چگونه از پوست نوزادان و کودکان مراقبت کنیم؟

مراقبت از پوست نوزاد یکی از مواردی است که تمامی افراد باید به آن توجه داشته باشند. شاید برای شما جالب باشد که بدانید مراقبت از پوست از همان ساعت اولیه که کودک پا به این دنیا می گذارد آغاز می گردد. اهمیت این موضوع به حدی زیاد است که امروزه سازمان های بهداشتی از جمله سازمان بهداشت جهانی از تمامی پرستاران می خواهند پس از تولد نوزاد از محصولات مناسب برای حفظ سلامت پوست نوزاد استفاده کنند. منابع خارجی به این امر اشاره می کنند که در گذشته به پوست نوزاد توجه نمی شد و همین امر خطر ابتلا به بیماری های پوستی مانند اگزما را افزایش می داد، اما امروزه با افزایش آگاهی این مشکلات به طرز چشمگیری کاهش پیدا کرده است.

شما می توانید جهت خرید محصولات از طریق وب سایت داروخانه آنلاین اقدام نمایید .

بیلر دخترانه یک نوع لباس سرهمی است که امروزه در میان افراد به شدت محبوب شده به طوری که این کار در جنس و رنگ‌های مختلف تولید شده و به مشتریان عرضه می‌شود

راهکارهای مناسب برای مراقبت از پوست نوزاد

آنچه در این صفحه میخوانید

همانطور که ممکن است از قبل این موضوع را بدانید، وقتی کودک متولد می شود دارای چین و چروک های زیادی بر روی پوست است. این موضوع به هیچ عنوان نگران کننده نیست! در واقع، نوزادی که متولد می شود دارای لایه محافظ بر روی پوست است که به آن ورنیک می گویند. این حالت معمولا در طی هفت الی هشت روز پس از تولد بر طرف می شود. همچنین، اگر در همان ابتدا به پوست نوزاد لوسیون زده شود، این حالت از بین می رود. اگر می خواهید از پوست نوزاد خود مراقبت کنید باید به راهکارهایی که در ادامه معرفی می شوند توجه داشته باشید.

برای مراقبت از پوست نوزاد او را پیش از حد حمام نبرید!

بهتر است بدانید که توصیه می شود نوزاد را تا یک سالگی هفته ای یک الی دو بار به حمام ببرید. زیرا پوست نوزاد بسیار حساس است و در حال تطبیق پیدا کردن با دنیای خارج از رحم است. اگر نوزاد را بیش از حد به حمام ببرید چربی های پوستش از بین می رود و این امر می تواند زمینه ساز ابتلا به مشکلات پوستی از جمله اگزما شود. اگر دهان و یا دست کودک در زمان شیر خوردن کثیف می شود می توانید آن را با دستمال مرطوب پاک کنید. بهتر است در این دوران کودک در تماس زیاد با آب نباشد، تا پوستش آسیب نبیند.

از محصولات معطر استفاده نکنید!

بسیاری از محصولات نامعتبر مانند که برای کودکان تولید می شوند معطر هستند. بهتر است بدانید موادی که برای معطر شدن این دستمال ها به آنها اضافه می شوند به شدت حساسیت زا هستند و می توانند پوست و ریه کودک را تحت تاثیر قرار دهند. به همین دلیل باید بدانید برای مراقبت از پوست نوزاد استفاده از محصولات معطر ممنوع است!

از لباس های پنبه ای استفاده کنید!

امروزه؛ لباس های زیادی برای کودکان موجود است. اما والدین باید به این موضوع توجه داشته باشن که استفاده از لباس های پلاستیکی برای نوزادان و کودکان بسیار مضر است و آسیب های زیادی را به پوست کودکان وارد می کند. تحقیقات مدرن نشان داده اند کودکانی که از لباس های پلاستیکی استفاده می کنند بیشتر از کودکانی که از لباس های پنبه ای استفاده می کنند در معرض ابتلا به اگزما و بیماری های پوستی قرار دارند.

برای مراقبت از پوست نوزاد، از روغن پوست کودک استفاده کنید!

همانطور که می دانید نوزادان تا یک سالگی نیاز دارند که پوشک شوند. پوشک شدن می تواند خطر را افزایش دهد. زیرا رطوبت ادرار در محیط بسته پوشک باعث می شود باکتری ها به پوست آسیب وارد کنند و این امر می تواند خطر عفونت پوستی را افزایش دهد. به همین دلیل پزشکان بر این امر تاکید می ورزند برای جلوگیری از و مراقبت از پوست نوزاد از استفاده کنید. با اینکار لایه محافظی بر روی پوست کودک به وجود می آید و همین امر خطر ابتلا به بیماری های پوستی را کاهش می دهد.

