کاربرد سشوار دیواری

هتل ها امکانات مختلفی را برای جلب نظر و رضایت میهمانان خود به کار می گیرند و سعی می کنند همیشه خدمات مناسبی به آن ها ارائه کنند. در همین راستا، صاحبین هتل ها امکانات و تجهیزات کاربردی مختلفی را در درون اتاق های خود تعبیه می کنند. یکی از این موارد، سشوار هتل یا سشوار دیواری است که امروز تبدیل به یکی از اجزاء جدا نشدنی هر اتاق هتل شده است.در ادامه مطلب مشخصات و ویژگی های یک سشوار دیواری یا سشوار هتل را با هم بررسی خواهیم کرد و در انتها چند نمونه پرفروش از بهترین مدلهای سشوار دیواری را معرفی خواهیم کرد.

شسوار چیست؟

سشوار یک وسیله الکتریکی می باشد که از چند دهه اخیر تا کنون بسیار مورد استفاده کاربران قرار گرفته است. سشوار ها معمولاً از یک موتور دمنده هوا و یک المنت حرارتی ساخته شده اند که می توان با بهره گیری از آنها موها را فشن و حالت دهی نمود، البته مولدهای حرارتی که در بعضی از سشوارها تعبیه شده اند سبب می شود تا مخاطبان امکان سرد و گرم کردن هوای سشوار را داشته باشند.

نا گفته نماند موتوری که هوای سشوار را به بیرون پرتاب می کند در دو نوع سنگین و سبک طراحی شده اند که از طریق دکمه هایی که بر روی سشوار قرار می گیرند قابل تنظیم و کنترل می باشند پس می توان گفت به واسطه آن کاربران قادر خواهند بود تا با توجه به نوع نیاز خود از هوای سرد و گرم هر کدام را که تمایل دارند فعال سازی کنند.

بسیاری از خانمها و آقایان جهت خشک کردن سریع موهای خود، از سشوار استفاده می کنند. در برخی اماکن نظیر سالنهای آرایشی و استخرها، سشوار جزء لاینفک آن کسب و کار بحساب می آید. همچنین در اغلب هتلها و اقامتگاههایی که به دنبال افزایش حداکثری رضایت مشتری و متمایز بودن هستند، سشوار در تک تک اتاقها نصب شده است.معمولاً سشوارها در مدل های بسیار متنوعی در بازار موجود می باشند که بسته به نوع استفاده خود می توانید مدل مورد نظر خود را انتخاب کنید.

سشوار دیواری چیست؟

سشوار دیواری که با نام های سشوار هتلی، سشوار تلفنی و سشوار استخری نیز نامیده می شود، در خیلی از مکان ها مثل حمام، آرایشگاه، استخر و … کاربرد دارد و یک وسیله ای است که فضای بسیار کمی را اشغال می کند و در کمترین زمان ممکن بیشترین موها را خشک می کند و نه تنها مو بلکه کل بدن را هم می توان با آن خشک کرد و دارای موتور هایی است که بسیار قدرت فراوانی دارند و با استفاده از برق کار می کنند و انواع متفاوتی دارند و هر کسی بنا به نیاز خود مدل دلخواه خودش را انتخاب می کند.

دیگر مشخصات سشوار های دیواری نگهداری آن ها است، نگهداری این سشوار ها بسیار آسان بوده و بر پایه ای متصل می شوند و بدون نیاز به گرفتن دست می توان آن را روشن کرد و موهای خود را خشک کرد و شدت باد و گرمای آن قابل تنظیم بوده و به راحتی با توجه به دکمه هایی که دارد می توان شدت آن را تنظیم کرد.

ویژگی های سشوار دیواری یا سشوار هتلی چیست؟

  1. نیاز به جا یا قفسه ندارد و همواره بر روی دیوار است بنابراین هیچ مزاحمتی در خانه برای شما ندارد.
  2. نیاز به پریز خالی و جای نگهداری خود سشوار نیست.
  3. نیاز به حمل از یک اتاق به اتاق دیگر ندارد.
  4. امکان سقوط و شکستن سشوار در رفت و آمد های عجله ای را به صفر می رساند.
  5. به راحتی با یک دکمه روشن میشود و در بعضی مدلها به صورت اتوماتیک و تنها با برداشتن سشوار روشن میشود.

سشوار دیواری هتلی خرطومی و ویژگی های آن

سشوار دیواری هتلی خرطومی نوعی سشوار دیواری است که به وسیله یک خرطوم یا لوله اتصال داده می شود تا به مهمانان اجازه دهد موهای خود را خشک کنند. ویژگی های این نوع سشوار عموماً شامل موارد زیر می شود:

مهمترین نکات هنگام خرید سشوار هتلی

میزان مصرف

سشوارهای تجاری را بر اساس میزان مصرف می توان به سه دسته تقسیم کرد:

قدرت موتور سشوار دیواری

مهم ترین عامل تاثیر گذار در هنگام خرید هر نوع سشوار، قدرت موتور آن است. هرچه این قدرت بیشتر باشد، پرتاب باد قوی تر، دمای باد، حجم باد و صدای دستگاه هم بیشتر خواهد بود.

نوع کارکرد

انواع مختلفی از سشوار هتلی در بازار موجود است. برخی با انداختن سکه در داخل محفظه آن ها روشن می شوند. برخی مدل ها دکمه روشن شدن دارند و بعد از هر ضربه، برای مدت مشخصی کار خواهند کرد و سپس به صورت خودکار خاموش می شوند. در برخی از مدل های دیگر مادامی که دکمه رو نگه داشته باشید، سشوار کار خواهد کرد.

مقاومت در برابر آب

اگر قصد دارید سشوار هتلی در داخل محیط حمام نصب کنید، توجه به این ویژگی ضروری است. ولی اگر سشوار هتلی را در اتاق خواب نصب می کنید، احتیاجی به ضدآب بودن سشوار نخواهید داشت.

قابلیت نصب روی دیوار

سشوار هتلی را خیلی اوقات روی دیوار نصب می کنند. بنابراین بسته به اینکه قصد دارید سشوار را روی دیوار نصب کرده و یا اینکه روی میز قرار دهید، در مورد انتخاب این ویژگی هم تصمیم گیری کنید.

قابلیت نصب داخل کشو

این قابلیت در سشوار هتلی بیشتر مورد توجه است و خیلی از هتل ها از این ویژگی بهره می برند. این دسته سشوارها در داخل کشو نصب می شوند. در واقع، هم پایه نگه دارنده ی سشوار و هم برق سشوار در داخل کشو قرار می گیرد. مزیت اصلی این ویژگی، جاگیر نبودن و حفظ سادگی در دکور اتاق است.

قابلیت روشن شدن خودکار

این ویژگی عموماً در مدل های دیواری به چشم می خورد و عموماً نیز ضد آب هستند. در این مدل سشوار هتلی تنها کافیست سر خود را جلوی سشوار ببرید تا به صورت خودکار روشن شود.

اتصال برق

برخی از مدل های سشوار هتلی به صورت مخفی به برق متصل می شوند تا امکان جدا کردن آن ها به سادگی وجود نداشته باشد. برخی هم دوشاخه های عادی دارند. البته یک برق کار حرفه ای می تواند مدل های معمولی را هم به صورت مخفی و بدون پریز برای شما نصب کند.

خروج از نسخه موبایل