پودر جوانه گندم ماسک صورت

جوانی و شادابی پوست با ماسک جوانه گندم

ماسک جوانه گندم یکی از ماسک‌های پرطرفدار طبیعی است که می توانید آن را به راحتی و بدون صرف وقت و هزینه زیاد تهیه کنید و پوست خود را از خواص بینظیر آن بهره مند سازید. در ادامه فواید جوانه گندم برای و طرز تهیه 5 ماسک خانگی با جوانه گندم را برای شما به اشتراک گذاشته‌ایم. بیتوته را دنبال کنید.  محصول سفت کننده پوست صورت قوی به عنوان یک کرم سفته کننده با تکنولوژی پیشرفته و مواد اولیه فوق العاده باکیفیت از افتادگی پوست صورت و بدن جلوگیری کرده و میزان چون و چروک آنها را کاهش می‌دهد.

فواید جوانه گندم برای پوست

– ضد‌ لک: جوانه گندم سرشار از ویتامین های E و C است. از همین‌ رو یک ضد‌ لک قوی به شمار می‌ رود و از ایجاد لکه‌ های ناشی از آفتاب جلوگیری می‌ کند.

– نرم کننده پوست: امروزه از جوانه گندم و عصاره آن در تهیه انواع کرم ها و لوسیون های بهداشتی استفاده می شود زیرا  پودر جوانه گندم، خاصیت نرم و مرطوب کنندگی دارد و برای پوست های خشک بسیار مفید است.

– ضد چروک: از طرف دیگر، از بروز چین و چروک های ریز ناشی از خشکی پوست ممانعت کرده و در واقع  یک ضد چروک قوی به شمار می آید.

– ضد جوش: جوانه گندم در درمان انواع جوش صورت و ناراحتي پوستي موثر است.

ماسک جوانه گندم

جوانه گندم در ترکیبات بسیاری از ماسک‌های آماده موجود در بازار نیز استفاده شده است اما بهتر خودتان این نوع ماسک را تهیه کنید تا هیچ نوع اثر مضر شیمیایی بر روی پوست شما نداشته باشد.

تهیه 5 ماسک خانگی با جوانه گندم

طرز تهیه ماسک جوانه گندم

مواد لازم:

– پودر جوانه گندم (1 قاشق غذاخوری)

– شیر (به میزان لازم)

طرز تهیه: مقداری جوانه گندم آسیاب شده را در ظرفی بریزید و شیر را به تدریج به جوانه گندم اضافه کنید تا مخلوط شیر و جوانه گنم به شکل خمیری شکل در آید.

نحوه استفاده از کرم گاتیو : پوست خود را با استفاده از پاک کننده‌ای مناسب به خوبی تمیز کرده و کرم را از قسمت پایین صورت خود به سمت بالای صورت بمالید و با حرکت های چرخشی پوشت خود را ماساژ دهید و بعد از 15 دقیق صورت خود را با آب سرد بشویید.

مواد لازم:

– پودر جوانه گندم  (1 قاشق غذاخوری)

– ماست 3 قاشق غذاخوری (به میزان لازم) (اگر پوست شما چرب است از ماست کم چرب استفاده کنید.)

طرز تهیه: جوانه گندم اسیاب شده را در ظرف مناسبی بریزید و آن را با مقداری ماست مخلوط کنید.

نحوه‌ی استفاده: ماسک را بر وری صورت تمییز خود بمالید و بعد از 20 دقیقه صورت خود را با اب ولرم به خوبی بشویید.

مواد لازم:

– پودر جوانه گندم (2 قاشق غذاخوری)

– عسل (دو قاشق غذاخوری)

طرز تهیه: جوانه گندم را به خوبی آسیاب کنید سپس آن را در ظرفی بریزید و دو قاشق عسل به جوانه گندم اضافه کنید و آنقدر آن ها را هم بزنید تا به شکل مخلوطی خمیری شکل در آیند.

نحوه‌ی استفاده: ماسک عسل و جوانه گندم را به مدت 20 دقیقه بر روی پوست تمیز صورت خود قرار دهید و عضلات صورت خود را حرکت ندهید بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را با آب شستشو دهید.

مواد لازم:

– پودر جوانه گندم (دو قاشق غذاخوری)

– ماست (یک قاشق غذاخوری)

– سیب زمینی رنده شده (یک قاشق غذاخوری)

– آبلیمو (چند قطره)

– عسل (یک قاشق چایخوری)

طرز تهیه: پودر جوانه گندم یا پودر جوانه دیگر را یک کاسه کوچک بریزید. به تدریج به میزان ماست اضافه کنید و همزمان هم بزنید تا پودر جوانه حالت خمیری به خود بگیرد. دو قطعه آبلیموی تازه اضافه کنید. سپس عسل را اضافه کرده و در اخر سیب‌زمینی رنده شده را و به خوبی این ترکیبات را هم بزنید.

نحوه‌ی استفاده: ماسک را بر روی صورت زده، مقداری ماساژ دهید و اجازه دهید بین بیست دقیقه تا نیم ساعت بر روی صورت بماند تا یک مقدار خشک شود. آن‌گاه صورت خود را خوب بشویید.

مواد لازم:

– نشاسته (یک قاشق چایخوری)

– ماست (یک قاشق غذا خوری)

– جوانه گندم (یک قاشق غذا خوری)

– گلاب (چند قطره)

طرز تهیه: برای تهیه ماسک جوانه گندم و نشاسته باید  ابتدا ماست را با نشاسته به خوبی مخلوط کرده و سپس جوانه گندم را به آن اضافه کنید. ودر آخر هم گلاب را به آن بیفزایید.

