هزینه مهاجرت تحصیلی به ترکیه

ترکیه یکی از کشورهایی است که برای تحصیل ایرانیان مناسب است. دانشجویان ایرانی می توانند برای ادامه تحصیل و اخذ اقامت دائم به ترکیه مهاجرت کنند. مهاجرت تحصیلی به ترکیه می تواند سکوی پرشی برای دانش آموزان ایرانی باشد. تحصیل در ترکیه هزینه های بسیار کمی دارد و شرایط مناسبی را برای دانشجویان فراهم می کند. دانشجویان پس از اخذ ویزای تحصیلی ترکیه و مهاجرت تحصیلی به ترکیه  پس از 1 ماه می توانند از طریق تحصیل مجوز اقامت ترکیه را دریافت کنند.

تحصیل در خارج از کشور ترکیه بسیار مقرون به صرفه و مقرون به صرفه است. این به این دلیل است که دانشجویان می توانند در دانشگاه های معتبر با هزینه کم تحصیل کنند. 166 دانشگاه دولتی و خصوصی در ترکیه وجود دارد و حدود 65000 دانشجوی بین المللی در این دانشگاه ها تحصیل می کنند.

در این مقاله کارشناسان  به شرایط تحصیل در ترکیه، اقامت از طریق تحصیل در ترکیه، هزینه تحصیل در ترکیه و … می پردازند. به سوالات شما پاسخ داد اگر پس از مطالعه مقاله نتوانستید پاسخ سوال خود را دریافت کنید، می توانید با شماره های موجود در سایت تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان ما استفاده کنید.

شرکت مهاجرتی یکی از معتبرترین موسسات در زمینه مهاجرت به ترکیه و اخذ اقامت می باشد که نسبت به رقبای خود هزینه های مناسبی را برای اخذ ویزا و اخذ اقامت دریافت می کند. همچنین این آژانس با چندین سال سابقه در زمینه مهاجرت و اسکان تا پایان مراحل مهاجرت و اسکان در کنار شما خواهد بود.

شرایط اقامت و مهاجرت به ترکیه از طریق تحصیل

یکی از شرایطی که باید قبل از گرفتن ویزای تحصیلی ترکیه داشته باشید، اخذ پذیرش از دانشگاه یا موسسه عالی این کشور است. البته متقاضیان مقیم ایران می توانند در تمامی مقاطع تحصیلی در ترکیه تحصیل کنند. شما می توانید به عنوان دانش آموز از مقطع ابتدایی تا دانشگاه در ترکیه تحصیل کنید.

زبان رسمی کشور ترکیه استانبولی است و دوره های آکادمیک در تمامی مدارس این کشور به این زبان تدریس می شود. البته دانشجویان خارجی می توانند در مدارس بین المللی به زبان انگلیسی تحصیل کنند. همچنین سیستم آموزشی در ترکیه تحت کنترل مستقیم دولت است. سال تحصیلی در ترکیه از اواسط سپتامبر یا اوایل اکتبر شروع می شود و تا ماه می ادامه دارد.

اقامت در ترکیه از طریق آموزش پیش دبستانی تا سن 6 سالگی اختیاری است. اما تحصیل در مقطع ابتدایی اجباری است و دانش آموزان باید 5 سال در ابتدایی و 3 سال در دبیرستان تحصیل کنند. پس از آن برای ورود به دانشگاه باید 4 سال دبیرستان را بگذرانند.

به طور کلی مدارس ترکیه به چهار دسته تقسیم می شوند:

مدارس ایرانی در ترکیه

مدارس خصوصی در ترکیه

مدارس بین المللی

مدرسه دولتی

مهاجرت تحصیلی در مدارس بین المللی ترکیه به زبان انگلیسی انجام می شود. همچنین این نوع مدارس دارای مدارک معتبرتری در دنیا نسبت به سایر مدارس ترکیه می باشد. این مدارس سالانه حدود 27000 دلار شهریه دریافت می کنند. در مدارس دولتی و خصوصی این کشور آموزش به زبان ترکی انجام می شود. تحصیل در مدارس دولتی برای شهروندان ترکیه رایگان است. همچنین شهروندانی که دارای مجوز اقامت طولانی مدت در ترکیه هستند می توانند فرزندان خود را به صورت رایگان به این مدارس بفرستند.

