشته و استفاده از آن اکیدا توصیه می شود.

 

خروج از نسخه موبایل