عوارض لاغری با دستگاه کویتیشن

اغلب ما می‌دانیم که کویتیشن یکی از راه‌های مدرن، برای کاهش سریع چربی یا داشتن کمر و ران‌هایی باریک است، اما ممکن است به ‌طور دقیق ندانیم که کویتیشن چیست؟ کویتیشن یا کاویتاسیون اولتراسوند یک درمان لیپوساکشن سه بعدی است که چربی بدن را به ‌صورت ایمن، کارآمد و غیرتهاجمی کاهش می‌دهد. پیشنهاد می شود قبل از استفاده از کویتیشن به صورت دوره ای گن لیفت باسن آرتان را امتحان کنید. لاغری با کویتیشن به این صورت است که از امواج اولتراسونیک هدفمند برای شکستن سلول‌های چربی بدون آسیب‌ رساندن به سایر سلول‌های بدن استفاده می‌شود.

کویتیشن چیست و چگونه انجام می‌شود؟

کویتیشن اولتراسونیک که به آن لیپولیز اولتراسونیک نیز گفته می‌شود، نوعی درمان کانتورینگ بدن است که برای از بین‌ بردن رسوبات چربی زیر پوست کاربرد دارد.این روش جایگزین مطمئن‌تری برای گزینه‌های جراحی مانند لیپوساکشن بوده و از امواج رادیویی اولتراسونیک برای شکستن سلول‌های چربی استفاده می‌کند که سپس توسط سیستم لنفاوی جذب بدن می‌شوند.

کویتاسیون اولتراسونیک با سایر روش‌های درمانی مشابه مانند لیپوساکشن اولتراسوند متفاوت است، چون نیازی به جراحی نداشته و بهبودی آن آسان‌تر است. یک دوره کامل درمان، شامل حداقل شش درمان کویتیشن است، اما برخی از نتایج بلافاصله قابل مشاهده خواهند بود. امواج اولتراسوند سلول‌های چربی مناطق خاص بدن را هدف قرار داده و آن‌ها را به مایع تبدیل می‌کنند. سپس مایع چرب به‌ طور طبیعی از بدن خارج می‌شود.

کویتیشن چگونه باعث لاغری موضعی می‌شود؟

شاید برای برخی افراد این پرسش پیش آمده باشد که اولتراسونیک یا اولتراسوند کویتیشن چیست؟ این روش نوعی فناوری اولتراسوند برای تجزیه سلول‌های چربی زیر پوست و کاهش و چربی موضعی است. در کویتیشن، فشار بر سلول‌های چربی از طریق ارتعاشات اولتراسونیک آن‌قدر زیاد است که آنها را به شکل مایع تجزیه می‌کند. سلول‌های چربی شکسته شده از بدن به کبد منتقل شده و در آن‌جا به‌عنوان مواد زائد از طریق ادرار دفع می‌شوند.

این روش درمانی همراه با سایر برنامه‌های کاهش‌ وزن برای کمک به حذف چربی‌ها استفاده می‌شود و یک روش ارجح نسبت به سایر روش‌های تهاجمی برای از بین‌بردن چربی بدن است. توجه به این نکته مهم است که اگر رژیم غذایی پرکالری داشته باشید، چربی‌های شما ممکن است بازگردد. کویتیشن اولتراسونیک با استفاده از فرکانس‌های رادیویی و امواج اولتراسونیک با فرکانس پایین بدن را تحت‌ تاثیر قرار می‌دهد. این امواج حباب‌هایی را اطراف رسوبات چربی زیر پوست تشکیل می‌دهند.

