مشکلات رایج ماشین لباسشویی مرسی

چرا ماشین لباسشویی مرسی روشن نمی شود؟

همانگونه که می دانید تمام لوازم برقی دچار خرابی و مشکلات می شوند، از آنجا که لباسشویی نیز یک وسیله برقی می باشد و دچار مشکلاتی می شود در این مقاله می خواهیم را مورد بررسی قرار دهیم. یکی از مشکلات جدی در لباسشویی می باشد که در صورت بروز این مشکل نمی توان از لباسشویی استفاده کرد. از آنجا که لباسشویی نقش و کارکرد مهمی در امور روزانه و بهداشت فردی دارد، روشن نشدن لباسشویی باعث جمع شدن لباس های کثیف می شود.

این امکان وجود دارد که روشن نشدن لباسشویی را در موقعیت های مختلف مشاهده نمایید. در برخی از موارد این مشکل را هنگام کار کرد دستگاه، خاموش شدن و روشن نشدن لباسشویی و در برخی از موارد همان اول که لباسشویی را به برق می زنید و درب لباسشویی می ببندید، ماشین لباسشویی مرسی شما روشن نمی شود. در صورتی که با روشن نشدن لباسشویی در هر کدام از این شرایط روبرو شدید اصلی ترین سوال این است که چرا لباسشویی مرسی روشن نمی شود؟ برای آشنایی با ادامه این مقاله را با دقت مطالعه نمایید.

آشنایی علت روشن نشدن لباسشویی مرسی

برای اینکه با آشنا شوید، باید بدانید که دلایل مختلف زیادی وجود دارد که باعث بروز این مشکل در لباسشویی می شود. توجه داشته باشید که برخی از دلایل بسیار ساده هستند و به راحتی می توانید این مشکل را در لباسشویی برطرف نمایید. ولی برخی از دلایل دیگر باعث روشن نشدن لباسشویی می شوند تخصصی هستند و باید برای برطرف کردن آن ها از یک کمک بگیرید. در ادامه مطلب با اصلی ترین دلایلی که باعث می شوند آشنا می شویم: وصل نبودن دستگاه به برق

ار آنجا که لباسشویی یک وسیله برقی می باشد، برای روشن کردن این دستگاه نیاز به برق دارید. پس با توجه به این موضوع در صورت روشن نشدن لباسشویی، اولین اقدامی که باید انجام دهید باید بررسی نمایید که برق به دستگاه میرسد یا خیر. از وصل بودن دوشاخه به پریز برق مطمئن شوید، با استفاده از یک مولتی متر ولتاژ برق را اندازه گیری نمایید. در صورت وجود نداشتن جریان برق، باید پنل برق خانگی خود را بررسی نمایید و مطمئن شوید که هیچ قطعی در جریان برق وجود ندارد. درب ماشین لباسشویی باز است

توجه کنید که ماشین لباسشویی های اتوماتیک که درب آن ها از جلو باز می شوند، دارای سوئیچ درب اتوماتیک می باشند. توجه کنید که نحوه کارکرد این لباسشویی ها این گونه می باشد که تا زمان قفل نشدن درب، ماشین لباسشویی شروع به کار نمی کند. اما در برخی از مدل های دیگر، روشن شدن لباسشویی در برخی از مدل ها بستگی به درست بسته شدن درب لباسشویی دارد. پس با توجه به این موضوع اگر که قفل درب خراب باشد، احتمال بروز این مشکل وجود دارد. موتور لباسشویی مرسی خراب شده است

خرابی و کار نکردن موتور لباسشویی یکی دیگر از می باشد. اگر که موتور لباسشویی شما خراب شده یاشد، ماشین روشن نمی شود یا اگر روشن شود هیچ عکس العملی نشان نمی دهد. در برخی از موارد دیده شده است که موتور لباسشویی بیش از حد داغ می شود، که همین موضوع باعث می شود تا زمانی که لباسشویی خنک نشود، دستگاه روشن نشود. اگر که موتور لباسشویی به صورت مداوم داغ می کند باید هرچه سریعتر برای برطرف کردن این مشکل اقدام نمایید.