بهترین روغن برای پوست نوزاد

از کرم مرطوب کننده پوست کودک استفاده کنید!

شاید برای شما جالب باشد که بدانید امروزه محصولات متنوعی برای مراقبت از پوست نوزاد در دسترس است. همانطور که می دانید پوست بدن نوزاد در پوشش لباس قرار می گیرد و همین امر سبب می شود که عوامل محیطی کمتر به پوست نوزاد آسیب وارد کنند. اما پوست صورت نوزاد هیچ گونه محافظی ندارد و این موضوع می تواند نگران کننده باشد. به همین دلیل توصیه می شود برای محافظت از پوست نوزاد و حفظ رطوبت آن از کرم مرطوب کننده پوست کودک استفاده شود. برخی از این محصولات به شرح زیر هستند:

سوالات پرتکرار در مورد مراقبت از پوست نوزاد

در این قمست تلاش می کنیم به سوالات پرتکرار شما در مورد مراقبت از پوست نوزاد پاسخ دهیم.

وازلین برای پوست نوزاد

یکی از سوالاتی که در زمینه مراقبت از پوست نوزاد پرسیده می شود در مورد استفاده از وازلین است. باید بدانید که شما می توانید از وازلین برای پوست نوزاد استفاده کنید، اما این محصول باید برای کودکان طراحی شده باشد. یکی از بهترین محصولات وازلینی برای پوست کودک است.

مراقبت از پوست کودکان در تابستان

وقتی کودک در هوای گرم تابستان به محیط بیرون از خانه برده می شود باید پوستش با استفاده از پوشش های مناسب پوشیده شود و در معرض نور مستقیم آفتاب قرار نگیرد. همچنین می توانید از کرم ضد آفتاب کودک استفاده کنید.

برای خرید محصولات مراقبت از پوست کودک به کجا مراجعه کنیم؟

نوزادان و کودکان پوست نازک ‌تری نسبت به بزرگسالان دارند و سیستم ایمنی آنها به طور کامل توسعه نیافته است. بنابراین بدن آن ها برای مقابله با محرک ‌های موجود در محیط به خوبی مجهز نیست و محافظت از پوست نوزاد و کودک از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

در اینجا برای توضیح روتین پوستی کودک، آن ها را به دو گروه سنی زیر 2 سال و بالای 2 سال تقسیم کرده و در مورد هر گروه، جداگانه صحبت می کنیم.

کودکان زیر 2 سال

برای داشتن پوستی شاداب و لطیف، بهتر است روتین پوستی برای کودکان زیر 2 سال، شامل حمام روزانه با یک پاک کننده ملایم و به دنبال آن استفاده از مرطوب کننده باشد. توصیه می شود که برای شستشو، از صابون و شوینده های ملایم و عاری از مواد مصنوعی و رنگ استفاده شود و بعد از استحمام پوست آن ها به خوبی خشک شود.

اما نکته مهم در مورد مراقبت از پوست کودکان زیر 2 سال این است که تاکنون ضد آفتاب مناسب، غیر حساسیت زا و بدون آثار جانبی برای این سن طراحی نشده است. بنابراین نگه داشتن کودکان در سایه، پوشاندن لباس های آستین بلند و قرار ندادن کودک در معرض آفتاب در روزهای تابستانی بهترین روش های موجود برای جلوگیری از آسیب اشعه های نور خورشید به پوست بچه به شمار می روند.

معرفی محصولات مراقبت از پوست کودکان زیر 2 سال

این صابون یکی از شوینده های مناسب برای مراقبت از پوست نوزاد به شمار می رود که حاوی روغن آووکادو بوده و علاوه بر پاک کنندگی، به حفظ لطافت پوست نوزاد نیز کمک می کند.

این پن دارای pH سازگار با پوست اطفال بوده و به طور اختصاصی برای کودکان زیر 3 سال طراحی شده است.پن اطفال گل سیتو حاوی بیزابولول، روغن زیتون و آلانتوئین است و در بهبود التهاب ناشی از ادرار سوختگی و اگزما پوستی در نوزادان نیز موثر واقع می شود.

این کرم حاوی روغن های بادام شیرین و نارگیل، شی باتر و ویتامین E است. از مزایای کرم مرطوب کننده گیاهی بیبی فرست، این است که عاری از هرگونه پارابن، گلوتن و رنگ بوده و در درمان خشکی، التهاب و خارش پوست بچه موثر است.

لوسیون مرطوب کننده کودک هیدراوست حاوی ژل آلوئه ورا، عصاره بابونه، ویتامین E و گلیسرین است. این لوسیون بافتی سبک داشته و سریعا جذب پوست کودک می شود. لوسیون مرطوب کننده صورت و بدن کودکان هیدراوست التهاب، قرمزی و خارش پوست نوزادان را برطرف کرده و در تقویت و نرم کنندگی پوست آن ها موثر است.

