نحوه فروش تابلو فرش دستباف

برای فروش فرش دستباف به کجا مراجعه کنیم؟ این سوال و مشکلی است که اکثر بافنده ها با آن روبرو هستن اگر شما هم این مشکل را دارید بهتون پیشنهاد میکنیم این مقاله رو از دست ندید. چون قرار در این مقاله اول از همه بگوییم که به چه شکل تابلو فرش ببافید که سریع بتوانید بفروشید و روش و نحوه فروش فرش دستباف را با هم بررسی کنیم. مهمترین بخش بعد از بافت تابلو فرش فروش آن است که اکثر بافنده ها با آن روبرو هستند و همیشه دردسر بزرگی بعد از بافت برای بافنده ها بشمار می رود.

قبل از بافت فرش به فکر فروش آن باشیم

اگر به قالی بافی بعنوان منبع درآمد نگاه می کنید باید به سبکی بافت را انجام دهید که بعد از اتمام آن بفروشید. پس به جای اینکه اول طرحی را انتخاب کنید برای بافت نیاز سنجی کنید به عبارتی اول سفارش بافت بگیرید بعد شروع به بافت کنید که بعد از تمام شدن برای فروش آن دغدغه ای نداشته باشید. برای اینکار میتوانید آگهی های بافت تابلو فرش طبیعت  بزنید و یا به بازارهای فرش فروشی در شهر خود مراجعه کنید و به آنها بگویید که بافنده هستید و اگر طرح و خاصی مدنظر آنها باشد که بعد از بافت آن را از شما بخرند سفارش بگیرید.

قبل از بافت تابلو فرش مشتری برای فروش داشته باشید

بعنوان نمونه شما میتوایند با شخص، شرکت، ، فروشگاه قرار داد ببندید و برای آنها تابلو فرش ببافید که بعد از اتمام بافت با فروش آن مشکلی نداشته باشید و به راحتی بتوانید آن را بفروشید.

آگهی چاپ کنید و آن را در منطقه و شهر خود پخش کنید

یکی از راه های کسب درآمد از قالی بافی این است که در شهر و منطقه خود اعلام کنید که بافنده حرفه ای هستید و هر طرحی که مد نظر کسی باشد را میتوانید با قیمت پایین تری از فروشگاه ها برای آنها ببافید. مطمئن باشید افرادی پیدا خواهد شد که با شما تماس بگیرند و سفارش بافت ثبت کنند.

بافت تابلو فرش با توجه به نیاز بازار

قبل از اینکه بخواهید شروع به بافت طرح قالی کنید ابتدا به بازار فرش فروشان در شهر خود مراجعه کنید و از انها سوال کنید که الان نیاز بازار چیست و کدام طرح و نقشه ها روی بورس هستند و بعد از بافت راحت میتوان فروخت. اگر همین کار ساده را انجام دهید بعد از بافت مشکلی نیز با فروش آن نخواهید داشت چون طرح و نقشه ای را بافته اید که نیاز بازار است و به راحتی به فروش می رود.

تابلو فرش بافته شده را کجا بفروشیم؟

اگر اطلاعی از نکاتی که بالا گفتیم نداشته اید و طرح و نقشه ای که دوست داشته اید بافته اید و حالا میخواهید بفروشید. اول از هم اینکه فروش آن کمی سخت است به این دلیل که اون طرحی که انتخاب کرده اید از نظر شما زیباست و ممکن است سلیقه خیلی از افراد نباشد. و باید کسی را پیدا کنید که هم سلیقه شما باشد و طرح و شما را پسند کند.

فروش تابلو فرش به فروشگاه فرش فروشی

اولین راه برای فروش مراجعه به بازار فرش فروشی شهر است اگر نیست فروشگاه های فرش فروشی بهترین گزینه است که تابلو فرش خود را به آنها بفروشید.

دومین راه که میتوانید فروش را انجام دهید ثبت تابلو فرش در سایت های اگهی مانند و و سایت های ثبت آگهی ثبت کنید و آن را بفروشید.