در مقاله اقامت ترکیه از طریق تحصیل باید بگوییم که تحصیل در مدارس خصوصی در ترکیه رایگان نیست; اما کیفیت آموزش بهتر از مدارس دولتی است. کسانی که در مدارس خصوصی ترکیه تحصیل کرده اند باید حداقل 4000 هزار دلار به عنوان شهریه پرداخت کنند.

تحصیل در مدارس ایران فقط برای کسانی است که به فکر بازگشت به ایران هستند. مدارکی که دانش آموزان از این مدارس دریافت می کنند توسط وزارت علوم ایران به رسمیت شناخته می شود. هزینه تحصیل در مدارس در ایران تقریبا 500 تا 1000 دلار در سال است. همچنین توجه داشته باشید که تعداد این مدارس در ترکیه بسیار محدود است.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه در بالاترین سطح می باشد

تحصیل دانشگاهی در ترکیه به دلیل هزینه کم متقاضیان زیادی را به خود جذب کرده است. اکثر دانشجویان ایرانی رشته های پزشکی در ترکیه را برای تحصیل انتخاب می کنند. زیرا هزینه تحصیل کمتر است. دوره لیسانس در ترکیه تقریباً 4 سال طول می کشد.

البته متقاضیان قبل از ورود به این مرحله باید یک آزمون ورودی را پشت سر بگذارند و نمره قبولی در این آزمون باعث پذیرش دانشگاه های ترکیه می شود. البته لازم به ذکر است که دانشگاه های خصوصی ترکیه عمدتا بر اساس رزومه تحصیلی متقاضی پذیرش می کنند و آزمون ورودی بیشتر در دانشگاه های دولتی ترکیه برگزار می شود.

اقامت در ترکیه از طریق آموزش پیش دبستانی تا سن 6 سالگی اختیاری است. اما آموزش ابتدایی اجباری است و دانش آموزان باید 5 سال در مقطع ابتدایی و 3 سال در مقطع متوسطه تحصیل کنند. بعد از آن باید 4 سال دبیرستان را بگذرانید تا بتوانید وارد دانشگاه شوید.

به طور کلی مدارس ترکیه به 4 دسته تقسیم می شوند:

مدارس ایرانی در ترکیه

مدارس خصوصی در ترکیه

مدارس بین المللی

مدارس عامیانه

مهاجرت تحصیلی به ترکیه در مدارس بین المللی به زبان انگلیسی است. علاوه بر این، این نوع مدارس در دنیا دارای مدارک معتبرتری نسبت به سایر مدارس ترکیه هستند. این مدارس سالانه حدود 27000 دلار شهریه دریافت می کنند. تحصیل در مدارس دولتی و خصوصی در این کشور به زبان ترکی است. تحصیل در مدارس دولتی برای شهروندان ترکیه رایگان است. علاوه بر این، شهروندان دارای کارت اقامت طولانی مدت در ترکیه می توانند فرزندان خود را برای تحصیل رایگان به این مدرسه بفرستند.

در این مقاله در مورد اقامت در ترکیه از طریق تحصیل، باید بگوییم که تحصیل در مدارس خصوصی در ترکیه رایگان نیست. اما کیفیت آموزش بهتر از مدارس دولتی است. متقاضیان تحصیل در مدارس خصوصی در ترکیه باید حداقل 4000 هزار دلار در سال شهریه پرداخت کنند.

تحصیل در مدارس ایران فقط برای افرادی است که به فکر بازگشت به ایران هستند. مدرک تحصیلی دانش آموزان این مدارس مورد تایید وزارت علوم ایران می باشد. هزینه تحصیل در مدارس ایران حدود 500 تا 1000 دلار در سال است. همچنین توجه داشته باشید که تعداد این مدارس در ترکیه بسیار کم است.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه در مقطع کارشناسی

تحصیل در مقطع کارشناسی در ترکیه به دلیل هزینه کم متقاضیان زیادی را به خود جذب کرده است. اکثر دانشجویان ایرانی برای تحصیل رشته های پزشکی در ترکیه را انتخاب می کنند. چون هزینه تحصیل کم است. در ترکیه تحصیلات عالی حدود 4 سال به طول می انجامد.

