۲ نمایش خارجی در هجدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز به روی صحنه رفت – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، نمایش «هۆشیاری تارمایێک» به کارگردانی سرحان احمد سرحان از دهوک اقلیم کردستان صبح سه شنبه با حضور علاقمندان به تئاتر در سالن اصلی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز بر روی در صحنه رفت.

بعد از این نمایش، در ادامه اجراهای دیگر جشنواره هجدهم، نمایش «ێشەگەر» به کارگردانی شکۆ عومەر کاکەڕەش از کرکوک اقلیم کردستان با حضور همشهریان بر روی در صحنه رفت.

این دو نمایش با استقبال ویژه ای از سوی علاقمندان به تئاتر قرار گرفت ظرفیت سالن تکمیل و تعداد زیادی از تماشاگران ایستاده به تماشای این دو نمایش پرداختند.

هشت اثر بخش داخلی شامل: نمایش «تاسه» به کارگردانی حسن ترقی از شهرستان سنندج، نمایش «بووکێکمان هه‌یه و زەماوەندی» به کارگردانی افشین خدری از شهرستان سنندج، نمایش «ئودیپ شاریار» به کارگردانی پرویز احمدی از شهرستان سقز، نمایش «مه‌م و زین» به کارگردانی رسول بانگین از شهرستان ارومیه، نمایش «سوپ بوقلمون» به کارگردانی سیامک دنیر از شهرستان ارومیه، نمایش «ئەی باڵنده» به کارگردانی توفیق ملکی از شهرستان سنندج، نمایش «یاسای په‌له سووره کان» به کارگردانی موسی هدایتی از شهرستان قروه و نمایش «سێ ئافره‌ت» به کارگردانی سعید پاکزاد از شهرستان کرمانشاه.

چهار اثر خارجی هم شامل «هوشیاری تارماییک» و نمایش «ده‌رویش یان گودو» از دهوک، نمایش «پیشه‌گه‌ر» و نمایش «مروفم بینی به بی جل» از کرکوک در بخش رقابتی و همچنین اثر «کلاو و پیک» از دهوک اقلیم کردستان بصورت میهمان در این جشنواره به روی صحنه می‌روند.

هجدهمین جشنواره تئاتر کُردی سقز از روز یکشنبه با حضور ۸ گروه داخلی و ۴ گروه خارجی از اقلیم کردستان در سالن آمفی تئاتر و پلاتو اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سقز برگزار و سوم اسفند ماه با معرفی برترین‌ها در بخش‌های مختلف این جشنواره پایان خواهد یافت.

خروج از نسخه موبایل