چرا خطر مصرف تنباکو میوه ای بیشتر است؟

افزودن طعم‌دهنده‌ها و اسانس‌های غیرمجاز به تنباکو، آن را نسبت به تنباکوی معمولی مضرتر می‌کند و تنباکو مصرفی در قلیان‌های میوه‌ای معمولاً از بی‌کیفیت‌ترین و خطرناک‌ترین انواع آن است.

مهندس ممنت توبه هک درباره دیگر مضرات تنباکو میوه ای گفت: استفاده از این سیگارها علاوه بر تحریک دستگاه تنفسی باعث ایجاد حساسیت و آلرژی می شود که باعث بروز علائم آلرژیک و سرفه مزمن بلغمی در مصرف کننده می شود.

این کارشناس بهداشت افزود: میوه تنباکو به دلیل داشتن شیر باعث رشد انواع قارچ ها و میکروب های خطرناک در داخل آن می شود و افزودن الکل یا داروهای روانگردان به تنباکوی قلیان یکی از خطرات مصرف این قلیان ها است.

وی درباره عوارض دود قلیان گفت: دود قلیان مجموعه ای از مواد سرطان زا ناشی از سوزاندن زغال سنگ است که عامل اصلی سرطان ریه، بیماری های قلبی عروقی، ریه، لب، دهان، حنجره، مری، معده و لوزالمعده است. …، مثانه، کبد و روده بزرگ از عوارض بدخیم مصرف طولانی مدت قلیان هستند.

بوشر کارشناس بهداشت منطقه در مورد افراد سیگاری و کسانی که جذب دود آن می شوند، گفت: در نهایت مصرف کنندگان قلیان و محیط های متاثر از دود سیگار مانند مصرف کنندگان آن دچار سرطان، بیماری می شوند. آنها قلب و عروق خونی و تنفس خواهند بود.

یک ساعت قرار گرفتن در معرض دود قلیان معادل کشیدن 6 نخ سیگار است

وی همچنین افزود: دود قلیان ترکیبی اجتماعی از تنباکو و سوخت است که تهدیدی جدی برای اطرافیان به ویژه کودکان محسوب می شود و یک ساعت کشیدن سیگار معادل مصرف 6 تا 8 نخ سیگار است.

طوبخاک افزود: خطر ابتلا به بیماری های ناشی از استعمال دخانیات در افرادی که قلیان مصرف نمی کنند در معرض دود بویژه در محیط های بسته قرار دارند، مانند قلیان کشی ها دچار چین و چروک پوست، پیری زودرس، تیرگی زیر چشم و لب و دندان می شوند. پوسیدگی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: قلیان نه تنها حاوی تمام 4000 ماده سمی و 70 نخ سیگار موجود در سیگار است، بلکه مونوکسید کربن بیشتری تولید می کند و زنانی که در دوران بارداری قلیان مصرف می کنند یا قلیان می کشند نسبت به اطرافیانشان بیشتر است. وزن هنگام تولد نوزاد کمتر از حد طبیعی است و خطر ابتلا به بیماری های ریوی در این نوزادان بیشتر است.

محصولات تنباکو حاوی 400 ماده سمی و 70 ماده سرطان زا هستند

این کارشناس سلامت می افزاید: سیگار تنها به معنای استفاده از سیگار نیست، بلکه تنباکو، پیپ و قلیان نیز دخانیات محسوب می شود.

وی در خصوص اعتیادآور بودن دخانیات گفت: دخانیات به دلیل داشتن نیکوتین اعتیادآور است و مصرف منظم آن می تواند منجر به اعتیاد به نیکوتین و وابستگی جسمانی شود.

سایت خبری پارت نیوز در مورد سوء تفاهم که اگر دود وارد ریه نشود و فقط از دهان خارج شود، آسیبی به ریه نمی رسد، گفت: چون دود بدن از مخاط دهان و گلو جذب می شود، آن را ترک کنید. . عوارض خطرناک به طوری که هر فرد به طور متوسط ​​روزانه 8 تا 12 نخ سیگار مصرف می کند و با 40 تا 75 بسته روزانه حدود 0.5 تا 0.6 لیتر دود را مستقیما استنشاق می کند، در حالی که مصرف کنندگان قلیان در هر بسته تا 0.15 نخ سیگار مصرف می کنند. لیتر بخار.

این کارشناس در خصوص گسترش مصرف قلیان در سال های اخیر افزود: این نشان می دهد که سیگار کشیدن قلیان اهمیتی ندارد زیرا حتی در بین نوجوانان و جوانان مصرف آن به طور غیرارادی در حال افزایش است.

وی درباره تغییر الگوی مصرف دخانیات در بین جوانان بیان کرد: استفاده و در دسترس بودن قلیان به عنوان یک وسیله تفریحی، استفاده گسترده از قلیان در قهوه خانه ها با تنباکوهای میوه ای و معطر در اماکن تفریحی و رستوران ها. مورد استفاده نوجوانان و جوانان.

یک کارشناس سلامت منطقه بوشهر افزود: احساس زیبا بودن، دیده شدن، احساس آزادی، پذیرش همسالان و الگوبرداری از بازیگران، روابط اجتماعی و خرافات از جمله رفع خستگی، افسردگی و اضطراب با مصرف قلیان نیز از دیگر ترفندها است. صنعت دخانیات این در مورد جذب مشتری است.

وی در پایان گفت: با توجه به ممنوعیت مصرف قلیان در مراکز غذایی و اماکن عمومی از تیرماه امسال 7 واحد به منظور جلوگیری از فروش قلیان تعطیل شده است. یکی از مشکلات موجود، فروش قلیان توسط دستفروشان در پارک ها و سواحل بوشهر است که طبق قوانین موجود باید بیش از جمع آوری قلیان ها به آن توجه شود.

خروج از نسخه موبایل