ایراد از سوئیچ استارتر و تایمر سووئیچ استارت بعضی از مدل های لباسشویی مرسی، بخشی از تایمر می باشد که با زدن دکمه تایمر فعال می شود. توجه داشته باشید که در صورت خرابی این قطعه نیز امان روشن نشدن ماشین لباسشویی در این مدل از دستگاه ها امکان دارد. برای اینکه به بررسی ان قطعه بپردازید باید از یک کمک بگیرید. برد اصلی لباسشویی دچار مشکل شده است

تمامی اجزای برد توسط، برد یا مین برد لباسشویی کنترل می شود. برد ماشین لباسشویی ولتاژ مناسب را برای راه اندازی موتور، شیر پرکن، موتور تخلیه یا قفل درب را کنترل می کند. در صورتی برای این قطعه مشکلی به وجود آید، ماشین روشن نمی شود و کار نمی کند. پس با توجه به این موضوع یکی دیگر از این موضوع می باشد. برطرف کردن مشکل روشن نشدن لباسشویی مرسی برطرف کردن این مشکل در لباسشویی مرسی به بررسی و عیب یابی دقیق لباسشویی بستگی دارد.

یعنی اینکه شما عزیزان باید مشکل ماشین لباسشویی را ریشه شناسایی کنید و با توجه به مشکل عیب یابی لباسشویی را انجام دهید. ت با داشتن تجهیزات پیشرفته و مدرن، به عیب یابی تخصصی دستگاه شما می پردازد و قطعه معیوب را شناسایی می کند. در برخی از موارد دیده شده است که برای برطرف کردن این مشکل در لباسشویی، برخی از قطعات لباسشویی شما مانند برد، سوئیچ درب، سوییچ استارتر، موتور و قطعات مربوط با این مشکل نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

نمایندگی لباسشویی مرسی نمایندگی تعمیرگاه مجاز یکی از ارائه دهنده های خدمات تخصصی در زمینه سرویس و در تهران و کرج می باشد. با داشتن شعب مختلف در سراسر تهران آماده ارائه خدمات تخصصی در کمتین زمان ممکن به شما عزیزان می باشد. استفاده کردن از جدیدترین تجهیزات پیشرفته، مدرن و استاندارد و همچنین برخورداری از تعمیرکاران با تجربه و دوره دیده یکی از امتیازهایی هست که باعث شده خدمات خود را با بالاترین کیفیت به شما عزیزان ارائه دهد. اما توجه داشته باشید که خدمات تخصصی ما در تعمیرگاه تنها به علت روشن نشدن لباسشویی مرسی ختم نمی شود، تعمیرات تخصصی نمایندگی تعمیرگاه مجاز شامل، ، ، ،،

تعویض شیر برقی و ده ها سرویس دیگر مربودر این مقاله قصد داریم تا به عیب یابی لباسشویی مرسی بپردازیم. همانطور که قبلا اشاره شد،  به صورت رسمی  را انجام می دهد. با تکیه بر متخصصان و  توانسته ایم تا رضایت مشتریان محترم را در این زمینه کسب نماییم. در ادامه مواردی را که امکان دارد دلیل عدم آبگیری لباسشویی مرسی شوند را نام برده ایم و راهکاری را برای هر کدام شرح داده ایم. توجه فرمایید که تعمیرکار مجاز لباسشویی مرسی که مهارت لازم را دارد می تواند در تعمیر هرچه مطمئن تر لباسشویی به شما کمک کند.

صافی ها و شیلنگ های تأمین آب لباسشویی مرسی: لباسشویی مرسی به کمک شیلنگ های لاستیکی که برای تأمین آب ماشین لباسشویی به شیر آب شهری متصل می شوند، آبگیری را انجام می دهد. گاهی حتی طول این شیلنگ ها به 2 تا 3 متر نیز می رسد. همچنین در انتهای شیلنگ و در محل اتصال به شیر، صافی ها یا فیلترهای کوچکی وجود دارند که جهت جلوگیری از ورود رسوبات و مواد موجود در آب به داخل لباسشویی و شیر برقی، استفاده می شوند.
سوئیچ سطح آب یا سوئیچ فشار لباسشویی مرسی: سوئیچ سطح آب ماشین لباسشویی که یک سوئیچ فشاری می باشد، ولتاژ برق ورودی به شیر برقی را کنترل می نماید. درواقع جریان از تایمر یا برد الکترونیکی به سوئیچ فشار و از این قطعه به شیر برقی می رسد. در صورتی که سوئیچ سطح آب ایراد داشته باشد، ممکن است پیش از رسیدن آب به مقدار مناسب جریان را از شیر برقی قطع نماید و یا از همان ابتدا اینکار را انجام دهد که در این حالت می بایست تعویض شود. بررسی سلامت سوئیچ توسط مولتی متر ممکن است که اینکار تخصصی بوده و حتما باید توسط تعمیرکار ماهر و باتجربه انجام گیرد. شما می توانید از طریق یکی از دو دکمه ی بالای صفحه اقدام به ارتباط با کارشناسان و سرویسکاران مجاز سما سرویس بفرمایید تا در اسرع وقت به محل شما برای تعمیرات حاضر شوند.