نحوه‌ی استفاده: ماسک را به آرامی بر روی پوست صورت خود بمالید و حدود  10 تا 15 دقیقه صبر کنید. در نهایت می توانید پوست تان را با آب سرد بشویید.

• می‌توانید از این ماسک به عنوان یک لایه بردار ماسک برای پوست و مو و چگونگی استفاده از آن

جوانه های گندم از دانه های گندم به دست می آیند که هم خاصیت خوراکی دارند و هم برای پوست و مو مفید و حیاتی هستند. برای تهیه ماسک های خانگی می توان هم از پودر و هم از روغن جوانه گندم استفاده کرد .این ماده حاوی آنتی اکسیدان و است که با رادیکال های آزاد مبارزه می کند و به پیشگیری از چین و چروک کمک خواهد کرد و به عنوان یک مرطوب کننده قوی مورد استفاده قرار می گیرد . این ماسک در ترکیب با سایر مواد ، به رفع ترمیم مشکلات پوستی کمک می کند. در این قسمت از سلامت پوست و موی به معرفی چندین ماسک خانگی تهیه شده از جوانه گندم خواهیم پرداخت.

ماسک خانگی جوانه گندم

  1. ماسک صورت جوانه گندم و موز

این ماسک جوان کننده و روشن کننده پوست است و برای انواع مختلف پوست مناسب می باشد. سلول های مرده پوست را از بین می برد و باعث صافی و لطافت خواهد شد.

مواد لازم :

طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

ابتدا مواد را با یکدیگر ترکیب کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود و سپس ماسک بدست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه که خشک شد ، با آب گرم چند دقیقه و شستشو دهید . این ماسک را دو بار در هفته تکرار کنید .

2.ماسک صورت و جوانه گندم

این ماسک خاصیت سفید کنندگی فوق العاده ای برای انواع پوست ، به خصوص پوست های چرب دارد و همچنین برای درمان نیز بی نظیر است .

مواد لازم :

طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ماسکی غلیظ و یکدست حاصل شود و سپس آن را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 15 دقیقه با شستشو دهید و بعد ، از یک مرطوب کننده مناسب استفاده کنید. این ماسک را هر روز تکرار کنید.

3.ماسک صورت و جوانه گندم

این ماسک خاصیت ضد پیری و سفید کنندگی دارد و چروک را تا حد زیای کاهش می دهد.

همچنین لکه های تیره و جوش های سر سیاه را از بین می برد و درخشندگی پوست را نیز تا حد زیادی افزایش می دهد .

مواد لازم :

طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

تمام مواد را با یکدیگر مخلوط کنید ، به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود سپس ماسک بدست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب شستشو دهید . برای گرفتن بهترین نتیجه ، این ماسک را هر روز تکرار کنید .  سرم لیفت گاتیو بیز باعث تحریک و بهبود خاصیت ارتجاعی پوست می شود و به دلیل خواص ضد التهابی برای درمان جوش و فوق العاده خواهد بود .

مواد لازم :

طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

ابتدا برگ های نعناع را به خوبی خرد و له کنید ، گلاب و روغن را بیفزایید کاملا هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود ، سپس ماسک بدست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 10 دقیقه با آب ولرم شستشو دهید .

 

  1. ماسک صورت جوانه گندم و هویج

این ماسک به بهبود و تقویت کلاژن سازی پوست کمک می کند . باعث کاهش چروک و خطوط ریز صورت خواهد شد و از علائم در صورت پیشگیری می کند .

مواد لازم :

طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

ابتدا ها را پوست بکنید ، بجوشانید و به خوبی له کنید و سپس جوانه گندم را به آن بیفزایید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود. به مدت یک ساعت درون یخچال بگذارید و در نهایت ماسک به دست آمده را روی گونه ها ، اطراف چشم و چانه اعمال کنید و بعد از 30 دقیقه با آب گرم شستشو دهید. این ماسک را سه روز در هفته تکرار کنید.

  1. ماسک صورت جوانه گندم و لیمو

این ماسک بافت های آسیب دیده پوست را ترمیم می کند و خاصیت ضد التهابی نیز دارد .

مواد لازم :

طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

ابتدا آب لیمو را بگیرید و به خوبی با روغن جوانه گندم ترکیب نمایید و سپس ماسک به دست آمده را به آرامی روی صورت تان اعمال کنید و بعد از 10 دقیقه با آب گرم شستشو دهید. این ماسک را سه بار در هفته تکرار کنید.

  1. ماسک صورت مرطوب کننده

این ماسک به رطوبت و نرم کنندگی پوست کمک زیادی خواهد کرد .

مواد لازم :

طرز تهیه و طریقه استفاده :

ابتدا اووکادو را به خوبی له کنید و سپس و روغن را به آن بیفزایید به خوبی هم بزنید تا زمانی که ترکیبی یکدست حاصل شود . ماسک به دست آمده را روی صورتتان اعمال کنید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم شستشو دهید .

  1. جوانه گندم و

مواد لازم :

طرز تهیه ، طریقه استفاده و چند بار در هفته :

روغن های موجود را با یکدیگر مخلوط کنید، به خوبی هم بزنید و سپس ترکیب به دست آمده را روی پوست سر تا ساقه موهایتان اعمال کنید و بعد از 2 ساعت با آب ولرم و شامپوی ملایم شستشو دهید. این ماسک را دو بار در هفته تکرار کنید.

 

خروج از نسخه موبایل