این روغن حاوی آلوئه ورا، ویتامین E و کالاندولا است و از پوست کودک شما در برابر خشکی محافظت می کند. روغن نوزاد ماما بیبی فاقد پارابن و فتالات بوده و رطوبت لازم برای پوست کودک را تامین می کند.

روغن کودک اورین دارای عصاره های بابونه و گل راعی و روغن های جوجوبا، کالاندولا و بادام شیرین است. این روغن فاقد مواد حساسیت زا بوده و گزینه ای مناسب برای حفظ رطوبت پوست کودک، بدون ایجاد احساس چربی و سنگینی به شمار می رود.

کودکان بالای 2 سال

در مورد کودکان بالای دو سال، استفاده از کرم های ضد آفتاب، به خصوص در فصل تابستان از اهمیت بالایی برخوردار است. به این دلیل که پوست کودک حساسیت بیشتری به اشعه فرابنفش نسبت به پوست بزرگسالان دارد. برای کودکان بالای 2 سال، استفاده از شوینده های رنگی که عمدتا برای ترغیب کودکان به استحمام طراحی شده اند، مانعی ندارد. اما بهتر است از شوینده و صابون های ملایم استفاده شود. زیرا که اغلب صابون ها، چربی طبیعی پوست را از بین برده و باعث از دست رفتن رطوبت پوست می شوند.

به نظر می رسد با پیروی از برنامه روزانه حاوی یک پاک کننده و مرطوب کننده ملایم و محافظت کافی در برابر آفتاب، والدین می توانند به فرزندشان کمک کنند که تا هنگام بلوغ، یک مانع پوستی قوی تر ایجاد کند.

معرفی چند محصول برای روتین پوستی بچه ها:

این پن یکی از گزینه های مناسب برای نوزادان، کودکان و حتی بزرگسالان بوده و حاوی ترکیباتی چون ویتامین E، شی باتر، روغن کالاندولا و روغن بادام شیرین است. پن شفاف غیر صابونی کودک اویدرم مانع از دست رفتن رطوبت پوست بچه شده و به نرمی پوست کودک کمک شایانی می کند.

این شامپو حاوی ترکیباتی چون گیاه گوار و عصاره آلوئه ورا است که با pH طبیعی پوست سازگار بوده و شوینده ای ملایم و غیر حساسیت زا برای پوست حساس کودکان به شمار می رود.

این کرم حاوی روغن های جوانه گندم، بابونه، آووکادو، عصاره برگ زیتون، ویتامین E و دپانتنول است. این کرم گزینه ای بسیار مناسب برای گنجاندن در روتین پوستی کودکان محسوب می گردد.

این کرم بافتی نرم و غیر چرب داشته و فاقد هرگونه پارابن، اسانس، رنگ و سایر مواد حساسیت زا است. کرم مرطوب کننده و ضد اگزما کودک اگزاسین یک ترمیم کننده و تسکین دهنده مناسب برای کودکان به شمار رفته و می تواند به حفظ رطوبت طولانی مدت در پوست کمک کند.

ضد آفتاب کودکان سان وست دارای SPF30 است و به خوبی از پوست کودکان در برابر قرمزی و التهاب ناشی از نور خورشید محافظت می کند. این کرم هم چنین با داشتن ویتامین های E و C از آسیب رادیکال های آزاد به سلول های پوست جلوگیری می کند.

چه عواملی ممکن است باعث تحریک پوست کودک شوند؟

برای بچه ها، خانه یک پناهگاه امن است که در آن با اسباب بازی ها و دوستان خود بازی کنند. اما متاسفانه برخی مواد و پاتوژن ها می توانند باعث تحریک پوست کودک شوند.

برخی از محرک‌های پوستی معمولا در همان ترکیباتی هستند که برای تمیز و دلپذیر کردن خانه خود استفاده می کنیم. شامل خوشبوکننده ‌های هوا، صابون ‌ها، دئودورانت ‌ها، نرم‌کننده ‌های لباس و بسیاری دیگر از محصولات خانگی.

بیشتر بدانید: الیا کیدز

شوینده ها و نرم کننده های لباس

افزودنی های موجود در محصولات لباسشویی ممکن است باعث اگزمای پوستی کودکان شوند. نرم کننده پارچه بسیار حساسیت زا است و می تواند باعث اگزما شود که به صورت پوست خشک و خارش دار ظاهر می شود. استفاده از شوینده های بدون عطر گزینه ای مناسب برای جلوگیری از مشکلات پوستی و حساسیت برای کودکان است.

خروج از نسخه موبایل