در واقع داوطلبان قبل از شرکت در این مرحله باید در آزمون ورودی شرکت کنند و با کسب نتیجه مثبت در این آزمون می توانند در دانشگاه های ترکیه پذیرفته شوند. البته لازم به ذکر است که دانشگاه های خصوصی ترکیه اکثرا بر اساس رزومه علمی متقاضی پذیرش می کنند در حالی که آزمون ورودی دانشگاه های دولتی ترکیه بیشتر است.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه در مقطع کارشناسی ارشد

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد برای اخذ اقامت ترکیه با تحصیل کار سختی نیست. با اخذ پذیرش از دانشگاه های ترکیه و ارائه مدارک زیر می توانید در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنید. مدارک مورد نیاز برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد عبارتند از:

تکمیل و ارسال فرم پذیرش

ارائه مدرک هویتی

ارائه مدرک کارشناسی به همراه کارنامه

ارائه نتایج آزمون GRE و GMAT

تحویل توصیه نامه

انگیزه نامه بفرستید

ارائه مدرک زبان انگلیسی در سطح آیلتس با نمره بین 6 تا 6.5

ارائه رزومه تحصیلی

شهریه در این مرحله بسته به رشته و دانشگاه متفاوت است. اما معمولاً حداقل 2-3 سال طول می کشد. شرایط متقاضیان برای اخذ مدرک کارشناسی ارشد در دانشگاه های ترکیه بسته به رشته متقاضی متفاوت است. قبل از ورود به دانشگاه، شرایط آن را به دقت بررسی کنید.

مهاجرت تحصیلی به ترکیه در مقطع دکترا

تحصیل در مقطع دکترا در ترکیه بسیار سیستماتیک است. با ثبت نام در دانشگاه ها یا کالج ها می توانید در مقطع دکتری تحصیل کنید. تحصیل در این سطح تقریباً 4 تا 5 سال طول می کشد. البته این مدت بستگی به تخصص و دانشگاه داوطلب دارد. توجه داشته باشید که پذیرش در مقطع دکتری برای هر رشته شرایط متفاوتی دارد. علاوه بر این، برای پذیرش در مقطع دکتری باید حداقل نمره آیلتس 6 تا 7.5 را داشته باشید.

در این مقاله در مورد زندگی در ترکیه برای تحصیل باید بگوییم که برای قبولی در مقطع دکتری باید مراحل خاصی را طی کنید. در مرحله اول باید در آزمون استعدادیابی شرکت کنید. در این آزمون مهارت های شما بررسی و تست می شود. پروپوزال دانشجو نیز در این مرحله ارزیابی می شود. توجه داشته باشید که مطالعات مقطع دکتری در ترکیه هر 6 ماه یکبار توسط کمیته جانشینی ارزیابی می شود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه

متقاضیان ویزای مهاجرت تحصیلی در ترکیه باید مدارک را با کمک وکیل خود جمع آوری کرده و به سفارت ترکیه تحویل دهند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی ترکیه عبارتند از:

فرم درخواست ویزا را تکمیل و ارسال کنید

پرداخت هزینه ویزا

ارائه مدارک تحصیلی به همراه ریز نمرات و ترجمه

اثبات توانایی مالی

یک عکس ارسال کنید

ارائه اصل و فتوکپی پاسپورت معتبر

ارائه بیمه برای مدت اقامت در ترکیه

پذیرش دانشگاه ترکیه را ارائه دهید.

یک بلیط رفت و برگشت به من بدهید

تاییدیه اقامت ترکیه

با ارسال مدارک فوق به سفارت، ویزای تحصیلی شما پس از 15 روز کاری آماده می شود.

کار بعد از تحصیل

دانشجویانی که از دانشگاه های ترکیه فارغ التحصیل می شوند باید بدانند که به دلیل نرخ بالای بیکاری ترکیه، فرصت های شغلی فراوان است. همچنین حقوق یا درآمد شما زیاد نخواهد بود. پس از فارغ التحصیلی، دانشجویان باید رزومه خود را آماده کنند و به جستجوی شغلی آنلاین بپردازند.

پس از یافتن شرکت مورد نظر رزومه خود را برایشان ارسال کنند و پس از تایید رزومه برای مصاحبه مراجعه کنند. در صورت قبولی در مصاحبه می توانند در آن شرکت کار کنند.

همچنین دانش آموزانی که انگلیسی یا فرانسوی را به خوبی صحبت می کنند می توانند زبان خاصی را در آموزشگاه زبان مطالعه کنند.

برای اطلاع از شرایط تحصیلی مهاجرت به ترکیه می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی مهر آفرین صحبت کنید.

خروج از نسخه موبایل