سپس حباب‌ها می‌ترکند و رسوبات چربی را به سیستم‌های بینابینی و لنفاوی که در آن تخلیه می‌شوند، منتقل می‌کنند. رسوبات چربی به گلیسرول و اسیدهای چرب آزاد تبدیل شده و سپس توسط بدن مورد استفاده مجدد قرار می‌گیرد، درحالی‌که اسیدهای چرب آزاد به کبد می‌روند و دفع می‌شوند. کویتیشن، نوعی درمان کانتورینگ بدن است که برای از بین‌ بردن رسوبات چربی زیر پوست کاربرد دارد. به بیان دیگر، امواج اولتراسوند به اعماق لایه‌های پوست فرستاده شده و باعث ایجاد لرزش‌های مخرب می‌شوند. سپس سلول‌های چربی از یکدیگر و از لایه‌های پوستی جدا می‌شوند.

پس از چند روز، سلول‌های چربی توسط سیستم لنفاوی جذب شده و از طریق ادرار دفع می‌شوند. البته تشخیص این‌که این درمان چقدر موثر باشد دشوار است، اما تحقیقات اخیر امیدوارکننده به‌نظر می‌رسد. یک مطالعه کوچک در سال 2019، اثربخشی کویتیشن اولتراسونیک را روی 50 زن که از نظر پزشکی دارای اضافه وزن بودند، آزمایش کرد. نیمی از زنان به سادگی از یک رژیم غذایی کم‌کالری پیروی کردند، درحالی‌که نیمی دیگر از رژیم غذایی کم‌کالری همراه با فرکانس رادیویی کویتیشن استفاده کردند. پس از 5 هفته، زنانی که کویتیشن اولتراسونیک دریافت کرده بودند، کاهش توده چربی بدن را نشان دادند. جالب این‌جاست که آن‌ها وزن بیشتری نسبت به گروه دیگر کم نکردند، بلکه چربی بیشتری از بدن را از دست دادند.

تعداد جلسات مورد نیاز برای کویتیشن

از آن‌جایی که این روش بر اساس نیازهای فرد و به‌ طور سفارشی انجام می‌شود، ممکن است برای برخی افراد بیشتر از دیگران بیشتر طول بکشد. با این‌ حال، درمان استاندارد معمولا یک تا سه جلسه است. هر جلسه حدود 45 تا 75 دقیقه به طول می‌انجامد و بین هر جلسه حداقل 72 ساعت زمان لازم است تا بدن بتواند چربی را از بین ببرد. برای مشاهده بهترین نتایج کاهش چربی، حداقل شش تا ده جلسه درمان توصیه می‌شود. توصیه می شود بعد از کویتیشن بدن را رها نکنید و از گن شکمی ساعت شنی 9فنره، 6قزنه برای ثابت ماندن اثرات کویتیشن استفاده کنید.

کاربردهای کویتیشن چیست؟

اولتراسونیک یا اولتراسوند کویتیشن یک روش غیرجراحی برای و چربی موضعی است. این روش شامل اعمال فشار بر سلول‌های چربی از طریق ارتعاشات اولتراسونیک است. به دلیل پیچیدگی فرآیند کویتیشن و متغیرهای زیادی که بر نتیجه آن داخل بدن تأثیر می‌گذارند، امواجی که در یک موقعیت آسیب بیولوژیکی ایجاد می‌کند، ممکن است در موقعیت دیگر هیچ‌گونه تاثیری نگذارد. با این‌ وجود، انرژی اولتراسوند با شدت بالا باید با احتیاط شدید در نواحی حساس مانند سینه، سر و گردن، بافت‌هایی که در مجاورت رگ‌های خونی و اعصاب اصلی قرار دارند و در بیماران جوان استفاده شود.

اصولا کویتیشن اولتراسونیک برای موارد زیر بسیار موثر است:

اولتراسونیک یا اولتراسوند کویتیشن یک روش غیرجراحی برای کاهش سلولیت و چربی موضعی است.

پس از طی چند جلسه درمان با این روش، نتایج زیر قابل مشاهده هستند:

کویتیشن برای چه افرادی مجاز است؟

افراد واجد شرایط برای روش اولتراسونیک کویتیشن معمولا در رده شاخص 18.5 تا 24.9 و چاقی شکمی قرار دارند، اما شرایط ایده‌آل کویتیشن اولتراسونیک برای کسانی است که:

کویتیشن برای افرادی که چاقی شکمی ارند، مناسب است.