فروش تابلو فرش به خانه دار

یکی دیگر از بهترین گزینه ها برای فروش تابلو فرش، فروش به خانه دار است و اگر ارتباط خوبی داشته باشید با دوستان و آشنایان با قیمت خیلی خوبی میتوانید قالی خود را بفروش برسانید.

مزایا:

معایب:

اما دلیل اینکه چرا کسی فرش بافته شده ما را نمی خرد؟

اما عده ای از بافنده ها هستن که می گویند ما همه این کارها را انجام دادیم ولی کسی خریدار تابلو فرش من نبود.
دوستان عزیز بافت فرش به تنهایی کافی نیست باید در هنگام بافت به فاکتورهای کیفیت هم توجه ویژه ای کنید اگر تابلو فرش شما استاندارد های لازم و نداشته باشه کسی از شما آن را نخواهد خرید.

فاکتورهای مهم را در ادامه لیست میکنیم:

  1. کیفیت نخ و مصالح استفاده شده
  2. جنس نخ و چله فرش
  3. طرح انتخابی
  4. اندازه استاندارد
  5. بافت بدون ایراد
  6. بافت صحیح و با کیفیت

بیشتر بافنده ها بدون توجه به فاکتورهای بالا طرحی را انتخاب و شروع به بافت می کنند و بیشتر ایرادی که بافنده ها دارند این است که اندازه تابلو فرش استاندارد نیست یا بالازدگی دارد یا پایین زدگی دارد. قطعا فرش ایراد دار خریدار هم نخواهد داشت و یا باقیمت بسیار پایینی از شما خریداری می کنند.

بافندگی تابلو فرش به خصوص تابلو فرش دستباف، یکی از هنرهای اصیل و با ارزش ایرانی است که نمادی از تاریخ، فرهنگ و هویت ملی ماست. بافنده تابلو فرش پس از تهیه مواد اولیه یا همان ، با صبر و مهارت خود آثاری زیبا و منحصر به فرد را خلق می‌کند که می‌تواند در بازارهای داخلی و خارجی مشتریان زیادی داشته باشد. اما چگونه می‌توان به عنوان یک بافنده تابلو فرش، محصول خود را به بهترین شکل ممکن به فروش برسانیم؟ در این مقاله به برخی از برترین راه‌های فروش تابلو فرش برای بافندگان پرداخته‌ایم. امیدواریم که این مقاله برای شما مفید و کارآمد باشد.

تابلو فرش را می توان همانند بسیاری از کالاهای دیگر، به صورت حضوری و یا فضای مجازی و اینترنت به فروش رساند. نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که با چه روش ها و ترفندهایی بتوانیم فروش موثری در این دو فضا یعنی فضای حضوری و فضای مجازی داشته باشیم؟ در ابتدا، به مزایا و معایب فروش حضوری و مجازی می پردازیم تا مناسب ترین فضا را برای فروش اثر هنری خود بیابید و در انتها به معرفی نکاتی می پردازیم که به عنوان راهنمای فروش تابلو فرش، اثر خود را با مناسب ترین قیمت و بهترین روش به فروش برسانید.

الف) فروش تابلو فرش در بازارهای حضوری

فروش تابلو فرش در بازارهای حضوری یکی از روش‌های قدیمی و مرسوم برای عرضه این محصولات هنری است. در این روش، شما باید تابلو فرش خود را به یک فروشگاه یا نمایشگاه ببرید  و شخص فروشنده، تابلو فرش را از شما می خرد. همانطور که گفته شد می توانید به فروشگاه و یا نمایشگاه ببرید که به هریک اشاره می کنیم.

فروش تابلو فرش در فروشگاه فرش

در این روش، شما به عنوان فروشنده تابلو فرش، وارد فروشگاه های فرش شده و تابلو فرش خود را به صاحب فروشگاه می فروشید. در این روش می توانید در سریع ترین زمان ممکن پول را دریافت کنید، اما نکته ای که باید به آن توجه داشت این است که معمولا در این روش، تابلو فرش شما را با قیمت پایین تر از تصور شما خواهند خرید.

 

خروج از نسخه موبایل