سلکتور، تایمر یا برد الکترونیکی لباسشویی مرسی: تایمر مکانیکی در مدل های قدیمی تر لباسشویی مرسی استفاده می شود و در مدل های جدیدتر به جای این قطعه از برد الکترونیکی استفاده می شود. تایمر یا برد وظیفه هدایت جریان الکتریکی به قطعات مختلف از جمله شیر برقی را برعهده دارد که در حین مرحله آبگیری سیکل شستشو اینکار را انجام می دهد. اگر ایرادی در تایمر یا برد لباسشویی مرسی وجود داشته باشد ممکن است ولتاژ لازم برای عملکرد شیر برقی به آن نرسد و آبگیری انجام نشود که راهکار موجود در این حالت تعویض تایمر یا برد است. برای تست تایمر می بایست در حین مرحله آبگیری، ولتاژ کنتاکت های تایمر یا پایانه های الکتریکی برد اندازه گیری شود. این اندازه گیری به دلیل خطر برق گرفتگی باید توسط تعمیر لباسشویی مرسی در اصفهان انجام شود.
فشار آب: شیر برقی لباسشویی مرسی برای عملکرد صحیح خود به حداقل فشار آبی در حدود 20 psi نیاز دارد. بنابراین کم بودن فشار آب آشپزخانه در برخی موارد مانند منازل آپارتمانی می تواند مشکل ساز شده و علت نیامدن آب داخل لباسشویی مرسی شما باشد.
عدم تخلیه آب لباسشویی یکی از رایج ترین مشکلاتی است که برای شما در هر زمانی ممکن است پیش آید. این که چرا لباسشویی مرسی آب را تخلیه نمی کند دلایل متفاوتی میتواند داشته باشد که ما در این مطلب همه علت های تخلیه نشدن آب لباسشویی مرسی را توضیح می دهیم.

مسدود شدن فیلتر پمپ لباسشویی مرسی: برای تخلیه آب لباسشویی مرسی یک پمپ تخلیه آب طراحی شده که در چندین زمان حین انجام یک برنامه آب داخل لباسشویی مرسی را تخلیه میکند، برای جلوگیری از آسیب به پمپ و نظافت لباسشویی مرسی یک فیلتر قبل از پمپ نصب شده است تا رسوبات و اجرام گوناگون قبل از رسیدن به پمپ و آسیب رساندن به آن متوقف شوند. اکر این فیلتر توسط اشیاء مسدود شود دیگر پمپ لباسشویی مرسی قادر به تخلیه آب نیست و باید فیلتر را باز کنید و آن را کاملا تمیز کنید.
مسدود شدن شیلنگ تخلیه لباسشویی مرسی: شیلنگ تخلیه معمولا به مسیر تخلیه فاضلاب پشت لباسشویی مرسی و یا سیفون زیر سینک ظرفشویی نصب شده گرفتگی در مسیر فاضلاب از تخلیه آب ماشین لباسشویی جلوگیری کند.
خرابی پمپ تخلیه آب لباسشویی لباسشویی مرسی: همانطور که توضیح دادیم پمپ تخلیه، وظیفه تخلیه آب لباسشویی مرسی را دارد. در بعضی موارد دیده شده که اشیاء و رسوبات از فیلتر آب تخلیه عبور کرده و به پمپ رسیده اند و باعث شکستن پره های پمپ و آسیب جدی به پمپ تخلیه شده اند و یا خود پمپ در اثر کارکرد زیاد و فرسایش از کار افتاده اگر همچین مواردی پیش آید لباسشویی تخلیه نمیکند در چنین مواردی فقط باید پمپ تخلیه تعویض شود که توسط سرویسکار مجاز صورت می گیرد.
خرابی برد یا تایمر لباسشویی مرسی: برد یا تایمر لباسشویی مرسی به عنوان مغز و فرمانده اصلی لباسشویی است و دستور شروع و قطع هر قطعه ای را در زمان مشخص صادر می کنند خرابی برد یا تایمر باعث اختلال در کارکرد دستگاه ، تخلیه نکردن آب و غیره می شود . که خرابی برد و تایمر باید توسط تعمیرکار مجاز لباسشویی مرسی تست و بررسی شود.

خروج از نسخه موبایل