کویتیشن برای چه افرادی غیرمجاز است؟

این روش برای افراد زیر 18 سال، زنان باردار و شیرده، افراد مبتلا به صرع و مبتلا به بیماری‌هایی مانند فشارخون، دیابت و سرطان توصیه نمی‌شود. همچنین، افراد زیر نباید کویتیشن را انجام دهند:

نکات مهم بعد از لاغری با کویتیشن چیست؟

سایر عوارض جانبی استفاده از دستگاه کویتیشن چیست؟

کویتیشن بر کدام نواحی بدن موثر است؟

برخی از مطالعات نشان می‌دهد این درمان در کاهش چربی در مناطق «فیبروتیک» بدن، که شامل ناحیه پشت و سینه است، موثرتر بوده و در قسمت‌های دارای چربی موضعی مانند شکم، پهلو، ران، باسن و بازوها بهترین عملکرد را دارد.

این روش را نمی‌توان در قسمت سر، گردن و سایر نواحی استخوانی بدن انجام داد. پس از درمان، بدن باید برای حذف چربی اضافی از طریق سیستم لنفاوی به کبد فعالیت کند. به همین دلیل، درمان چندین ناحیه به‌طور همزمان توصیه نمی‌شود و ممکن است موثر نباشد. قانون این است که بیش از 30 دقیقه کویتیشن اولتراسونیک در هر 72 ساعت انجام نشود.

مراقبت‌های قبل از کویتیشن

اطمینان حاصل کنید که موارد زیر را قبل از کویتیشن به پزشک اعلام کرده‌اید:

همچنین:

قبل و بعد از کویتیشن، مقدار زیادی آب بنوشید.

ماندگاری لاغری با کویتیشن چقدر است؟

به‌ طور معمول می‌توان انتظار کاهش 3 تا 5 سانتی‌متر چربی را پس از اولین درمان و تا 5 سانتی‌متر کاهش چربی پس از درمان‌های بعدی داشت. نتایج این درمان تا زمانی که رژیم غذایی سالم داشته باشید و ورزش کنید، دائمی است. اما بهترین روش برای ماندگاری لاغری با کویتیشن چیست؟ با پیروی از یک رژیم غذایی متعادل و کم‌کالری و گن اسلیپ دو لایه آرتان و درعین‌حال هیدراته‌ماندن و ورزش مکرر، به بهترین وجه می‌توان از کویتیشن پشتیبانی نمود.

باید توجه داشت کویتیشن نباید جایگزینی برای ورزش یا تغذیه سالم باشد. از آن‌جایی که این روش غیرتهاجمی است، نیازی به استراحت ندارد و سلول‌های چربی تخریب شده دوباره رشد نمی‌کنند. نتایج کویتیشن اولتراسونیک می‌توانند با ورزش و رژیم منظم ادامه یابند. انجام ورزش‌های منظم در کاهش‌ وزن بدن و خطر ابتلا به بیماری‌های عروق کرونر نیز موثر است.

درمان عوارض کویتیشن

کویتیشن اولتراسونیک یک انتخاب عالی بدون خطرات زیاد است. در این روش هدف‌گیری چربی، بدون برش، بدون بیهوشی، بدون اسکار و بدون درد برای کاهش سلولیت و چربی موضعی استفاده می‌شود. کویتیشن اولتراسونیک درواقع، یک روش متابولیسم چربی و سم‌زدایی است. بنابراین مهم‌ترین توصیه پس از درمان، حفظ آب بدن است. همچنین، رعایت نکات زیر نیز در درمان عوارض کویتیشن موثر خواهد بود:

معمولا عوارض جانبی این درمان نباید باعث نگرانی باشد. علائم معمولا جزئی هستند و به‌عنوان بخشی طبیعی از روند بهبودی به مرور زمان فروکش می‌کنند.

خروج از نسخه موبایل